Разпореждане по дело №4/2020 на Административен съд - Силистра

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 20 януари 2020 г.
Съдия: Павлина Димитрова Георгиева-Железова
Дело: 20207210700004
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 13 януари 2020 г.

Съдържание на акта

Р А З П О Р Е Ж Д А Н Е    № 52

гр.Силистра, 20.01.2020 година

 

            Административен съд гр.Силистра, в закрито, разпоредително заседание на двадесети януари, две хиляди и двадесета година, в състав: съдия П.Георгиева-Железова разгледа административно дело № 4 по описа на съда за 2020 г. гр. Силистра и, за да се произнесе по движението на оспорването, взе предвид следното:

 

Производство по администриране на жалбата.

Жалбоподателят Д.А.Г., чрез адв.А. оспорва АУПДВ (Акт за установяване на публично държавно вземане) №19/121/07141/3/04/02 от 06.12.2019 г. на Изпълнителния директор на ДФ “Земеделие“, с което е определено подлежащо на възстановяване публично държавно вземане в размер на 17 035,79 лв., ведно с лихва за период, посочен в акта по мярка “Модернизиране на земеделските стопанства“ от Програмата за развитие на селските райони 2007-2013.

Жалбата е подадена чрез административния орган и е окомплектована с административната преписка.

Оспореният акт съставлява индивидуален административен акт, подлежащ на съдебен контрол пред местно и функционално компетентния Административен съд - Силистра предвид обстоятелството, че местоживеенето на жалбоподателя – гр. Тутракан,област Силистра, е ситуирано в района на действие на Административен съд Силистра /чл.133,ал.1 от АПК , Изм-ДВ,бр.77 от 2018 г.в сила от 01.01.2019./

Жалбоподателят разполага с правен интерес от оспорването, тъй като правната му сфера е засегната от постановения акт.

Правото на оспорване е своевременно упражнено – на първия работен ден след изтичане на предвидения в чл. 149 от АПК 14-дневен срок (л. 285).

Към преписката е приложен документ, удостоверяващ заплащане на държавна такса, поради което жалбата по отношение на приложение по чл.151,т.3 от АПК се явява редовна.

Платената такса от 10 лева е надлежна, предвид разпоредбата на чл.27,ал.6 от Закона управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове във връзка с §4,ал.3 от същия закона, съгласно която пропорционална такса се събира при оспорване на административни актове по ЗУСЕСИФ доколкото друго не е предвидено в Регламент (ЕС) 1306 / 2013 г. на Европейския парламент и на Съвета. В процесния случай оспореният акт е издаден на основание наредба, издадена по законова делегация на закона за подпомагане на земеделските производители/ЗПЗП/, което обстоятелство изключва оспореният акт от прекия обхват на ЗУСЕСИФ и съответно дължимата такса е проста, а не пропорционална.

Въпросът за конституирането на страните е вменен в служебно задължение на съда -чл. 154 от АПК. Съгласно чл. 153 от АПК  страни по делото са оспорващият и всички заинтересовани лица,участници в административната процедура. Последната касае административно правоотношение по повод заявление на жалбоподателя до ответника като страни в административното производство, които са и страни в съдебната му фаза.

Предметът на делото е свързан и с установяване на основния спорен въпрос-включва ли се в задължения по административния договор, респ. възникнало ли е по силата на нормативен акт задължение за получилия субсидията да постигне показателите за растеж, вписани в бизнес-плана. От съдържанието на оспорения акт е видно, че административният орган твърди, че показателят за приходи, заявени като планирани, не са постигнати.Фактът на непостигане на тези показатели не се оспорва и от жалбоподателя. Спорен е въпросът дали този факт има правно значение за преценка за изпълнението на административен договор от 23.10.2015 г., във връзка с който е предоставено субсидирането.Липсата на постигнати показатели съставлява отрицателен факт, който прехвърля доказателствената тежест в процеса. От тази гледна точка в тежест на жалбоподателя е да установи положителните факти, на които основава претенцията си.

На основание чл.170,ал.1 от АПК на издателя на акта следва да се укаже, че задължението за установяване изпълнението на законовите изисквания за издаването му е негова.

Предвид гореизложеното и на основание чл.154,чл. 163,ал.2 от АПК съдът

 

Р А З П О Р Е Д И:

 

КОНСТИТУИРА следните страни по адм.дело № 4 / 2020 г. по описа на АС-Силистра:

Жалбоподател - Д.А.Г., ЕГН: ********** ***, офис № 2, чрез адв. А.;

Ответник - Изпълнителен директор на ДФ “Земеделие“;

УКАЗВА на ответника, че в 14-дневен срок, считано от получаване на съобщението, може да подаде писмен отговор по жалбата, да посочи доказателства, с които не разполага, и да представи доказателства, с които разполага.

УКАЗВА на ответника , че задължението за установяване изпълнението на законовите изисквания за издаване на оспорения акт е негова.

УКАЗВА на жалбоподателя, че негова е доказателствената тежест да установи положителните факти, на които основава претенцията си.

ВНАСЯ жалбата ЗА РАЗГЛЕЖДАНЕ в открито съдебно заседание като го насрочва за 20.02.2020 г. от 14.00 часа.

Разпореждането не подлежи на обжалване.

 

 

СЪДИЯ:………………….