Разпореждане по адм. дело №369/2025 на Административен съд - Габрово

Номер на акта: 1370
Дата: 16 октомври 2025 г.
Съдия: Емилия Кирова-Тодорова
Дело: 20257090700369
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 7 октомври 2025 г.

Съдържание на акта

РАЗПОРЕЖДАНЕ

№ 1370

Габрово, 16.10.2025 г.

Административният съд - Габрово - II състав, в закрито заседание в състав:

Съдия: ЕМИЛИЯ КИРОВА-ТОДОРОВА
като разгледа докладваното от съдията Емилия Кирова-Тодорова административно дело369 по описа за 2025 година на Административен съд - Габрово, за да се произнесе, взе предвид следното:

Делото е образувано по жалба с вх. № СДА-01-2471 от 06.10.2025 г., подадена от «Кемикъл транс» ЕООД, [населено място], [ЕИК], против Ревизионен акт /РА/ № Р-04000424003663-091-001 от 22.05.2025 г., издаден от директора на Дирекция «ОДОП» - Велико Търново.

С процесния РА на основание чл. 86, във вр. с чл. 66, ал. 1, чл. 67, ал. 1 и чл. 26 от ЗДДС ревизията е начислила ДДС във връзка с издадени от дружеството фактури за доставка към [Наименование]и П. К. М. И. както следва:

1.За периода 07/2022 г. за сумата от 128 877.77 лв. и лихва за просрочие 44 899.89 лв.;

2. За периода 08/2022 г. за сумата от 107 549.93 лв. и лихва за просрочие 36 510.39 лв.;

3. За периода 09/2022 г. за сумата от 158 315.04 лв. и лихва за просрочие 52 207.34 лв.;

4. За периода 10/2022 г. за сумата от 200 259.81 лв. и лихва за просрочие 64 529.55 лв.;

5. За периода 11/2022 г. за сумата от 118 799.18 лв. и лихва за просрочие 37 232.87 лв.;

6. За периода 12/2022 г. за сумата от 38 042.30 лв. и лихва за просрочие 11 647.67 лв.;

7. За периода 01/2023 г. за сумата от 6 646.69 лв. и лихва за просрочие 1 949.85 лв.

Дължимата сума общо се равнява на 1 007 468.28 лв./ ДДС – 758 490.72 лв. и лихва от 248 977.56 лв.

Срещу РА е подадена жалба на 30.06.2025 г., като директор Дирекция ОДОП – Велико Търново се е произнесъл по същата с Решение № 119 от 04.09.2025 г., получено от своя адресат на 10.09.2025 г., видно от Удостоверение за извършено връчване по електронен път.

През ревизирания период, 01.07.2022 г. – 31.01.2023 г., жалбоподателят извършва дейност „товарен автомобилен транспорт“, за която дейност е лицензиран. Стопанисма търговски обект – склад, въз основа на наемен договор от 19.10.2021 г. с наемодател „Булбиокем“ ЕООД с управител Н. Н. М., който е син на Н. С. М. – представляващ дружеството-жалбоподател от 19.01.2023 г. до 07.08.2023 г.В същото време едноличният собственик на капитала Н. С. и управителят на „Кемикъл Транс“ ЕООД са наети по трудов договор при наемодателя от 08.03.2013 г. първата и от 02.09.2016 г. вторият, до момента.

На 03.10.2022г. жалбоподателят и [Наименование]сключват договор за покупко-продажба на обезмаслител в опаковки от по 5 л, като количествата се съгласуват ежеседмично, а цената се договаря преди всяка експедиция. По договора са издадени 42 фактури и 41 кредитни известия от жалбоподателя, както и други придружаващи експедициите документи. Налице са потвърждения за получаването на стоките, но без имена на съставител, номера на транспортните средства и на лицето, подписало потвържденията.

Изготвени са и 83 фактури и кредитни известия за покупка на обезмаслител, издадени от „Булбиокем“ ЕООД за периода 01.10.2022 г. – 31.01.2023 г., като са налице плащания по банков път по банковата сметка на продавача.

При направена проверка е достигнато до извода, че жалбоподателят не е предоставил информация, която да дава отговор на част от въпросите, поставени в запитването на гръцката данъчна администрация, относно лични данни на лицата, участвали при предаването на стоката, кое е мястото на доставка, кое лице е получател и могат ли транспортните средства да превозват процесните стоки. При проверката е изготвено предложение за иницииране на селекция и образуване на проверка на дружеството, приключила с Протокол от 05.10.2023 г., при която са извършени насрещни проверки на превозвачите. При тези насрещни проверки е установено, че няма данни за това къде точно и кого са получени въпросните стоки в Гърция. В писмен отговор от гръцките власти е предоставена информация, че гръцкото дружество не извършва дейност на посочения адрес, не заплаща наем за имота, като то не е отговорило на подадени му искания за представяне на документи, поради което същото е дерегистрирано по ДДС. Това дружество не е подавало справки-декларации през 2022 г. и никога не е подавалоVIES декларации.

В резултат не се установява дали, кога и къде, както и от кого са получени стоките по процесните доставки. В хода на ревизията са изпратени молби за административно сътрудничество до данъчната/приходната администрация на Гърция. В получените отговори от нея се съдържа информация за това, че П. К. М. И. е подало декларация за данък върху доходите само за 2020 година и не е декларирало вътреобщностна сделка в декларациите по ДДС. Прекратило е дейността си в края на 2022 година и е подало нулеви данъчни декларации за 2021 г. и 2022 г. Декларира, че не е комуникирало с жалбоподателя и никога не е имало търговски обект на посочения във фактурите адрес.

По същия начин [Наименование] – започнало е дейността си на 02.11.2021 г. като ЕООД. Декларации по ДДС е подавало до месец април, 2022 г., а VIES декларации не е подавало изобщо. Не е декларирало вътреобщностни придобивания на стоки и услуги Едноличният му управител е починал на 07.07.2022 г., но не е декларирано прекратяване на дейността му. Не е установена нито една банкова транзакция между него и български търговец. Въпросните стоки /обезмаслители/ не съответстват на дейността му – бар с продажба на кафе и други напитки. На посочения адрес за доставка е налице строителна фирма с друго наименование.

Направен е извод за наличието на обстоятелства по чл. 122, ал. 1, т. 4 и т. 5 от ДОПК– липсва или не е предоставена счетоводна отчетност съгл. ЗСч и воденото счетоводство не дава възможност за установяване на основата за данъчно облагане както и когато документите, необходими за установяване на основата за облагане с данъци са унищожени не по установения ред, липсват или са повредени до степен, което ги прави негодни за ползване.

Жалбата до съда е депозирана на 24.09.2025 г. – в законния 14-дневен срок. В нея се твърди, че настоящото ревизионно производство е второ по ред, започнало след като с Решение № 72 от 18.07.2024 г. на същия административен орган е отменен РА № Р-04000723006352-091-001 от 17.04.2024 г. на К. Ч., Началник сектор възложил ревизията и Б. Л., главен инспектор по приходите при ТД на НАП – Велико Търново. Повторната ревизия е образувана въз основа на издадена ЗВР на М. Д. – началник сектор при същата администрация, която се явява некомпетентен орган, който не може да възлага повторна ревизия, която е следвало да започне от онова незаконосъобразно действие, послужило за отмяна на РА и в този смисъл компетентен да издаде ЗВР за повторната ревизия е К. Ч.. РА се оспорва изцяло. Коригирана е данъчната основа от непризнати ВОД с получател [Наименование]и П. К. М. И. по фактури и кредитни известия към някои от тях. Стоките по фактурите са натоварени в България и доставени в Гърция, като транспортът е организиран и е за сметка на купувача. Българският доставчик е подал VIES декларация. В хода на ревизията е установено, че VIN – те контрагентите са валидни през ревизирания период, купувачите са данъчнорегистрирани лица за целите на ДДС в Гърция и ДДС номерът е бил валиден през целия ревизиран период. Извършените ВОД са отразени от ревизираното лице в дневника за продажби за данъчния период, през който данъкът е станал изискуем. Осъществените доставки за Гърция отговарят на условията по чл. 7 от ЗДДС. Доставките са възмездни, което е спорен въпрос, по който органът по приходите е изразил обратното становище. Представени са и изискуемите документи по чл. 45, т. 1 и т. 2 от ППЗДС. Жалбоподателят изразява становище, че веднъж натоварил стоката, той не носи отговорност за нейното транспортиране. Но и стоките са получени на територията на Гърция, като доставките са правилно документирани, осчетоводени и разплатени. Освен това на ревизираното дружество с АПВ е възстановен ДДС за всеки един от данъчните периоди. С издаването на РА е нарушен основен принцип – този, на оправданите очаквания и правна сигурност, като администрацията е породила основателни надежди у жалбоподателя, че действията му са законосъобразни и коректни.

В заключение се иска прогласяване на нищожност на процесния РА и алтернативно– отмяната му като незаконосъобразен.

Жалбата е нередовна, т.к. жалбоподателят не е внесъл дължима ДТ в размер на 50.00 лв., дължима от юридически лица – търговци, поради което на страната следва да се укаже да отстрани този порок, като й се определи срок за това.

Воден от изложеното , Административен съд- Габрово

РАЗПОРЕДИ:

ОСТАВЯ БЕЗ ДВИЖЕНИЕ жалба с вх. № СДА-01-2471 от 06.10.2025 г., подадена от «Кемикъл транс» ЕООД, [населено място], [ЕИК], против Ревизионен акт № Р-04000424003663-091-001 от 22.05.2025 г., потвърден с Решение № 119 от 04.09.2025г. на директора на Дирекция ОДОП - Велико Търново..

УКАЗВА на жалбоподателя, че същият следва в 7-дневен срок от съобщаването на настоящия съдебен акт да внесе по сметката на Административен съд – Габрово дължима държавна такса в размер на 50.00 лв. и в същия срок да приложи по делото оригинален платежен документ, удостоверяващ изпълнението на това задължение.

При липса на изпълнение на указанието в посочения срок жалбата ще се остави без разглеждане, а производството по делото ще се прекрати.

УКАЗВА на ответната страна в 3-дневен срок от съобщаването да приложи по делото първоначално издадената ЗВР с всички нейни изменения, Ревизионния доклад, ревизионния акт и решението, с което РА е отменен и производството върнато за продължаване на съответните действия, с данни за датата и начина на връчване на документите на жалбоподателя.

В тежест на страна е да докаже, че при ревизията е налице основание за облагане по аналогия, както и че настоящие РД, РА и Решение са издадени от компетентни органи, вкл. че такъв орган е издал и ЗВР.

Разпореждането не подлежи на обжалване.

Препис от същото да се изпрати на страните в едно с призовките.

Съдия: