Протокол по дело №215/2025 на Районен съд - Смолян

Номер на акта: 382
Дата: 9 юли 2025 г. (в сила от 9 юли 2025 г.)
Съдия: Гергана Кузманова
Дело: 20255440200215
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 9 април 2025 г.

Съдържание на акта

ПРОТОКОЛ
№ 382
гр. Смолян, 09.07.2025 г.
РАЙОНЕН СЪД – СМОЛЯН в публично заседание на седми юли през
две хиляди двадесет и пета година в следния състав:
Председател:Гергана Кузманова
при участието на секретаря Веселина Младенова
Сложи за разглеждане докладваното от Гергана Кузманова Административно
наказателно дело № 20255440200215 по описа за 2025 година.
На именното повикване в 11:30 часа се явиха:
За дружеството-жалбоподател „*“ ЕООД, редовно призовано, се явява
управителят * * *.
Ответникът Началник отдел "*", редовно призован, изпраща представител в
лицето на юриск. *.
Управителят * - Да се даде ход на делото.
Юриск. * - Също, да се даде ход на делото.
Съдът намира, че няма процесуални пречки за даване ход на делото, поради
което
ОПРЕДЕЛИ:
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО
Управителят * – Водим допуснатата ни свидетелка и моля да се разпита в
днешно съдебно заседание.
Юриск. * – Моля да се разпита свидетелката.
Съдът
ОПРЕДЕЛИ:
ДОПУСКА до разпит водената свидетелка, на която се сне самоличността на
свидетелката, както следва:
* – 27 г., бълг.гр., неомъжена, неосъждана, без родство с дружеството и
управителя.
Съдът ПРЕДУПРЕДИ свидетелката за наказателната отговорност по чл. 290 от
НК. Същата обеща да говори истината.
1
Свидетелката * – Правена е проверка в хотелската и ресторантската част на
27.01.2025 г. Преди обяд дойдоха трима служители на * – две жени и един мъж и
седнаха в ресторанта като гости. След това двете дами дойдоха на рецепция и
поискаха да видят стая в хотела, за да си направят резервация. Аз тогава бях на
рецепция и ги заведох до стаите и им харесаха стая. Казаха, че ще останат за една нощ
и аз ги настаних. Те поискаха и настояха да платят на момента за стаята за престоя и
аз им казах, че в момента не мога да им издам бележка и фактура, тъй като имахме
проблем с фискалното устройство. Обясних им няколко пъти, че при напускане ще им
бъде издадена касова бележка и фактура. Те настояха да платят на момента. Няколко
пъти им обясних, че ще им издадем документи при напускане. Те обаче отново
настояха, при което аз приех парите обяснявайки, че документ ще им бъде издаден на
другия ден. Управителя отсъстваше, пътуваше към момента и щеше да се прибере на
следващия ден. За проблема с фискалното устройство, когато те вече се
идентифицираха като служители на * свързахме се с фирмата, която обслужва
фискалното устройство и започнахме да установяваме къде е проблеми. Поискаха и
много отчети, парите от касата и други документи. Аз имах желание да им съдействам,
но аз бях в такава ситуация за първи път, тъй като не се занимавам с плащания, а с
посрещана на гости, настаняване и работа в ресторанта. Всичко свързано с
финансовата страна се занимава управителя. Беше първа ситуация за мен такава.
Поискаха различни отчети от фискалното устройство, но на рецепцията с фискалното
устройство имаше технически проблем в този момент и не можахме да извадим отчет
от там. От фирмата, която обслужва фискалното устройство казаха да преместим
устройството в ресторанта. Направихме го и от там извадихме дневен отчет. Аз през
цялото време се опитвах да съдействам на проверяващите от *. Те бяха много
настойчиви, дори господина идваше зад мен на рецепция и го помолих да не стои зад
мен, за да ми дадат необходимото време. От негова страна той каза, че има право да
следи всяко мое действие и аз казах добре, но да не се навлиза в личното ми
пространство. Не се случи това. Другото, което поискаха бяха парите от касата, но аз
не се занимавам с финансови дейности и съответно не знаех, какво имат впредвид.
Управителя го нямаше около седмица - десет дни преди това и съответно всичките
приходи, които имахме от десет дни им ги предоставихме, а не приходите от
съответния ден. От там идва разликата, която се получава. Повече от седмица назад е.
След това предоставихме всичките бележки и фактури за всички тези приходи.
Разбрах за проблема с фискалното устройство тогава, когато поискаха касова бележка.
Знам от деня на проверката за проблема с фискалното устройство. Не се занимавам с
това нещо. Не бяхме забелязали, че има реален проблем с устройството, и че не
изкарва касови бонове. Имаше две или три плащания, които бяха плащания с карта за
напускащи гости съответния ден и това, което е трябвало да им издадем е фактурата,
бележката от фискалното устройство и бележка от пост терминал. Аз лично на тези
2
гости им дадох фактура и бележка от пост терминала, но без бележка от фискалното
устройство. Не знаех, че трябва да излезе и такъв бон от фискалното устройство.
Разговарях и с управителя и аз самата установих, че фискалното устройство не работи
и не изкарва бележки. В последствие го разбирах. Когато пускаме фактура
автоматично излиза и бележка от фискалното устройство. Когато се установи
проблема всичките касови бонове от устройството излязоха след това. Специално и за
касовите бонове излиза ли фактура излиза и бележка. Просто на хартия не са
излезнали, а са отчетени. Работя от края на септември 2024 г. в дружеството. Друг път
не ми се е налагало да работя с пари. Не, не можах да им издам отчет и трябваше да се
свържа със фирмата обслужваща фискалното устройство. Фискалното устройство не
работеше на рецепцията и го преместихме в ресторанта. Доколкото разбрах е бил
проблема връзката. Преместихме го в ресторанта и успяхме да извадим от там дневен
отчет. Поискаха ми удостоверенията за хотела и за ресторанта, кочан с бележки и от
двете места, както и удостоверенията за пост терминалите от двете места. Свързах се с
управителя и той ми каза, че се съхраняват в сейфа, който е в хотела и само
управителя има достъп и ме помоли да им кажа да го изчакат. Каза ми, че ги имаме
документите, но са в сейфа. Помолих проверяващите да изчакат управителя, само че
те не пожелаха да изчакат. Няколко дни след проверката – два дни се срещнахме
отново с проверяващите и им занесохме всички документи, които се изискваха на
проверката. Консумираха в ресторанта и беше изваден фискален бон в ресторанта.
Поискаха сметката и дадохме фискален бон, платиха си и всичко беше нормално, както
си протича винаги. Не им предложих бележка от кочан на рецепция, защото аз самата
не знаех, какво трябва да направя в тази ситуация и съответно на момента не им
предоставих никакво доказателство за плащането и казах, че ще го направим утре
сутрин при напускане. По принцип хората гости на хотела си плащат капаро 50 %
преди да дойдат и съответно при напускане останалата сума и допълнителна
консумация от ресторанта, ако има. В този случай нямаше такова капаро, като дойдоха
на място и искаха да платят на момента. Дали са те или друг клиент за мен това си
бяха клиенти. Няма предварително плащане в случая. Според моите знания при
напускане трябва да платят хората. Не мога да Ви кажа къде е уредено това, кога
трябва да платят. Не съм се сблъсквала с такъв случай, тъй като не ми се е налагало и
не знаех, какво да направя в тази ситуация. Това е чисто моя грешка, че не съм се
обадила на управителя. Платиха си, но аз или не трябваше да вземам плащането или
да им издам документ. Взех им парите и казах, че утре ще им издаден фактура и касов
бон при напускане на хотела.
Управителят * – Представям заверено копие от паспорта на фискалното
устройство, което е било на рецепцията в деня на проверката. Няма да сочим други
доказателства. Считам делото за изяснено.
Юриск. * – Също считам делото за изяснено. Няма други доказателствени
3
искания. Представям списък с разноските.
Съдът
ОПРЕДЕЛИ:
ПРОЧИТА И ПРИОБЩАВА към доказателствата по делото паспорт на
фискалното устройство, което е било на рецепцията на хотел „*“ към момента на
проверката.
Съдът намира делото за изяснено от фактическа страна, поради което
ОПРЕДЕЛИ:
ПРИКЛЮЧВА ФАЗАТА НА СЪДЕБНОТО ДИРЕНЕ.
ДАВА ХОД НА СЪДЕБНИТЕ ПРЕНИЯ.
Управителят * – Моля да се отмени НП, поради ред причини. На първо място,
че служителката * * в случая е действала некомпетентно. На второ място се предали
всички документи два дни по-късно включително и фактурите с фискалните бонове и
по никакъв начин не е ощетен фиска. На трето място имаме доказан технически
проблем, който не е открит на време от служителката, поради незнание и затова се
налага фискалното устройство да се премести от рецепцията в ресторанта.
Техническия проблем на фискалното устройство, и че функционира, защото е загубена
връзката между софтуера и фискалното устройство и това се случва, поради токовите
удари. Обикновено плащанията стават онлайн предварително, обажда ми се
служителката и пускам фактура. Така практикуваме. Предоставили сме всички
фискални отчети и не на последно място е, че за 20 г. сме имали много проверки и сме
били изрядни и поради това ,че липсвам в обекта се е стигнало до такива 12-13 акта.
Две седмици по-късно имаше нова проверка от други представители на *, от която
проверка мога да предоставя протокол и всичко е наред. Това не е някаква практика, а
просто ситуация, в която имаме технически проблем. Един служител съм обучавал за
някои неща, а за други не.
Юриск. * – Оспорвам жалбата.Представям писмени бележки с подробно
изложили доводи, като моля да ги приемете. Моля да бъдат присъдени разноски по
представения списък.
Съдът обяви, че ще се произнесе с решение в законоустановения срок.
Протоколът изготвен в съдебно заседание
Заседанието е закрито в 12,05 ч.
Съдия при Районен съд – Смолян: _______________________
Секретар: _______________________
4
5