Решение по дело №54/2023 на Административен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 4 април 2023 г.
Съдия: Детелина Кръстева Бозукова Ганева
Дело: 20237220700054
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 17 февруари 2023 г.

Съдържание на акта

Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е    № 89

 

гр. Сливен, 04.04.2023 г.

 

В   ИМЕТО   НА   НАРОДА

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – СЛИВЕН, в публично заседание на двадесет и първи март, през две хиляди двадесет и трета година, в състав:

             

         АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ:   ДЕТЕЛИНА БОЗУКОВА-ГАНЕВА

 

При участието на секретаря Радостина Желева, като разгледа докладваното от административния съдия Бозукова-Ганева административно дело № 54 по описа на съда за 2023 година, за да се произнесе, съобрази следното:

 

Производството е по реда на 222 ал.2 т.1 от Административно-процесуалния кодекс /АПК/ във вр. с чл. 145 и сл. от АПК и чл. 215 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/, след като с решение № 1695/15.02.2023г., постановено по адм. дело № 8969/2022г. по  описа на ВАС делото е върнато за ново разглеждане на настоящия съд.

Образувано е по жалба от „Гео-Кри“ ЕООД гр. Сливен, подадена чрез адв. Д.П. *** срещу Заповед № ДК-11–Сл-1/11.02.2022 г. на Началник РДНСК Сливен, с която е отменено Разрешение за строеж № 51/24.01.2022 г., издадено от Главен архитект на Община Сливен за строеж: „Жилищна сграда", находящ се в УПИ XX - 53,54, кв. 369 по плана на кв. „Ново село" на гр. Сливен, ведно с одобрения технически инвестиционен проект.

Оспорващият твърди, че заповедта е незаконосъобразна, издадена в нарушение на административнопроизводствените правила и при неправилно прилагане на материалния закон. Счита, че при одобряване на  ПУП в графична част и в разработените материали била допусната очевидна фактическа грешка като вместо действително определените Пз = 60 % и Кинт - 2,40 са записани Пз - 58 % и Кинт = 1,60. Моли съда да отмени заповедта като незаконосъобразна.

В с.з. оспорващият, редовно и своевременно призован, се представлява от адв.  М. Р. АК - Сливен, която поддържа жалбата. В писмени бележки излага подробни съображения за отмяна на оспорената заповед. Претендира разноски.

В с.з. ДНСК София, редовно и своевременно призована, се представлява от г. е. Д. М., която оспорва жалбата и моли да бъде отхвърлена. В писмени бележки излага подробни съображения за отмяна на оспорената заповед.  Претендира разноски.

В с.з. заинтересованото лице Главен архитект на Община Сливен, редовно и своевременно призован, не се явява, не се представлява и не изразява становище по жалбата.

В с.з. заинтересованата страна ЕТ “МК-Т.-М.К.“ - гр. Сливен, редовно призована, не се явява и не изразява становище по жалбата.

Въз основа на всички събрани по делото писмени доказателства, съдът прие за установена следната фактическа обстановка:

Дружеството „ГЕО-КРИ" ЕООД се легитимира като с. на 154 кв.м. в южната част на УПИ ХХ- 53,54, кв.369, съгласно нотариален акт за продажба на недвижим имот, вписан в Служба по вписванията (СВ) - Сливен под Акт №190, том VI, дело №1062/2019г./ л.22 от адм.дело № 64/22г./. Заинтересованата страна ЕТ „МК –Т. - М. К.", се легитимира  като с. на 254 кв.м в северната част на УПИ ХХ-53,54, кв.369, съгласно нотариален акт за продажба на недвижим имот, вписан в СВ-Сливен под Акт № 192, том VII, дело №1220/2019г./л. 20 от адм.дело № 64/22г./. Съгласно Скица № 15-820652/26.07.2021 г., (лист № 24 от адм. дело №64/22г.) издадена от СГКК Сливен, представляваща извадка от кадастралната карта на гр. Сливен, одобрена със заповед № РД 18-31/19.04.2006 г. на ИД на Агенция по кадастъра, последно изменение - със заповед № КД-14-20-403/14.06.2007 г. на Началника на СГКК Сливен, процесния ПИ с идентификатор 67338.518.248 /УПИ ХХ53,54 в кв.369 по действащ план на кв."Ново село" на гр.Сливен/ е в съсобственост между ЕТ „МК-Т.-М.К." - гр.Сливен и „Гео-Кри" ЕООД - гр.Сливен.

От горецитираните съсобственици е възложено изготвяне на инвестиционен проект, като на 18.01.2022 г. с вх. № 4704-249 в техническата служба на Община Сливен е внесен за одобряване проект за „Жилищна сграда в УПИ ХХ53,54, кв.369 по плана на кв."Ново село" на гр.Сливен, ведно с проектните материали по част „Архитектурна“, а именно: челен лист (лист 31 от адм. дело № 64/22г.); Обяснителна записка (лист 32-33 от адм.дело № 64/22г.); количествена сметка (лист 34-35 от адм.дело №64/22г.); ситуация, М 1:500 (лист 36 от адм.дело № 64/22г.) и Комплексен доклад-оценка за съответствието на инвестиционен проект с основните изисквания към строежите по смисъла на чл.142, ал.1 от ЗУТ (лист 25-30 от адм.дело № 64/22г.).

Въз основа на инвестиционния проект е издадено разрешение за стоеж № 51/24.01.2022г. от главен архитект на Община Сливен, съгласно което на основание чл.148, ал.1, ал.2 и ал.4, вр. чл.137, ал. 3 и при условията на чл.37, ал.1 от ЗУТ - действащ ПУП със Заповед № РД15-653/13.04.2021 г., възложителят да изгради триетажна с мансарден етаж жилищна сграда, с предвиждане в партера на един офис, два гаража и складови помещения, общо четири тристайни апартамента на втори и трети етаж и три двустайни апартамента в мансардния етаж, ситуирана на два калкана на източна, южна и западна регулационна граница в южната част на имота, с предвиждане на 5бр. паркоместа в границите на УПИ XX-53,54, кв.369 по плана на кв. „Ново село" на гр. Сливен, имот с идентификатор 67338.518.248 по КК, ул. „Г.“№*, съгласно одобрен на 24.01.2022г. при условията на чл.142 ал.6, т.2 от ЗУТ - с Доклад-оценка за съответствие със съществените изисквания към строежите за обект пета категория по смисъла на Наредба №1/2003г. на МРРБ технически проект по части: „Архитектурна", „СК", „ВиК", „Ел.", „ОВК", „Геодезия" и „EE с доклад", Становище за присъединяване №4482287/08.10.2021г. на „Електроразпределение Юг" ЕАД', Удостоверение с изходни данни изх.№ПТО-255/23.09.2021г. и Становище по Заявление с вх.№ РД-04-4777/13.09.2021г. за присъединяване на „ВиК-Сливен " ООД, гр. Сливен (лист 9 от дело № 64/22г.).

Видно от доказателствата по делото с писмо от Гл. архитект на Община Сливен до РДНСК Сливен вх. № РС-СЛ-124-00-198/31.01.2022г. са изпратени копия от Разрешение за строеж № 51/24.01.2022 г.; копие от действащ ПУП за УПИ XX - 53,54 в кв. 369 по плана на кв. „Ново село" на гр. Сливен и копие на Заповед № РД 15-653/13.04.2021г. на Кмета на Община Сливен за одобрен ПУП. (лист 8 от дело № 64/22г.).

Със Заповед № РД-15-735/14.08.1995г. на Кмета на Община Сливен е одобрен Подробен устройствен план (ПУП) - план за регулация и застрояване (ПРЗ) за кв.369 в кв. „Ново село" на гр. Сливен, съгласно който е предвидено жилищно застрояване до 3 етажа, с гаражи в партера, свободно или свързано между два или повече имота. (лист 18 от дело № 64/22г.). Със Заповед № РД- 15-259/21.03.2005г. на Кмета на община Сливен е одобрено частично изменение на ПУП в част ПРЗ за УПИ IV-6881, XIX-6682, УПИ ХХ-6678, 6679 в кв. 369 - кв. „Ново село", гр. Сливен, при което източната регулационна линия на УПИ ХХ-6678, 6679 е изменена по кадастралните граници, със запазване отреждането на имота и начина и характера на застрояване, с добавяне към имота на свободна площ за основно застрояване и допълващо застрояване свързано на източната регулационна линия със съседните УПИ XIX-6682 и УПИ IV-6881, разположено между основното застрояване в УПИ XX. (лист 15 от дело № 64/22г.).

Със Заповед № РД-15-1372/ 12.08.2008г. на Кмета на Община Сливен е одобрено изменение на ПУП в част ПЗ за УПИ ХХ-6678,6679, ХХI-6676,6677 и РУП за УПИ XIX-6682, ХХ-6678, 6679, ХХI-6676,6677 в кв. 369, при което се променя начина на застрояване от свързано между два имота в свързано между три имота. (лист 14 от дело № 64/22г.).  Предвидените показатели на застрояване за УПИ ХХ-6678,6679 (сега УПИ XX - 53,54), в който е разрешен строежа предмет на PC № 51/24.01.2022г. са: Плътност на застрояване (Пзастр.) 58 %, Интензивност на застрояване (Кинт) 1,60, максимална озеленена площ 40 %, начин на застрояване - свързано в повече от два имота. Основното застрояване е триетажно с височина 10м.

Със Заповед № РД 15-653/13.04.2021г. на Кмета на Община Сливен е одобрено изменение на действащия ПУП само в част ПР за УПИ XX - 53,54 и УПИ XXI - 55,56 в кв. 369 по плана на кв. „Ново село" на гр. Сливен, с което се променя местоположението на регулационната граница между посочените УПИ. Запазва се предназначението на УПИ XX - 53,54 - за жилищно строителство и показателите на застрояване не се променят. (лист 13 от дело № 64/22г.).

Съгласно Констативен протокол № Сл-51/07.02.2022 г. на старши инспектор в РДНСК Сливен е извършена служебна проверка на разрешение за строеж по чл. 156 от ЗУТ (лист № 64-65 от дело № 64/22г. ), като в същия, относно законосъобразността на съгласуване и одобряване на инвестиционния проект, е записано, че инвестиционния проект не съответства на предвижданията на действащия ПУП по чл. 145, ал. 2 от ЗУТ по отношение на пределно допустимите стойности на Пзастр. и Кинт.

  Въз основа на горецитирания констативен протокол на 11.02.2022 г. от Началника на РДНСК Сливен е издадена процесната Заповед № ДК-11–Сл-1/11.02.2022 г. (лист 5-8 от адм.дело № 64/22г.), с която се отменя Разрешение за строеж № 51/24.01.2022 г., издадено от За Главен архитект на Община Сливен за строеж: „Жилищна сграда", находящ се в УПИ XX - 53,54, кв. 369 по плана на кв. „Ново село" на гр. Сливен, ведно с одобрения технически инвестиционен проект. В заповедта се изложени следните съображения : В одобрения инвестиционен проект по част „Архитектурна" са посочени само следните технико-икономически показатели на сградата: застроена площ - 242,38 кв. м; разгъната застроена площ - 966,18 кв. м; застроен обем - 2 611, 80 куб. м. Не са посочени показатели във връзка с достигнатите с проекта Пзастр. и Кинт. С оглед легалните дефиниции за Пзастр. и Кинт. с инвестиционния проект за жилищната сграда са постигнати следните стойности: Пзастр. 59,85% (242,38/405)х100, при максимално допустима 58 % и Кинт. 2,39 (966,18/405), при максимално допустима 1.60 от което следва, че инвестиционния проект е изготвен в нарушение на чл. 108, ал. 1, изр. 2 от ЗУТ, съгласно който предвижданията на подробните планове са задължителни за инвестиционното проектиране. В този смисъл оценката по чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ за съответствие на инвестиционния проект с основните изисквания към строежите извършена с комплексен доклад на „Новел" ЕООД, гр. Сливен е в нарушение на чл. 142, ал. 5, т .1 от ЗУТ, предвид неспазените с инвестиционния проект показатели на ПУП за Пзастр. и Кинт. с ПУП и тези достигнати с инвестиционния проект за жилищната сграда. Съгласно разпоредбата на чл. 145, ал. 1, т. 1 от ЗУТ във връзка с чл. 145, ал. 2 от ЗУТ техническите или работните инвестиционни проекти се съгласуват и одобряват от главния архитект на общината, като съгласуването се състои в проверка на съответствието им с предвижданията на ПУП и правилата и нормативите за разполагане на застрояването и устройствените показатели. Установеното несъответствие между Пзастр. и Кинт. предвидени с ПУП и тези достигнати с инвестиционния проект за жилищната сграда водят до извода, че от главния архитект не е извършена нормативно установената проверка, съгласно чл.145, ал.2 от ЗУТ. В мотивите на заповедта Началникът на РДНСК Сливен, приел, че Разрешение за строеж № 51/24.01.2022г. е издадено в нарушение на чл. 108, ал. 1 от ЗУТ, чл. 142, ал. 5, т. 1 във връзка с чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ и чл. 145, ал. 2 във връзка с чл. 145, ал.1, т. 1 от ЗУТ.

Оспорената заповед е връчене на „Гео-кри“ ЕООД на 16.02.2022 г. (лист 7 от адм.дело № 64/22г.), а жалбата е подадена чрез административния орган на 22.02.2022 г. (лист 3 от адм.дело № 64/22г.)

По делото е извършена и приета съдебно - техническа експертиза, изготвена от вещото лице а.К.Я., която не е оспорена от страните и съдът я кредитира като компетентно и безпристрастно изготвена и подкрепена от събрания по делото доказателствен материал. Съгласно заключението, за процесния УПИ XX53,54 към настоящия момент са валидни застроителните показатели, съгласно проект заИзменение на ПУП-ПР за УПИ ХХ53,54 и XXI55,56 кв. 369, кв. "Ново село", гр. Сливен“, одобрен със Заповед № РД-15-1372/12.08.2008г. на Кмета на Община Сливен. Съгласно плана, се предвижда свързано застрояване между трите УПИ. Същите попадат в жилищна устройствена зона със средно застрояване - Жс, със следните застроителни показатели, а именно: П застр.max 58%; К инт. max 1,6; П озел. min 40%; Н височина до 3 ет./ до 10 м. Според експерта, при сравнителен анализ на нормативните показатели за застрояване, определени в чл.19, ал. 1 от Наредба № 7 от 22.12.2003г. за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони със застроителните показатели по проект за „Изменение на ПУП-ПЗ и РУП" от 2008г., в последния от проектанта не са посочени максимално допустими стойности. Вещото лице сочи, че има разминаване при посочване на устройствената зона, в случая - Жс, и показатели, по-ниски от максимално допустими, отнасящи се за устройствена зона – Жм, както и че е допусната грешка при издаване на Заповед № РД-15-1372/12.08.2008 г. на Кмета на Община Сливен за одобрение на РУП УПИ XX53,54, кв.369 по плана на кв."Ново село" на гр.Сливен в неговата графична част. Посочените в проекта Пзастр. и Kинт. са по-ниски от максимално допустимите и не съответстват на предвидената с ПУП устройствена зона, в случая - Жс, което ограничава възможностите по реализиране на бъдещи инвестиционни намерения в имота. Експертът изтъква, че при свободно застрояване в УПИ балансът между етажността, ПзастрKинт. се постига и доказва с инвестиционен проект. Балансът между тези показатели трудно може да бъде постигнат при свързано застрояване между три УПИ. В процесния случай, при задължително покриване на двата калкана по западната и източната дворищни регулации и 3-етажна предвидената с ПУП застройка, се приема фактическата /реална - по одобрен проект/ стойност на Kинт. Действителните Пзастр. и Кинт. са доказани с одобрения технически проект, за който е издадено PC № 51/24.01.2022г. от Главния архитект на Община Сливен, които са следните : Пзастр. max 59,85% и Kинт mах 2,39. Вещото лице дава заключение, че одобреният инвестиционен проект, за който е издадено PC № 51/24.01.2022г. е съобразен с действащ ПУП-ПЗ и РУП по четири от общо пет застроителни показатели за жилищна устройствена зона със средно застрояване – Жс, като единствено  Кинт. е над допустимите показатели.

Горната фактическа обстановка съдът прие за установена въз основа на всички събрани в хода на съдебното дирене годни, относими и допустими доказателствени средства. Съдът изгради своите изводи от фактическа страна и на база всички приложени към административната преписка писмени доказателства, които не бяха оспорени от страните по предвидения в закона ред.

Въз основа на така изградената фактическа обстановка, съдът формира следните изводи от правно естество:

Жалбата, като подадена на основание чл. 215 и сл. от ЗУТ срещу заповед на Началника на РДНСК Сливен, с която е отменено издадено в полза на жалбоподателя Разрешение за строеж, е допустима за разглеждане по същество. Същата е подадена от активно легитимирана страна, при наличието на правен интерес от оспорване, в срока по чл. 215, ал. 4 от ЗУТ и пред компетентния съд.

Разгледана по същество е основателна при следните съображения:

Обжалваният административен акт е издаден от компетентен административен орган, в кръга на неговите правомощия, въз основа на законосъобразни, предшестващи издаването му действия, в съответната писмена форма и съдържа необходимите реквизити, което го прави процесуално законосъобразен. В случая обжалваната заповед е издадена от Началника на РДНСК Сливен, изрично оправомощен със Заповед № РД - 13 – 047/04.02.2022 г. на Началника на ДНСК и действащ при спазване на делегираната му териториална и материална компетентност, поради което е валиден акт. Оспореният административен акт е и процесуално законосъобразен акт, тъй като при издаването на същия не са допуснати съществени нарушения на административно производствените правила.

При анализ на събраните по делото доказателства съдът намира, че обжалваната заповед на Началника на РДНСК Сливен е постановена в противоречие с материалния закон, при следните съображения:

Предмет на преценка за законосъобразност по делото е заповед на Началника на РДНСК Сливен, с която е отменено разрешение за строеж, издадено от главния архитект на Община Сливен. С последното е разрешено на „Гео-Кри" ЕООД и на ЕТ „МК-Т.- М. К." да изпълни строеж: „Жилищна сграда", находящ се в УПИ XX - 53,54, кв. 369 по плана на кв. „Ново село" на гр. Сливен, ведно с одобрения технически инвестиционен проект. За да отмени разрешението за строеж Началникът на РДНСК е приел, че инвестиционният проект е изготвен в нарушение на чл. 108, ал. 1, изр. 2 от ЗУТ, съгласно който предвижданията на подробните планове са задължителни за инвестиционното проектиране, тъй като с инвестиционния проект за жилищната сграда са постигнати следните стойности: Пзастр. 59,85% (242,38/405)х100, при максимално допустима 58 % и Кинт. 2,39 (966,18/405), при максимално допустима 1.60; оценката по чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ за съответствие на инвестиционния проект с основните изисквания към строежите извършена с комплексен доклад на „Новел" ЕООД, гр. Сливен е в нарушение на чл. 142, ал. 5, т .1 от ЗУТ, предвид неспазените с инвестиционния проект показатели на ПУП за Пзастр. и Кинт. Като краен извод началник на РДНСК приел, че процесното разрешение за строеж № 51/24.01.2022г. е издадено в нарушение на чл. 108, ал. 1 от ЗУТ, чл. 142, ал. 5, т. 1 във връзка с чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ и чл. 145, ал. 2 във връзка с чл. 145, ал.1, т. 1 от ЗУТ.

Настоящият съдебен състав не споделя мотивите на административни  орган. От събраните по делото доказателства и изслушаното заключение на съдебно-техническата експертиза се установява, че съгласно действащия ПУП за УПИ XX - 53,54, кв. 369 по плана на кв. „Ново село", гр. Сливен имотът е отреден за свързано застрояване, в жилищна устройствена зона със средно застрояване – Жс, със застроителни показатели Пзастр.max 58%; Кинт. max 1,6; Позел. min 40%; Нвисочина до 3 ет./ до 10 м., съгласно Заповед № РД-15-1372/12.08.2008г. и  Заповед № РД-15-653/13.04.2021г. на Кмета на Община Сливен.

Съгласно чл. 19, ал. 1 от Наредба № 7 от 22.12.2003г. за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони, нормативните показатели за застрояване в устройствена зона – Жс са както следва : Плътност на застрояване, П застр. в % от 25 до 70; Интензивност на застрояване, Кинт. от 1,0 до 2,0 и Необходима озеленена площ, П озел. в % от 30 до 50. Следователно действащите по одобрения ПУП застроителни показатели за устройствена зона Жс, са по-ниски от максимално допустимите и се отнасят за устройствена зона – Жм с малка височина. Горното се потвърждава и от заключението на назначената по делото съдебно-техническа експертиза, съгласно която посочените в проекта Пзастр. и Kинт. са по-ниски от максимално допустимите и не съответстват на предвидената с ПУП устройствена зона, в случая - Жс, което ограничава възможностите по реализиране на бъдещи инвестиционни намерения в имота.

           Съгласно приложените по делото Обяснителна записка  и чертеж „Ситуация“, проектните стойности по инвестиционния проект са следните: Застроена площ 242.38 м2; Разгъната застроена площ  966.18 м2 и Площ на имота 405.00 м2. При тези данни и предвид законовата регламентация на § 5 от ДР на ЗУТ, съгласно т. 15 от който "Застроена площ" е площта, ограничена от външните очертания на ограждащите стени на първия надземен етаж или на полуподземния етаж, включително площта на проветрителните шахти и проходите в тези очертания; в застроената площ на приземно ниво не се включват тераси, външни стълби и стълбищни площадки, рампи, гаражи и други елементи с височина до 1,2 м от средното ниво на прилежащия терен, както и  съгласно т. 17 от същия параграф, съгласно който "Плътност на застрояването" е отношението на сбора от застроените площи на основното и допълващото застрояване спрямо площта на урегулирания поземлен имот, изразено в процент; плътност на застрояване може да се определя и общо за квартал, устройствена територия или зона, както и за части от тях, се налага извод, че реално постигнатите с инвестиционния проект Пзастр. и Kинт. за процесния имот, изчислени съгласно горецитираните законови критерии са следните: Пзастр. max 59,85% и Kинт. mах 2,39.

По делото се установи, че съгласно действащия ПУП процесният имот попада в жилищна устройствена зона със средно застрояване – Жс, а одобреният инвестиционен проект, за който е издадено PC № 51/24.01.2022г. е съобразен с действащ ПУП-ПЗ и РУП по четири от общо пет застроителни показатели, единствено коефициента за интензивност на застрояване е малко над максималната стойност за вида територия. Анализът на относимите норми и заключението на вещото лице, което съдът изцяло кредитира налагат извод, че в процесния случай издаденото РС изпълнява изискванията на чл. 82 от Наредба № 7/22.12.2003 г. за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони, и в частност на ал. 2 от същия член, който изисква пълно покриване в дълбочина и височина на сградите при свързано застрояване в съседни урегулирани имоти. Следователно заложеният Кинт. 2,39 като съотношение между разгърнатата застроена площ на сградата към площта на УПИ съответства на законовите изисквания, предвид установената задължителна етажност и плътност на застрояване, произтичащи от съществуващите съседни сгради и изискванията на ПУП от 2021 г.

В този смисъл съдът изцяло възприема заключението на вещото лице а. Я., че в процесния случай, при задължително покриване на двата калкана по западната и източната дворищни регулации и 3-етажна предвидената с ПУП застройка, следва да се приеме фактическата /реална - по одобрен проект/ стойност на Kинт.

Горното мотивира съда да приеме, че заповедта на Началника на РДНСК е  незаконосъобразна, издадена при нарушение изискванията на материалния закон, както и при несъответствие с целта на ЗУТ. Изложените в оспорената заповед мотиви не съответстват със смисъла и целта на закона, като издаването й е довело до необосновано ограничаване правата на жалбоподателя, без в действителност да са били налице фактически и правни основания за това. Поради изложените съображения Заповед № ДК-11–Сл-1/11.02.2022 г. на Началник РДНСК Сливен следва да бъде отменена изцяло, като незаконосъобразна.

С оглед изхода на спора и на основание чл. 143, ал. 1 от АПК, претенцията на оспорващия за присъждане на направените по делото разноски е основателна, поради което ДНСК София следва да бъде осъдена да заплати на оспорващия всички разноски по делото в общ размер на 2020 лева, от които: 50 лева - платена държавна такса, 600 лева - договорено и платено адвокатско възнаграждение по адм.дело № 64/2022г., 370 лева – депозит за вещо лице и 1000 лева - договорено и платено адвокатско възнаграждение при новото разглеждане на делото.

          Предвид гореизложеното и на основание чл. 172, ал. 2, предл. второ от АПК, Административен съд – Сливен

 

 

Р          Е          Ш          И:

 

ОТМЕНЯ Заповед № ДК-11–Сл-1/11.02.2022 г. на Началник РДНСК Сливен, с която е отменено Разрешение за строеж № 51/24.01.2022 г., издадено от Главен архитект на Община Сливен за строеж: „Жилищна сграда", находящ се в УПИ XX - 53,54, кв. 369 по плана на кв. „Ново село" на гр. Сливен, ведно с одобрения технически инвестиционен проект, като незаконосъобразна.

 

ОСЪЖДА ДНСК гр.София да заплати на „Гео-Кри“ ЕООД, ЕИК *********, представлявано от управителя М.Г.С., с адрес ***, сумата от 2020 /две хиляди и двадесет/ лева, представляваща разноски по делото.

 

Решението е постановено при участието на заинтересованото лице Главен архитект на Община Сливен и ЕТ „МК-Т.-М.К." гр. Сливен.

 

Решението може да се обжалва с касационна жалба пред Върховен административен съд на Република България в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

Решението да се съобщи на страните чрез изпращане на препис от същото.

 

 

 

                                               

 АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ: