РЕШЕНИЕ
№ 94
гр. Кюстендил, 10.11.2021 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – КЮСТЕНДИЛ, XII-ТИ СЪСТАВ, в публично
заседание на осемнадесети октомври през две хиляди двадесет и първа година
в следния състав:
Председател:Светослав Ем. Петров
при участието на секретаря Гергана Ив. Накова-Милушева
като разгледа докладваното от Светослав Ем. Петров Административно
наказателно дело № 20211520200730 по описа за 2021 година
Делото е образувано по жалба от „ЛОРЕКС СПЕД“ ЕООД, с ЕИК *********, със
седалище и адрес на управление гр.Кюстендил, ул.“***“ №**, представлявано от С. М.Р.
против наказателно постановление № 42-0001288/14.05.2021г., издадено от директор на
Регионална Дирекция „Автомобилна администрация“, с което на жалбоподателя на
основание чл.99, пр.4 от Закона за автомобилните превози /ЗАвП/ е наложена “имуществена
санкция” в размер на 2000 /две хиляди/ лева за нарушение на чл.25 от Наредба № 11 от
31.10.2002г. на МТС.
В депозираната жалба и впоследствие в хода на процеса, чрез адв. С. се релевират
оплаквания за незаконосъобразност и неправилност на издаденото наказателно
постановление, като се посочва, че управителя на дружеството е бил поставен под карантина
и не е могъл да се яви да представи изисканите документи. Моли се съда да постанови
решение, с което да отмени изцяло атакуваното НП и да бъдат присъдени сторените
разноски за адвокатско възнаграждение.
Наказващият орган е изразил становище със съпроводителното писмо към
преписката, че НП следва да бъде потвърдено.
Районен съд-гр.Кюстендил, след като се запозна с доказателствата по делото и
прецени същите поотделно и в тяхната съвкупност, намери за установено следното:
На 21.04.2021г. служители на РД”АА” гр. София – свидетелите Б. и Г., извършили
проверка в сградата на Областен отдел „Автомобилна администрация“ находяща се в гр.
1
Кюстендил и на дружеството жалбоподател в резултат от проверката на същата дата свид. Б.
съставил АУАН № 288314, като приел за установено, че „ЛОРЕКС СПЕД“ ЕООД
притежаващо лиценз за извършване на международен превоз на товари с №
7056/01.01.2017г. е допуснало следното нарушение: Превозвачът е направил резервация с
рег. № 15ESD3ZT за влекач с рег. №*** и полуремарке с рег. № **за еднократно
разрешително за превоз на товари на територията на Р. Северна Македония, като не е
изпълнил задължението си да го отчете в срок до 01.03.2021г.
Съставеният АУАН № 288314/21.04.2021г. бил връчен на управителя С. М. Р., която
в графата за възражения е посочила, че обективно не може да върне и отчете
разрешителното, защото същото е било предмет на кражба.
На 14.05.2021г. е издадено обжалваното НП и е връчено на 07.06.2021г. на Р..
Горната фактическа обстановка се установява от събраните по делото доказателства,
а именно: писмените доказателства съдържащи се в административнонаказателната
преписка и показанията на свидетели Б. и Г..
Жалбата е процесуално допустима, като подадена в срок, срещу подлежащ на
атакуване акт и от лице, което има право на такава.
Разгледана по същество, жалбата е основателна. Съображенията за този са следните:
В хода на административнонаказателното производство са допуснати съществени и
неотстраними на този етап процесуални нарушения довели до ограничаване правото на
защитата, а именно не е посочена датата на нарушението.
В АУАН и НП са посочени дата и мястото, където е следвало да се отчете
разрешителното, като никъде в АУАН и НП не е посочено на коя дата е изтекъл срока за
отчитане, като това би следвало да бъде следващия работен ден след изтичане на срока за
отчитане и не е посочено мястото и органа, пред който е следва да бъде извършено
визираното отчитане на разрешително. В случая има неясното относно дата на извършване
на нарушението по начита на описване в АУАН и НП и категорично липсва място на
нарушението, защото единственото е посочено мястото на проверката, която е извършена на
различна дата от вмененото нарушение.
На следващо място, както в акта, така и в постановлението, некоректно е посочен
нарушения нормативен акт, тъй като единствено е записано, че е нарушен чл.25 от Наредба
№ 11 от 31.10.2002г. на МТС, което е недостатъчно и неясно. Вероятно наказващият орган е
имал предвид Наредба № 11 от 31.10.2002г. за международен автомобилен превоз на
пътници и товари, издадена от МТС, което не е било посочено в пълнота и се налага да се
стига по аналитичен път до извода относно нарушения нормативен акт.
Отделно от горното, наказващият орган не взел предвид обективната невъзможност
на Р. да представи и отчете процесното разрешително, защото видно от приложеното по
преписката удостоверение издадено от ВПД Началник на РУ на МВР – Кюстендил на
24.02.2021г. в РУ на МВР – Кюстендил е заявена липсата от Р. на лиценз № 7056 и
разрешително за пътуване в Република Северна Македония, като по случая е образувана
2
преписка с вх. № 191000-3145/2021г.
Воден от изложеното наказателното постановление, следва да бъде отменено, като
неправилно и незаконосъобразно.
Мотивиран от изложеното и на основание чл. 63, ал.1 от ЗАНН, съдът
РЕШИ:
ОТМЕНЯ наказателно постановление № 42-0001288/14.05.2021г., издадено от
директор на Регионална Дирекция „Автомобилна администрация“, с което на „ЛОРЕКС
СПЕД“ ЕООД, с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр.Кюстендил,
ул.“***“ №**, представлявано от С. М. Р. на основание чл.99, пр.4 от Закона за
автомобилните превози е наложена “имуществена санкция” в размер на 2000 /две хиляди/
лева за нарушение на чл.25 от Наредба № 11 от 31.10.2002г. на МТС.
Решението подлежи на обжалване пред Административен съд – гр.Кюстендил в 14-
дневен срок от съобщаването му.
Съдия при Районен съд – Кюстендил: _______________________
3