№
гр.
Кърджали, 16.10.2023 г.
Административен съд Кърджали в закрито заседание
на шестнадесети октомври през две
хиляди двадесет и трета година в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: АНГЕЛ
МОМЧИЛОВ
ЧЛЕНОВЕ: АЙГЮЛ ШЕФКИ
МАРИЯ БОЖКОВА
разгледа докладваното от съдията Шефки кад
№143/2023
г. по описа
на КАС и за да се произнесе,
взе предвид
следното:
Делото е образувано по
искане от А.И.П. от *** за възобновяване на административнонаказателното
производството, по което е постановено Решение №172/07.07.2023
г. по адм.д.№62/2023 г. по описа на Административен
съд-Смолян. В молбата се съдържа и искане за спиране изпълнението на влязло
в сила НП № 8/13.02.2023 г., издадено
от директора на ОДБХ – Смолян.
Съдът, като взе предвид събраните доказателства, приема за установени следните факти:
С окончателно
Решение №172/07.07.2023 г. постановено
по адм.д.№62/2023 г., Административен съд-Смолян е
оставил в сила Решение №20/27.04.2023 г., постановено по анд
№32/2023 г. по описа на РС-Чепеларе. С
последното решение районният съд е потвърдил наказателно постановление
№8/13.02.2023 г., издадено от директора на ОДБХ - Смолян, с което
на А.И.П., на основание чл.417, ал.1 от Закона за ветеринарномедицинската
дейност /ЗВМД/ е наложена глоба в размер на 500 лв., за нарушение на чл.132, ал.1, т.20 от ЗВМД, за това, че не
е изпълнил Предписание №1/08.06.2022 г. изд. от инспектор при ОДБХ-Смолян, да
регистрира животновъден обект-пчелин за отглеждане на 18 бр. пчелни
семейства.
Искането
за спиране на изпълнението е направено от лице по чл.72, ал.1, т.2 от ЗАНН,
подало молба за възобновяване на административнонаказателното
производство в срока по чл.71, ал.1, т.3 от ЗАНН, поради което е допустимо.
Разгледано
по същество искането е неоснователно, по следните съображения:
Съгласно
разпоредбата на чл. 72, ал.4 от ЗАНН, искането за възобновяване не спира
изпълнението на влезлия в сила акт, освен ако съдът постанови друго. По смисъла
на последната разпоредба, влезлият в сила акт подлежи на изпълнение и това е
правилото, предвидено в закона, като спирането на изпълнението, в случаите на
подадено искане за възобновяване на административнонаказателното
производство, е изключение от горното правило. В ЗАНН и в НПК не са установени
условията и реда за спиране изпълнението на влезлия в сила акт, но когато законът
е допуснал изпълнението на актове от определен вид, в тежест на молителя е да
установи, че от това изпълнение ще последва значителна или трудно поправима вреда,
или, че ще бъде засегнат особено важен негов интерес. Респ., за да бъде уважено
такова искане, молителят следва да посочи вредите и да представи доказателства
за вида и размера им, както и за вероятността те да настъпят, ако наказателното
постановление бъде изпълнено, преди съдът да се произнесе по основното
искане. В случая, такива не са посочени в
молбата за спиране на изпълнението и не са установени от молителя, като
вредите, които последния би претърпял, подлежат на обезщетяване при евентуална
отмяна на НП № 8/13.02.2023 г.
Предвид изложеното съдът
намира, че направеното искане
за спиране изпълнението на НП № 8/13.02.2023 г.,
издадено от директора на ОДБХ –
Смолян, е неоснователно и следва да остави без
уважение
Ето защо и на основание чл.72, ал.4 от ЗАНН
ОПРЕДЕЛИ:
ОСТАВЯ БЕЗ УВАЖЕНИЕ искането на А.И.П.
за спиране изпълнението на влязло
в сила НП № 8/13.02.2023 г.
издадено от директора на ОДБХ –
Смолян, като неоснователно.
Определението
е окончателно.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЧЛЕНОВЕ: 1.
2.