Решение по дело №532/2019 на Районен съд - Елхово

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 28 септември 2021 г. (в сила от 6 януари 2022 г.)
Съдия: Виолета Костадинова Апостолова
Дело: 20192310200532
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 30 декември 2019 г.

Съдържание на акта

Р   Е   Ш   Е    Н    И    Е     № 260012

гр.Елхово, 28.09.2021 г.

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Елховският районен съд в публично съдебно заседание на шести април през две хиляди двадесет и първа  година в състав:

                                                         Председател: В. Апостолова

при секретаря М. Д., като разгледа докладваното от съдията АНД № 352/2019 г. по описа на ЕРС,  за да се произнесе взе в предвид следното:

 

Производството по делото е по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН.

Обжалвано е Наказателно постановление № 1498/2019 година от 09.12.2019 г., издадено от Зам.директора на ТД Южна морска към Агенция „Митници“, с което на Н.С.К. с ЕГН - **********,***, е наложено адм. наказание глоба в размер на 1030.00лева на основание чл. 233, ал. 1 от Закона за митниците /ЗМ/ и са отнети в полза на държавата на основание чл. 233, ал.6 от ЗМ стоките - предмет на нарушението, а именно: цип с дължина 35 см /черен/- 300 броя; прежда - малка макара, цвят черен – 50 броя; прежда-голяма макара цвят черен – 5 броя; черен плат /топ/-С249 PES DAMLA BANT - 100 метра; детска тениска с марка  „OFF WHITE“ – 17 броя; детска тениска с марка „ONE PROJECT“ – 3 броя; детско дънково яке – 4 броя и детски дънков елек – 16 броя, с обща митническа стойност 1030.00 лева.

Срещу това НП е подадена жалба от Н.С.К., с която се желае същото да бъде отменено изцяло като незаконосъобразно и издадено при нарушаване на материалния и процесуалния закон. Жалбоподателят твърди, че на 06.08.2019г. е депозирал пред АНО искане на основание чл. 229а от ЗМ за сключване на споразумение за прекратяване на АНП, като е изпълнил и допълнителното искане – да представи фактурите за закупената от него стока. Въпреки това АНО като е издал атакуваното НП е нарушил правото му на защита. Освен това твърди, че в случая се касае за маловажен случай на адм. нарушение и следва да се приложи разпоредбата на чл. 28 от ЗАНН.

В съдебно заседание жалбоподателят не се явява лично, но неговият процесуален представител – адв. Ч., преупълномощен от  адв. И.Г., заявява, че поддържа изцяло жалбата и желае да се отмени атакуваното НП.

Органът, издал обжалваното наказателно постановление – ТД „Южна морска“ към Агенция „Митници“, чрез процесуалния си представител – юрисконсулт Т., заявява в съдебно заседание, че жалбата е неоснователна, не следва да се уважава и желае съдът да потвърди обжалваният акт като законосъобразен и правилен. В съдебната фаза ангажира доказателства. Желае да се присъди юрисконсултско възнаграждение.

Районна прокуратура – Ямбол, ТО Елхово, редовно призована, не изпраща представител и не взема становище.

От събраните по делото доказателства, преценени поотделно и в тяхната съвкупност, съдът приема за установено от фактическа страна следното:

От приетите писмени доказателства по делото, както и от свидетелските показания на В.Д., С.К. и Н.Г. - митнически служители се установява, че на 22.07.2019 г., около 21.30 часа, на МП Лесово на трасе за обработка на входящи леки автомобили и автобуси от Република Турция за Република България пристигнал лек автомобил марка „Мерцедес Е350“ с рег. № ***, управляван от жалбоподателя Н.С.К., без пътници в него. След пристигането на автомобила в зоната за митнически контрол, служители на Агенция „Митници“ попитали водача на автомобила има ли стока, валута и валутни ценности, лични вещи и др. за деклариране пред митническите органи, на което Н.К. отговорил отрицателно. След това  автомобила бил селектиран по метода „анализ на риска“  за проверка

В хода на проверката, извършена от митническите служители В.Д. и С.К., в багажника и купето на автомобила били открити различни по вид текстилни стоки, които не били декларирани по надлежен ред, а именно:  цип с дължина 35 см /черен/- 300 броя; прежда - малка макара, цвят черен – 50 броя; прежда-голяма макара цвят черен – 5 броя; черен плат /топ/-С249 PES DAMLA BANT- 100 метра; детска тениска с марка  „OFF WHITE“ – 17 броя; детска тениска с марка „ONE PROJECT“ – 3 броя; детско дънково яке – 4 броя и детски дънков елек – 16 броя.                                                                                                                                                                                                                               

На основание чл.16, ал.1, т.5 от ЗМ били поискани писмени обяснения от жалбоподателя /приложени към АНП на л.17/, в които Н.К. е посочил, че дрехите не са маркови и че един приятел в Одрин му е дал 16 бебешки комплекта, за да ги занесе у тях.

За извършените действия, контролните органи съставили Протокол за извършена митническа проверка №2843 от 22.07.2019г., приложен в АНП, в който жалб.К. е вписал, че има възражения, но не е изложил същите.

Намереното количество ципове, прежди, плат и детски дрехи, описани по-горе - предмет на митническото нарушение, било иззето и издадена Разписка за задържане, която също е подписана от Н.С.К. със забележка, че има възражения, но такива не са изложени.

Видно от материалите по преписката, на 22.07.2019г. Н.  К. е внесъл сумата от 100.00 лева  по сметката на ТД „Южна морска“ за обезпечаване на вземания по АУАН № 1416/22.07.2019г.

Поради горното и на основание чл.230 от Закона за Митниците, на жалбоподателят Кемал Методиев Кирилов бил съставен на 22.07.2019г. от св. В.Д. Акт за установяване на административно нарушение № 1416 за нарушение на чл.233, ал.1 от ЗМ за това, че на 22.07.2019г. на МП Лесово е превозил през държавната граница стоки без знанието и разрешението на митническите органи – процесните, описани по-горе стоки. Веднага след съставянето на АУАН № 1416 от 22.07.2019г. той е бил предявен на жалбоподателя, подписан от него и му било връчено копие от същия, като бил уведомен съгласно текста в самия АУАН, че в тридневен срок от връчването на този акт има право да направи писмени възражения по него, както и че е уведомен за възможността на основание чл.229а и следващите от ЗМ за сключване на споразумение за прекратяване на АНП. При подписването на съставеният му АУАН Н.К. отново вписал, че има възражения, но не ги изложил.

В установеният в чл. 44, ал.1 от ЗАНН срок не е направено писмено възражение по акта, не са посочени и представени доказателства, вкл. и за цената, на която са придобити стоките.

Видно от приложеното към АНП становище от комисия по Заповед № ЗМ-1000 - 257/18.04.2019г. на с.д. Директор на ТД Южна морска, същата комисия е изчислила по реда на чл.74, пар.2, б.„б“ от Регламент /ЕО/ № 952/2013 година митническата стойност на стоката - предмет на нарушението, както следва: цип с дължина 35 см /черен/- 300 броя по 0.50 лв. или 150.00 лева; прежда - малка макара, цвят черен – 50 броя по 5.00 лв. или 250.00 лева; прежда-голяма макара цвят черен – 5 броя по 12.00 лева, или 60.00 лева; черен плат /топ/-С249 PES DAMLA BANT- 100 метра – 470.00 лева; детска тениска с марка  „OFF WHITE“ – 17 броя по 2.00 лева или 34.00 лева; детска тениска с марка „ONE PROJECT“ – 3 броя по 2.00 лева или 6.00 лева; детско дънково яке – 4 броя по 5.00 лева или 20.00 лева и детски дънков елек – 16 броя по 2.50 лева или 40.00 лева, или общата митническа стойност е определена на 1030.00 лева.

На 06.08.2019г. Н.С.К. е изпратил до ТД „Южна морска“ към АМ, на основание чл. 229а от ЗМ искане да бъде постигнато споразумение за прекратяване на АНП, като е заявил готовност да заплати сумата, предвидена в чл. 229б, ал.1, т.3 от ЗМ в размер на 25% от равностойността на стоките и не желае стоките да бъдат отнемани в полза на държавата. Посочил е още, че желае де бъде прието, че се касае за маловажен случай по смисъла на чл. 28 от ЗАНН, а ако АНО не приеме това – да му наложи  наказание глоба в размер на 80% от минималния, предвиден в закона размер за конкретното нарушение. Впоследствие К. е изпратил на 20.08.2019г. до АНО 3 броя писмени доказателства за закупената стока, които са на турски език.

Въз основа на така съставения АУАН, без да се произнася изрично по искането по чл. 229а от ЗМ за сключване на споразумение, Зам.директора на ТД Южна морска към Агенция „Митници“ Васил Инджов е издал на 09.12.2019 година обжалваното Наказателно постановление № 1498/2019, с което на Н.С.К. е наложено адм. наказание глоба в размер на 1030.00 лева на основание чл. 233, ал. 1 от ЗМ и са отнети в полза на държавата на основание чл. 233, ал.6 от ЗМ стоките - предмет на нарушението,  изброени по-горе, с обща митническа стойност 1030.00 лева.

Това НП е изпратено на нарушителя и съответно получено от Н.К. лично на 23.12.2019г., видно от приложеното известие за доставяне на „Български пощи“ ЕАД. Жалбата е депозирана пред съда на 30.12.2019 година, изпратена по куриерска фирма „Еконт“.

Материалната компетентност на Зам.директора на ТД Южна морска към Агенция „Митници“ В. И.,  да издава НП за нарушения по ЗМ се установява от приетата по делото Заповед № ЗАМ-42/32-8714 от 07.01.2019 г., издадена от Директора на Агенция „Митници“, с която последният изрично е делегирал правомощията си на АНО по чл. 231 от ЗМ на посочената категория длъжностни лица – директори и зам.директори на териториалните дирекции съобразно тяхната териториална компетентност.

Горната фактическа обстановка се установява изцяло от приложената по делото административно наказателна преписка и от събраните в хода на съдебното дирене доказателства, вкл. и от показанията на актосъставителя В.Д. и свидетелите С.К. и Н.Г., които съдът кредитира, тъй като липсват съществени противоречия между тях и са взаимно допълващи се, като в показанията на свидетелите обективно и правдиво са възпроизведени възприетите от всеки от тях факти, които са относими към предмета на доказване по делото. 

От така описаната фактическа обстановка съдът прави следните правни изводи: Жалбата е подадена от лице с правен интерес да обжалва наказателното постановление и в законоустановения 7-дневен срок и като такава се явява допустима.  

Разгледана по същество жалбата е изцяло неоснователна по следните съображения:

Съдът счита, че в производството по установяване на адм. нарушение и издаване на НП не са допуснати съществени процесуални нарушения, довели до ограничаване на правото на защита на жалбоподателя и които да водят до отмяна на процесното НП. Съгласно разпоредбата на чл. 36 от ЗАНН административно наказателно производство се образува със съставяне на акт за установяване на извършеното административно нарушение, освен в случаите, когато производството е прекратено от съда или прокурора и е препратено на наказващия орган. В настоящия случай, производството е протекло в хипотезата на чл. 36, ал.1 от ЗАНН – със съставяне на АУАН в срока по чл. 34 ЗАНН.

Акта и НП са издадени от компетентни органи съгласно чл.37, ал.1 от ЗАНН, вр.чл.230 от ЗМ и чл.47, ал.1, б.„а”, вр.ал.2 от ЗАНН, вр. чл.231 от ЗМ. Съгласно чл.230 от ЗМ, за всеки случай на нарушения на митническия режим се съставя акт от митническите органи, които по аргумент от разпоредбата на т. 9, § 1 от ДР на ЗМ са длъжностни лица от митническите учреждения, които осъществяват митнически надзор и/или извършват контрол или дейност по разследване по реда на НПК. В конкретния случай актът за установяване на митническо нарушение е съставен от св.В.Д. – митнически инспектор  в ТД Южна морска към АМ – лице, осъществяващо митнически надзор и контрол. Правомощие на Зам.директора на ТД Южна морска към Агенция „Митници“ В. И. да издава НП за нарушения по ЗМ следва от оправомощаването му със Заповед № ЗАМ-42/32-8714 от 07.01.2019 г., издадена от Директора на А „Митници“.  

АУАН е съставен съгласно разпоредбите на чл. 40- 43 от ЗАНН и в него е описано по изискуемия от Закона начин твърдяното нарушение като е конкретизирана и нарушената законова разпоредба. Изложени са обстоятелствата във връзка с твърдяното нарушение, като актосъставителят е посочил, че с деянието си жалбоподателят е осъществил състава на чл.233, ал.1 от ЗМ. Основният състав на административното  нарушение „митническа контрабанда” е уреден в алинея първа на чл. 233 ЗМ като изпълнителното деяние може да се изрази в две форми – „пренесе” или “превози”, като наказуем по силата на чл. 233, ал. 1 ЗМ е и опитът за това. От обективна страна е необходимо пренасянето или превозването на стоките да се извършва през държавната граница, да е без знанието и разрешението на митническите органи и да не представлява престъпление.

Фактическата обстановка, изложена в обжалваният акт е ясна и точна, което от своя страна припокрива изискването за ясно и точно описание на обстоятелствата, при които е извършено административното нарушение. Ревизираните актове – АУАН и НП съдържат всички задължителни реквизити, съгласно изискванията на ЗАНН, а що се отнася до авторството, съобразно събраните доказателства по делото - писмените такива, вкл. от предпроцесуалното действие на Н.К. – даденото от него писмено обяснение като нарушител, съдържащо признание за превозването от него на стоките през държавната граница в Република България от Република Турция и гласните доказателства – свидетелските показания на В.Д., и С.К., то следва да се приеме, че именно жалбоподателят К. е автор на административното нарушение, визирано в обжалвания акт, както и се установява първият съставомерен признак на митническата контрабанда по чл.233, ал.1 от ЗМ - превозването на стоките през държавната граница. От друга страна липсата на знание и разрешение от митническите органи за осъществения превоз като втори съставомерен признак на деянието, се доказва с показанията на разпитаните двама митнически служители – свидетелите Д. и К.. Последните твърдят, че е била отправено запитване, респ. покана до водача на автомобила за деклариране на превозван стоки в автомобила, подлежащи на деклариране, на което последвал отрицателен отговор от К., а в резултат на извършената митническа проверка на автомобила е установено наличието на процесните стоки, което К. не оспорва. Дължимо в случая е било писмено деклариране на превозваните през държавната ни граница стоки с търговски характер и липсата му изключва знанието, респ. разрешението на митническите органи за превозването и пренасянето на стоките.

За съставомерността на деянието е достатъчно обективното неизпълнение на задължението за деклариране, като общото задължение за деклариране се установява от разпоредбата на чл.66, ал.1 ЗМ, както и от множество Регламенти, които са с директно действие след присъединяването на Република България към Европейския съюз (ЕС). Според разпоредбите на цитираните нормативни актове, всяка стока, предназначена да бъде поставена под митнически режим, подлежи на деклариране за съответния режим, като са допустими при определени условия писмено или устно деклариране. „Деклариране” е действието, чрез което едно лице изразява по установени форми и начини желанието си за прилагане на определен митнически режим за дадена стока. В конкретния случай, съобразно видът и количеството на стоките, посочени в АУАН и НП, дължимото за тях и надлежно деклариране е било писменото. Именно в тази връзка при преминаване на митнически контрол, действащо е задължение за деклариране на въвежданите стоки, респ. изнасяни от лицата, установено с  материалната разпоредба на чл. 66, ал. 1 от ЗМ, както и от чл. 158 от Регламент /ЕС/ № 952/2013, съгласно който всички стоки, предназначени да бъдат поставени под митнически режим, с изключение на режим свободна зона, се обхващат от митническа декларация, подходяща за конкретния режим. Доколкото не е направено деклариране по един от предвидените начини – тези, посочени в чл. 135 и чл. 143 от Делегиран Регламент на Комисията /ЕС/ 2015/2446 от 28.07.2015 година за допълнение на Регламент /ЕС/ № 952/2013 на Европейския парламент и на Съвета за определяне на подробни правила за някои от разпоредбите на Митническия кодекс на Съюза – устно или с писмена митническа декларация, то налице е липса на деклариране. Бездействието от страна на жалбоподателя К. по отношение на задължението за деклариране, което той не е изпълнил и то по надлежния ред и форма, изключва знанието на компетентните митнически органи, съответно и води до липса на дадено разрешение от тях за преминаването на стоките на територията на страната. След като това е така, безспорно с деянието си жалбоподателят е извършил от обективна страна състава на чл. 233, ал. 1 от ЗМ, осъществявайки контрабанда на стоки с търговски характер, предвид количеството на стоките, описани в НП.

Превозваните от К. стоки, посочени в АУАН и НП, съдът намира, че не попадат в обхвата на дефиницията за „стоки с нетърговски характер“, посочена в чл. 1, т.21, б. „б“ от сочения по-горе Делегиран Регламент на Комисията /ЕС/ 2015/2446 от 28.07.2015 година. Съгласно последната разпоредба „стоки с нетърговски характер“ означава стоки, съдържащи се в личния багаж на пътници, когато: имат случаен характер и се състоят от стоки изключително за лично ползване от пътниците или техните семейства, или стоки, предназначени за подаръци; естеството и количеството на тези стоки трябва да е такова, че не се внасят или изнасят с търговска цел.

Обектите – предмет на процесното нарушение, посочени от номер 1 до 8 вкл. в НП, не могат да бъдат отнесени към изброените изключения, предвид техния вид и брой, вкл. и с оглед на тяхната митническа стойност и същите подлежат на деклариране.

Категоричен и закономерно обоснован от събраните по делото доказателства е и извода за авторството по отношение на извършеното нарушение – в лицето на жалбоподателя Н.К., което е лицето, подписало Протокола за извършена митническа проверка и Разписка за изземването на недекларираните стоки, като е дал обяснение само относно превозваните 16 бебешки комплекта с твърдение, че са му предадени от негов приятел в гр. Одрин, но за останалите не е посочил нищо. Изпълнителното деяние на превозването, като една от съставомерните форми на нарушението митническа контрабанда, се свързва с фактическото въвеждане на стоките на митническата територия на страната от влизащото в нея с МПС лице, което ги държи, а по този начин и ги пренася, като последното не изисква непременно непрекъснато чисто физическо притежание/държане в своя фактическа власт. Последното е установено по делото, наред и с другия изискуем признак – укриването на информация за тези стоки от митническите органи, водещо до липсата на знание и дадено разрешение от последните за тяхното внасяне – въвеждане в страната, както вече се посочи. Предвид изложеното жалбоподателят следва да понесе предвидената в закона административнонаказателна отговорност за това нарушение. 

Извършеното конкретно деяние, преценено според обективните си признаци, не може да се квалифицира като престъпно, доколкото не покрива елементите на престъпление по чл. 242 от НК съобразно равностойността на своя предмет.

Съдът приема, че жалбоподателят К. е бил наясно с митническите изисквания към влизащите на територията на страната пътници, вкл. задълженията във връзка с митническия режим на стоката, с оглед публичното им оповестяване – обявени публично, на указателни табели и на няколко езика, с местоположение, изключващо пропускането, респ. невъзприемането им от преминаващите пътници, според създадената инфраструктура на ГКПП Лесово, но въпреки това не е декларирал пренасяните от него стоки пред митническите органи, поради което вмененото деяние се явява съставомерно и от субективна страна, същото е извършено виновно, при пряк умисъл. 

Съдът намира, че АНО правилно е определил и митническата стойност на стоките - предмет на нарушението по реда на Регламент (ЕС) № 952/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 9 октомври 2013 година за създаване на Митнически кодекс на Съюза. Поради липса на доказателства към момента на оценката за договорната стойност (първичен метод), т.е. действително платената или подлежащата на плащане цена на стоките при продажбата им за износ с местоназначение в митническата територия на Съюза, коригирана при необходимост, стойността е определена по вторичния метод, посочен от чл. 74, пар.2, б. „б“, а именно: митническата стойност се определя въз основа на договорната стойност на сходни стоки, продадени с цел износ с местоназначение в митническата територия на Съюза и изнесени в същия момент или приблизително в същия момент, както и стоките, подлежащи на остойностяване. Стойността на тези стоки е определена от митническите органи в общ размер на 1030.00 лева според представеното Становище, в което е материализирано това заключение. Оценяването на предмета на нарушението е извършено от комисия от митнически служители, в състав трима членове, специално назначена със Заповед № ЗМ-1000-257/ 18.04.2019 година на с.д. Директор на ТД Южна морска, издадена във връзка със Заповед № 632/11.04.2019 година на Директора на Агенция „Митници”. Представените впоследствие от жалбоподателя доказателства пред АНО -  фактура със стокова разписка /товарителница/ серия А ред.№ 059822, с дата на издаване 10.08.2019 г. и формуляри за поръчка – 2 броя от 19.06.2019 г. – на турски език, приложени и в настоящото производство с превод на български език, не установяват друга различна цена на превозваните стоки, вкл. и не доказват такава на придобиване (покупно-продажна цена), тъй като фактурата  е изготвена на 10.08.2019г. - след извършването на нарушението, а и поради липсата на идентичност на стоките, превозени от жалбоподателя на 22.07.2019г. и тези, за които са издадени представените документи. Ето защо съдът възприе посочената от митническите служители стойност за правилно и законосъобразно определена.

Съгласно разпоредбата на чл. 233, ал.1 от ЗМ за извършено митническо нарушение по този текст наказанието е глоба от 100 до 200 на сто върху митническата стойност на стоките. Както се посочи по-горе митническата стойност на стоките, предмет на нарушението е в размер на 1030.00 лева. По делото не са налице данни за други нарушения от страна на жалбоподателя К. по Закона за митниците, за които да са му налагани административни наказания. Ето защо съдът намира, че АНО правилно е определил административното наказание глоба в размер на 100% от митническата стойност на вещите, предмет на митническото нарушение, т.е. в предвиденият минимален размер.

Наказателното постановление в частта по т.2 - на постановената санкция „отнемане в полза на държавата” на стоките - предмет на нарушението, изрично предвидена в ал.6 на чл.233 от ЗМ, в случаите на осъществено нарушение – митническа контрабанда, е правилно и в тази част НП също следва да бъде потвърдено.

Съдът не възприема становището на жалбоподателя, че като не е разгледал искането му по чл. 229а от ЗМ за постигане на споразумение за прекратяване на АНП, адм.наказващият орган е нарушил правата му и това нарушение води до незаконосъобразност на издаденото НП, тъй като това е една правна възможност, а не задължение за административнонаказващия орган във всички случай да предлага и сключва такова споразумение.

Съдът намира, че не са налице основания за прилагане разпоредбата на чл. 28 от ЗАНН, т.е. не е налице „маловажен случай“ на административно нарушение. При тълкуване на посочената норма /чл. 28/ следва да се съобразят същността и целите на административнонаказателното производство, уредено в ЗАНН, като се има предвид и субсидиарното приложение на НК и НПК. Административно наказателният процес е строго регламентирана дейност, при която за извършено нарушение се налага съответно наказание, като прилагането на санкцията е винаги въпрос на законосъобразност. В случая с НП е наложено административно наказание глоба за неизпълнение на задължение към държавата, регламентирано в ЗМ. Поначало обществената опасност на този вид нарушения е определена от законодателя като висока, тъй като същите представляват неизпълнение на задължения към държавата при осъществяване на финансовата й дейност. Именно поради това и нормативно определените минимуми на административни наказания за тях са във висок размер, без за налагането им да се изисква някакъв минимален брой или стойност на вещите - предмет на нарушението. Целта на ЗМ е свързана с облагането на високооборотни и скъпи стоки, които не служат за задоволяване на основни потребности на населението и са засилени, както предвиденият контрол, така и отговорността при нарушения по същия, които чувствително увреждат фискалните интереси на държавата. Стойността на предмета на нарушението при формалния характер на състава на отговорността по чл. 233, ал. 1 от ЗМ няма отношение при преценката за наличието или значителността /респ. липсата или незначителността/ на вредните последици и не представлява смекчаващо отговорността обстоятелство, което пък да влияе на обществената опасност в контекста на легалната дефиниция на маловажния случай по чл. 93, т. 9 от НК. С оглед на изложеното настоящият състав приема, че не са налице основанията за прилагане на чл. 28 от ЗАНН, което по правните си последици представлява освобождаване на нарушителя от административно - наказателна отговорност. Процесното нарушение е типично за вида си и не разкрива по-ниска степен на опасност за установения ред на държавно управление в сравнение с други нарушения от същия вид, поради което и не може да се определи като маловажен случай.

Направеното от АНО, чрез процесуалния му представител – юрисконсулт Ташкова искане за присъждане на юриск. възнаграждение, съдът намира за основателно. В случая съдът приема, че жалбоподателят е извършил виновно соченото адм. нарушение и следва да понесе адм. наказание, предвидено по Закон. Съгласно чл. 63, ал.3 от ЗАНН в съдебните производства по разглеждане на жалби срещу наказателни постановления страните имат право на присъждане на разноски по реда на АПК. Доколкото в нормата на чл. 143, ал. 4 от АПК, няма установено правило за определяне и присъждане на възнаграждение за осъществена защита от юрисконсулт, следва във връзка с чл. 144 от АПК, да се приложи правилото на 78, ал. 8 от ГПК, като във връзка с чл.37, ал.1 от Закона за правната помощ и чл.24 от Наредбата за заплащането на правната помощ, дължимите разноски да бъдат определени в размер на 100.00лева.

Предвид резултата от делото и на основание чл. 189, ал.3 от НПК, вр. с чл. 84 от ЗАНН, жалбоподателят Н.С.К. следва да бъде осъден да заплати в приход на бюджета на съдебната власт по сметка на ЕРС сумата от 53.00лева, направените по делото разноски за пътни разноски за явяване на свидетели /в този смисъл ТР № 3/08.04.1985г. ОСНК на ВС/.

Воден от горното и на основание чл.63 ЗАНН, Елховският районен съд

 

Р  Е  Ш  И  :

 

ПОТВЪРЖДАВА изцяло като ПРАВИЛНО и ЗАКОНОСЪОБРАЗНО Наказателно постановление 1498/2019 година от 09.12.2019 г., издадено от Зам.директора на ТД Южна морска към Агенция „Митници“, с което на Н.С.К. с ЕГН - **********,***, е наложено адм. наказание глоба в размер на 1030.00 лева на основание чл. 233, ал. 1 от Закона за митниците и са отнети в полза на държавата на основание чл. 233, ал.6 от ЗМ стоките - предмет на нарушението с обща митническа стойност 1030.00 лева.

ОСЪЖДА жалбоподателят Н.С.К. с ЕГН - **********,***, с адрес за връчване на съдебни книжа в гр. Ямбол, ул. „Жорж Папазов“ № 14, ет.1, кантора № 109, адв.И.Г., да заплати на Агенция „Митници“ – ТД „Южна морска“ направените по делото разноски за осъществена защита от юрисконсулт в размер на 100.00 лева /сто лева/.

На основание чл. 189, ал.3 от НПК, вр. с чл. 84 от ЗАНН ОСЪЖДА Н.С.К. с ЕГН - **********,***, с адрес за връчване на съдебни книжа в гр. Ямбол, ул. „Жорж Папазов“ № 14, ет.1, кантора № 109, адв.И.Г., да заплати в приход на бюджета на съдебната власт по сметка на Районен съд Елхово направените по делото разноски в размер на 53.00 лева /петдесет и три лева/, както и 5.00 лева държавна такса при служебно издаване на изпълнителен лист, вносими също по сметка на ЕРС.

РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване пред Административен съд Ямбол чрез ЕРС по реда на АПК в 14-дневен срок от съобщението до страните, че е изготвено.

 

                                  РАЙОНЕН СЪДИЯ: ...................

                                                               /В. Апостолова/