Протокол по дело №216/2025 на Районен съд - Смолян

Номер на акта: 294
Дата: 28 май 2025 г. (в сила от 28 май 2025 г.)
Съдия: Сийка Златанова
Дело: 20255440200216
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 9 април 2025 г.

Съдържание на акта


ПРОТОКОЛ
№ 294
гр. Смолян, 28.05.2025 г.
РАЙОНЕН СЪД – СМОЛЯН в публично заседание на двадесет и седми
май през две хиляди двадесет и пета година в следния състав:
Председател:Сийка Златанова
при участието на секретаря Сирма Купенова
Сложи за разглеждане докладваното от Сийка Златанова Административно
наказателно дело № 20255440200216 по описа за 2025 година.
На именното повикване в 10:00 часа се явиха:
Страните по делото редовно призовани.
Дружеството жалбоподателят „***“ ЕООД се представлява от управителя
****.
Въззиваемият н-к отдел ***** се представлява от юриск. ***, редовно
упълномощена.
Свидетелят И. Л. налице.
Свидетелката П. П. Д. /П./ нередовно призована не се явява.
Управителя *** - Да се даде ход на делото.
Юриск. *** - Да се даде ход на делото.
Съдът намира, че не са налице процесуални пречки за даване ход на
делото и затова
О П Р Е Д Е Л И:
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО
Управителя *** – Поддържам жалбата срещу НП. Водя една свидетелка,
която моля да бъде допусната до разпит.
Юриск. *** - Оспорвам жалбата.
Съдът счита, че няма пречка да открие съдебното следствие и затова
О П Р Е Д Е Л И:
ОТКРИВА се съдебното следствие с доклад по делото.
Производството е образувано по постъпила жалба от „***“ ЕООД,
1
представлявана от управителя **** срещу НП № 816049-F808264/27.02.2025 г. на
началник отдел „***“ гр. Пловдив, с което на осн. чл. 185, ал. 1 от ЗДДС му е
наложена имуществена санкция в размер на 1000 лв. за нарушение на чл. 25, ал. 1 т. 1
от Наредба Н-18/13.12.2006 г. на МФ.
Въззиваемия оспорва жалбата като неоснователна. Моли да бъде отхвърлена и
моли да бъде потвърдено НП.
Съдът счита, че следва да бъдат приобщени към доказателствата по делото
материалите по административно наказателната преписка и затова
О П Р Е Д Е Л И:
ПРОЧИТА И ПРИОБЩАВА като доказателства по делото приложените
към административно наказателната преписка писмени доказателства – заповед №
ЗЦУ-384/27.02.2024 г., заповед ЗЦУ-1338/27.06.2024 г., НП №
816049-F808264/27.02.2025 г., АУАН № F808264/29.01.2025 г., протокол за извършена
проверка в обект от 27.01.2025 г., опис на парите в касата от 27.01.2025 г., декларации
от лица, работещи по трудово/гражданско правоотношение – ****, план на стаите,
фискални бонове - 4 бр. и дневен отчет, протокол № 1633286/29.01.2025 г., фискален
бон, ведно с платежна разписка на лист 31 от делото, 21 платежни документа,
приложени от лист 31 до 51 от делото, удостоверение № СЛ-ИЛР-8ГВ-1А/05.06.2024
г. за утвърдена категория 3 звезди, заповед РД 0668/05.06.2024 г., договор за
обслужване на разплащания с платежни и предплатени карти чрез интернет,
нотариален акт за признаване право на собственост върху недвижим имот № 40, том
IV, рег. № 5936, дело № 577 от 2004 г., нотариален акт за покупко – продажба на
недвижим имот № 157, том I, рег. № 1827, н.д. 143/2002 година, обяснение към
документ от клен- фискален бон № 0002827 от 11.01.2025 г., свидетелство за
регистрация на фискално устройство 14.12.2019 г., приемо-предавателен протокол от
14.12.2019 г., гаранционна карта, сведение за въвеждане в експлоатация, договор №
*********/24 за техническо обслужване на ЕКАФП.
ДОПУСКА до разпит водения от жалбоподателя свидетел.
Сне се самоличността свидетелите както следва:
И. Л. И. – ****
И.С.В - ***
СЪДЪТ ПРЕДУПРЕДИ свидетелите за наказателната отговорност по чл. 290
НК и същите обещаха да кажат истината.
Свид. Вучкова напусна съдебната зала.
Съдът пристъпи към разпит на свидетелите:
СВИДЕТЕЛЯТ И. – На 27.01.2025 г. извършихме проверка на хотел ***,
2
находящ се в с. ***, стопанисван от *** ЕООД. Преди извършване на проверката
извършихме контролна покупка, за която не ни беше издаден фискален касов бон.
След легитимация изведохме подробен отчет от пос-терминалното устройство, където
имаше две плащания с дебитни и кредитни карти, които не бяха отразени на
фискалното устройство. Беше установена и разлика в касовата наличност. Бяха
поискани и документите на фискалното устройство – паспорт, свидетелство, регистър
за касови бележки от кочан и кочан с ръчни касови бележки, които не бяха
представени, за което също бяха съставени актове. За извършените действия
съставихме протокол за извършена проверка. П. П. Д. заплати нощувката.
Рецепциониста*** прие плащането и не ни издаде касова бележка. Не си спомням
дали управителя имаше възражения. Ние не пипаме касовия апарат. Отчета се вади от
служителите. В изчакването от два часа, за да се свържат с техниците, преместиха
фискалния принтер в механата и от компютърната конфигурация там извадиха
дневния отчет. Техническото устройство към момента на проверката изглеждаше, че не
функционира. За това беше преместено в механата. Не си спомням при заплащане от
нас какво ни е отговорено. Плащането е прието и ако устройството не работи, трябва
да се издаде ръчна бележка от кочан. Два дни след извършване на проверката, всички
изискуеми документи ни бяха представени. Предполагам, че тогава бяха представени
фактури и по конкретното плащане. Постерминала работеше. Не работеше към
момента фискалното устройство, нямаше връзка между фискалния принтер и
софтуера. На няколко пъти влизаха сервизните техници и правиха опити да го
свържат. Аз бях отзад, зад рецепцията и наблюдавах да не се допусне манипулация. За
това свидетелката Вучкова се оплаква, че съм бил близо до нея. Стоях близо до нея с
тази идея да не се допусне манипулация на фискалното устройство, защото е имало и
такива случай. Преместиха фискалното устройство в механата и от там извадиха отчет.
При проверката ние влезнахме в ресторанта, консумирахме, извършихме контролна
покупка. Беше ни издаден фискален бон за консумацията. В ресторанта ми беше
издаден фискален бон, а на рецепцията не ни издадоха. Сервизните техници се опитаха
дистанционно да оправят проблема. Те влизат самостоятелно, а и момичето се
опитваше да влезне. Техниците и те не успяха да извадят отчет. По време на
проверката не ми беше издадена касова бележка от кочан. След преместване на
принтера няма практика да искаме фискална бележа, идеята е при самото плащане да
бъде издадена такава. Рецепционистката ни каза, че управителя пътува от София за
*** и ще предостави всички необходими документи, но ние нямаме задължение да
чакаме с часове. Всички изискани документи, два дни след проверката ни бяха
предоставени. Може, предполагам, че са представени и фискалните бонове. Познавам
П. П. Д., вече П. П. беше водеща на проверката. Защо не получава призовките нямам
представа. Покупката беше за нощувка за един човек. Стойността беше 459 лв.
СВИДЕТЕЛКАТА *** - От края на септември месец миналата година 2024 г.
3
работя в хотел ***. Трудов договор съм сключила с *** ЕООД. Имаше плащане от
гост, който напуска през този ден хотела. Принципа за плащане в повечето случай е
при резервация, но може и при напускане на хотела да се извършат някакви
допълнителни плащания, пример остатък от нощувка, консумация от ресторанта и пр.
Съответно аз предоставих бележка от пост терминалното устройство. Плащането беше
извършено с карта. Предоставих касов бон от устройството. В този момент имахме
технически проблем с фискалното устройство, съответно не излезна бележка.
Уведомих гостите, че по-късно ще им бъде предоставено това и фактура. Бележката не
излезна, защото имаше технически проблем, който аз не можех да разреша. По-късно
се върна управителя и имахме разговор с фирмата, която поддържа устройството.
Всички бележки бяха извадени от устройството. Аз в никакъв момент не съм искала
да укривам този приход. Поради този технически проблем не бях в състояние да
предоставя това, което обикновено предоставям. Сутринта, когато съответния гост
искаше да плати установих, че има технически проблем. Мисля, че този ден имахме
двама напускащи гости, но това е по спомен, не мога да съм напълно сигурна. Не си
спомням при кое от двете плащания се установи този проблем. На малко по-късен етап
същата сутрин уведомих управителя. Свързахме се с техниците, когато дойде
проверката. Преди това съм нямала физическа възможност да се обадя и да
разговарям с тях. Съответно те в този момент, пак казвам по спомен на момента не
успяха да оправят проблема. По-късно, след обяд или вечерта се оправи проблема и
излезнаха фискалните бонове. В момента, в който проблема беше разрешен боновете
си излезнаха. Поначало, това е втори път, когато изпадам в такава ситуация, да съм
там, когато напускат гости. До този момент не се бях занимавала с това. По принцип
управителя се занимава с тази дейност. В този случай него в деня го нямаше, прибра
се малко по-късно. Специално за техническия проблем с устройството, аз самата не
бях съвсем наясно. Когато се чух с него, той ми каза да се свържа с техниците. Преди
това не мисля, че сме имали конкретен инструктаж. Проверяващите не са ми искали
касова бележка от кочан. Проверяващите дойдоха, поискаха да видят стая. Аз им
показах какъв е избора, те харесаха една от стаите. Аз им казах, че плащането се
случва при напускане и че държа да не ми заплащат в момента на настаняването. Бях
сама на работа. Не се е случвало някой да идва на място и да иска да направи
резервация на момента и да иска да плати на момента. Нямаше резервация през сайта,
не бяха платили капаро или цялата сума, нещата се случваха в момента. Аз настоях да
не ми се плаща в момента, но те от своя страна настояваха. Аз им казах, че в момента
не мога да им предоставя касова бележка и ги уверих, че това ще се случи на
следващия ден. Тяхната покупка беше за една нощувка. Като име не ми се
представиха, бяха две жени. Свидетеля, който разпитахме преди мен присъстваше на
проверката. Двете жени се интересуваха от нощувката, не и тримата. Казах им, че ще
им издам бележка на следващия ден. Тяхната реакция беше, няма проблем, не им
4
трябва касова бележка. Когато има нощувка и консумация за храна, имаме две
отделни фискални устройства, едно за ресторанта и едно за рецепцията. Ако се плаща
общо, от ресторанта се прехвърля сумата в системата, за да може да се прибави
консумацията, към каквото има за плащане към нощувките и се съединяват двете
плащания. В повечето случаи, когато хората останат да обядват и се случва да имат
допълнителна консумация, от системата, която е в ресторанта се прехвърля в
системата на рецепцията и бележката излиза от фискалното устройство, което е на
рецепцията. В бележката се уточнява кое плащане е за храна, кое е за нощувка. Казах,
че тези две фискални устройства са във връзка, но в посока от ресторанта към хотела.
Не мога да кажа със сигурност, предположението ми е, че не е възможна обратната
връзка, от хотела към ресторанта. Проверяващите поискаха отчет за деня, което беше
пак нещо, с което не се бях занимавала. Казах им, че ще поискам съдействие, защото
не се бях занимавала с това. От фискалното устройство на рецепцията не можах да
извадя отчет. Аз междувременно бях в разговори с обслужващата фирма във връзка с
фискалното устройство. Те ме посъветваха да взема устройството от рецепцията и да
го сложа на мястото на устройството в ресторанта. След като го направихме отчета
беше пуснат, т.е на станцията в ресторанта излезна отчета. Това показваше, че е
технически проблем. Проверяващите се държаха, смея да кажа доста неприятно, дори
нахално на моменти. Имаше случай, в който господина, който беше другия свидетел го
помолих да не стои толкова близо до мен, стоеше на няколко педи от мен. Едно, че аз
не бях попадала в такава ситуация, друго, е че не е приятно толкова близо да стои
човек до мен. Помолих го да ми осигури лично пространство, а отговора беше, че той
има право да е толкова близо до мен и че просто си върши работата. Имаше и друг
случай, че той впоследствие и една от другите дами дойдоха зад рецепцията и отново
ме притесниха, започнаха да се разполагат с каквото има там и отново ги помолих да
не идват зад мен, нужно ми е време, помолих ги за търпение, което те нямаха.
Отговора от господина беше същия, че той има право и аз отново го помолих да не
навлиза в личното ми пространство. По време на проверката поискаха да предоставя
касови книги от ресторанта и рецепцията, както и кочана с бележки. Аз казах, че те се
намират в сейфа, до който аз нямам достъп. Казах им, че ако изчакат можем да им ги
предоставим. Управителя беше на път към хотела и щеше да се върне. Казах им, че ги
имаме, но в момента не мога да им ги предоставя. Ще им ги предоставим същия ден.
Два дни по-късно всички тези документи бяха им предоставени, също така и касовите
бележки от касовото устройство от по време на проверката им бяха предоставени. Това
бяха бележките за целия период, в който управителя го нямаше. Те съответстваха с
приходите, които аз съответния ден предоставих. Това бяха приходи от целия период.
Проверяващите ми поискаха приходите от касата, като не беше пояснено кои реално
приходи. Аз разбрах, че искат да предоставя всички приходи, които са от целия
период, за който управителя го нямаше, а не само за деня на проверката.
5
Юриск. *** - Моля да бъде призована отново свидетелката П. П. на адрес
****. Моля жалбоподателя да представи паспорта на фискалното устройство. От него
ще установим дали има вписване на извършен ремонт, а така също да представи и
извлечение от банката за месец януари 2025 г., за да видим плащанията през пост
терминала, кога са постъпили и ако е възможно протокола за ремонт на фискалното
устройство, извършен дистанционно.
Управителя *** - *** /****/ е фирмата която прави връзката между софтуера
и фискалното устройство и тя е различна от сервизната фирма за фискалното
устройство. Адреса е ****. Мисля, че лицето **** е съдействал за отстраняване на
проблема.
Юриск. *** - Аз държа да бъде изискан протокола от сервизната фирма.
Съдът счита делото за неизяснено от фактическа страна. В днешно съдебно
заседание беше установено, че водещо проверката лице е П. П. Д., а поради сключен
брак вече с фамилно име П.. Същата следва отново да бъде призована за разпит.
Отделно от това следва да бъде изискана информация от фирмата поддържаща
фискалното устройство на рецепцията на хотела, а именно ****, относно това дали са
съставяни някакви протоколи относно възникнали технически проблеми с
устройството в деня на проверката 27.01.2025 г., преди или след това. Следва да бъде
изискана информация от **** - дружеството извършващо софтуерната поддръжка на
фискалното устройство дали са постъпвали сведения за технически проблем за
свързване на техническите устройства със софтуера, колко време е продължил този
проблем, как е бил отстранен, и всъщност в какво се е състоял този проблем. Следва
да бъде задължен жалбоподателя да представи пълния паспорт на фискалното
устройство, което се използва на рецепцията на хотела, извлечение от банката за месец
януари, информация за издадените фактури за целия период, както и отчет за този
период.
ЗАДЪЛЖАВА жалбоподателя да представи пълния паспорт на фискалното
устройство, което се използва на рецепцията на хотела, извлечение от банката за месец
януари, информация за издадените фактури за целия период, както и отчет за този
период.
ИЗИСКВА информация от фирмата поддържаща фискалното устройство на
рецепцията на хотела, а именно „***“ ЕООД гр. ****, относно това дали са съставяни
някакви протоколи относно възникнали технически проблеми с фискалното
устройство на „***“ ЕООД с. ***, хотел *** в деня на проверката 27.01.2025 г.
ИЗИСКВА от ***** - дружеството извършващо софтуерната поддръжка на
фискалното устройство дали са постъпвали сведения за технически проблем за
свързване на техническите устройства със софтуера на фирма „***“ ЕООД,
представлявана от **** с. ***, община Смолян, колко време е продължил този
6
проблем, как е бил отстранен, и всъщност в какво се е състоял проблема.
Отлага и насрочва делото за 19.06.2025 г., 09:00 ч., за когато страните се
считат редовно призовани.Да се призове свидетелката П. П. Д. – П..
Протоколът изготвен в съдебно заседание, закрито в 11:30 ч.


Съдия при Районен съд – Смолян: _______________________
Секретар: _______________________

7