РЕШЕНИЕ№
573
12.07.2019г., гр. Хасково
Административен съд – Хасково, в закрито
съдебно заседание на двадесет и седми юни две хиляди и деветнадесета година в
състав:
Съдия: Хайгухи Бодикян
като
разгледа докладваното от съдия Бодикян административно дело №391 по описа на
съда за 2019 година, за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по реда на чл. 145 и сл. АПК
във вр. с чл.
45, ал. 1 от Постановление № 161 на МС от 4.07.2016 г. за определяне на правила
за координация между управляващите органи на програмите и местните инициативни
групи, и местните инициативни рибарски групи във връзка с изпълнението на
Подхода "Водено от общностите местно развитие" за периода 2014 – 2020
г. /ПМС № 161/2016 г.
/
Образувано е
по жалба от „Нике“ ООД – гр.Л.против мълчаливия отказ на
Изпълнителния директор на ДФ "Земеделие"и ръководител
на управляващия орган по програмата по чл.1 от ПМС 161/2016г., да се произнесе по подаденото от него
възражение срещу недопускане на проектното им предложение до
техническа и финансова оценка и включването му в списъка на проектните
предложения, които не преминават проверка за административно съответствие и
допустимост, както и отхвърляне на проектното предложение, включени в
оценителния доклад на комисията за подбор на проектни предложения, одобрен с
решение №30 от 15.03.2019г. на УС на МИГ Любимец-Ивайловград . Счита, че
Ръководителя на УО по програмата по чл.1 от ПМС 161/2016г. е компетентен да се
произнесе по възражение им за недопускане по см.чл.45, ал.2 от ПМС 161/2016г.
Жалбоподателят твърди, че е
налице бездействие на администрацията да се произнесе по направеното възражение
в срока по чл.
45, ал. 2 ПМС № 161/2016 г., поради което моли мълчаливият отказ да
бъде отменен и да му бъдат присъдени разноските за заплатената държавна такса.
Оспорването по
същество се аргументира с допуснати процесуални нарушения, като се излагат и
възражения по същество. Сочи се, че за одобряването на оценителния доклад
дружеството било уведомено на 21.03.2018г. чрез ИСУН, като от уведомлението се
разбирало, че проектно предложение BG06RDNP001-19.092-0005 било отстранено и не се допускало до техническа и финансова оценка,
което счита за неоснователно и незаконосъбразно. Оспорват се мотивите на
извършената оценка с твърдение, че същите не кореспондират на посочените
критерии в Приложение №14 към Условията за кандидатстване. Счита се, че
проектното предложение, което било за модернизация на материалните активи на
стопанството на дружеството, не било оценено обективно и безпристрастно. Смята
се, че в мотивите за отказ в оценителен доклад на Комисия за подбор на проектни
предложения /КППП/ по процедура с код в Информационната система за управление и
наблюдение /ИСУН/ 2020 BG06RDNP001-19.092 – по Мярка 1 (с код на мярката по ПРСР 2014-2020г. – 4.1.) - „Подкрепа за
инвестиции в земеделски стопанства“ от стратегията за Водено от общностите
местно развитие /ВОМР/ на „Местна инициативна група /МИГ/ - Любимец – Ивайловград“,
одобрен с Решение №30/15.03.2019г. на Управителния съвет на „МИГ - Любимец –
Ивайловград“ не било посочено каква е административната недопустимост на
проектното предложение.
Ответникът Изпълнителният
директор на ДФ "Земеделие" оспорва жалбата като процесуално
недопустима, тъй като счита, че няма формиран мълчалив отказ поради липса на
искане за издаване на първоначален административен акт. Алтернативно счита
жалбата за неоснователна и моли да бъде отхвърлена с присъждане на
възнаграждение за юрисконсулт.
Съдът, като
взе предвид доводите на жалбоподателя и прецени доказателствата, съдържащи се в
приложената административна преписка, приема за установено от фактическа страна
следното:
Жалбоподателят „Нике“ ООД – гр.Л.е кандидатствал за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по
Мярка 1 (с код на мярката по ПРСР 2014-2020г. /Програмата
за развитие на селските райони 2014 – 2020 г./ – подмярка 4.1.) - „Подкрепа за инвестиции в земеделски стопанства“ в
изпълнение на стратегията за Водено от общностите местно развитие /ВОМР/ на
„Местна инициативна група /МИГ/ - Любимец – Ивайловград“.
С Решение №18
от Протокол №9/27.08.2018г. /л.992/ Управителният съвет на сдружение „МИГ -
Любимец – Ивайловград“, на основание чл.46, ал.1, във вр. с чл.62, т.4 и 5 от
Наредба №22/14.12.2015г. за прилагане на Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в
рамките на стратегии за ВОМР“ на Мярка 19 „ВОМР“ от ПРСР за периода
2014-2020г., във връзка с чл.15, ал.2, т.3 от Устава на МИГ, бил обявен прием на проектни предложения за
предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Мярка 1 /код на мярката по ПРСР
2014-2020г. – 4.1./ - „Подкрепа за инвестиции в земеделски стопанства“ от
стратегията за ВОМР на „МИГ - Любимец – Ивайловград“, както и Насоки и образци на документи за кандидатстване.
С Решение №27, прието с Протокол №15/29.01.2019г., /л.1045/ УС на сдружение „МИГ
- Любимец – Ивайловград“ определил лицата, чиято квалификация, професионална
компетентност и опит съответства на необходимите за изпълнение на задълженията
на КППП.
Със Заповед
№4/29.01.2019г. /л.1044/ Председателят на УС на „МИГ - Любимец – Ивайловград“
назначил Комисия за подбор на проектни предложения по Процедура с код в ИСУН
2020 BG06RDNP001-19.092 – по Мярка 1 /код на мярката по ПРСР 2014-2020г. – 4.1./ - „Подкрепа за
инвестиции в земеделски стопанства“ от стратегията за ВОМР на „МИГ - Любимец –
Ивайловград“, с права за достъп до ИСУН 2020.
Въз основа на
Решение №18 /от Протокол №9 от 27.08.2018г./ на УС на „МИГ - Любимец –
Ивайловград“ в системата ИСУН сдружението обявило
процедура за подбор на проекти за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ
по Мярка 1 /код на мярката по ПРСР 2014-2020г. – 4.1./ - „Подкрепа за
инвестиции в земеделски стопанства“ от стратегията за ВОМР на „МИГ - Любимец –
Ивайловград“ /л.803 и сл. и л.990 и сл./ с начална дата на обявяване на
процедурата 28.09.2018г., като определила първи краен срок на приема 17.00 ч.
на 28.01.2019г. Обявени били и Контролен
лист за активиране на процедура за подбор на проектни предложения, финансирани
от ЕЗФПСП от потенциални получатели на финансова помощ към стратегии за ВОМР
/л.994/, Условия за кандидатстване с проектни предложения за предоставяне на
безвъзмездна финансова помощ по мярката. В системата на разположение на
желаещите да кандидатстват са били налични и съответните формуляри/декларации,
приложения към всяко проектно предложение, и достъпни утвърдените списъци с
активи, дейности и услуги за които са били определени референтни разходи при извършване
на строително-монтажни работи /л.956/, при създаване на трайни насаждения по
конвенционален и биологичен начин /л.959/, както и Критерии за административно
съответствие и допустимост на проектните предложения /л.961 и сл. и л.996 и сл./,
Критерии за техническа и финансова оценка /л.971/.
На 28.01.2019г.
дружеството жалбоподател „Нике“ ООД – гр.Л.подало по електронен път проектно
предложение /л.168/ за участие в обявената процедура. Към него са приложени: Таблица
за допустими инвестиции и дейности Подмярка 19.2 /л.188/, с вид на разходите,
както следва: закупуване на трактор със заявена субсидия за същия –
97 680.00 лв.; челен товарач със заявена субсидия – 15 000.00 лв.;
палетни вилици – 2 500.00 лв. и кофа – 4 000.00 лв.; декларации по Приложения
№2, №3 и №4 към Условията за кандидатстване. Към проектното предложение е бил
представен Бизнес план /л.208-245/. Приложени са били още Формуляр за
мониторинг /л.280/, Анкетна карта за регистрация на земеделски стопанин
/л.279/, Анкетен формуляр /л.281/, Справка-декларация за приходите от продажби
от земеделска дейност, производство на преработена земеделска продукция и
услуги, директно свързани със земеделската дейност за предходната финансова
година или последен приключен междинен период в годината на кандидатстване
/л.293/, Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта и
изкуствено създадени условия /л.298/ и др. Видно от отбелязването подателят на
проектното предложение – Управител на „Нике“ ЕООД, се е запознал с Критериите
за оценка срещу подпис /л.317/, като е заявил осем от максимално допустими 10
точки.
Видно от
електронния запис от системата ИСУН 2020 /л.401/ проектното предложение на
кандидата „Нике“ ЕООД с № BG06RDNP001-19.092-0005 е било регистрирано в 13.30 ч. на
28.01.2019г. с наименованието „Модернизация на материалните активи на
стопанство“ по процедура Мярка 1 /код на мярката по ПРСР 2014-2020г. – 4.1./ -
„Подкрепа за инвестиции в земеделски стопанства“ от стратегията за ВОМР на „МИГ
- Любимец – Ивайловград“.
Първата
комуникация с кандидата от страна на Комисията за ППП е била осъществена на
18.02.2019г. чрез ИСУН /л.66 и сл., л.404 и сл., л.1051 и сл./, като са били
поставени 36 въпроса във връзка извършване на оценка на етап – Административно
съответствие и допустимост (АСД) на проектното предложение. Посочено е, че са
установени непълноти, неясноти и нередовности, по които било необходимо
кандидатът да представи допълнителна информация и/или документи. На
25.02.2019г, чрез ИСУН дружеството е дало отговор на поставените въпроси, като приложило
и документи (формуляри) за извършени от кандидата корекции във връзка с
първоначално отразените данни в проектното предложение и приложенията към него.
В свое Решение №7 /л.1015/ КППП посочила, че
въз основа на извършена оценка на етап – АСД по процедурата, проектно
предложение ВG06RDNР001-19.092-0005 - „Модернизация на материалните активи на
стопанството“, с кандидат „Нике“ ЕООД подадено чрез ИСУН 2020 на 28.01.2019г.,
не отговаряло на заложените по процедурата критерии за административно
съответствие и допустимост. Отразено е,че в резултат на създадената комуникация
в хода на оценката, установените нередовности и неясноти по проектното
предложение не били отстранени с представените от кандидата допълнителна
(обяснителна) информация и/или документи. Изводът на Комисията е, че проектното
предложение не преминава проверката за АСД и не се допуска до техническа и финансова оценка. Основанията
за недопускането са: 1. В
представена е таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец на
ДФЗ, посочената субсидия не отговаряла на посочената в Раздел 5 - Бюджет от
Формуляра за кандидатстване. 2.
Представен бил Бизнес план (БП) във формат ехеl, който не
кореспондирал с представения и подписан БП във формат pdf. Таблиците от БП -
текстови вариант не били попълнени коректно, не кореспондирали помежду си, като
била поискана корекция па БП,
представена единствено във формат ехеl. 3. Представена била справка-декларация
за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ за 2018г., но от нея
не ставал ясен вида на получените субсидии. Не било направено подробно описание
на вида на финансирането и неговия източник, както и не бил описан вида на
растителния/животински продукт. Кандидатът бил юридическо лице и не бил доказал
приходи към предходната 2018г. от земеделска дейност и/или приход от услуги
директно свързани със земеделска дейност и/или преработка на земеделска
продукция и/или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ. 4. Във връзка със задължението,
кандидата да осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ и поетия
ангажимент в Таблица 4.1 – „Сеитбооборот/обработеаеми
площи по видове култури и среден добив от дка - само за земята, която
съответствала на капацитета активите, за които се кандидатствало за финансиране
или при преработка на собствена продукция“ от Бизнес плана, кандидатът бил
посочил обработваеми земи в размер на 605 дка. В същото време, от анкетните
формуляри било видно, че кандидата ползвал ниви под наем в с. Малко градище и
имал намерение за засаждане на 0,5912 ха люцерна за текущата стопанска година
2018-20 19г. и нямал намерения за засети/засадени площи за следващата стопанска
година. Въз основа на посочените площи, кандидатът следвало да обоснове
капацитета на планираната за закупуване земеделска техника. С оглед на
посочените изисквания и дадените разяснения към таблицата „Данните в таблицата трябва да бъдат съпоставени с данните от
Интегрираната система за администриране и контрол (ИСАК), в случай че площите
са заявени. Когато площите не са заявени в ИСАК, данните следва да могат да
бъдат съпоставени с данните, декларирани в регистъра на земеделските
производители за съответната стопанска година и на заявените намерения за
слепваща стопанска година (анкетна карта на ЗП), както и да се представи документ
за правно основание съгласно чл. 41 от Закона за подпомагане на земеделските
производители“ били поискани допълнителни разяснения от кандидата. От
представеното обяснение: „При одобрение
Дружеството поема ангажимент да очертава и отглежда посочените в таблица 4.1 „Сеитбооборот/обработваеми
площи по видове култури и среден добив от дка“ размери и култури, които са
посочени. Документ за собственост на тези земи се иска единствено при
инвестиции свързани с трайни насаждения, и строителство“ се разбирало, че
към момента дружеството не стопанисвало, не обработвало и не заявило намерения
за засети/засадени площи съответстващи на посочените в Таблица 4.1 площи, с
което не било изпълнено следното изискване от Условията за кандидатстване: по
11.1. „Критерии за допустимост па кандидатите: „2. Кандидатът/получателят на
финансова помощ осъществява дейностите по проекта на територията на действие на
МИГ“. 5. Съгласно т.13 ,,Дейности,
допустими за финансиране“ от Условията за кандидатстване по процедурата, „техническите
характеристики на земеделската техника и оборудването за обработка на почвата и
прибиране на реколтата обект на подпомагане по мярката, трябвало да
съответстват на ИЗП (използвана земеделска площ (ИЗП) на земеделския
производител“. Използваните и отбелязани в Анкетните формуляри земеделски площи
не отговаряли на посоченото изискване и посочената за обосновка на капацитета
на земеделската техника площ от 400 декара (посочена в Бизнес плана).
Обосновката трябвало да съпоставя размера на обработваната земя, сроковете за
прибиране на реколтата и други показатели от значение при обработка на почвата
и прибиране на реколтата
с техническите показатели на селскостопанските
машини, производителност на ден (моточаса, дка/ден, т/ден) и др. От
представените документи и обяснения на кандидата било видно, че това условие не
можело да се счете за изпълнено.
На
12.03.2019г., след приключване на оценката на проектните предложения, подадени
на първия краен срок за кандидатстване по процедурата КППП изготвила Оценителен доклад /л.750 и сл. и л.1002 и сл./,
адресиран до Ръководителя на УО на ПРСР -2014-2020г. и Изп. директор на ДФ
„Земеделие“. В доклада е посочено, че след осъществена комуникация с
кандидатите на етап административно съответствие и допустимост (АСД) не били
отстранени нередовности и неясноти, по отношение на проектно предложение BG06RDNP001-19.092-0005 – „Модернизация на материалните активи на стопанството“
на „Нике“ ЕООД. В доклада дружеството „Нике“ ЕООД е отбелязано със статус
„Отхвърлено на ОАСД“ в таблица за извършеното от Комисията на 12.03.2019г.
автоматично класиране на проектните предложения по процедурата.
Със
съобщение, изпратено чрез ИСУН на 10.03.2019г. /л.81 и сл., л.1048 и сл./„Нике“
ЕООД е било уведомено, че проектното му предложение не се допуска до техническа
и финансова оценка (ТФО), като са посочени основанията за
недопускане.
Недопускането на дружеството до ТФО, поради
непреминаване на проверката за АСД е видно от Списък на непреминалите проверката
лица /л.1024/.
В отговор
дружеството „Нике“ ЕООД подало до Директора на ДФ „Земеделие“, до Директора на
дирекция „Развитие на селските райони“ при Министерството на земеделието и
храните и до Председателя на КППП жалба /л.1049/, като възразило срещу недопускането
на проектното му предложение до ТФО.
С Решение
№30, прието с протокол №18 от 15.03.2019г. /л.1001/ Управителният съвет на „МИГ
– Любимец – Ивайловград“, на основание чл.44, ал.4 от Постановление №161 на МС
от 04.07.2016г., и Реда за оценка на проектни предложения към стратегията за
ВОМР на „МИГ – Любимец – Ивайловград“, приет с Решение №9 от 30.11.2017г. на ОС
на МИГ, във вр. с чл.15, ал.2, т.12 от Устава на МИГ, приел и одобрил
Оценителния доклад от работата на КППП по процедура с код в ИСУН 2020
BG06RDNP001-19.092 – по Мярка 1 (код на мярката по ПРСР 2014-2020г. – 4.1.) -
„Подкрепа за инвестиции в земеделски стопанства“ от стратегията за ВОМР на „МИГ
- Любимец – Ивайловград“. в едно с приложените към него протоколи от проведено
първо заседание на КППП, от етап оценка АСД и ТФО, решения на КППП, Списък на
предложените за финансиране проектни предложения и Списък на предложените за
отхвърляне проектни предложения. Решението е прието с пълно мнозинство.
Междувременно с Решение № 30
по Протокол № 18 от 15.03.2019 г. УС на "МИГ Любимец- Ивайловград“ е
одобрил оценителния доклад на Комисията за подбор на проектни предложения,
съдържащ предложение за отхвърляне на проектното предложение на жалбоподателя.
С това решение е одобрен и списъкът за предложените за финансиране проектни
предложения, между които не е това на жалбоподателя.
На 21.03.2019г.
чрез ИСУН до „Нике“ ЕООД е било изпратено съобщение /л.29 и сл, л.551 и сл.,
л.1046 и сл./, с което същото е било уведомено, че проектното му предложение е
било предложено от КППП за отхвърляне
чрез изготвен от него Оценителен доклад до Управителния съвет на „МИГ – Любимец
– Ивайловград“, Ръководителя на УО на ПРСР -2014-2020г. и Изп. директор на ДФ
„Земеделие“, като в съобщението са изброени основанията за недопускане.
Ответникът не
спори, че жалбоподателят е подал възражения срещу недопускане на проектното
предложение и отхвърлянето му реда и сроковете на чл.45, ал.1 от ПМС
161/2016г.Такова е постъпило с регистрационен номер ИСУН BG06RDNP001-19.092-0005 в Министерство на земеделието и видно от писмо рег.№11-2-02/24.04.2019г./
л.166 и л.161 от делото/ , жалбата на „Нике“ ЕООД е препратена на ДФЗ.
Въз основа на
така установената фактическа обстановка, съдът прави следните правни изводи:
Безспорно е по делото, че и до
настоящия момент ответникът не се е произнесъл по това възражение.
Въз основа на изложеното от
фактическа страна, от правна страна Разградският административен съд намира
следното:
Жалбата е допустима. Изхожда
от активно легитимирано лице с правен интерес от оспорването и е насочена срещу
подлежащ на оспорване административен акт.
Предмет на оспорване е
мълчалив отказ на Изпълнителния директор на ДФ"Земеделие" да се
произнесе по подаденото от жалбоподателя възражение срещу недопускане на проектното им предложение до техническа и финансова оценка
и включването му в списъка на проектните предложения, които не преминават
проверка за административно съответствие и допустимост, както и отхвърляне на
проектното предложение, включени в оценителния доклад на комисията за подбор на
проектни предложения, одобрен с решение №30 от 15.03.2019г. на УС на МИГ
Любимец-Ивайловград.
Съгласно чл.
45, ал. 1 от ПМС № 161/2016 г. всеки кандидат, получил уведомително
писмо от МИГ, че проектното му предложение не е одобрено, има право да възрази
пред финансиращия проекта УО/ДФЗ в срок до 3 работни дни от датата на
получаването на уведомлението.
Жалбоподателят е изпратил
две възражения чрез ИСУН съответно след уведомяване, че проектното му предложение не се допуска до техническа и финансова оценка (ТФО), поради непреминаване на проверката
за АСД и включването му в Списък на проектните предложения, които не преминават
проверка за АСД и не се допускат до ТФО /л.1024/ и възражение срещу отхвърляне
на проектното предложение и включването му в списъка на предложенията за
отхвърляне на проектни предложения, съгласно оценителния доклад на комисията за
подбор на проектни предложения, одобрен с решение №30 от 15.03.2019г. на УС на
МИГ Любимец-Ивайловград.
Възражението на „Нике“ ЕООД
са изпратени съответно получени от УО/ДФЗ/ на 11.03.2019г. на 27.03.2019 г.,
при което правото му да възрази пред финансиращия проекта УО/ДФЗ в съответствие
с чл. 45, ал. 1 ПМС
№ 16/2016 г. е било упражнено в предвидения срок от 3 работни дни.
Съгласно чл. 45, ал. 2 от
ПМС № 16/2016 г. ръководителят на УО/ДФЗ се произнася по
основателността на възражението в срок до 10 работни дни от неговото
получаване, като: 1. връща проектното предложение за повторно извършване на
процедурата по оценка; 2. потвърждава предварителното решение на МИГ/МИРГ.
Възражението са получени в
ДФЗ е в 10 дневен срок / работни дни/ ответникът е следвало да се произнесе по
него. След изтичане на този срок е формиран мълчалив отказ по смисъла на чл. 58, ал. 1 АПК,
който подлежи на оспорване съгласно чл. 145, ал. 2, т.
1, пр. 2 АПК. Неоснователен е доводът на ответника за недопустимост
на жалбата поради това, че не е налице мълчалив отказ с оглед липса на искане
за издаване на първоначален административен акт. В случая ответникът е бил
сезиран с възражение срещу отказа на МИГ за недопускане до техническа и финансова оценка (ТФО), поради непреминаване на проверката
за АСД отхвърляне на проектното предложение, което създава задължение
за административния орган да се произнесе с изричен акт на основание чл. 45, ал. 2 от
ПМС № 16/2016 г. Административният орган е длъжен да прецени
законосъобразността на процедурата по оценка на проектното предложение и да
обсъди оплакванията на кандидата по възражението, след което да формира писмено
своето волеизявление като върне предложението за повторно оценяване или
да потвърди предварителното решение на МИГ.
Предвид горното мълчаливият
отказ е незаконосъобразен и следва да бъде отменен. Естеството на спора не
позволява решаването му по същество от съда, поради което преписката следва да
бъде върната на административния орган за произнасяне по направените възражения.
В тази връзка административният орган следва да съобрази доколко преценката за
АСД не е проведена при съществени процесуални нарушения, изразяващи се в
несъответствие между описаните в указанието за попълване на преписката по
проектното предложение и липсата на документи, поради които е прието
недопускане и административно несъответствие на проектното предложение.
Оценката на административно съответствие и допустимост е етап от оценяването на
проектното предложение, при който се извършва проверка относно формалното
съответствие на проектното предложение и на допустимостта на кандидатите. На
този етап комисията за подбор на проектите предложения следва да провери
наличието на всички изискуеми се документи и външната редовност на проектното
предложение. При констатиране на нередност, комисията е длъжна да изпрати
уведомление на кандидата за отстраняване в разумен срок. / Арг. Чл.30, ал.3 от
ПМС 161/2016г./
Отделно от това съдът
констатира, че по преписката липсва представено Споразумение по см. на чл.35 от
ПМС 161 между УО и МИГ, липсата на което би довела до изначално съществено
процесуално нарушение на процедурата.
С оглед изхода на делото
претенцията на жалбоподателя за разноски е основателна, но следва да бъде уважена
до размера на 50 лв. Внесена е държавна такса от 170 лв, / по разпореждане на
съда/ но дължимата такава е в размер на 50 лв съгласно т. 2б, б.
"а" от Тарифа № 1 към Закона за държавните такси за таксите, събирани
от съдилищата, прокуратурата, следствените служби и Министерството на
правосъдието. Настоящото производство се развива по АПК. Макар ПМС № 161/2016 г. да
е прието на основание чл. 28, ал. 1, т.
2 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и
инвестиционни фондове, правилата по чл. 27, ал. 6
ЗУСЕСИФ са неприложими. В случая не се касае до оспорване на краен
акт, с който административният орган да се е произнесъл по съществото на
заявлението за подпомагане, респ. делото е без материален интерес. Държавната
такса в останалия внесен размер е недължимо платена и сумата от 120 лв. следва
да бъде възстановена на жалбоподателя по посочена от него банкова сметка.
***, съдът
Р Е
Ш И:
ОТМЕНЯ като незаконосъобразен мълчалив отказ на Изпълнителния директор на
ДФ "Земеделие" да се произнесе по възражението да се произнесе по
подаденото от „Нике“ ООД – гр.Л.възражение срещу недопускане на проектното им предложение до техническа и финансова оценка
и включването му в списъка на проектните предложения, които не преминават
проверка за административно съответствие и допустимост, както и отхвърляне на
проектното предложение, включени в оценителния доклад на комисията за подбор на
проектни предложения, одобрен с решение №30 от 15.03.2019г. на УС на МИГ
Любимец-Ивайловград .
ВРЪЩА преписката на Изпълнителния директор на ДФ "Земеделие"
за произнасяне съобразно указанията на съда.
ОСЪЖДА Държавен фонд "Земеделие" да заплати на „Нике“ ООД – гр.Л.разноски по делото в размер на сумата от 50 лева.
Да се възстанови на „Нике“ ООД – гр.Л.недължимо платената държавна такса в размер на 120 лв.
Решението подлежи на
обжалване пред Върховния административен съд в 14 – дневен срок от съобщаването
му на страните.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: