№…………………/25.10.2021 г., гр. Добрич
Административен
съд - Добрич, в закрито заседание, на двадесет и пети октомври две хиляди
двадесет и първа година, като разгледа докладваното от председателя адм. дело №
11/ 2021 г., намира следното:
Производството
е по чл. 145 и сл. АПК.
На
27.09.2021 г. съдът е счел делото за изяснено и е дал е ход по същество, като е
обявил, че ще се произнесе в законния срок.
При
произнасянето си съдът констатира, че по делото са останали неизяснени въпроси,
свързани с оспорванията на жалбоподателя, независимо, че му е била указана
тежестта, че следва да установи тази правна последица, която претендира като
страна за настъпила.
Доколкото
в административното производство съдът е длъжен служебно да изясни всички факти
и обстоятелства, вкл. да назначи експертиза за това, ако са необходими
специални знания, то съдът счита, че следва да отмени хода по същество и да назначи
нова съдебно – счетоводна експертиза за изясняване на спора.
Предвид
горното и на основание чл. 171, ал. 2 АПК, съдът
О
П Р Е Д Е Л И:
ОТМЕНЯ
хода по същество, даден в съдебно заседание на 27.09.2021 г., по адм. дело № 11/
2021 г.
Назначава
съдебно – счетоводна експертиза, при която вещото лице, след като се запознае с
доказателствата по делото, извърши преглед на налични при ЕТ „*** – Г.А.“, с
ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: гр. Добрич, ул. „Дунав“ 24,
вх. Е, ет. 5, ап. 13, представляван от управителя Г. *** А., първични
документи, преглед на счетоводната отчетност при „****“ ЕООД, представлявано от
****, обслужвало търговеца през периода 2016 г. – 2018 г., преглед на наличната
при приобретателя счетоводна документация за ревизирания период, в това число
отчети и баланси, справки в НАП, ИС „Контрол“, с оглед подаваните СД, дневници
за покупки и продажби през ревизирания период, ГДД за ревизираните периоди, да
даде отговор на следните въпроси:
1.Има
ли заведени в счетоводството на търговеца през ревизирания период аналитични и
хронологични регистри, отразяващи вид, количество и цена на закупената и
продадена стока.
2.Извън
описаните в Ревизионния доклад фактури, неосчетоводени от търговеца, налице ли
са други фактури от същите доставчици през ревизирания период, доставките по
които да са осчетоводени. Ако са налице такива фактури, как са оформени те и
има ли към тях други документи, удостоверяващи получаването на доставката на
стоки.
3.Има
ли осчетоводявана складова наличност за закупуваните стоки през ревизирания
период.
4.Извършвани
ли са инвентаризации, налице ли са протоколи за такива, съответно съставяни ли
са и осчетоводявани ли са протоколи за липси и брак на краткотрайни активи през
ревизирания период.
5.Налице
ли са през ревизирания период излишъци на стоки.
6.Какви
стоки по видове, количество и цена са били налични в предприятието на търговеца
към 11.10.2019 г.
Назначава
за вещо лице Дарина Дойчева при внесен депозит от жалбоподателя в размер на 700
лв. в 7 – дневен срок от получаване на съобщението, след което делото да бъде
предадено на вещото лице.
НАСРОЧВА
делото за 06.12.2021 г. от 11.00 часа, за която дата да се уведомят страните и
вещото лице.
СЪДИЯ: