Р Е
Ш Е Н
И Е
гр. Ловеч, 06.11.2020 год.
В ИМЕТО НА НАРОДА
ЛОВЕШКИЯТ РАЙОНЕН СЪД, трети наказателен състав в открито заседание на деветнадесети
февруари две хиляди и двадесета година, в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ : ГАЛЯ МАРИНОВА
при
секретаря ТАТЯНКА ГАВАЗОВА,
като
разгледа докладваното от съдията НАХД №719 по описа за 2019 година и за да се
произнесе, съобрази :
С наказателно постановление
№
132 от 02.07.2019 г година на Д-р Красимир
Веселинов Джонев, кмет на Община Летница на Д.Т.Д. с
ЕГН ********** ***, на основание чл.13 от ЗАНН
и чл.4 от Наредба №1 на Общински съвет - гр. Летница
е наложена административна санкция –
глоба в размер на 500 /петстотин/ лева, за извършено нарушение на чл.4
от Наредба №1 на Общински
съвет - гр. Летница.
Недоволен от наказателното постановление
останал жалбоподателят Д.Т.Д., който го обжалва в
срок като неоснователно и незаконосъобразно. Посочва, че така съставеният акт и издаденото НП не
отговарят на действителната обстановка и на фактите, посочени в него, а
наложеното наказание не е основателно.
В
съдебно заседание за жалбоподателят, редовно призован, не се явява и не
изразява допълнително становище по жалбата.
Ответникът
– Община Летница,
редовно призован, не изпращат представител и не вземат допълнително становище.
От
събраните по делото писмени доказателства и от показанията на свидетелите Д.П.П.,
Д.Д.Ц. и Х.И.П., съдът приема за установена
следната фактическа обстановка:
На 27.06.2019 година, свидетелят Д.П.П., в присъствието на свидетеля Д.Д.Ц. съставил
Акт №132 бланков №887651 за установяване на административно нарушение против
Д.Т.Д. с ЕГН **********,*** за това, че на 27.06.2019г.,
около 02:25 часа в гр. Летница, ул. С.К. №1.***, вдига шум в жилищна сграда и в
близост до тях, с което смущава съня и спокойствието на останалите обитатели и
живущите наоколо граждани, като пуска силна музика от музикална уредба, с което
е нарушил чл.4 от Наредба №1
за
обществения ред и опазване на общинското имущество на гр. Летница. Нарушителят не е
вписал по акта обяснения и възражения. Въз основа на акта за нарушение е
постановено обжалваното наказателно постановление.
При
така установената фактическа обстановка, съдът приема, че констатациите в акта
за установяване на административно нарушение
съответстват на действителното положение и от събраните доказателства се
установява, че действително жалбоподателят е бил пуснал силно музиката, като
дори полицейските служители са се ориентирали за местонахождението на имота
именно по нея. Съдът
кредитира изцяло показанията на свидетелите, тъй като същите са последователни,
непротиворечиви относно главния факт на доказване, безпристрастни и обективни.
Същите не се
изключват взаимно и не противоречат на констатациите в акта.
Въпреки твърденията в жалбата, че
АУАН и НП не отговарят на действителната обстановка, в хода на съдебното
следствие не бяха представени каквито и да било доказателства в тази насока,
поради което съдът ги приема за декларативни.
Въз основа на императивно вмененото му задължение за
цялостна проверка на издаденото наказателно постановление относно
законосъобразността, обосноваността и справедливостта на наложеното
административно наказание, съдът прави следните правни изводи:
Въззивната жалба е депозирана в законния срок и от
легитимен субект, поради което е процесуално допустима.
Наказателното постановление е издадено от компетентен
орган – Кмета на Община – Летница съгласно чл.54 от Наредбата №1 за обществения
ред и опазването на общинските имоти на територията на Община Летница.
Наказателното постановление е
издадено в шестмесечния давностен срок по чл.34 ал.3 от ЗАНН.
При
извършената проверка относно реквизитите на акта за установяване на
административно нарушение и издаденото въз основа на него наказателно
постановление, съдът не констатира допуснати процесуални нарушения. Спазени са
изискванията на чл.42 и чл.57 от ЗАНН.
Наложеното наказание е в
предвидения от Наредбата минимален размер, поради което съдът намира, че същият
е съобразен с разпоредбата на чл.27 ал.2 ЗАНН, съгласно която при определяне на
наказанието се вземат предвид тежестта на нарушението, подбудите за неговото
извършване и другите смекчаващи и отегчаващи вината обстоятелства, както и
имотното състояние на нарушителя.
Съдът не намери основания за приложението на чл.28 от ЗАНН, тъй като обсъжданото административно нарушение не се
отличава по степента на обществената опасност и отношенията, които засяга, от
други подобни. Действително, по делото не са представени доказателства за други
нарушения от страна на Д. на Наредба №1 на Общински съвет - Летница, но това
обстоятелство не е достатъчно да обоснове малозначителност на деянието, нито
пък е изключително по своя характер. Същевременно от показанията на свидетеля П.
се установи, че и преди този случай Д. е допускал същото нарушение, но тогава
само е бил предупреден от служител на полицията, поради което всяко
неоснователно снизхождение по отношение на жалбоподателя би било неуместно.
С оглед на тези съображения, съдът намира, че атакуваното
НП е правилно и законосъобразно, поради което следва да бъде потвърдено.
Водим
от гореизложеното и на основание чл.63 ал.1 от ЗАНН, съдът
Р
Е Ш И :
ПОТВЪРЖДАВА НАКАЗАТЕЛНО ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 132 от 02.07.2019 г година на Д-р Красимир
Веселинов Джонев, кмет на Община Летница, с което на основание чл.13 от ЗАНН
и чл.4 от Наредба №1 на Общински съвет - гр. Летница, на Д.Т.Д.
с ЕГН ********** *** е наложена административна санкция - глоба
в размер на 500
/петстотин/ лева, за извършено нарушение
на чл.4 от Наредба №1
на Общински съвет - гр. Летница като ПРАВИЛНО
и ЗАКОНОСЪОБРАЗНО.
Решението подлежи на касационно
обжалване пред Ловешки административен съд по реда на глава дванадесета от АПК
в 14 дневен срок от съобщението на страните, че е изготвено.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: