Р Е
Ш Е Н
И Е
Номер 1604 Година 2019, 22.07.
Град ПЛОВДИВ
В ИМЕТО НА
НАРОДА
ПЛОВДИВСКИ АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД – Първо отделение, ІІІ състав
на 03.07.2019 година
в публично заседание в следния състав :
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ТАНЯ КОМСАЛОВА
Секретар: ВАНЯ ПЕТКОВА
като разгледа докладваното от СЪДИЯ ТАНЯ
КОМСАЛОВА адм. дело номер 1529 по описа за 2019 година и като обсъди :
Производство по чл.124 ал.1 от
Закона за държавния служител /ЗДСл/, във вр. с чл.145 и сл. от Административно-процесуалния
кодекс /АПК/.
Образувано е по жалба на Й.А.А.,***,
със съд.адрес ***, чрез адв. Л.К., против Заповед № ОСОС – 24 от 08.05.2019г.
на Изпълнителния Директор на Българска Агенция по Безопасност на Храните /ИД на БА“БХ“/, с която на
основание чл.106 ал.1 т.2 от ЗДСл, чл.5 ал.1 т.2 и т.10 от Устройствения
правилник на БА“БХ“ и утвърдено длъжностно разписание на ОД“БХ“ Пловдив в сила
от 07.05.2019г., е прекратено служебното правоотношение на оспорващия считано
от датата на връчване на заповедта.
Твърди се, че оспорената заповед е
незаконосъобразна поради липсата на реално “съкращаване на длъжността”, която е
заемал А. до прекратяване на служебното му правоотношение, като съображенията
за това са изложени в жалбата, както и в последното по делото съдебно заседание
от процесуалния му представител. Поддържа се и тезата, че А. след като два пъти
е уволняван поради съкращаване в щата, които заповеди са отменени с влезли в
сила съдебни решения, е уволнен за трети път поради „лично отношение“ и при
неизпълнение на съдебните актове – в разрез със задължението на органа по
назначаването да осигури на възстановения служител възможност за изпълнява
служебните си функции. Поддържа се и твърдение за заобикаляне на закона. Настоява
се за отмяна на Заповед и присъждане на сторените в процеса разноски.
Ответникът – ИД на БА“БХ“, чрез
процесуални си представител юрк.Георгиева-С., застъпва становище за
неоснователност на жалбата. Изтъква се, че актът е издаден от компетентен
орган, в предвидената за това форма, включително при спазване изискването за
мотивираност при съобразяване с конкретното правно основание на което същият е
издаден, както и при правилно приложение на материалния закон – при наличието
на всички кумулативни предпоставки на нормата на чл.106 ал.1 т.2 от ЗДСл. Подробни
съображения излага в пледоарията по съществото на спора и депозираните писмени
бележки. Настоява за отхвърляне на жалбата и присъждане на разноски, под
формата на дължимото се юрисконсултско възнаграждение.
Пловдивският
Административен съд, ІІІ състав, след като прецени поотделно и в съвкупност
събраните в настоящото производство доказателства намира за установено следното
:
Видно от отбелязването върху самата
заповед /л.58/ тя е връчена лична на жалбоподателя на 08.05.2019г. в 14.45 часа.
Жалбата, по която е образувано настоящото производство е входирана в
Административен съд - Пловдив на 22.05. 2019г., т.е. в срока по чл.149 ал.1 от АПК, от легитимирано лице по смисъла на чл.147 ал.1 от АПК и срещу подлежащ
на обжалване индивидуален административен акт, поради което е процесуално
ДОПУСТИМА.
Разгледана по същество, същата е
НЕОСНОВАТЕЛНА, по следните правни съображения:
Предмет на съдебния контрол е Заповед
№ ОСОС – 24 от 08.05.2019г. на ИД на БА“БХ“, с която на основание чл.106 ал.1
т.2 от ЗДСл, чл.5 ал.1 т.2 и т.10 от Устройствения правилник на БА“БХ“, и
утвърдено длъжностно разписание в сила от 07.05.2019г. на ОД“БХ“, е прекратено
служебното правоотношение с инж.Й.А.А., на длъжност “инспектор” в отдел
„Контрол на храните" към ОД“БХ“ Пловдив при БА“БХ“, с ранг IV младши, № по
ред от КДА: 295, длъжностно ниво по КДА: 11, наименование на длъжностното ниво:
Експертно ниво 7, НКПД: 2422 6053, считано от датата на връчване на заповедта.
От събраните по делото доказателства
се установява, че със Заповед № 00Н-68 от 02.05.2011 г. на ИД на БАБХ
жалбоподателят е назначен за държавен служител с ранг V-ти младши на длъжност “младши
инспектор” в отдел „Контрол на продукти за растителна защита и торове” при
Областна дирекция по безопасност на храните Пловдив, длъжностно ниво по ЕКДА Б
6, код по НКПД: 2422 5036 считано от 03.05.2011г. до провеждане на конкурс, но
за не повече от 6 месеца /л.239/.
С последваща заповед и въз основана
проведен конкурс /л.230/ е преназначен А. на длъжност “младши инспектор” в
отдел „Контрол на продукти за растителна защита и торове” при ОДБХ – гр.Пловдив
при БАБХ, с ранг V-ти младши, длъжностно ниво Б 6, код по НКПД: 2422 5036, считано
от 03.10.2011г. за неопределено време, като с нова заповед № ОСПД-126 от
28.02.2012г. на ИД БА“БХ“ /л.213/ е преназначен на длъжност „младши
инспектор" в отдел „Растителна защита " в ОДБХ - Пловдив при БАБХ, с
ранг V-ти младши, длъжностно ниво Б 6, код по НКПД: 2422 5036.
Със Заповед № ОСПД – 909 от
30.07.2012г. на ИД на БАБХ е преназначен А. на длъжност “инспектор” в отдел
“Растителна защита” при ОДБХ – гр. Пловдив, при БАБХ, с ранг V-ти младши, № по
ред от КДА: 295, длъжностно ниво по КДА: 11, наименование на длъжностното ниво:
Експертно ниво 7, код по НКПД: 2422 6053, считано от 01.07.2012г. за
неопределен срок /л.195/.
Последвала е Заповед № ОСПД-21 от 30.01.2013г.
на ИД на БАБХ с която А. е преназначен на длъжност “инспектор” в отдел “Контрол
на храните” при ОББХ – Пловдив при БАБХ, с ранг V-ти младши, № по ред от КДА:
295, длъжностно ниво по КДА: 11, наименование на длъжностното ниво: Експертно
ниво 7, код по НКПД: 2422 6053, считано от 01.02.2013г. за неопределен срок /л.184/,
като със Заповед № ОСПР – 293 от 02.04.2013г. на ИД на БАБХ е повишен от V-ти
младши ранг в ІV-ти младши ранг считано то 28.03.2013г. /л.172/.
Със Заповед № ОСОС – 135 от 01.06.2015г.
на ИД на БА“БХ“, на основание чл.106 ал.1 т.2 от ЗДСл, чл.5 ал.1 т.10 от Устройствения
правилник на БА“БХ“, във вр. с ПМС № 90 от 16 Април 2015г., обн. в ДВ бр.29 от
21.04.2015г. и утвърдено длъжностно разписание, е прекратено служебното правоотношение
с инж.Й.А.А., на длъжност “инспектор” в отдел „Контрол на храните" към
ОДБХ Пловдив при БАБХ, с ранг IV младши, № по ред от КДА: 265, длъжностно ниво
по КДА: 11, наименование на длъжностното ниво: Експертно ниво 7, НКПД: 2422
6053, считано от датата на връчване на заповедта.
Тези Заповед е отменена с влязло в
сила на 21.03.2017г. съдебно решение /л.121-124/.
Със Заповед № ВР-7 от 27.03.2017г. на
ИД на БА“БХ“ в изпълнение на влезлия в сила съдебен акт оспорващият е
възстановен на заеманата отпреди това длъжност – „Инспектор“ отдел „Контрол на
храните“ при ОД“БХ“ – Пловдив с ранг IV младши, № по ред от КДА : 295, длъжностно ниво по КДА:
11, наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 7, код по НКПД: 2422
6053, считано от връчването й, което е сторено на 30.03.2017г. /л.129/.
Последвала е Заповед № ОСОС-18 от
27.03.2017г. на ИД на БА“БХ“ с която на основание чл.106 ал.1 т.2 от ЗДСл, чл.5
ал.1 т.10 от Устройствения правилник на БА“БХ“ /изменен с ПМС №
90/16.04.2015г., обн. в ДВ бр.29/21.04.2015г./ и утвърдено длъжностно
разписание на ОД“БХ“ – гр.Пловдив, считано от 13.03. 2017г., отново е
прекратено служебното правоотношение на А. поради съкращаване на длъжността,
считано от 30.03.2017г. /л.128/.
И тази заповед е отменена с влязло в
сила на 14.01.2019г. съдебно Решение № 2082 от 27.11.2017г., постановено по
адм.дело № 1034/2017г. по описа на Административен съд – Пловдив /л.86-94/.
В изпълнение на този съдебен акт със Заповед
№ ВР-2 от 16.01.2019г. на ИД на БА“БХ“ оспорващият е възстановен на заеманата
отпреди това длъжност – „Инспектор“ отдел „Контрол на храните“ при ОД“БХ“ –
Пловдив с ранг IV младши, № по ред от КДА : 295, длъжностно ниво по КДА: 11,
наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 7, код по НКПД: 2422 6053,
считано от връчването й, което е сторено на 28.01.2019г. /л.62/.
От представените поименни разписания
на длъжностите и длъжностни разписания, утвърдени от изпълнителния директор на
БАБХ, в сила от 02.05.2019г. и от съответно 08.05.2019г. /касателно поименното/
и от 07.05.2019г. /относно длъжностното/, и заповед № РЗ-11-814 от 25.04.2019г.
на изпълнителния директор на БАБХ /получена в ОД“БХ“ – Пловдив на
03.05.2019г./, л.31 и сл./, се установява, че общата численост на персонала в
ОД“БХ“ Пловдив, считано от 07.05. 2019г., се намалява от 113 на 109 щатни
бройки.
В длъжностното разписание, в сила от
02.05.2019г., т.е. преди датата на издаване на оспорената заповед за
прекратяване на служебното правоотношение на жалбоподателя в отдел „Контрол на
храните“ съществуват както следва: 1 бройка „началник отдел“, 46 броя „главен
инспектор“, 5 броя „старши инспектор“ и 5 длъжности „инспектор“, докато в
длъжностното разписание, в сила от 07.05. 2019г., т.е. също отреди издаването
на оспорената заповед, в отдел „Контрол на храните“ съществуват както следва: 1
бройка „началник отдел“, 44 броя „главен инспектор“, 5 броя „старши инспектор“
и 4 длъжности „инспектор“.
Въз основа на тези длъжностни
разписания са утвърдени поименните разписания на длъжностите на ОД“БХ“ Пловдив
към 02.05.2019г. и към 08.05.2015 г., от които се установява, че жалбоподателят
е посочен в поименното разписание в сила от 02.05.2019г. и не е посочен в
поименното щатно разписание в сила от 08.05.2019г.
От същите поименни щатни разписания е
видно, че в ОД“БХ“ – гр.Пловдив няма незаети длъжности.
Или при сравнение на длъжностните и на
поименните разписания се установява също, че общата численост на персонала в
отдел „Контрол на храните" към 07.05.2019г. е намален от 57 човека на 54
човека, като общата численост на служителите в ОД“БХ“ – Пловдив е намалена от
113 на 109 щатни бройки. Съответно това е сторено за сметка на съкращаване на
3 бройки от отдел „Контрол на храните“ – 1 за „инспектор“ и 2 за
„гл.инспектор“, и на 1 бройка за „инспектор“ от Отдел „Здравеопазване на
животните“.
Новото длъжностно разписание в сила от
07.05.2019г. е изработено и утвърдено въз основа на заповед № РД-11-814 от 25.04.2019г.
на изпълнителния директор на БА“БХ“,с която е утвърдена числеността на част от областните
дирекции по безопасност на храните, като за ОД“БХ“ Пловдив утвърдената
численост е 109 щатни бройки.
Що се касае до твърдения сторени от
процесуалния представител на оспорващия в последното по делото открито съдебно
заседание, касателно законосъобразността на тази заповед, респ. сторените
доказателствени искания относно щатните разписания и утвърдените числености на
останалите 27 ОД“БХ“ на територията на страната и длъжностните характеристики
за длъжностите „инспектор“ в Отдел „Здравеопазване на животните“, „инспектор“ в
отдел „Контрол на храните“ /каквато длъжностна характеристика, връчена лично на
оспорващия е налична и по делото/ и длъжностните характеристики на
„ст.инспектор“ и „гл.инспектор“ в Отдел „Контрол на храните“, които бяха
определени като несъотносими към правния спор от съда, следва да се посочи
следното.
Според разпоредбата на чл.5 ал.1 т.10
от Устройствения правилник на БА “БХ“ /УП на БА“БХ“/, ИД на БА“БХ“ назначава
държавните служители, изменя и прекратява служебните правоотношения с тях.
Според разпоредбата на чл. 2, ал.3 от
ЗДСл, длъжностното разписание се утвърждава от органа по назначаването на съответната
администрация, което правило е възпроизведено и в нормата на чл. 11 от
Наредбата за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията
(НПКДА), а според чл. 5, т.20 от УП на БА“БХ“, изпълнителният директор
утвърждава структурата на административните звена в агенцията и длъжностните
им разписания.
Следователно, изпълнителният директор
на БАБХ, в качеството си на орган по назначаването, разполага с правомощието да
определя конкретното разпределение на длъжностите от агенцията, необходими за
функционирането на същата, и това му правомощие е израз на оперативната му
самостоятелност, което обстоятелство изключва възможността за съдебен контрол.
На следващо място, длъжност в
администрацията, според чл. 2, ал.1 от НПКДА, е нормативно определена позиция,
която се заема по служебно или по трудово правоотношение, включително по
правоотношение, възникнало на основание на Закона за Министерството на
вътрешните работи (ЗМВР), на Закона за отбраната и въоръжените сили на
Република България (ЗОВСРБ), на Закона за изпълнение на наказанията и
задържането под стража (ЗИНЗС) или на Закона за дипломатическата служба (ЗДипСл),
въз основа на определени изисквания и критерии, свързана е с конкретен вид
дейност на лицето, което я заема, и се изразява в система от функции,
задължения и изисквания, утвърдени с длъжностна характеристика.
Съобразно мотивите на Тълкувателно
Решение № 2 от 26.02.2014 г. на ВАС по т. д. № 2/2013 г., което макар и
разрешаващо въпросът относно е ли е индивидуален административен акт по
смисъла на чл.21 от АПК Заповедта на министъра на вътрешните работи по чл.192а
ал.1 от ЗМВР /отм./, съдържа принципни постановки относно същността и обхвата
на служебното правоотношение по ЗДСл като цяло, е прието изрично, че „Предмет
на служебното правоотношение са правата и задълженията на страните по него, в
т. ч. функциите на съответната държавна служба. Държавната служба е уредена от
публичното право дейност по изпълнение на функциите на държавата. За да
гарантира ефективно изпълнение на функциите си, държавата ги е обособила в
органи, структури, длъжности. Всяка единица има своите нормативно определени
функции и място в системата на държавния апарат. С оглед на това предметът на
служебното правоотношение трябва да определя функциите, които служителят ще
изпълнява, и мястото, на което ще ги изпълнява. Мястото, на което се изпълняват
съответните служебни функции, означава от една страна, мястото, което
съответната длъжност заема в системата на държавната администрация, а от друга,
териториално определеното пространство, където служителят изпълнява служебните
функции.“.
Посоченото разбиране съответства и на
духа на ЗДСл при съобразяване нормата на чл.11 ал.2 от същият, вкл. и правилата
на Глава Четвърта „Изменение на служебното правоотношение“ на ЗДСл, вкл. и
чл.82 от същия закон.
Отделно от това по отношение
възможността органът по назначаването да е създал с новото длъжностно
разписание нова/нови щатна бройка за длъжността "инспектор" в отдел
„Контрол на храните“ в някоя от другите ОД“БХ“ към БА „БХ“ то следва да се
посочи, че съобразно трайната съдебна практика това също е въпрос на
целесъобразност – „как точно ще разпредели щатните бройки за съответната
длъжност между структурите е преценка на органа, която не подлежи на съдебен
контрол“, така Решение № 10331 от 2.08.2018 г. на ВАС по адм. д. № 11816/2017
г., VII о., със същия
съдебен акт е прието и че „съдът не може в производството по проверка на
законосъобразността на заповед по чл. 106, ал. 1, т. 2 ЗДСл да извършва контрол
за законосъобразност на заповед за назначение или преназначение на друг
държавен служител. Още по-малко налице ли са основания за изпълнение на
служебни задължения в друга структура. Защо даден служител ще изпълнява
служебните си правомощия не в рамките на структурата, в която се намира
длъжността, която заема, а в друга структура, е въпрос който няма отношение
към прекратяването на служебното правоотношение на друг служител на основание
чл. 106, ал. 1, т. 2 ЗДСл.“.
По идентичен начин например с Решение
№ 9812 от 26.06.2019 г. на ВАС по адм. д. № 13698/2018 г., V о., е прието, че „Извършеното
е в обхвата на правомощията на директора на АМ да утвърждава функционалните
характеристики на отделните структурни звена в Агенцията и утвърждава
длъжностното разписание на агенцията и поименното разписание на длъжностите.
Преценката относно начина на организиране на администрацията с цел
оптимизиране работата й при спазване нормативните изисквания е по
целесъобразност и не подлежи на съдебен контрол.“.
В Решение № 9674 от 24.06.2019 г. на
ВАС по адм. д. № 10700/2017 г., V о. изрично е посочено, че „При осъществяване
на промени в структурата и в организацията на работа в администрацията,
административният орган действа в условията на оперативна самостоятелност,
която не подлежи на съдебен контрол, в който смисъл тълкува законовите
изисквания и трайната практика на административните съдилища и ВАС.“.
Т.е. всякакви съждения относно броя на
щатната численост в останалите 27 брой ОД“БХ“ при БА“БХ“, са несъотносими към
правния спор, като единствена меродавна е щатната численост, съответно
конкретното длъжностно разписание преди издаването на оспорената пред съда
заповед конкретно на ОД“БХ“ – Пловдив към Главна Дирекция „Верификация на официалния
контрол“ на БА“БХ“, където съобразно и акта по назначаването му е мястото на
изпълнение на служебните функции на заеманата от А. по служебно правоотношение
длъжност в администрацията.
По идентичен начин съобразно
изложеното по-горе е несъотносимо и обстоятелството дали посочените по-горе
длъжности изпълняват и част от функциите на длъжността „инспектор“ в Отдел
„Контрол на храните“, при положение че в това производство на органа по
назначаването не е вменено задължението да осъществява т.нар. „подбор“ и
липсата на незаети щатни бройки.
Не на последно място по делото се
установи и че считано от 03.06.2019г. е в сила ново длъжностно разписание на ОД“БХ“
– Пловдив, съобразно данните от което общата численост на Отдел „Контрол на
храните“ е намалена с още 2 бройки до 52 щатни бройки, вкл. и при запазване
бройката на длъжността „инспектор“ и намаляването с по една такава на
длъжностите „гл.инспектор“ и „ст.инспектор“.
При така установеното от фактическа
страна съдът достига и до следните правни изводи.
Съгласно чл.168 ал.1 във вр. с чл.146
от АПК, съдът в това производство проверява законосъобразността на обжалвания
административен акт, като прецени дали е издаден от компетентен орган и при
спазване на установената форма, спазени ли са процесуалните и материалноправни
разпоредби по издаването му и съобразен ли е с целта на закона.
В този порядък съдът приема, че
административния акт е издаден от компетентен орган и при спазени
административно производствени правила за това, което по делото не е и спорно.
Спорът се концентрира върху правилното
приложение на материалния закон.
Съгласно посоченото в
заповедта, тя е издадена на правно основание чл. 106 ал.1 т.2 от ЗДСл - поради
съкращаване на длъжността.
В контекста на легалната определение
на чл. 2, ал. 1 от Наредбата за прилагане на класификатора на длъжностите в
администрацията, за да е налице "съкращаване на длъжността" по
смисъла на чл.106 ал.1 т.2 от ЗДСл е необходимо кумулативно да са налице двете
предпоставки: длъжността да е отпаднала като нормативно определена позиция, с
пълно премахване на функциите, задачите и задълженията й; или респ. - тяхното
изменение да е толкова значително, че новата им съвкупност и изискванията за
тяхното осъществяване да налагат извод за наличие на качествено нова длъжност.
По преценка на органа по назначаването може да се преустанови някоя от
осъществяваните в администрацията видове дейност или да се намали обемът на дейността,
което се изразява в премахване на предвидените в длъжностното разписание щатни
бройки. И в двата случая е налице съкращаване на длъжността като основание за
прекратяване на служебното правоотношение по чл.106 ал.1 т.2 от ЗДСл.
Съгласно трайната
съдебна практика, намаляването на броя на служителите, изпълняващи една и съща
длъжност, дава право на органа по назначаването да прекрати служебното
правоотношение с избран от него служител, като в случая е приложима именно
нормата на чл.106 ал.1 т.2 от ЗДСл.
Преценката коя длъжност или бройка на
длъжността да бъде съкратена е свързана с оперативната самостоятелност на
управляващия дейността и негово право е да я организира по най-ефикасен начин.
В правомощията органа по назначаването е да извършва структурни промени в
рамките на нормативно определената структура и численост на администрацията.
Съкращаването на длъжността е налице и когато макар длъжност със същото
наименование и функции да продължава да съществува, бройката на служителите,
натоварени с изпълнението й е намален.
В случая от доказателствата по делото
безспорно се установява, че съкращаването е резултат не от премахването на
длъжността като нормативно определена позиция, а от намалените бройки за нея,
което налага прекратяване на служебното правоотношение на част от служителите в
ОД“БХ“ – Пловдив, един от които и оспорващия.
В този смисъл и възражението на
оспорващия, че в случая липсва “съкращаване на длъжността” по смисъла на
чл.106 ал.1 т.2 от ЗДСл се възприема като неоснователно.
При реално извършване
на съкращаване на щатни бройки въпрос на преценка по целесъобразност на органа
по назначаването, неподлежаща на съдебен контрол, е кои служители и на кои
длъжности да бъдат съкратени.
ЗДСл не съдържа
изисквания за подбор, нито за излагане на мотиви за прекратяване на служебното
правоотношение. Не се установява, а и не се твърди /видно от мотивите на
Решение № 2082 от 27.11.2017г., постановено по адм.дело № 1034/2017г. по описа
на Административен съд – Пловдив е, че със Заповед № РД11-532 от 21.03.2017г.
на ИД на БА“БХ“ са отменени указания изх. № 2367-Ю от 21.04.2015г. относно
процедурите по освобождаване на служителите в БА“БХ“/ органът по назначаването
да е оповестил предварителни критерии за подбор при съкращаване на длъжности в
администрацията на БА“БХ“.
Следва
да се посочи и че не може да става дума за заобикаляне на закона, респ. за
неизпълнение на съдебно решение – установява се реалното съкращаване в щата не
само по отношение на заеманата от А. длъжност, но и на други такива в отдел
„Контрол на храните“ при ОД“БХ“ – Пловдив, съобразно изричното изявление в
последното съдебно заседание от процесуалния представител на ответника няма
командировани от други ОД“БХ“ служители, които да изпълняват тези функции,
промените в щатното разписание са сторени няколко месеца след възстановяване на
А. на заеманата от него длъжност в изпълнение на влезлия в сила съдебен акт.
Ето защо съдът намира, че в
конкретният случай с оглед установените по делото факти действително е налице
формалното правно основание по смисъла на чл.106 ал.1 т.2 от ЗДСл за
прекратяване на служебното правоотношение на Й.А. поради съкращаване на
длъжността. Извършените изменения в длъжностните разписания са включени в
правомощията на изпълнителния директор на БА“БХ“ като орган по назначението,
което на практика е довело до намаляване на щатните бройки на длъжността,
заемана от жалбоподателя, от 5 на 4. Т.е., налице е била хипотезата по чл.106
ал.1 т.2 от ЗДСл за прекратяване на служебното правоотношение.
Поради изложените
съображения не съществуват отменителни основания, посочени в чл.146 т.1, т.2 и
т.3 и жалбата срещу оспорената заповед следва да се отхвърли като
неоснователна.
При този изход на спора, осъщественото
процесуално представителство и изрично заявената претенция за това на основание чл.143 ал.4 от АПК и съгласно разрешението дадено с
Тълкувателно решение № 3 от
13.05.2010 г. по тълк. д. № 5/2009 г. на Върховен административен съд, също
задължително за съдилищата, оспорващият следва да бъде осъден да заплати
на БАБХ, сумата от 100/сто/лева, дължимо юрисконсултско възнаграждение,
определено съобразно правилото на чл.78 ал.8 от ГПК във вр. с чл.37 от Закона
за правната помощ и чл.24 от Наредбата за правната помощ.
Водим от горното, съдът
Р Е
Ш И
ОТХВЪРЛЯ
жалбата на Й.А.А.,***,
със съд.адрес ***, чрез адв. Л.К., против Заповед № ОСОС – 24 от 08.05.2019г.
на Изпълнителния Директор на Българска Агенция по Безопасност на Храните, като НЕОСНОВАТЕЛНА.
ОСЪЖДА
Й.А.А.,***, да
заплати на Българска Агенция по Безопасност на Храните, гр.София, бул. ”Пенчо
Славейков”№15А,сумата от 100/сто/лева,юрисконсултско възнаграждение.
РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване в
14-дневен срок от съобщаването му на страните пред Върховния административен
съд на РБългария.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ:
/п/