Р
Е Ш Е Н И Е
№ 999
Град Пловдив, 17.06.2020 година
В
ИМЕТО НА НАРОДА
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД – ПЛОВДИВ, ХVI състав, в публично съдебно заседание на единадесети юни през
две хиляди и двадесета година в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЯНКО АНГЕЛОВ
при
секретаря ПОЛИНА ЦВЕТКОВА, като
разгледа докладваното от съдия ЯНКО АНГЕЛОВ, административно дело № 2016 по описа за 2019 година, за да се
произнесе, взе предвид следното:
Делото е образувано по жалбата на Т.Д.В., с ЕГН **********,
с адрес: ***, против Заповед № РД-04-261 от 17.06.2019 г., издадена от Кмета на
Община Шабла, с която е отменена Заповед № РД-04-180 от 07.05.2019 г. за
провеждане на публичен търг с тайно наддаване за продажба на общински
урегулирани недвижими имоти, поради несъответствие между одобрената с Решение №
245 от 22.05.2017 г. на Общински съвет Шабла НРПУРОИ и обявените в тръжната
документация ред и условия за провеждане на търга.
Изрично с оспорената заповед е разпоредено
да се освободят внесените от кандидатите в търга депозити, както и да им се
възстанови стойността за закупените тръжни книжа в размер на 60 лева, а след
влизане на заповедта в сила да се обяви нов търг.
С жалбата се развиват
съображения за незаконосъобразност на издадената заповед поради
противоречие с материалноправните разпоредби.
В съдебно заседание – Т.Д.В., редовно уведомен, не се
представлява.
Ответникът – КМЕТ на ОБЩИНА ШАБЛА не се представлява. С писмено становище
по делото оспорва жалбата като неоснователна.
ЗАИНТЕРЕСОВАНИТЕ СТРАНИ С.Д.Й., В.В.В.
и дружеството „ТАДЕУС И ХАННА“ ООД, редовно уведомени, не се явяват, не се
представляват.
Съдът намира жалбата за допустима, като подадена в
срок и от лице имащо правен интерес.
Участникът в търга и жалбоподател В. е подал валидна
оферта и е присъствал в деня на провеждането на търга с тайно наддаване –
12.06.2019 г. в заседтелната зала на Община Шабла.
За конкретната тръжна процедура били подадени 4 оферти, но видно от Протокола
на комисията / л.26 и сл./ офертите на С.Д.Й. и В.В.В.
не са били разгледани, поради отсъствие на тези лица, като изрично в протокола
е било записано, че при изготвяне на тръжната документация е нарушен чл.104,
ал.1, изречение второ от НРПУРОИ: “присъствието на участниците е задължително“
Процесната заповед отговаря на изискванията за форма, като
съдържа всички реквизити по чл. 59, ал.2 АПК. Подробно в същата са изложени
фактически и правни основания за издаването й.
Сега действащата редакция на Чл.104 (1) (Изм. -
Решение №90/21. 05.2020 г. на Общински съвет – Шабла) от НРПУРОИ /публично
достъпна на сайта на Община Шабла - shabla.bg/
гласи …В деня на провеждане на публичния търг, председателят на комисията
отваря пликовете по реда на тяхното постъпване и извършва действията по чл.102,
ал.1 и ал.2 от тази Наредба, но предишната относима
редакция е разписвала изискването за присъствието на участниците в търга при
отварянето на офертите.
Заповед № РД-04-261 от 17.06.2019 г. издадена от Кмета
на Община Шабла е издадена поради констатирано несъответствие между действащата
към онзи момент на територията на Община Шабла
НРПУРОИ и Тръжните условия за процесната процедура /л.12 и сл. в
кориците на адм.дело № 416 от 2019 г./.
В чл.31 от тези
Тръжни условия е записано, че „Търгът се провежда в условията на публичност и
на него имат право да присъстват участниците“
Обжалваната заповед е правилна и законосъобразна, тъй
като кметът на община, след запознаване с протокола от търга и тръжната
документация е констатирал редица нередности по процедурата, което по своята
същност представлява нарушение на производствените правила, поради което и
правилно и законосъобразно е отменил същата и е прекратил производството по Заповед
№ РД-04-180 от 07.05.2019 г.
Като неоснователен се преценява довода, че кметът няма
правомощието да издава този краен акт, тъй като, чл. 106, ал.4 от Наредбата
определя, че резултатите от търга се обективират в
заповед на кмета в случаите на редовно проведен търг, но по същите аргументи
следва да се приеме, че краен акт се издава от него и при други
обстоятелства включително и при отмяна
на търга, поради нарушение на админстративнопроизводствените
правила и изискванията на подзаконовата нормативна уредба на територията на
Община Шабла.
Тук е необходимо да се посочи още, че няма друг орган,
който да стори това, след като разпоредбата на общинското имущество се извършва
от кмета след решения на ОбС, съгласно Наредбата, още
повече, че при последващ търг за същия имот,
заповедите по откриването на нова процедура ще бъдат издадени също от кмета на
общината след решение на ОбС за провеждането на
такъв. Наред с това, кметът на общината е този, който при успешно проведен
търг, подписва договорът за продажба със спечелилото търга лице.
В този смисъл оспорената заповед е издадена при
изяснена фактическа обстановка с изложени в същата мотиви, които съответстват
на материално правните основания за издаването й - безспорно е установено
нарушение на производствените правила. В хода на съдебното производство не се
представиха доказателства, които да оборят констатациите в същата.
Мотивиран от гореизложеното Съдът :
Р Е Ш
И
ОТХВЪРЛЯ жалбата на Т.Д.В., с
ЕГН **********, с адрес: ***, против Заповед № РД-04-261 от 17.06.2019 г.,
издадена от Кмета на Община Шабла .
Решението подлежи на касационно
обжалване пред Върховния административен съд на Република България в четиринадесет дневен срок от съобщаването на страните за постановяването му.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: