Определение по дело №417/2022 на Административен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 16 ноември 2022 г. (в сила от 25 ноември 2022 г.)
Съдия: Слав Иванов Бакалов
Дело: 20227220700417
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 10 ноември 2022 г.

Съдържание на акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ  

 

гр. Сливен, 16.11.2022  год.

 

В  ИМЕТО   НА   НАРОДА

Административен съд Сливен, в закрито съдебно заседание на шестнадесети ноември през две хиляди двадесет и втора година в състав

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ : СЛАВ БАКАЛОВ

като разгледа докладваното от съдията адм.дело № 417 по описа за 2022 год., за да се произнесе съобрази :

 

Производството по делото е образувано по жалба на Н.Г.А. *** против Заповед № 343 З-2848/19.10.2022 г. на Директора на ОД на МВР Сливен, с която на основание чл.205 ал.1, чл.207 ал.1 т.2 и ал.2 от ЗМВР е образувано д. п. срещу м. и. Н.Г.А., с. в с. „О. п.“ в РУ Нова Загора при ОД на МВР Сливен и е определен д. р. о..

Съдът намира, че така подадената жалба е недопустима за разглеждане, предвид следните доводи:

От съдържанието на заповед № 343 З-2848/19.10.2022  г. на директора на ОД на МВР се налага заключението, че това е акт, издаден в изпълнение на функциите на директора на по установяване на нарушения и техните извършители (чл. 205, ал. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи), както и за определяне на дисциплинарно разследващ орган съгласно чл.207 от ЗМВР. Този акт е част от процедурата по реализиране на евентуална дисциплинарна отговорност и съгласно чл. 21, ал. 1-5 АПК, не представляват индивидуален административен акт и не подлежат на самостоятелно оспорване.

Заповедта за образуване на дисциплинарно производство попада в хипотезата на чл. 21, ал. 5 от АПК, която изрично изключва от категорията на индивидуалните административни актове волеизявленията, действията и бездействията, когато са част от производствата по издаване или изпълнение на индивидуални или общи административни актове, или са част от производствата по издаване на нормативни актове. Актът за образуване на дисциплинарно производство не подлежи на самостоятелен съдебен контрол и проверката за законосъобразността му се извършва в производството по оспорване на крайния индивидуален административен акт. Наведените доводи за незаконосъобразност на обжалваната заповед могат да бъдат обсъждани само в производството по обжалване на крайния административен акт. Правата на служителя биха могли да бъдат засегнати от последващ акт на административнонаказващия орган, формиран на база установеното от извършената проверка, като например заповед за налагане на дисциплинарно наказание. В този смисъл процесното писмото следва да бъде разгледано като междинен акт, част от процедурата преди издаване на уведомително писмо, поради което не е индивидуален административен акт по чл. 21, ал. 5 от АПК.

Предвид изложеното, съдът намира, че Заповед № 343 З-2848/19.10.2022 г. на Директора на ОД на МВР Сливен не притежава белезите на акт, подлежащ на обжалване, като жалбата против него е недопустима на основание чл. 159, т. 1 от АПК. (В този смисъл Определение № 9034 от 03.07.2018 г. на ВАС по адм. д. № 7635/2018 г., шесто отделение и Определение № 12890 от 16.12.2021 г. на ВАС по адм. д. № 10966/2021 г. пето отделение.)

Ръководен от гореизложеното и на основание чл.159 т.1 от АПК,
съдът:

ОПРЕДЕЛИ:

 

ОСТАВЯ без разглеждане жалбата на Н.Г.А. *** против Заповед № 343 З-2848/19.10.2022 г. на Директора на ОД на МВР Сливен.

ПРЕКРАТЯВА производството по административно дело № 417/2022 г. по описа на Административен съд Сливен.

ОПРЕДЕЛЕНИЕТО подлежи на обжалване в седмодневен срок от съобщаването му на страните, чрез връчване на преписи от същото пред ВАС гр.София.

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ :