O П Р Е Д Е Л Е Н И Е
№ 39
гр.Монтана,
09.02.2022 год.,
Административен
съд - Монтана ІІ – ри съдебен състав в закрито заседание на девети февруари
през две хиляди двадесет и втора година в състав,
Административен
съдия: Соня Камарашка
като
разгледа докладваното от съдията Административно дело №44/2022г. по описа на Административен съд - Монтана, взе предвид
следното:
Производството е по реда на чл.135, ал.2 във
вр. ал.1 от Административно процесуален кодекс (АПК)
Образувано по жалба подадена
от А.З.А. с посочен адрес *** в която по същество се оспорват действия на ЧСИ
Мая Иванова, както и актове по образувано изпълнително дело въз основа на
издаден изпълнителен лист от 17.05.2021г. по Ч.Гр.дело №655/2021г. по описа на
РС - Лом.
Настоящият съдебен състав
на Административен съд – Монтана намира, че жалбата на А.З.А. неправилно е
депозирана в Административен съд, и така образуваното дело не му е подсъдно, по
следните съображения:
С подадената жалба е
посочено, че се претендира отмяна на действия и актове на ЧСИ Мая Иванова, въз
основа на издаден изпълнителен лист от 17.05.2021г. по Ч.Гр.дело №655/2021г. по
описа на РС – Лом.
Изпълнителното
производство е уредено в Част пета от ГПК, като реда за обжалване действията на
съдебния изпълнител е уреден в Глава XXXIX, Раздел I, чл. 435 и сл. от ГПК.
Съгласно чл. 436 ГПК жалбата се подава чрез съдебния изпълнител до
окръжния съд по мястото на изпълнението в двуседмичен срок от извършване на
действието, ако страната е присъствала при извършването му или ако е била
призована, а в останалите случаи - от деня на съобщението. За третите лица
срокът започва да тече от узнаване на действието.
В случая не може да се
приеме, че упражнявайки правомощията си Частен съдебен изпълнител с район на
действие Окръжен съд - Монтана ЧСИ Мая Иванова с рег. №748 от КЧСИ е
осъществявал административна дейност, нито пък актовете или действията по
посоченото изпълнително производство да се квалифицират като административни.
От посочените по- горе
разпоредби на ГПК става ясно, че редът за защита правата на А.З.А. с посочен
адрес *** по посоченото изпълнително дело следва да се осъществят пред ОС
Монтана, който е компетентен да се произнесе по подадената от него жалба и
заявените в нея искания по същество.
Пред административния съд
са допустими само жалби против актове или действия от административен характер
на административни органи, каквото качество нямат обжалваните от А.З.А. с
жалбата. От изложеното в жалбата е видно, че отношенията между страните по
спора не се характеризират с белези на власт и подчинение и поради това същите
не подлежат на регулиране от административното право.
Редът за защита правата на
А.З.А. с посочен адрес *** съобразно ГПК по оспорените с жалбата актове и
действия на ЧСИ следва да се осъществи от Окръжен съд - Монтана, който се явява
компетентен съд.
Предвид изложеното Административен
съд - Монтана намира, че производството по настоящето дело следва да се
прекрати по него, като неподсъдно и жалбата да се изпрати за разглеждане на Окръжен
съд гр.Монтана.
Мотивиран от гореизложеното
и на основание чл. 135, ал. 2
във връзка с ал. 1 от АПК,
настоящия съдебен състав на Административен съд – Монтана,
О П Р Е Д Е Л И:
ПРЕКРАТЯВА производството по Адм.
дело №44/2022г. по описа на Административен съд - Монтана.
ИЗПРАЩА делото по подсъдност на Окръжен
съд – Монтана.
Определението
е окончателно и не подлежи на обжалване.
Препис от Определението да се изпрати на жалбоподателя.
Административен съдия: