Разпореждане по дело №892/2020 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 9141
Дата: 21 август 2020 г.
Съдия: Марияна Пенчева Бахчеван
Дело: 20207050700892
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 30 април 2020 г.

Съдържание на акта

Р А З П О Р Е Ж Д А Н Е

 

№ ………………………………….г., гр.Варна

 

 

ВАРНЕНСКИЯТ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, ХІХ състав, в закрито заседание на 21.08.2020г., като разгледа докладваното от съдия МАРИЯНА БАХЧЕВАН  административно дело 892/2020г. по описа на съда, за да се произнесе взе предвид следното:

 

С разпореждане №7934/24.07.2020г. съдът е допуснал съдебно-счетоводна експертиза със задача, поставена от „Алдо Стадиона“ ЕООД.

Постъпила е молба от жалбоподателя с вх.№ 10044/18.08.2020г., с която се иска поправка на очевидни фактически грешки в задачата към вещото лице. Със същата молба е поискано включване на още два въпроса към задачата, които съдът намира за допустими и относими.

Молбата на жалбоподателя следва да бъде уважена, поради което съдът

О П Р Е Д Е Л И :

 

ДОПУСКА следните изменения и допълнения към задачата на съдебно-счетоводната експертиза, допусната с разпореждане №7934/24.07.2020г.:

1.     Кои от стоките, предмет на фактури, издадени от „Алдо Ритейл“ ЕООД, включени в процесните фактури с № 10..03/15.08.2016г., №10…02/15.08.2016г., №0…17/16.09.2016г., №0…26/28.10.2016г., №0…66/30.12.2016г., №0…68/30.12.2016г., №0…67/30.12.2016г. са налични в „Алдо Стадиона“ ЕООД към датата на регистрацията му по ЗДДС – 11.08.2016г. съгласно данните от складовия софтуер и в цялото счетоводство на „Алдо Стадиона“ ЕООД ?

2.     Каква е общата стойност в т.ч. данъчната основа и ДДС на наличните стоки към датата на регистрация по ЗДДС – 11.08.2016г. по всяка от процесните фактури, издадени от „Алдо Ритейл“ ЕООД ?

3.     Наличните стоки към 11.08.2016г. използвани ли са за целите на извършените от ревизираното лице облагаеми доставки в периода от 11.08.2016г. до 31.12.2016г. ?

4.     Какъв е размера на начисления ДДС при продажбите на стоки за периода 11.08.2016г. – 31.12.2016г. и включени ли са изпълнените доставки в дневниците за продажби и в справките-декларации за ДДС за посочения период ?

5.     Отчетените през следните данъчни периоди: 11.08.2016г. – 31.12.2016г., 01.05.2017г. – 31.10.2017г. и 01.12.2017г. – 31.01.2018г. продажби чрез въведения ЕКАФП в търговския обект, стопанисван от „Алдо Стадиона“ ЕООД съответстват ли на продажбите отразени в складовия софтуер и в счетоводството на дружеството ? 

6.     Предвид заключението по въпрос №2 и подадените от дружеството СД по ЗДДС, да се изчисли какъв ще бъде размера на дължимите ДДС и лихви, изчислени до датата на РА за всеки от данъчните периоди, през които е ползвано право на приспадане на данъчен кредит по процесните фактури  - м.08, м.09 и м.10 от 2016г., м.06 и м.07 от 2017г. и м.01/2018г. ?

7.     Използваният от дружеството складов софтуер през 2016г.  осигурява ли хронологично и аналитично счетоводно отчитане на стоките? По какъв начин и на какъв период е извършвано изписването на стоките в складовия и в счетоводния софтуер ? Организацията на счетоводното отчитане на стоките съответства ли на изискванията на  Закона за счетоводството ?

8.     Стоките по фактурите – предмет на фактурите, издадени от „Алдо Ритейл“  ЕООД, описани в процесните фактури:  № 10..03/15.08.2016г., №10…02/15.08.2016г., №0…17/16.09.2016г., №0…26/28.10.2016г., №0…66/30.12.2016г., №0…68/30.12.2016г., №0…67/30.12.2016г. заведени ли са аналитично в складовия софтуер пхо вид, количество и цена ?

 

ДА БЪДЕ УВЕДОМЕНО вещо лице Н.А.А.,***, което да бъде уведомено по телефона за изготвяне на заключението и призовано за съдебното заседание на 23.09.2020г. от 14:30ч.

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН   СЪДИЯ: