АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ВИДИН |
||||||||||
РЕШЕНИЕ № 2 |
||||||||||
Гр.
Видин, 07.01.2021 г. |
||||||||||
В ИМЕТО НА НАРОДА |
||||||||||
Административен съд
Видин, |
шести административен състав |
|||||||||
в публично
заседание на |
седми декември |
|||||||||
през две хиляди и двадесета година в
състав: |
||||||||||
Председател: |
Борис
Борисов |
|||||||||
при секретаря |
Валерия Шутилова |
и в присъствието |
||||||||
на прокурора |
|
като разгледа докладваното |
||||||||
от съдия |
Борис Борисов |
|
||||||||
Административно дело № |
286 |
по описа за |
2020 |
година |
||||||
и за да се
произнесе, съобрази следното: |
||||||||||
Образувано
е по жалба на М.И.М. *** срещу Акт за установяване на публично държавно
вземане /АУПДВ/ изх. № 01-6500/4069 от 12.06.2020г. издаден от зам.
Изпълнителния директор на ДФЗ София.
Жалбоподателят
счита оспореният акт за незаконосъобразен като твърди, че е в нарушение на
материалния закон и при допуснати нарушения на процесуалния закон. Моли за отмяна.
Ответникът
, чрез процесуалния си представител счита подадената жалба за неоснователна.
Претендира присъждане на направените по делото разноски - юрисконсултско
възнаграждение в минимален размер.
Съдът,
след като прецени доводите на страните и събраните по делото доказателства,
приема за установено от фактическа страна следното: М.
е
подала Заявление за подпомагане с многогодишен ангажимент по мярка 212 „Плащания за земеделски стопани в
райони с ограничения, различни от планинските райони“. Заявлението е подадено
през 2013г. и е регистрирано с
Уникален идентификационен номер (УИН) 05/110613/86659. Бенефициентът се е задължил
да извършва
земеделска дейност и заявява площи в райони с ограничения, различни от
планинските, поне пет години след първото плащане. По
делото са представени доказателства - разпечатки от СЕБРА, от които е видно,
че е извършено плащане в размер на 6 877,57 лв. на 12.12.2013г. Заявление за подпомагане с
декларирана мярка 212 жалбоподателката е подала и за кампания 2014, като по
мярката е изплатена сума в размер на 4 041,47 лв. Съгласно чл. 4, ал.1,
т.2 и т.З от Наредба № 11 от 03.04.2008 г. за условията и реда за прилагане
на мярка 211 "Плащания на земеделски стопани за природни ограничения в
планинските райони" и мярка 212 "Плащания на земеделски стопани в
райони с ограничения, различни от планинските райони" от Програмата за
развитие на селските райони за периода 2007 - 2013г. кандидатите за
подпомагане по реда на тази наредба са длъжни да подават заявление за
подпомагане с декларирани площи в съответния необлагодетелстван район всяка
година след първото компенсаторно плащане, както и да извършват земеделска
дейност в съответния необлагодетелстван район за период от най-малко пет
последователни години от първото компенсаторно плащане. От извършените
административни проверки е установено, че за кампания 2015 жалбоподателя не е
подал заявление за участие по мярка 212. Съгласно чл.14, ал. 1
от Наредба № 11 от 03.04.2008г. земеделски стопанин, който не подаде
заявление за подпомагане по време на поетия петгодишен ангажимент, се
изключва от подпомагане по тази наредба и се задължава да възстанови получените
до момента компенсаторни плащания за необлагодетелстваните райони или част от
тях в зависимост от годината, в която е прекратил участието си в мерките. В резултат
на тази норма е издаден и АУПДВ.
При
така установената фактическа обстановка, като взе предвид доказателствата,
доводите и възраженията на страните и като прецени законосъобразността на
обжалвания административен акт съобразно чл. 168 АПК, съдът достигна до
следните правни изводи:
Жалбата
е процесуално допустима, като депозирана в 14-дневния срок от съобщаването на
акта насочена срещу годен за съдебно оспорване индивидуален административен
акт, за който е налице правен интерес. Разгледана по същество е
неоснователна.
Оспореният Акт за установяване на публично държавно вземане /АУПДВ/ изх. № 01-6500/4069 от 12.06.2020г. на зам. Изпълнителния директор на ДФЗ София е издаден от компетентен орган в изискуемата форма видно от заповед № 03-РД/2891 от 23.07.2019г. на изпълнителния директор на ДФЗ София. Съгласно чл. 20 и чл. 20а ЗПЗП в правомощията на изпълнителния директор на ДФ "Земеделие" е да представлява фонда и да ръководи дейността му при осъществяване на всички негови функции. Съгласно чл. 20а ал. 4 ЗПЗП Изпълнителният директор може да делегира със заповед правомощията си, произтичащи от правото на Европейския съюз или от националното законодателство, включително за вземане на решения, произнасяне по подадени заявления и/или сключване на договори за финансово подпомагане, на заместник-изпълнителните директори.
Актът
е постановен в писмена форма, подписан е от издателя си и съдържа изложени
фактически и правни основания за издаването му, кореспондиращи помежду си,
поради което е надлежно мотивиран.
При извършената служебна проверка не се установява в хода на административното производство да са допуснати съществени нарушения на административно производствените правила.
Съдът
намира, че оспорения АУПДВ е съответен на закона, при следните съображения: Безспорно установено е, че жалбоподателят не е изпълнил задължението си да подаде заявление за подпомагане по мярка 212 за кампания 2015г. за което го задължават гореописаните текстове от Наредба № 11 от 03.04.2008г. Последиците от неспазването на това изискване е изключване на кандидата от подпомагането и възстановяване на 75% от получената до момента субсидия. Размерът е правилно изчислен като неподаването на заявление е на втората година от поетия петгодишен ангажимент. Това е
Съда счита за неоснователни наведените доводи от жалбоподателя. Всъщност конкретни такива няма, посочено е декларативно, че е налице някаква незаконосъобразност, но не са представени никакви доказателства. Следва да се каже, че задълженията произтичат от нормативни актове – посочената наредба, която е публикувана по съответния ред.
Ето
защо в обобщение следва да се посочи, че в хода на валидно проведено
административно производство, компетентният административен орган правилно е
приложил материалния закон спрямо установените в производството факти.
Постановеното в процесния акт е в съответствие със закона и неговата цел, и
подадената жалба следва да бъде отхвърлена като неоснователна.
При
този изход на спора, съгласно в полза на ответника следва да бъдат присъдени,
платими от жалбоподателя, поисканите разноски. Направени са разноски за ю.к.
възнаграждение, което определено съобразно спецификата на производството по
реда на чл. 7 ал. 1 т. 4 вр. с параграф 1 от ДР на Наредба № 1 за минималните
размери на адвокатските възнаграждения е в размер на 100 лева.
Воден от горното и на осн. чл.172,ал.1 от
АПК, Административният съд РЕШИ:
ОТХВЪРЛЯ жалбата на М.И.М. *** срещу Акт за
установяване на публично държавно вземане /АУПДВ/ изх. № 01-6500/4069 от 12.06.2020г.
издаден от зам. Изпълнителния директор на ДФЗ София, като
неоснователна. ОСЪЖДА М.И.М. *** да заплати на ДФЗ София сумата от 100 лева – разноски по
делото. Решението подлежи на обжалване пред Върховен
административен съд в четиринадесетдневен срок от съобщението до страните. Административен съдия : |
||||||||||
Решение по дело №286/2020 на Административен съд - Видин
Номер на акта: | 2 |
Дата: | 7 януари 2021 г. (в сила от 26 януари 2021 г.) |
Съдия: | Борис Огнянов Борисов |
Дело: | 20207070700286 |
Тип на делото: | Административно дело |
Дата на образуване: | 13 ноември 2020 г. |