Решение по дело №2235/2020 на Районен съд - Стара Загора

Номер на акта: 459
Дата: 7 декември 2020 г. (в сила от 11 март 2021 г.)
Съдия: Росен Чиликов
Дело: 20205530202235
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 8 септември 2020 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ
№ 459
гр. Стара Загора , 07.12.2020 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – СТАРА ЗАГОРА, IX-ТИ НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ в
публично заседание на втори декември, през две хиляди и двадесета година в
следния състав:
Председател:Росен Чиликов
като разгледа докладваното от Росен Чиликов Административно наказателно
дело № 20205530202235 по описа за 2020 година
при секретаря Нели Георгиева и в присъствието на прокурор
………… като разгледа докладваното от председателя
Чиликов А.Н.Д. 2235 по описа за 2020 година и за да се
произнесе, взе предвид следното:

Обжалвано е наказателно постановление № 330 от
10.08.2020 година на Заместник Кмета на Община Стара
Загора.
Жалбоподателят недоволен от наложеното му
административно наказание моли съда да го отмени или
намали. Мотивира се с обстоятелството,че са допуснати
съществени процесуални нарушения и че е материално
затруднен.
1

Жалбоподателят редовно призован не се явява в с.з. , но
в писмено становище чрез адвокат СД поддържа жалбата.

Въззиваемата страна представлявана от експерта П
взема становище, че жалбата е неоснователна и моли съда да
потвърди наказателното постановление.

От събраните по делото доказателства установени с
доказателствени средства – писмени, показанията на
свидетеля– преценени по отделно и в тяхната съвкупност и
като извърши цялостна проверка на акта за установяване на
административно нарушение и наказателното
постановление,след обсъждане становищата на страните
съдът приема за установено следното :

Жалбата е подадена в срок и от лице имащо право на
жалба,не съществува процесуална пречка за обжалване на
наложеното наказание, поради което и на основание чл. 59,
ал. 2 ЗАНН съдът приема, че жалбата е допустима .

Разгледана по същество жалбата е неоснователна.

2
Административно-наказващият орган в
обстоятелствената част на наказателното постановление е
приел за установено, че на 01.07.2020 г. около 12,15 часа в
град Стара Загора парк „ Станционна градина „
жалбоподателят Ж употребява алкохол на обществено място
на открито.

Описаната фактическа обстановка се потвърждава от
показанията на св. Д. П / актосъставител/ и по същество не се
оспорва от жалбоподателя.Не се събраха и доказателства
опровергаващи изложената фактическа обстановка, поради
което съдът я приема за установена и доказана.

Въз основа на посочената фактическа обстановка
административно-наказващият орган е приел, че е нарушен
чл. 7 А , ал. 4 от Наредбата за обществения ред в Община
Стара Загора и на основание чл. 29, ал. 1 от същата наредба е
наложил административно наказание Глоба в размер на 20
лева.

Посочената фактическа обстановка в обстоятелствената
част на наказателното постановление и доказана по несъмнен
начин в с.з. дава основание да се приеме, че същата
съответства на посочената правна квалификация на деянието
3
и правилно е квалифицирано деянието като административно
нарушение по чл. 7 А, ал. 4 от Наредбата за обществения ред
в Община Стара Загора.


Съдът приема, че са отчетени обстоятелствата по чл.
27 ЗАНН относими към индивидуализацията на наказанието.
Същото е съобразено с имотното състояние на нарушителя и
е определено в минимален размер,поради което няма
основание за изменението му.

Неоснователни са възраженията за нарушение на чл. 2,
ал. 1 ЗАНН.

В разпоредбите на чл. 2, ал. 1 ЗАНН и чл. 57, ал. 1 т. 6
ЗАНН законодателят използва термина закон като родово
понятие т.е има се предвид нормативен акт.Наредбата за
обществения ред в Община Стара Загора е подзаконов
нормативен акт, приета по съответния ред при делегирани
правомощия от законодателя.Това означава, че съдържа
правни норми с абстрактни правила за поведение, които са
задължителни и при нарушаването им се налага санкция.

4
Следователно административното нарушение и
съответното административно наказание могат да се
съдържат и в подзаконов нормативен акт какъвто е Наредбата
за обществения ред в Община Стара Загора . Да се приеме
обратното е правен абсурд, тъй като това означава
издаваните подзаконови нормативни актове да нямат
задължителен характер , а при нарушение да не се налага
никаква санкция.

Няма основания за приложение и на чл. 28 ЗАНН.

Административното нарушение не е с по-ниска степен
на обществена опасност или последната да е явно
незначителна.Нарушението е извършено на публично място,
по време когато става достояние на множество хора, свързано
е с употреба на алкохол в парк предназначен за почивка и
отдих, с което е нарушен грубо обществения ред и добрите
нрави.

Затрудненото имуществено състояние на нарушителя в
никакъв случай не може да бъде повод за отпадане на АНО.
Това обстоятелство е съобразено при индивидуализацията на
наказанието.

5
При извършената служебна проверка съдът не констатира
допуснати съществени процесуални нарушения водещи до
отмяна на наказателното постановление.Същото отговаря по
форма на изискванията на чл. 57 ЗАНН, посочени са всички
факти и обстоятелства релевантни за състава на
административното нарушение, посочена е и съответната
правна квалификация на нарушението.

По изложените съображения жалбата се явява
неоснователна, а наказателното постановление следва да се
потвърди.


Водим от горните мотиви съдът
РЕШИ:
ПОТВЪРЖДАВА наказателно постановление №
330/10.08.2020 г. на Заместник Кмета на Община град Стара
Загора, с което е наложено административно наказание
ГЛОБА в размер на 20 / ДВАДЕСЕТ / лева на И. М. Ж. от
град Ямбол, ул. „ ******, ЕГН – ********** и съдебен адрес
– град Ямбол , ул. „ *** / адв. СД /.
РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване пред
Административен съд град Стара Загора в 14 дневен срок от
6
съобщението на страните.
Съдия при Районен съд – Стара Загора: _______________________
7