Решение по дело №228/2021 на Административен съд - Разград

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 9 март 2022 г. (в сила от 1 април 2022 г.)
Съдия: Светла Петкова Робева
Дело: 20217190700228
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 16 септември 2021 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

33

гр. Разград, 09.03.2022 г.

 

В  ИМЕТО  НА  НАРОДА

 

РАЗГРАДСКИЯТ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД в открито съдебно заседание на двадесет и трети февруари две хиляди двадесет и втора година, в състав:

ПРЕДСЕДАТЕЛ: СВЕТЛА РОБЕВА

с участието на секретаря Пламена Михайлова, като разгледа докладваното от съдия Робева адм. дело № 228 по описа за 2021 г., за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл. 145 и сл. АПК във връзка със Закона за подпомагане на земеделските производители /ЗПЗП/.

Постъпила е жалба от М. А. С. от с. Р., обл. Р. против Уведомително писмо изх. № 02-170-6500/6031 от 05.08.2021 г., издадено от зам.-изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“ за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ, за кампания 2019 г. в частта, в която е намален размерът на финансовото подпомагане по СЕПП – с 10 242,69 лв., по СПП – с 58,98 лв., по ЗДП – с 2693,34 лв. и са начислени неудържани санкции по СЕПП в размер на 220,85 лв. В жалбата се твърди, че оспореният административен акт е незаконосъобразен като постановен при допуснати процесуални нарушения и в нарушение на материалния закон. Излагат се съображения, че актът страда от липса на мотиви, че административният орган не е изпълнил задължението си да извърши необходимите проверки и оторизираната сума е неправилно определена. Иска се актът да бъде отменен с присъждане на разноските по делото.

Ответникът зам.-изпълнителен директор на Държавен фонд „Земеделие“ счита жалбата за неоснователна и моли да бъде отхвърлена. Сочи, че е спазил както процесуалните правила, така и материалния закон. Претендира разноски.

Разградският административен съд, като прецени събраните по делото доказателства, приема за установено от фактическа страна следното:

Със заявление за подпомагане 2019 УИН 17/090519/08534 от 23.04.2019 г. М. С. е заявила за подпомагане за кампания 2019 г. 10 бр. парцели в землището на с. Раковски, Община Разград, с обща площ 52,64 ха, по следните схеми и мерки:

СЕПП (Схема за единно плащане на площ) - 52.64 ха;

Мярка 12 (Натура 2000) - 28.92 ха;

СПП (Схема за преразпределително плащане) - право до 30 ха;

ЗДП – (Схема за плащане на селскостопански практики, които са благоприятни за климата и околната среда - зелени директни плащания) -52.64 ха.

Със Заповед № РД 46-485 от 27.11.2019 г. на министъра на земеделието, храните и горите е одобрен проект на специализирания слой „Площи, допустими за подпомагане“ за кампания 2019 г., като част от Системата за идентификация на земеделските парцели. В указания в заповедта срок – 13.12.2019 г. М. С. не е подавала възражения по проекта, в това число срещу обхвата на специализирания слой.

 Със Заповед № РД 09-228 от 28.02.2020 г. на министъра на земеделието, храните и горите, обн. ДВ, бр. 21 от 13.03.2020 г., е бил одобрен окончателния специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“ за кампания 2019 г. М. С. не е подавала жалба срещу тази заповед.

По подаденото от нея заявление за подпомагане 2019 са били извършени административни проверки, включващи кръстосани проверки чрез автоматизирани компютърни средства за пространствено сравнение на заявените площи с допустимите референтни парцели в специализирания слой „Площи, допустими за подпомагане“. При проверките са били установени несъответствия между декларираните площи и площите, допустими за подпомагане, в 9 броя от заявените парцели, както следва: 62089-122-3-2, 62089-471-3-2, 62089-471-4-2, 62089-471-5-2, 62089-471-6-2, 62089-471-7-2, 62089-61-2-2, 62089-61-4-2 и 62089-91-2-2. Установени са били площи, попадащи извън специализирания слой, в общ размер на 21.51 ха.

С оспореното уведомително писмо ДФ „Земеделие“ е изчислил  размерите на финансово подпомагане по заявените схеми, базирани на площ, и е оторизирал съответните суми, както следва:

По СЕПП е декларирана площ от 52.64 ха, установена е допустима площ от 31,13 ха, разликата е недопустимата/наддекларираната площ от 21,51 ха, процентното съотношение на наддекларираната към установената площ е 69,1 % , санкционираната площ е в размер на 32,265 ха, която се определя съгласно чл. 19а от Делегиран Регламент (ЕС) № 640/2014. Когато санкционираната площ е по-голяма от установената площ, не се изплаща субсидия за годината и се начислява неудържана санкция за бъдещ период до сума, отговаряща на разликата между декларираната и установената площ. Поради това по СЕПП оторизираната площ е 0 ха, оторизираната сума е 0 лв. и е наложена неудържана санкция в размер на 220,85 лв.

По Мярка 12 (Натура 2000) за декларираните площи от 28.92 ха е поискана сума в размер на 2319,03 лв. и е оторизирана сума в размер на 2319,03 лв.

По СПП с оглед общият размер на установената за подпомагане площ по СЕПП е 31.13 ха и площта с права по СПП е 30 ха. Исканата сума е 4116.60 лв. (30х137.22 лв./ха). Наложена е ставка на корекция за финансова дисциплина, определена съгласно чл. 26 от Регламент (ЕС) № 1306/2013 и чл. 8, пар. 1 от Регламент (ЕС) № 1307/2013, в размер на 1.432635 % съгласно Регламент за изпълнение (ЕС) № 2019/1928. Сумата на корекцията е 58.98 лв., а крайната сума за оторизация е определена на 4057.62 лв.

По ЗДП декларираната площ е в размер на 52.64 ха, недопустимата/наддекларираната за подпомагане площ е в размер на 21.51 ха, установената площ за подпомагане е 31.13 ха. Исканата сума е 6457.35 лв. /52.64 ха х122.67 лв./ха/. Сумата на санкцията за наддеклариране е 2638.63 лв. /21.51х122.67 лв./ха/, а сумата след санкцията е 3818.72 лв. Наложена е ставка на корекция за финансова дисциплина в размер на 54.71 лв. (3818.72 лв.х1,432635). Определена е крайна сума за оторизация в размер на 3764.01 лв. /3818.72 лв. - 54.71 лв./.

Назначената по делото съдебно-техническа експертиза потвърждава факта, че в 9 броя от заявените от М. С. за подпомагане парцели са налице недопустими за подпомагане площи с общ размер 21.51 ха. За териториите, върху които попадат тези парцели, не са извършвани специализирани теренни проверки от областните и общински структури на МЗХГ, не е извършвана и проверка на място от Технически инспекторат към РА на ДФЗ. Извършени са административни проверки, които включват кръстосани проверки чрез автоматизирани компютърни средства. Кръстосаните проверки представляват пространствено сравнение на заявените площи с допустимите референтни парцели в Системата за идентификация на земеделските парцели (СИЗП) за съответната кампания. Вещото лице е работило с предоставената му извадка от ЦОФК с отразени контури на заявените от бенефициента парцели и контур на специализирания слой „Площи, допустими за подпомагане“. Изследвало е всеки парцел поотделно и е посочило недопустимите участъци, както следва:

В парцел 62089-122-3-2, с. Раковски, заявената площ е 1.17 ха - постоянни или временни пасища за паша на животни (пасища и мери за паша), като 0.27 ха попадат извън специализирания слой „Площи в добро земеделско състояние”. Разположени са в два участъка по протежение на северната граница и представляват временно неподходящи за подпомагане площи (височината на тревостоя над 0.35 м.) съгласно чл. 10, ал. 2, т. 2, б.„в“ от Наредба № 2/26.03.2018 г. за критериите за допустимост на земеделските площи за подпомагане по схеми и мерки за плащане на площ (в сила от 30.03.2018 г.). В резултат, допустимата за подпомагане площ е в размер на 0.90 ха.

В парцел 62089-471-3-2, с. Раковски, заявената площ е 2.00 ха -постоянни или временни пасища за паша на животни (пасища и мери за паша), като 0.60 ха попадат извън специализирания слой „Площи в добро земеделско състояние”. Разположени са по северната и северозападна граници и представляват участъци, заети от полски път, който съгласно чл. 3, ал. 1, т. 1 от Наредба № 2/2018 г. е неземеделска площ и съответно непригодна за подпомагане, и от територия, върху която не е извършвана земеделска дейност, съгласно чл. 10, ал. 2, т. 1 от Наредба № 2/2018 г. - видимо с по-висок тревостой и повече храсти спрямо съседните, допустими за подпомагане площи. В резултат, допустимата за подпомагане площ е в размер на 1.40 ха.

В парцел 62089-471-4-2, с. Раковски, заявената площ е 3.15 ха - постоянни или временни пасища за паша на животни (пасища и мери за паша), като 1.87 ха попадат извън специализирания слой „Площи в добро земеделско състояние”. Участъците са разположени в западната и южна част на парцела, върху тях не е извършвана земеделска дейност, поради което са временно недопустими за подпомагане съгласно чл. 10, ал. 2, т. 1 от Наредба № 2/2018 г. Териториите, определени като неподходящи за подпомагане за 2019 г., са видимо с по-висок тревостой и с повече храсти спрямо съседните, допустими за подпомагане площи. Отделни участъци от недопустимите за подпомагане площи представляват полски път, който съгласно чл. 3, ал. 1, т. 1 от Наредба № 2/2018 г. е неземеделска площ и съответно е непригодна за подпомагане. Върху части от заявената площ са налице компактно разположени храсти - недопустими за подпомагане съгласно чл. 10, ал. 1 и ал. 3 от Наредба № 2/2018 г. В резултат, допустимата за подпомагане е площ в размер на 1.28 ха.

В парцел 62089-471-5-2, с. Раковски, заявената площ е 7.15 ха - постоянни или временни пасища за паша на животни (пасища и мери за паша), като 2.98 ха попадат извън специализирания слой „Площи в добро земеделско състояние”. Разположени са по цялото западно разклонение на парцела и малки площи в средата, без извършена върху тях земеделска дейност и поради това са временно недопустими за подпомагане съгласно  чл. 10, ал. 2, т. 1 от Наредба № 2/2018 г. Териториите, определени като неподходящи за подпомагане за 2019 г., са видимо с по-висок тревостой и с повече храсти спрямо съседните допустим за подпомагане площи. Върху части от заявената площ са налице компактно разположени храсти - недопустими за подпомагане съгласно чл. 10, ал. 1 и ал. 3 от Наредба № 2/2018 г. В резултат, допустимата за подпомагане площ е размер на 4.17 ха.

В парцел 62089-471-6-2 с. Раковски, заявената площ е 22.73 ха - постоянни или временни пасища за паша на животни (пасища и мери за паша), като 10.78 ха попадат извън специализирания слой „Площи в добро земеделско състояние”. Териториите, разположени в северната част и по средата на парцела са без извършена върху тях земеделска дейност и поради това са временно недопустими за подпомагане съгласно чл. 10, ал. 2, т. 1 от Наредба № 2/2018 г. Определени са като неподходящи за подпомагане за 2019 г. поради видимо с по-високия тревостой и наличните повече храсти спрямо съседните, допустими за подпомагане площи. Върху части от заявената площ (северния участък) са налице компактно разположени храсти - недопустими за подпомагане съгласно чл. 10, ал. 1 и ал. 3 от Наредба № 2/2018 г. Отделни участъци (по продължение на източната граница на парцела) от недопустимите за подпомагане площи представляват полски път, който съгласно чл. 3, ал. 1, т. 1 от Наредба № 2/2018 г. е неземеделска площ и съответно е непригодна за подпомагане. В резултат, допустимата за подпомагане площ е в размер на 11.95 ха.

В парцел 62089-471-7-2, с. Раковски, заявената площ е 4.54 ха - постоянни или временни пасища за паша на животни (пасища и мери за паша), като 3.37 ха попадат извън специализирания слой „Площи в добро земеделско състояние”. Определени са като площи без извършена върху тях земеделска дейност и поради това са временно недопустими за подпомагане съгласно чл. 10, ал. 2, т. 1 от Наредба № 2/2018 г. Териториите, определени като неподходящи за подпомагане за 2019 г., са видимо с по-висок тревостой и с повече храсти спрямо съседните, допустими за подпомагане площи. Върху части от заявената площ са налице компактно разположени храсти - недопустими за подпомагане съгласно чл. 10, ал. 1 и ал. 3 от Наредба № 2/2018 г. В резултат, допустимата за подпомагане площ е в размер на 1.17 ха.

В парцел 62089-61-2-2, с. Раковски, заявената площ е 3.58 ха - постоянни или временни пасища за паша на животни (пасища и мери за паша), като 1.24 ха попадат извън специализирания слой „Площи в добро земеделско състояние”. Разположени са в южната част на парцела и по продължение на източната граница на парцела. Същите са определени като площи без извършена върху тях земеделска дейност и поради това са временно недопустими за подпомагане съгласно чл. 10, ал. 2, т. 1 от Наредба № 2/2018 г. Териториите, определени като неподходящи за подпомагане за 2019 г., са видимо с повече храсти спрямо съседните, допустими за подпомагане площи, и определено са повече от допустимите по чл. 8, ал. 2, т.1 от Наредба № 2/2018 г. - 100 броя на хектар. В резултат, допустимата за подпомагане площ е размер на 2.34 ха.

В парцел 62089-61-4-2, с. Раковски, заявената площ е 3.27 ха - постоянни или временни пасища за паша на животни (пасища и мери за паша), като 0.33 ха попадат извън специализирания слой „Площи в добро земеделско състояние”. Разположени са в средата и по северната граница на парцела. Същите са определени като площи без извършена върху тях земеделска дейност и поради това са временно недопустими за подпомагане съгласно чл. 10, ал. 2, т. 1 от Наредба № 2/2018 г. Териториите, определени като неподходящи за подпомагане за 2019 г., са видимо с повече храсти и дървета спрямо съседните, допустими за подпомагане площи. В резултат, допустимата за подпомагане площ е в размер на 2.94 ха.

В парцел 62089-91-2-2, с. Раковски, заявената площ е 3.02 ха - постоянни или временни пасища за паша на животни (пасища и мери за паша), като 0.07 ха попадат извън специализирания слой „Площи в добро земеделско състояние”. Разположени са по западната граница в южната част на парцела. Същите са определени като площи без извършена върху тях земеделска дейност и поради това са временно недопустими за подпомагане съгласно чл. 10, ал. 2, т. 1 от Наредба № 2/2018 г. Териториите, определени като неподходящи за подпомагане за 2019 г., са видимо с повече храсти и дървета спрямо съседните, допустими за подпомагане площи. Отделни участъци от недопустимите за подпомагане площи представляват полски път, който съгласно чл. 3, ал. 1, т. 1 от Наредба № 2/2018 г. е неземеделска площ и съответно е непригодна за подпомагане. В резултат, допустимата за подпомагане площ е в размер на 2.95 ха.

Според експертизата оторизираните суми са правилно определени.

Съдът намира, че заключението на вещото лице е компетентно, относимо и обосновано, поради което го възприема изцяло.

Въз основа на изложеното от фактическа страна, от правна страна Разградският административен съд намира следното:

Жалбата е допустима. Изхожда от активно легитимирано лице с правен интерес от оспорването, което е неблагоприятно засегнато от постановения акт. Подадена е в законоустановения срок и срещу акт, подлежащ на съдебен контрол.

Разгледана по същество, жалбата е неоснователна.

В съответствие с чл. 168, ал. 1 АПК съдът провери оспорения административен акт на всички основания по чл. 146 АПК.

Съгласно чл. 20а, ал. 1 и ал. 2, т. 2 ЗПЗП изпълнителният директор на Държавен фонд „Земеделие“ е изпълнителен директор на Разплащателната агенция и я представлява. Съгласно чл. 20а, ал. 4 ЗПЗП изпълнителният директор може да делегира със заповед правомощията си, произтичащи от правото на Европейския съюз или от националното законодателство, както и такива, делегирани на основание чл. 2д, ал. 2, включително за вземане на решения, произнасяне по подадени заявления за подпомагане и формуляри за кандидатстване и/или сключване на договори за финансово подпомагане, административни договори по Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове и по подадени заявки и искания за плащане, на заместник-изпълнителните директори. С  приложената по делото Заповед № 03-РД/2891#2 от 16.06.2021 г. изпълнителният директор на Държавен фонд „Земеделие“ е делегирал на заместник-изпълнителния директор на Фонда правомощията да издава и подписва всички уведомителни писма по схемите и мерките за директни плащания за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане до кандидатите за финансово подпомагане, които са подали заявления по реда на Наредба № 5 от 27.02.2009 г. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания. Следователно, оспореното уведомително писмо е издадено от компетентен орган в кръга на предоставените му по делегация правомощия.

Административният акт е в необходимата писмена форма и има изискуемото от чл. 59, ал. 2 АПК съдържание. Съдът не споделя довода на жалбоподателката за липса на мотиви. В уведомителното писмо и в приложеното по преписката становище изх. № 02-170-6500/603#4 от 02.09.2021 г. са изложени фактическите и правните основания за издаване на акта. Съгласно Тълкувателно решение № 16 от 31.III.1975 г., ОСГК, мотивите към административния акт могат да бъдат изложени и отделно от самия акт най-късно до изпращането на жалбата срещу акта. В случая, с посоченото становище административният орган е допълнил съображенията си, което позволява волята му да бъде разбрана от жалбоподателя и да бъде осъществен съдебният контрол за законосъобразност.

При издаването на оспорения акт не са били допуснати нарушения на административнопроизводствените правила. Обстоятелството, че не е извършена проверка на място, не представлява процесуално нарушение. Съгласно чл. 28, пар. 1 от Регламент за изпълнение (ЕС) № 809/2014 на Комисията административните проверки, посочени в член 74 от Регламент (ЕС) № 1306/2013, включително кръстосаните проверки, позволяват установяването на случаи на неспазване, по-специално автоматичното откриване чрез компютърни средства. Проверките обхващат всички елементи, които е възможно и целесъобразно да бъдат контролирани с административни проверки. Те гарантират, че са изпълнени критериите за допустимост. Съответно, разпоредбата на чл. 37, ал. 1 ЗПЗП предвижда, че интегрираната система за контрол включва административни проверки на подадените заявления за подпомагане и проверки на място, като съгласно ал. 3 Разплащателната агенция всяка година проверява на място контролна извадка от подадените заявления за подпомагане въз основа на анализ на риска. Това означава, че проверката на място е един от способите за контрол, който не е задължителен. В разглеждания случай наличието на недопустими за подпомагане площи е установено посредством административни кръстосани проверки, които са надлежен и достатъчен начин да се проверят данните, посочени в заявлението за подпомагане.

Оспореният частичен отказ за подпомагане по заявените схеми е постановен при правилно приложение на материалния закон. Съгласно чл. 43, ал. 3, т. 6 ЗПЗП Разплащателната агенция намалява размера на плащането или отказва плащане по схемите за директни плащания, когато заявените за подпомагане площи не са включени в специализирания слой по чл. 33а, ал. 1 - за площите, които не са били обект на проверки по реда на чл. 37, ал. 3 и 4 за съответната година. Както е указано в Тълкувателно решение № 8 от 11.12.2015 г. на ВАС по т. д. № 1/2015 г., ОСС, І и ІІ колегия, РА действа в условията на обвързана компетентност и е длъжна да се съобрази със заповедта на министъра по чл. 16 г, ал. 4 от Наредбата № 105 от 22.08.2006 г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и контрол.

В настоящото производство административният орган е установил, че части от заявените от жалбоподателката парцели не са включени в окончателния специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“ за кампания 2019, одобрен по реда на чл. 16г, ал. 4 от Наредба № 105 от 22.08.2006 г. със Заповед № РД 09-228 от 28.02.2020 г. на министъра на земеделието, храните и горите. Съдебно-техническата експертиза по делото потвърждава, че 21,51 ха от декларираните 52.64 ха попадат извън специализирания слой. Този факт е основание частично да бъде отказано финансово подпомагане по заявените схеми.

По СЕПП: Съгласно чл. 36, пар. 2 от Регламент (ЕС) № 1307/2013 единното плащане на площ се предоставя на годишна база за всеки отговарящ на условията за подпомагане хектар, деклариран от земеделския стопанин в съответствие с чл. 72, пар. 1, първа алинея, б.а) от Регламент (ЕС) № 1306/2013. Прилагането на тази схема предоставя възможност на земеделските стопани да получат средства от Европейския фонд за гарантиране в земеделието, като плащането се определя на хектар използвана земя. Жалбоподателката е декларирала 52,64 ха, установена е допустима площ от 31,13 ха, при което наддеклирарана се явява площ от 21,51 ха. Съгласно чл. 19, пар. 2 от Делегиран Регламент (ЕС) № 640/2014 ако разликата превишава 50 %, за съответната група култури не се отпуска помощ или подпомагане за площ. Освен това на бенефициера се налага допълнителна санкция, равна на размера на помощта или подпомагането, отговарящи на разликата между декларираната площ и площта, установена в съответствие с член 18. В случая, при процентно съотношение на наддекларираната към установената площ от 69,1 % правилно е отказано подпомагане по тази схема и е наложена санкция за наддеклариране в определения размер от 220,85 лв.

По СПП: Съгласно чл. 43б, ал. 1 ЗПЗП земеделските стопани, които имат право на плащане по СЕПП, могат да получат подпомагане и по схемата за преразпределително плащане. Преразпределителното плащане се предоставя под формата на еднакво завишено плащане на площ за първите до 30 хектара, за които земеделският стопанин има право на подпомагане по СЕПП. Т.е., допустимите за подпомагане площи по СЕПП са допустимите за подпомагане площи и по СПП. Тъй като жалбоподателката има право на подпомагане по СЕПП за 31,13 ха, то може да получи плащане и по СПП за 30 ха в размер на исканата сума от 4116.60 лв. Но разпоредбата на чл. 26, пар. 1 от Регламент (ЕС) № 1306/2013 предвижда ставка на корекция на директните плащания, когато прогнозите за финансирането на мерките за дадена финансова година показват, че приложимите годишни тавани ще бъдат надвишени. Съгласно чл. 8, пар. 1 от Регламент (ЕС) № 1307/2013 ставката на корекцията по чл. 26 от Регламент (ЕС) № 1306/2013, се прилага само за директни плащания, надвишаващи 2 000 EUR, които се отпускат на земеделски стопани през съответната календарна година. В чл. 1, параграф 1 от Регламент за изпълнение (ЕС) № 2019/1928 е определено, че директните плащания по изброените в приложение I към Регламент (ЕС) № 1307/2013 схеми за подпомагане, които се отпускат на земеделските стопани над сумата от 2000 евро по заявление за помощ, подадено за календарната 2019 година, се намаляват със ставка на корекция 1,432635 %. При правилно приложение на горните разпоредби административният орган е намалил исканата сума с 58,98 лв., като е определил крайна сума за оторизация в размер на 4057.62 лв.

По ЗДП: Съгласно чл. 2 от Наредба № 3 от 17.02.2015 г. за условията и реда за прилагане на схемите за директни плащания право на зелено директно плащане имат земеделски стопани с право на плащане по СЕПП, които спазват на допустимите си хектари, доколкото са приложими за тях, селскостопанските практики, благоприятни за климата и за околната среда по чл. 43 от Регламент (ЕС) № 1307/2013. По ЗДП декларираната площ е в размер на 52.64 ха, недопустимата за подпомагане площ е в размер на 21.51 ха, установената площ за подпомагане е 31.13 ха. Исканата сума от 6457.35 лв. /52.64х122.67 лв./ха/ правилно е намалена със сумата на санкцията за наддеклариране от 2638.63 лв. /21.51х122.67 лв./ха/, а разликата от 3818.72 лв. е намалена със ставка на корекция в размер на 54.71 лв. (3818.72 лв.х1,432635), при което крайната сума за оторизация е изчислена на 3764.01 лв. /3818.72 лв. - 54.71 лв./.

Съдът не констатира наличие на отменителни основания, поради което оспорването на уведомителното писмо е недоказано и следва да бъде отхвърлено.

В подкрепа на горните изводи е съдебната практика, изразена в Решение № 15701 от 17.12.2020 г. на ВАС по адм. д. № 9542/2020 г., V о., Решение № 1223 от 1.02.2021 г. на ВАС по адм. д. № 7101/2019 г., V о., Решение № 7011 от 10.06.2021 г. на ВАС по адм. д. № 4163/2020 г., V о., Решение № 8996 от 3.08.2021 г. на ВАС по адм. д. № 9939/2020 г., V о.

С оглед изхода на делото и на основание чл. 143, ал. 3 АПК ответникът има право на разноски, включващи внесения депозит за вещо лице в размер на 400 лв. и юрисконсултско възнаграждение в размер на 100 лв., определено съгласно чл. 37 ЗПП във вр. с чл. 24 НЗПП.

По изложените съображения и на основание чл. 172, ал. 2 АПК Разградският административен съд

 

Р    Е    Ш    И    :

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на М. А. С. от с. Р., обл. Р. против Уведомително писмо изх. № 02-170-6500/6031 от 05.08.2021 г., издадено от зам.-изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“ за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ, за кампания 2019 г. в частта му, в която е отказано финансовото подпомагане по СЕПП и е наложена санкция за наддеклариране, и са намалени оторизираните суми по СПП и по ЗДП.

ОСЪЖДА М. А. С. да заплати на ДФ „Земеделие“ за разноски по делото сумата 500 лв.

Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд в 14 – дневен срок от съобщаването му на страните.

 

                                                   ПРЕДСЕДАТЕЛ:/п/