Решение по дело №176/2022 на Окръжен съд - Плевен

Номер на акта: 156
Дата: 3 май 2022 г. (в сила от 3 май 2022 г.)
Съдия: Стефан Асенов Данчев
Дело: 20224400500176
Тип на делото: Въззивно гражданско дело
Дата на образуване: 9 март 2022 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ
№ 156
гр. Плевен, 03.05.2022 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
ОКРЪЖЕН СЪД – ПЛЕВЕН, І ВЪЗ. ГРАЖДАНСКИ СЪСТАВ, в
публично заседание на двадесет и осми април през две хиляди двадесет и
втора година в следния състав:
Председател:СТЕФАН АС. ДАНЧЕВ
Членове:ТАТЯНА Г. БЕТОВА
СВЕТЛА Й. ДИМИТРОВА-
КОВАЧЕВА
при участието на секретаря МАРИ СЛ. ЙОНЧОВСКА
като разгледа докладваното от СТЕФАН АС. ДАНЧЕВ Въззивно гражданско
дело № 20224400500176 по описа за 2022 година
Въззивно обжалване.
С решение № 362/ 15.12.2021г. ,постановено по гр.д.№ 339/2021г. Районен
съд –Червен бряг ОСЪЖДА на основание чл.178, ал.1, т.3 вр.с чл.179, ал.1,
вр.чл.187 ЗМВР, Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на
населението“ МВР, с адрес за призоваване ****** да заплати на Б. П. Б., с
ЕГН ********** от ******, сумата от 846,37 лв. /осемстотин четиридесет и
шест лева и тридесет и седем стотинки/, представляваща неизплатено
възнаграждение за 101,244 часа /след превръщането на нощните часове
към дневни/ извънреден труд през периода от 01.04.2019 г. – 11.07.2020 г.,
ведно със законната лихва върху цялата сума,считано от датата на
предявяване на иска – 15.03.2021 г. до окончателното изплащане.ОСЪЖДА
на основание чл.86 от ЗЗД, Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита
на населението“ МВР, с адрес за призоваване ****** да заплати на Б. П. Б., с
ЕГН ********** от ******,сумата от 94.98 лв. /деветдесет и четири лева и
деветдесет и осем стотинки/, представляваща мораторна лихва върху
неполученото трудово възнаграждение за положен извънреден труд
вследствие преобразуване на нощен към дневен труд, за периода от
първата изискуемост –01.07.2019 г. до датата на предявяване на иска –
15.03.2021 г.ОСЪЖДА на основание чл.78, ал.1 от ГПК вр. с чл.38, ал.2 от ЗА
Главна дирекция„Пожарна безопасност и защита на населението“ МВР, с
адрес за призоваване ****** ДА ЗАПЛАТИ на адв. В.Н. Н.-П., с
1
ЕГН********** от АК – Плевен сумата от 600.00 /шестстотин/
лева.ОСЪЖДА на основание чл.78, ал.6 ГПК Главна дирекция „Пожарна
безопасност и защита на населението“ МВР, с адрес за призоваване ****** да
заплати по сметка на Червенобрежки районен съд държавна такса върху
цената на уважените искове в размер на 37.65 лв. /тридесет и седем лева и
шестдесет и пет стотинки/. ПОСТАНОВЯВА предварително изпълнение на
решението за присъденото трудово възнаграждение.
Това решение е съобщено на Главна дирекция„Пожарна безопасност и
защита на населението“ към МВР, на 07.01.2022г. с оглед на което срокът за
неговото въззивно обжалване изтича на 21.01.2022г.
На 21.01.2022г. в деловодството на РС-Червен бряг е постъпила въззивна
жалба от Главна дирекция„Пожарна безопасност и защита на населението“
към МВР,чрез пълномощника ст. Юрк.СТ. Н. срещу това решение на РС-
Червен бряг,като се прави искане то да бъде отменено и предявените главен
иск за възнаграждение за извънреден труд и акцесорен иск за мораторната
лихва да бъдат отхвърлени изцяло.
Въззивната жалба е подадена в срока по чл. 259, ал.1 от ГПК ,от надлежна
страна по делото ,чрез упълномощения и процесуален представител от когото
е и подписана.Същата съдържа указания в какво се изразява порочността на
обжалваното решение и в какво се състои искането.Внесена е и дължимата
д.т. за въззивното обжалване. С въззивната жалба не са представени нови
писмени доказателства и не са заяви искания за събиране на нови
доказателства .Впоследствие, в изпълнение на определение на ПлОС с №
362/ 10.03.2022г. са представени от въззивника счетоводни изчисления за
претендираните от ищеца главница и лихва ,но без увеличение от 50% за
извънреден труд.
Постъпил е писмен отговор срещу въззивната жалба от противната страна
по делото- Б. П. Б.,чрез пълномощника му адв.В.П. в който е изразено
становище ,че въззивната жалба е неоснователна. В отговора също така не са
направени искания за събиране на нови доказателства.
Плевенски окръжен съд ,като разгледа въззивната жалба при условията
на чл. 268 от ГПК и като извърши проверка на обжалваното
първоинстанционно решение в рамките на правомощията си по чл. 269 от
ГПК и според наведените в жалбите оплаквания ,намира ,че РС-Червен бряг
е постановил едно валидно и допустимо, но неправилно решение ,което
по тази причина следва да бъде отменено и вместо това да се постанови
друго решение по съществото на правния спор.
Преди всичко въззивната инстанция намира за нужно да отбележи ,че
според нея РС-Червен бряг е възприел безкритично и възпроизвел в
решението си правната квалификация на спора с който е бил сезиран ,така
както тя е посочена от самия ищец в исковата молба ,вместо да я изведе
самостоятелно от изложените в исковата молба обстоятелства ,което се е
проявило в грешна правна квалификация на правния спор и на действително
претендираното от ищеца вземане. В резултат на това РС-Червен бряг е счел,
че се касае за претенция за заплащане на положен извънреден труд и като
2
приел ,че са приложими към правния спор нормите на чл. 178, ал. 1 т. 3 във
вр. с чл. 179 ,ал.1 във вр. с чл. 187 от ЗМВР присъдил в полза на ищеца
сумата 846,37 лв.-неизплатено възнаграждение за положен извънреден
труд.Присъдил също така и сумата94.98 лв. , представляваща мораторна
лихва върху възнагражеднието за положен извънреден труд за определен
период.
Като се съобразят ,обаче твърдените в исковата молба обстоятелства се
налага извод според Плевенски окръжен съд,че се касае не за претенция за
заплащане на положен от ищеца извънреден труд , а за претенция за
заплащане на дължимо и неизплатено допълнително възнаграждение за
положен нощен труд след преобразуване на нощните часове положен
труд в дневни ,което е нещо различно . Всъщност никъде в исковата молба
не се твърди ,че положеният от ищеца нощен труд ,дори след
преобразуването му в дневни часове,се явява положен извън установеното за
него работно време; не се обосновава в исковата молба ,че получената след
преобразуване на нощния в дневен труд разлика излиза от рамките на
установеното от него работно време , а само ,че не е надлежно заплатен
положеният от ищеца нощен труд вследствие преобразуването му към дневен
.За да се приеме ,обаче ,че предявената претенция е за заплащане на положен
извънреден труд, според ПлОС би следвало да има изрични твърдения в
исковата молба и да се обосновава ,че твърдяната от ищеца разлика / в
конкретния случай – 114,40 часа според исковата молба/ получена при
преобразуване на нощния към дневен труд ,надхвърля установеното за ищеца
сумарно изчислявано работно време, а такива твърдения в исковата молба
няма. Поради това ,при липсата на изрични твърдения за полагане на труд от
работника /служителя извън установеното за него работно време ,което е
основна характеристика на „извънредния труд„ според легалното определение
в чл. 143 от КТ,не може да се приеме ,че претенцията на ищеца следва да се
квалифицира като такава за извънреден труд ,независимо ,че самият ищец
нарича този труд „извънреден „ ,но както беше посочено по-горе това
представлява даване на правна квалификация на претендираното вземане от
самия ищец,която не обвързва съда,който е сезиран със спора.
Приетата от РС-Червен бряг погрешна правна квалификация на спора и на
претендираното вземане ,обаче , в крайна сметка не е довела до разглеждане
на непредявен иск ,респ. до недопустимост на постановеното от РС-Плевен
решение ,тъй като в действителност първоинстанционният съд е изследвал
именно обстоятелствата от изложената в исковата молба фактическа
обстановка ,свързани с твърденията за положен от ищеца нощен труд ,
който не е надлежно заплатен от работодателя след преобразуването му
към дневен при прилагане на коефициент 1,143. Именно за тези
релевантни за спора обстоятелства са и събираните от РС доказателства.
В такъв случай ,когато е дадена от първоинстанционния съд погрешна
правна квалификация на спора ,но всъщност е разгледан действително
предявеният иск ,решението на РС-Червен бряг не е недопустимо , а е
неправилно и като такова следва да бъде отменено от въззивната инстанция
,която следва да постанови друго решение по съществото на същия ,но вече
3
правилно квалифициран правен спор.В т.см. е съдебната практика на ВКС
,постановена по реда на чл. 290 от ГПК / вж.напр. Решение № 71 от 2.02.2010
г. на ВКС по гр. д. № 138/2009 г., III г. о., ГК, докладчик съдията К.Ю. по чл.
290 ГПК в което се приема ,че “когато дадената от първоинстанционния съд
правна квалификация е неправилна, това прави решението му
незаконосъобразно, а не недопустимо, тъй като определянето на
действителното правно основание е дейност на съда по приложението на
закона. Когато констатира, че поставената от първоинстанционния съд
квалификация на спорното право е неправилна, въззивният съд определя
вярната правна квалификация и разрешава спора по същество“.
В заключение на изложеното по –горе ,Плевенски окръжен съд приема,че
претенцията на ищеца е за заплащане на допълнително възнаграждение за
полагане от него на нощен труд за периода 01.04.2019г. до 01.08.2020г. общо
в размер на 800 часа,които при преобразуването им в дневен труд при
прилагане на коефициент 1,143 формират разлика от 114,40 часа,което
възнаграждение според ищеца е в размер на 915,20 лв. /впоследствие тази
претенция е намалена на 846,37лв., а за лихвата пък е увеличена на 94,98 лв.
вместо първоначално предявената за 50 лв. / .
В чл. 178 и чл. 179 от ЗМВР са посочени видовете допълнителни
възнаграждения ,които се изплащат на държавните служители ,като в чл.
178,ал. 1 т. 3 от ЗМВР е предвидено изплащане на допълнително
възнаграждение за извънреден труд , а в чл. 179, ал. 1 от ЗМВР е
предвидено изплащане на допълнително възнаграждение за полагане на
труд през нощта от 22.00 до 6.00 часа ,което характеризира този труд като
„нощен труд „според легалното определение за това в чл. 140 ,ал. 2 от
КТ.
Както се вижда от посочените по –горе норми на чл. 178,ал.1 т. 3 и на чл.
179, ал.1 от ЗМВР всъщност се касае за два различни вида допълнителни
възнаграждения ,които се дължат на държавните служители в МВР на
самостоятелно правно основание и които не бива да бъдат смесвани.
Неслучайно и в КТ двете понятия са дефинирани поотделно ,като уредбата на
нощния труд е дадена в чл. 140 на КТ , който се намира в раздел І –редовно
работно време ,докато уредбата на извънредния труд е дадена в чл. 143 и
следв. от КТ за които е обособен специален раздел ІІ – извънреден труд .
Съществената отлика на тези два вида труд е ,че докато нощния труд,макар
да се полага в точно определен времеви отрязък от денонощието / от 22,00 до
6,00ч./,то по презумпция се полага в рамките на нормалната продължителност
на работното време ,докато извънредния труд ,независимо от това дали е
положен през деня или през нощта ,се явява положен извън установеното за
служителя работно време.Вярно е ,че нощният труд може да се прояви и като
извънреден труд,но това качество той не придобива априори само защото е
положен в периода от 22,00 ч. до 6.00ч. ,нито пък то се придобива априори в
резултат на преобразуването му в дневен труд при прилагане на коефициента
1,143. Във всеки отделен случай , за да бъде окачествен като извънреден
труд ,въпросния нощен труд трябва да се яви положен извън
4
установеното за конкретния служител работно време. Този извод се
подкрепя според ПлОС и при съобразяване нормите на чл. 9а, 9б и 9г от
Наредба за работното време ,почивките и отпуските . В чл. 9б ,ал.1 от този
Наредба е предвидено при сумирано изчисляване на работното време по чл.
142 , ал.2 от КТ / а в конкретния случай е предвидено именно сумирано
изчисляване на работното време /,да се определя норма за продължителност
на работното време за периода ,като нормата се определя в часове ,като броят
на работните дни по календар ,включени в периода на отчитане се умножи по
дневната продължителност на работното време ,установена за работното
място ,при подневно отчитане на работното време.В чл. 9г от същата Наредба
пък е предвидено ,че отработените часове от работника или служителя,които
в края на периода ,за който е установено сумирано изчисляване на работното
време ,са повече от часовете ,определени съгласно чл. 9б,се отчитат за
извънреден труд по реда на чл. 149 от КТ пред инспекцията по труда.
Същественият извод,който се налага при съвместното разглеждане на тези
две норми от Наредба за работното време ,почивките и отпуските е ,че за да
се направи извод налице ли е положен извънреден труд за периода на
сумирано изчисляване на работното време , е необходимо да се съпостави
посочената в чл. 9б конкретна норма за продължителност на работното
време ,определена за периода ,с общия брой на отработените часове от
работника или служителя за същия период / в т.ч. дневни и нощни / и
само в случай ,че общият брой на тези отработени часове надвиши
нормата за продължителност на работното време ,тогава може да се
направи извод ,че е налице положен извънреден труд.
Тези разсъждения ,касаещи нормите на чл. 9б и чл. 9г от Наредба за
работното време ,почивките и отпуските,въззивният съд излага само по
принцип и за изясняване на същността на „извънредния труд „ , но всъщност
те не са относими към конкретния случай , доколкото в него ,както беше
посочено по-горе ищецът в исковата си молба всъщност не е твърдял ,че
нощният труд е положен извън рамките на установеното за него работно
време ,нито пък че в края на всеки период за който е установено сумирано
изчисляване на работното време ,общият сбор на отработените от него часове
дневен и нощен труд ,надвишават определената норма за продължителност на
работното време за периода. Именно поради липсата на такива конкретни
твърдения в исковата молба, и РС-Червен бряг не е давал такива указания на
ищеца по делото при разпределяне на доказателстваната тежест между
страните, а именно – че ищеца носи доказателствената тежест да установи и
докаже пред съда първо каква е конкретната норма за продължителност на
работното време за всеки отделен период , и второ да установи и докаже пред
съда ,че общия брой на отработените от служителя часове през този
конкретен период за който е установено сумираното изчисляване на
работното време,в крайна сметка надвишават конкретната норма за
продължителност на работното време за същия период и с колко , ако я
надвишават.
В т.см. РС-Червен бряг всъщност не е изследвал въпрос има ли положен
извънреден труд ,което предполага събиране на доказателства за посочените
5
два показателя и последващото им съпоставяне като величини , а е събирал
само доказателства за размера на положения от ищеца нощен труд и за
неговото преобразуване в дневен при прилагане на съответния
коефициент и така е определил какво е дължимото допълнително
трудово възнаграждение за положен от ищеца нощен труд,което
всъщност изчерпва и предмета на делото и в т.см. РС-Червен бряг е
разгледал действително предявения пред него иск .
При това , обаче , РС-Червен бряг е възприел тези счетоводни изчисления
,представени от ответника в производството пред първата инстанция , в
които преобразуваният нощен труд в дневен е третиран като извънреден
труд и е определена паричната равностойност на разликата ,получена след
преобразуването на нощния труд в дневен , като се използва часовата
ставка на ищеца,изчислена на база основните работни заплати за
периода ,но с увеличение от 50%.
Плевенски окръжен съд намира ,че следва да ес определи допълнителното
възнаграждение за преобразуваният от нощен към дневен труд с
коефициент1,143,но тази часова разлика която се получава няма основание
да се третира като извънреден труд ,доколкото не е установено въпросната
часова разлика да надвишава посочената в чл. 9б от Наредба за работното
време ,почивките и отпуските конкретна норма за продължителност на
работното време ,определена за периода .
В т.см. посочените часове незаплатен труд са резултат само от
преизчисляване с коефициента за преобразуване на нощния труд в дневен,а
не на това ,че ищеца е работил извън установеното за него работно време по
график. От това допълнително става ясно ,че не се касае за положен от
ищеца извънреден труд по смисъла на чл. 143 от КТ , а до дължимо
допълнително възнаграждение за положен от ищеца нощен труд ,който не е
бил адекватно заплатен поради това ,че не е бил преобразуван в дневен с
прилагане на коефициента 1,143,чието приложение следва от нормата на чл.
9,ал.2 от НСОРЗ във вр. с чл. 140 ,ал.1 от КТ .
По този повод следва да се отбележи ,че според ПлОС именно посочените
норми на чл. 9,ал.2 от НСОРЗ във вр. с чл. 140 ,ал.1 от КТ следва да намерят
приложение в случая ,респ. следващия от тяхното прилагане коефициент от
1,143 при преобразуване на нощния труд в дневен , а не следва да се прилагат
нормите на действалите последователно Наредба № 8121з-407/11.08.2014г.,
Наредба № 8121з-592 от 25.05.2015г. и Наредба № 8121з-776/29.07.2016г.,
издавани от Министъра на вътрешните работи, уреждащи реда за
организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за
компенсирането на работата извън редовното работно време, режима на
дежурство, времето за отдих и почивките на държавните служители в МВР и
че те не следва изобщо де се обсъждат при решаване на конкретния спор.
Това е така по следните съображения : Нормата на чл. 188,ал.2 от ЗМВР
изрично предвижда ,че „държавните служители ,които полагат труд за
времето между 22,00 и 6,00часа ,се ползват със специалната закрила по
Кодекса на труда“. Специалната закрила включва действието на разпоредбите
6
на по-високия по степен нормативен акт/КТ/ по отношение на лицата за
които е предвидена –държавните служители на МВР/какъвто безспорно е и
ищеца/ .Тя намира израз в правото на тези служители да полагат нощен труд
при условията ,предвидени в КТ , а това означава ,че по отношение на тях е
приложима нормата на чл. 140 от КТ /Нощен труд / според която нормалната
продължителност на работното време през нощта при 5-дневна работна
седмица е до 7 часа. Именно затова и при прилагане нормата на чл. 9,ал.2 от
НСОРЗ се получава коефициент 1,143 при преобразуване на нощните часове
в дневни ,тъй като този коефициент е частно между нормалната
продължителност на дневното и на нощното работно време / 8 към 7 e равно
на 1,143/.
Поради изложеното дотук ,Плевенски окръжен съд намира ,че ищеца има
право да претендира заплащане на допълнително възнаграждение за
разликата ,която се получава при преобразуване на положения от него нощен
труд в дневен за процесния период ,която разлика ,за изследвания период
няма спор че е 101,244 часа. Това възнаграждение ,обаче,следва да бъде
определено без начисляване към дневната ставка на 50% за извънреден труд
/тъй като такъв не се претендира , а и няма положен / .Поради това посочената
във възприетите от РС-Червен бряг счетоводни изчисления дневна часова
ставка от 8,04 лв. за първите девет месеца и 8,81 лв. за следващите осем
месеца , следва да бъде редуцирана ,като се определи без тези 50 % за
извънреден труд , в резултат на което се получава часова ставка в размер на
5,36лв.за първите девет месеца и часова ставка от 5,87 лв. за следващите
месеци от изследвания период. /. Именно с така редуцираните стойности на
дневната ставка следва да се умножи часовата разлика от 101,244 часа за да
се получи действително дължимото допълнително възнаграждение за
положения нощен труд ,приравнен към дневен ,което е в размер на 563,96 лв.
Именно до този размер следва да бъде уважен предявеният иск ,след като
бъде изцяло отменено решението на ПлРС,което неправилно квалифицира
предявената претенция като такава за заплащане на извънреден труд и вместо
това да се постанови решение за присъждане на допълнително
възнаграждение за положен от ищеца нощен труд в посочения по-горе
размер. За разликата над 563,96лв. до претендираните и присъдени от РС-
Червен бряг 846,37 лв. искът следва да бъде отхвърлен като неоснователен.
Това изменение в размера на главницата рефлектира и върху размера на
мораторната лихва ,която вместо присъдените от РС-Червен бряг 94.98 лв.
става в размер на 63,29лв.
С оглед този изход на делото,следва да бъдат присъдени и направените от
страните деловодни разноски ,съразмерно с уважената част на иска.
Тъй като на ищеца е оказана безплатна правна помощ на осн. чл. 38, ал.1 от
Закона за адвокатурата ,то следва ответникът да бъде осъден да заплати в
полза на адв.В.П.,на осн. чл. 38, ал.2 от ЗА във вр. с чл. 7, ал. 2 т. 1 от
Наредбата за минималните размери на адвокатските възнаграждения сумата
от 200 лв. , получена след редуциране на минималното възнаграждение от
300лв., / определено общо за трудовия спор, а не поотделно за иска за
7
главницата и за мораторната лихва по 300лв. както е подходил РС-Червен
бряг /, съобразно уважената част от иска . /
Ответникът на осн. чл. 78, ал. 3 от ГПК има право да му бъдат присъдени
деловодни разноски за първата инстанция съразмерно с отхвърлената част на
иска . Като се съобразят направените от него разноски / 100лв.
юрисконсултско възнаграждение ,което съдът определя на осн. чл. 78, ал. 8 от
ГПК във вр. с чл. 37,ал.1 от ЗПП и във вр. с чл. 23,т.1 от Наредба за
заплащането на правната помощ /, то следва ,че ответникът има право на
33,37 лв. деловодни разноски за първата инстанция,съразмерно с
отхвърлената част на иска.
По сходен начин съдът определи и деловодните разноски за чието
заплащане има право да претендира въззивникът ,съответно въззиваемата
страна. В полза на адв.В.П. се дължи отново сумата от 200лв. за
осъществената безплатна правна помощ пред въззивната инстанция .
Въззивникът е направил 118,83 лв. разноски за въззивното производство /
18,83 лв. държавна такса, плюс 100лв. юрисконсултско възнаграждение / и
съответно има право на 39,65 лв. от тях, съразмерно с уважената част на
жалбата.
Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“ МВР
следва да заплати по сметка на д.т. 50 лв. върху уважения размер на иска,но
по сметка на ПлОС,който постановява решение по съществото на спора.
Поради тези съображения , Плевенски окръжен съд
РЕШИ:
ОТМЕНЯ изцяло обжалваното решение № 362/ 15.12.2021г. ,постановено
по гр.д.№ 339/2021г. Районен съд –Червен бряг,като вместо това
ПОСТАНОВЯВА :
ОСЪЖДА на осн. чл. 179,ал.1 от ЗМВР във вр.с чл. 188,ал. 2 от ЗМВР и
във вр. с чл. 9,ал.2 от НСОРЗ и във вр. с чл. 140 ,ал.1 от КТ Главна
дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“ МВР- ****** ДА
ЗАПЛАТИ на Б. П. Б., с ЕГН ********** от ****** сумата 563,96 лв.,
представляваща неизплатено допълнително възнаграждение за положен
нощен труд за периода от 01. 04. 2019 год. до 11. 07. 2020 год., след
превръщане на нощните часове към дневни с коефициент 1,143 , ведно със
законната лихва върху тази сума, считано от датата на завеждане на делото –
15.03.2021г. до окончателното заплащане,като за РАЗЛИКАТА над 563,
96лв. до претендираните 846,37лв., ОТХВЪРЛЯ иска, като
НЕОСНОВАТЕЛЕН.
ОСЪЖДА на осн. чл. 86,ал.1 от ЗЗД Главна дирекция „Пожарна
безопасност и защита на населението“ МВР- ****** ДА ЗАПЛАТИ на Б. П.
Б., с ЕГН ********** от ****** сумата 63,29 лв.,представляваща
мораторна лихва върху допълнителното възнаграждение за положения
преобразуван нощен труд за периода от 01. 07.2019 год. до 15.03.2020
8
год.,като за РАЗЛИКАТА над 63,29лв. до претендираните
94,98лв.ОТХВЪРЛЯ иска като НЕОСНОВАТЕЛЕН.
ОСЪЖДА ГЛАВНА ДИРЕКЦИЯ „ПОЖАРНА БЕЗОПАСНОСТ И
ЗАЩИТА НА НАСЕЛЕНИЕТО“, с адрес на управление ******,
представлявана от директора Н.С.Н.,на осн. чл. 38 ,ал. 2 от ЗА , да заплати на
адв. В.Н. Н.-П. от АК гр. Плевен, ЕГН **********, адвокатско
възнаграждение в размер на 200 лв.за правната помощ пред първата
инстанция,както и още 200лв. за осъществената правна помощ на Б. П.
Б., с ЕГН ********** пред въззивната инстанция.
ОСЪЖДА ГЛАВНА ДИРЕКЦИЯ „ПОЖАРНА БЕЗОПАСНОСТ И
ЗАЩИТА НА НАСЕЛЕНИЕТО“, с адрес на управление ******,
представлявана от директора Н.С.Н., да заплати по сметка на Плевенския
окръжен съд държавна такса върху уважения иск в размер на 50 лв.
ОСЪЖДА на осн. чл. 78, ал.3 от ГПК Б. П. Б., с ЕГН ********** от
****** да заплати на ГЛАВНА ДИРЕКЦИЯ „ПОЖАРНА БЕЗОПАСНОСТ И
ЗАЩИТА НА НАСЕЛЕНИЕТО“, с адрес на управление ******, сумата 33,37
лв.-деловодни разноски на ответника за първата инстанция ,съразмерно с
отхвърлената част на иска, както и да заплати на въззивника ГЛАВНА
ДИРЕКЦИЯ „ПОЖАРНА БЕЗОПАСНОСТ И ЗАЩИТА НА
НАСЕЛЕНИЕТО“ сумата 39,65 лв.- деловодни разноски за въззивната
инстанция , съразмерно с уважената част на жалбата .
Решението не подлежи на касационно обжалване на осн. чл.280,ал. 2 т. 3 от
ГПК.
Председател: _______________________
Членове:
1._______________________
2._______________________
9