ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 2203
Бургас, 18.08.2023 г.
Административният съд - Бургас - III-ти състав, в закрито заседание в състав:
Съдия: |
ЧАВДАР ДИМИТРОВ |
Като разгледа докладваното от съдия ЧАВДАР ДИМИТРОВ административно дело № 20237040701549 / 2023 г., за да се произнесе взе предвид следното:
Производството по делото е
образувано по жалба от Х.М.Б. срещу отказа на Окръжния прокурор на Окръжна
прокуратура Бургас да продължи прекъсване на изтърпяването на наказанието
лишаване от свобода на жалбоподателя, поради здравословни причини съгласно чл. 447, т. 3 от НПК.
Съдът като прецени изложеното в
жалбата счита, че жалбата е недопустима, предвид, че не е налице подлежащ на
оспорване пред АдмС Сливен административен акт. Съображенията са следните:
В случая жалбоподателят оспорва
отказ на Окръжния прокурор за продължаване прекъсване на наказанието му
лишаване от свобода по здравословни причини.
Съгласно разпоредбите на чл. 447-448 от НПК органът, който може да
прекъсне изпълнението на наказанието, при наличие на някое от основанията
затова, сред които и тежко заболяване на осъдения е окръжният прокурор по
местоизтърпяването му. Предложение за прекъсване може да прави и началникът на
затвора. Съгласно чл. 50, ал. 1 от Наредба № 2 от 22 март 2010 г. за условията
и реда за медицинското обслужване в местата за л. от с. предложението за
прекъсване на изпълнението на наказанието л. от с. по здравословни причини се
прави от началника на затвора или поправителния дом и се придружава от
становище на директора на медицинския център или на СБАЛЛС.
От анализа на горната уредба на
прекъсване изпълнението на наказанието лишаване от свобода следва, че
действително компетентният да разпореди прекъсване изпълнението орган съгласно чл. 448, ал. 1 от НПК е окръжният прокурор.
По аргумент от чл. 21 АПК не са индивидуални
административни актове волеизявленията, действията и бездействията на органи,
които не притежават характеристиките на административни такива.
В случая Окръжния прокурор
притежава компетенциите на ръководител на единици в системата на съдебната
власт с разследващи и обвинителни функции в наказателното производство, на
който са възложени специални компетентности в особени производства, свързани с
изпълнение на наказанията наложени с присъда или равностоен съдебен акт. Тези
функции не са административни, а надзорно-обезпечителни и са свързани с
обезпечаване от страна на държавата изпълнението на задължението й за контрол и
обезпечаване реализирането на поправителната функция на наложените от съд
наказания. Разпореждането на Окръжния прокурор не е предвидено да подлежи на
оспорване.
Ето защо жалбата се явява недопустима
и производството по делото следва да се прекрати.
Предвид изложеното и на основание чл. 159, т. 1, съдът
ОПРЕДЕЛИ:
Оставя без разглеждане жалбата на Х.М.Б.
срещу отказа на Окръжния прокурор на Окръжна прокуратура Бургас да продължи
прекъсване на изтърпяването на наказанието лишаване от свобода на
жалбоподателя, поради здравословни причини съгласно чл. 447, т. 3 от НПК.
Прекратява производството по адм.
дело № 1549/2023г. на Административен съд Бургас.
Определението подлежи на обжалване
с частна жалба в седмодневен срок от съобщаването му пред ВАС гр. София.
Съдия: |
||