№ 714
гр. Пазарджик, 09.05.2023 г.
РАЙОНЕН СЪД – ПАЗАРДЖИК, IX НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ, в
публично заседание на девети май през две хиляди двадесет и трета година в
следния състав:
Председател:Елисавета Радина
при участието на секретаря Х.В.
Сложи за разглеждане докладваното от Елисавета Радина Административно
наказателно дело № 20235220200572 по описа за 2023 година.
На именното повикване в 12:20 часа се явиха:
За дружеството жалбоподател „ЕКОИНВЕСТ“ ЕООД се явява адв.Г. Б.,
редовно упълномощен.
За Агенция „Пътна инфраструктура“ към МРРБ се явява юрк.И. В.,
редовно упълномощен.
Явява се свидетелят С. П..
АДВ.Б.: Да се даде ход на делото.
ЮРК. В.: Да се даде ход на делото.
Съдът намира, че не е налице процесуална пречка за даване ход на
делото, поради което
О П Р Е Д Е Л И
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО
АДВ.Б.: Водим още един свидетел – Б. Ж. Б., както заявихме миналото
СЗ.
ЮРК.В.: Да се допусне.
Съдът
О П Р Е Д Е Л И
ДОПУСКА да бъде разпитан като свидетел по делото Б. Ж. Б..
Сне самоличността на свидетелите, както следва:
1
С. Й. П. – на 45 години, българин, български гражданин, разведен,
неосъждан.
Б. Ж. Б. – на 40 години, българин, български гражданин, неженен,
неосъждан.
Свидетелите предупредени за отговорността по чл.290 от НК. На
свидетелите се разясниха правата. Свидетелите обещаха да кажат истината и
св.Б. напуска съдебната зала.
Пристъпи се към разпит на свидетелите, както следва:
СВ. П.: Работя в ЕКОИНВЕСТ от 15 май 2001г., а от 2008г. до сега съм
ръководител транспорт.
Не си спомням кога точно беше въведена електронната ТОЛ система, не
помня точната дата, но си направихме регистрация в ТОЛ ПАСС и
регистрирахме абсолютно всички автомобили и да си плащаме нормално.
Месец януари 2021г. получихме в ТОЛ системата известие, че имаме 750 лева
глоба, но не знаем за какво. Започнахме да звъним, но никой още не знаеше
какво се случва с тази система. Някои вече се бяха сблъскали с този проблем
– че засичащото устройството не работи. Всички превозвачи поддържаме
някакъв контакт и със сервизите и всички колеги си контактуваме какви
проблеми имаме и се установи, че аз не съм единствен с този проблем - при
включени бордови устройства ни излизат проблеми. Ние внасяме пари, като
минималната сума е 2000 лева, но от ТОЛ ПАСС ни казват, че устройството
ни е изключено. Ние имаме с ТОЛ ПАСС договор и на него плащаме. Те ни
казаха, че устройството ни е изключено и не работи. Аз ги питах как така
устройството не работи при положение, че на 8 камери Пазарджик – Пловдив
само на една има проблем и това е камерата на с.Мало Конаре. Ако камионът
прави днес 3 курса и минава от там 6 пъти и само на единия курс има
проблем. Това беше м.01.2021г., но не помня точна дата. След всеки случай за
който са ни пратили, че имаме глоба, ние пращахме възражение и казвахме,
че искаме да си плащаме, защото са стотинки. Ние плащаме по 60 хил. лева на
година, а да крием стотинки. Всички превозвачи в Пазарджик и региона за
тази камера имат глоби и става въпрос точно и само за тази камера. Те ни
казаха – ТОЛ Управление, че има тяхна фирма – доверен сервиз – Тахо Венци
и започнахме на камионите да им слагаме директен монтаж свързано
директно към електрониката на автомобила, а не към запалката. До
2
м.09.2021г. след това мисля, че нямаме вече глоби. За 8-9 месеца мисля, че
имаме 18 глоби и всичките са на въпросната камера. Имаме сигурно десетки
жалби. Стигнахме до ситуация, че искахме сутрин шофьорите да ни снимат,
че им работят бордовите устройства, а след това имаме глоби. Ние на няколко
автомобила направихме директен монтаж и се оказа, че колегите казаха, че на
фирма, като нашата, е инсталирал три устройства с директен монтаж и на
пътната камера пак е имало проблем.
За 14 януари 2021г. шофьора беше Б. Б. и той е направил три курса
Пазарджик – Пловдив и е минал през тази камера 6 пъти и само на тази
камера е установила нарушение. Тази камера за шест минавания е отразила
само една глоба. Останалите 8 камери на тази дата нямат установени
нарушения. Само при едното преминаване през тази камера на Мало Конаре е
установено нарушение, като първият курс е 6.30 часа – тогава тръгва първия
курс.
С „Интелигентни Трафик Системи“ нямам точен спомен за датата кога е
сключен договорът, защото договорът се сключва по електронен път и никой
не е идвал при мен.
За МПС с рег. РВ0211РР – нямам спомен кога е монтирано бордовото
устройство. Устройствата идват и същия ден се монтират – поставят се на
стъклото и се включват в запалката. Но мога да проверя кога е монтирано.
Батерията на бордовото устройство от датата на монтажа до датата на
нарушението – мисля, че батерията беше на 3-4 месеца и беше в гаранция и
не виждам за какво да се сменя батерията и тя не е сменяна.
Всяко ново устройство трябва да има гаранция 2 години на батерията и
дори да се изключи от запалката рентабилно за мен ще е да има то поне три
часа работа, 5 минути има ток след това 5 няма и след това пак има ток.
АДВ. Б.: Представям и моля да се приеме пътен лист.
ЮРК.В.: Доказателството е относимо.
Съдът
О П Р Е Д Е Л И
ПРИЕМА И ПРОЧИТА като писмено доказателство по делото пътен
лист.
В залата влиза св.Б..
3
Съдът, предявява на св.Б. пътен лист.
СВ. Б.: Аз съм го попълвал този пътен лист. Объркал съм датата и аз
съм правил тези поправки. Аз съм объркал датата. Този пътен лист се отнася
за 14-ти януари.
На 14 януари 2021г. съм извършил три курса и бордовото устройство е
поС.но пред очите ми. От тогава до сега съм извършил доста курса. Ние
правим за деня или 3 или 4 курса и масово са по три курса. За момента нямам
други проблеми с бордовото устройство на този автомобил.
Следващите месеци правих отново курсове с този камион и по същия
път Пазарджик – Пловдив и нямаше проблеми с бордовото устройство.
Основно аз карам този камион и за три години 5-6 пъти да го е карал друг
водач. И други камиони от нашата фирма минават по този маршрут.
Масово между нас шофьорите се говори, че проблеми дава камерата на
Мало Конаре. Устройството си свети и значи проблем при нас няма.
Бордовото устройство стои на прозореца срещу мен – то е малко 10 см. и се
залепва за прозореца, има дисплей и той свети червено и като се запали
камиона показва броя на осите и като тръгва екранът става черен и светват
две зелени лампички, а ако не работи би трябвало да светва червено. На мен
червено не ми е светвало никога. Същият ден от фирмата не са ми казвали да
има проблеми, които са отчетени от друга камера.
При неизправност на бордовото устройство – до сега не ми се е
случвало да издава звуков сигнал, основно си свети зелено.
АДВ.Б.: Аз, когато разгледах преписката, установих, че колегата е
представил протокол от заседание на Управителния съвет от дата
09.09.2021г. и съответно Заповед от 13.09.2021г. на Ивайло Денчев с която
утвърждава образците и са приложени образци, но искам към дата на
нарушението тези писмени доказателства и самите образци, които са
утвърдени.
ЮРК.В.: Имаме такива доказателства и ще ги представим.
Моля да задължите „Интелигентни Трафик Системи“ АД да представи
удостоверение за дата на 14.01.2021г. 13.01 часа за нарушение № **********
каква е била причината за генериране на нарушението за МПС с рег. №
РВ0211РР и да представят разпечатка за целия ден 14.01.2021г. от бордовото
4
устройство на МПС с рег. № РВ 0211 РР
АДВ.Б.: Моля да се представи снимка от която е видно номера на
автомобила и ако може да представят. Ако не може да се представят аз
възразявам да се приеме снимката на която не се вижда номера на МПС. Аз
искам конкретната снимка да се изключи от док. материал.
Съдът на първо място напомня на страните, че двата броя фотоси са
приети в предходното съдебно заседание, че в приложимия НПК, съгласно
препратката по чл.84 от ЗАНН, не се открива процедура по оспорване на
документ, а такива възражения могат да бъдат правени от страните, но съдът
ще се произнесе по тях в задължителния доказателен анализ с решението по
същество. Респективно не може да бъде изключен като част от
доказателствения материал фотос, който вече е бил интегриран, като такъв, а
дали и в каква степен ще се ползва съдът от него за установяване на правно-
релевантни факти ще се произнесе с решението си.
Съдът намира за основателни доказателствените искания на страните
почти изцяло, поради което
О П Р Е Д Е Л И
ПОСТАНОВЯВА да бъдат изискани от АПИ посочените от
процесуалния представител на дружеството жалбоподател Заповед, Решение
на Управителния съвет и утвърдени образци на ЕФ, които да са актуални към
датата на нарушението, както и да се изиска информация представените в
преписката 2 броя фотоси дали се отнасят до едно и също МПС и касаят
регистрирането на едно и също нарушение от един обект на едни и същи дата,
час и място.
ПОСТАНОВЯВА да се изиска от Интелигентни трафик системи АД
следната информация:
1. каква е била причината за генериране на нарушение на дата 14.01.2021г.
в 13.01 часа с номер ********** от конкретното устройство № 10401 и
същия ден от същото устройство констатирани ли са нарушения по
отношение на други МПС-та – колко и кои;
2. разпечатка, с оглед подавана информацията от бордовото устройство
на процесния автомобил РВ0211РР за дата 14.01.2021г.;
3. има ли постъпвали оплаквания от дружества превозвачи във връзка с
5
проблеми касаещи устройство № 10401, които да са били актуални в периода
януари – септември 2021г.
За събиране на горната информация, Съдът
О П Р Е Д Е Л И
ОТЛАГА И НАСРОЧВА делото за 13.06.2023г. от 14.15 часа, за която
дата и час страните са уведомени чрез процесуалните си представители адв.Б.
и юрк.В..
ДА СЕ изиска горната информация.
ЮРК.В.: Моля да ми се изпрати по служебната електронна поща
протокола от днешното СЗ.
Съдът РАЗПОРЕЖДА след изготвяне на съдебни протокол копие от
същия да се изпрати на юрк.В. по електронната поща.
Протоколът написан в с.з., което приключи в 12,56 ч.
Съдия при Районен съд – Пазарджик: _______________________
Секретар: _______________________
6