Протокол по дело №1426/2020 на Районен съд - Пазарджик

Номер на акта: 143
Дата: 2 ноември 2020 г.
Съдия: Елисавета Радина
Дело: 20205220201426
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 30 септември 2020 г.

Съдържание на акта

ПРОТОКОЛ
Номер 14330.10.2020 г.Град Пазарджик
Районен съд – ПазарджикIX Наказателен състав
На 29.10.2020 година в публично заседание в следния състав:
Председател:Елисавета Радина
Секретар:Х.В.
Сложи за разглеждане докладваното от Елисавета Радина Административно
наказателно дело № 20205220201426 по описа за 2020 година.
На именното повикване в 16:36 часа се явиха:
За дружеството жалбоподател „П.“ АД не се явява представител. От
упълномощения представител е постъпила молба с искане да бъде даден ход
на делото.
За адм.наказ.орган ДАМТН – редовно призовани не се явява
представител.
Явява се актосъставителят Н. И. М. – призован по месторабота.
Явява се призования като свидетел Е. С, С, -
РП Пазарджик - уведомена.

Съдът намира, че не е налице процесуална пречка за даване ход на
делото, поради което

О П Р Е Д Е Л И
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО

ДОКЛАДВА СЕ ДЕЛОТО
1

Съдът

О П Р Е Д Е Л И

ПРИЕМА И ПРОЧИТА като писмени доказателства по делото: НП,
АУАН, разписка л.12, задължително предписание л.13 и л.14, протокол л.15,
протокол л.16, л.17, известие л.18, писмо л.19, заповед л.20 и л.21, протокол
л.22 и л.23, копие от фискален бон л.24, копие от етикети л.25, копие от
служебен бон л.26, декларация л.27, нареждане л.28, заявка л.29, критерии за
изпълнимост л.30, заявка л.31, критерии за изпълнимост л.32, протокол л.33
л.34, експертно заключение л.35, заявка л.36, критерии за изпълнимост л.37,
заявка л.38, критерии за изпълнимост л.39, протокол л.40, резултати л.41, КП
л.42, писмо л.43, справка от ТР л.44, сертификат л.45, заповед л.46-л.51,
покана л.52, разписка л.53, покана л.54, разписка л.55, пълномощно л.56,
писмо л.57 и л.58, известие за доставяне л.59, писмо л.60, възражение л.61-
л.63, разписка л.64, справка л.65, писмо вх.№ 16982/2020г. и 17205/2020г. от
ДАМТН с приложени писмени доказателства.
ДОПУСКА да бъдат разпитани като свидетели по делото Н. И. М. , Е.
С, С,.

Сне самоличността на свидетелите, както следва:
Н. И. М. – на 53 години, българка, българска гражданка, неомъжена,
неосъждана.
Е. С, С, – на 34 години, българин, български гражданин, неженен,
неосъждан.

Свидетелите предупредени за отговорността по чл.290 от НК. На
2
свидетелите се разясниха правата.
Свидетелите обещаха да кажат истината и св.С, напуска съдебната зала.

Пристъпи се към разпит на свидетелите, както следва:
СВ. М.: На 11.02.2020г. извършихме проверка на бензиностанция
стопанисвана от П..
Взети са проби по време на проверката от двата вида горива бензин и
гориво за дизелови двигатели. Пробите са взети от дозиращата помпа на
бензиноколонка. Преди започване на взимане на пробите, като водещ на
проверката, изисквам документите за последна доставка на горивата –
декларация за съответствие и съпътстваните документи товарителница и
доклад за товарене – те са описани в протокола. Пробите бяха взети от
колегата Е. С, старши инспектор в присъствие на представител на фирмата.
Всяко едно канче представлява метален цилиндричен съд, чист, за еднократна
употреба. 6-те канчета в случая за гориво за дизелови двигатели се промиват
първо с 200 мл. от дозиращата помпа на пистолета на колонката. При
пълненето всяко едно канче беше промито с 200 мл. След като е промито
започват да се запълва с 800 мл. от горивото за дизелови двигатели. Всяко
едно канче се етикира и пломбира. Етикетът представлява абревиатурата на
ДАМТН и ККТГ. На този етикет се отбелязва протокола на съставянето и
дата на вземане на пробата, отбелязва се какъв е обекта бензиностанция, дали
пробата е контролна или арбитражна, фирмата, която е представител, лицето
от страна на фирмата, което е присъствало на взимане на пробите и колегата в
случая С,, който е взел пробите. От предната страна на етикета има подписи
на колегата и на представителя на фирмата и печата индивидуален на
колегата. От зад на етикета се слага печат на проверяващата фирма. Пробите
се запечатват с оловна тел и оловна пломба и с номер – индивидуалните
клещи на колета, и от пред на пломбата пише ГД ККТ. Освен това се слага и
доп. еднократна пломба и за 6-те пломби номерът е един и същ. Описва се
протокола за всяка една процедура и колегата слага в чанта хладилна пробите
за дизеловите двигатели. В хладилната чанта се слага охладител като е
автомобилен бензин защото е по летлив, а за дизела не се изисква, като в
3
случая не е имало охладител. Не сме измервали каква е температурата в
хладилната чанта. Но ние имаме хладилник в колата, който е охладител и
поддържа от 5 до 10 градуса. Като се взимат пробите за гориво за дизелов
двигател се използва специален удължител за дизелови двигатели от линеен
полимер и целта му е да няма разпръскване на горивото, защото дизелът при
по силно пълнене образува пияна.
След съхранение на тези проби в хладилната чанта, която е в
охладителя и така ние ги транспортираме до дирекцията в Пловдив – една
проба остава за представителите на фирмата, една проба се изпраща в
мобилна акредитирана лаборатория в Бургас, останалите 4 проби се изпращат
в стационарна акредитирана лаборатория в София и се изпращат с
куриерската фирма. На фирмата куриер, след като пристигнем в
лабораторията и викаме фирмата куриер, и в същия ден се предават пробите и
съответните лаборатории с тази фирма. В София отиват две контролни и две
арбитражни проби.
Колегата взе пробите и аз не съм следила всичките му действия. Аз
съставих протокола. На бензиностанцията имаше представител –
продавачката. След като се легитимирахме поискахме документите за
последна доставка за двата вида гориво, които те разпространяват.
Представиха ни ги. Изисква се нивомерна система – разпечатка.

На свидетелката се предяви разпечатка на л.26.

СВ. М.: Това е тази разпечатка която ни изваждат на место за да видя
от кое гориво какво количество има, като сме взели два фискални бона, които
ми показвате на л.24. Тук виждам единият фискален бон, който отразява
зареждането на пробите, а в дясно е фискалния бон за последното заредено
гориво с което удостоверявам, че бензиноколонката е работила същия ден,
защото често ни казват обратното при защита.
Бяха изпратени контролните проби за анализ в мобилна и стационарна
лаборатория. Пробите се изпращат по оторизирана фирма, която спазва
4
условията по съхранение. Те са оторизирани и ние слагаме към бензина и
охладител в хладилната чанта, а за дизела няма такова изискване. Нямам
представя фирмата която транспортира пробите в какви точно помещения
транспортират пробите.
При изпитването се установи със съответната експертиза която е
приложена, че пламна температура е 46.5 градуса, а трябва да е над 55 и за
това съставих процесния акт.
Поканихме ги за съставяне на акта писмено, получена е поканата, има и
получени с обратни разписки. Те не присъстваха при съставяне на акта. Има и
покана и обратна разписка, че са били връчени и те не се явиха и съставих
акта в тяхно отсъствие в присъствие на колегата.
Актът е изпратен на кмета на Ловеч и кметицата е връчила акта на
представител на фирмата и за това имаме разписка.


СВ. С,: Протоколът го състави колежката, аз само взех пробите. Взех
пробите аз в присъствието на моята колежка и представител на самата
бензиностанция. На проверката сме екип от двама човека и който пише
протоколът и той после трябва да нашие и акта. В случая това е колежката, а
другият взима пробите и в случая това съм аз. Аз взех пробите. Пробите са
взети в 6 съда еднолитрови метални за еднократна употреба. Съдовете са от
нашата Агенция и се съхраняват в склад. Пробите в случая взех с удължител
за автомобилен бензин от съда в който го транспортираме. Отделно се ползва
и удължител за дизел. Този удължител е чист, почиства се с памучен парцал
преди всяка една проверка. Аз изчистих с памучен парцал удължителя.
Почистването винаги се извършва след и преди проверка. След което е
поставен удължителя в съда, който се използва, служителят на
бензиностанцията започна да налива, като в случая наля по 200 мл. във всеки
съд, с които се проми всеки един от металните съдове. След като промихме
всички съдове това гориво се излива в страничен съд и остава за обекта. След
това започнахме да пълним съдовете и всеки го напълнихме с по 800 мл.
Количеството се отчита от дисплея на колонката. Наредбата позволява това
5
количество да не е точно 6 литра, а да е повече, защото не всеки пистолет
може да отсече точно. Аз запечатах след това съдовете с пластмасова тапа,
защото иначе ще се разлеят – в присъствието на представителя на фирмата.
Върху тапата сложих етикети на който етикет се подписа служителят, който
беше там, подписах се и аз и се удостовери с подпис и печат. Служителят
постави и печат на бензиностанцията, а аз поставих моя печат на етикета от
пред. Имаме и еднократна пластмасова пломба която е уникален мисля че 6
цифрен код. Тези съдове сложих в хладилна чанта, която взехме от нашето
складово помещение. В хладилната чанта за бензина има поставен охладител,
а за дизела няма. В автомобила ни в багажника имаме хладилник и
хладилната чанта беше там и от там я взехме. В хладилната чанта също има
охладител. Охладителят беше зареден. Законът предвижда съдовете да са
предварително охладени, а те бяха охладени. Никъде в закона не казва
категорична температура. Хладилната чанта поставих пак в хладилника в
нашия автомобил и така я транспортирахме до Агенцията. Дойде куриер с
който имаме договор и те превозват всички наши проби. Една от пробите се
остава на обекта, една отива за изследване в мобилна лаборатория, останалите
две контролни и две арбитражни проби се изпращат в агенцията в София.
Почистването на накрайника се извършва в нашата стая където има и
условия за това. Това го прави който е използвал съда последно. А този който
го взима го почиства отново. Аз го почистих. Винаги по удължителя и
съдовете се прекарва един чист памучен парцал. Това го правим ние.
Беше оставена една проба от бензина и една от дизела на обекта.
В дирекцията има специално помещение в което се съхраняват пробите.
Няма указания за изискване на температура на съхранение. Пробите се
транспортират и се предават за изследване. Съхраняват се само арбитражните
проби, които се съхраняват в арбитражно помещение, но такова помещение в
Пловдив нямаме. В София се съхраняват тези проби, а до там се
транспортират с куриер, който има подписан договор и спазва съответните
изисквания за превоз на опасни товари.
След съответните изпитвания и както е отразено е установено, че има
несъответствие по пламна температура. Аз съм участвал само при проверката
и при пробовземането.
6

Съдът намира делото за изяснено от фактическа страна, поради което

О П Р Е Д Е Л И
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО ПО СЪЩЕСТВО

Съдът счете делото за изяснено и обяви, че ще се произнесе с решение в
законовия срок.

Протоколът написан в с.з., което приключи в 16.51 ч.
Съдия при Районен съд – Пазарджик: _______________________
Секретар: _______________________
7