ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№556
Бургас,
09/03/2023 г.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД БУРГАС, осми
състав, в закрито заседание на девети март, две хиляди двадесет и трета година,
в състав:
Съдия Златина Бъчварова
като разгледа административно
дело номер 308 по описа за 2023 година,
за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството
е образувано по жалба на „К Билдинг“ЕООД, ЕИК/Булстат *********, със седалище и
адрес на управление: гр.Бургас, ул. „Христо Ботев“ №93, ет.2, представлявано от
С.С.С., против писмо, изх.№53-01-1099-002 от 09.02.2023 г. на кмета на община
Царево, с което е отказано индексиране на цените по договор №УТ/14021092020 с
предмет: извършване на строителни и монтажни работи на обект „Многофункционална
спортна зала гр.Царево, община Царево-частично изпълнение на СМР“.
Административен
съд Бургас намира, че не е компетентен да разгледа спора по същество по
следните съображения:
Данните
по делото сочат, че между община Царево и жалбоподателя, в изпълнение на влязло
в сила решение №К-001/11.08.2020 г. на кмета на община Царево, на основание
чл.183 от Закона за обществените поръчки/ЗОП/ при условията и реда на чл.112
с.з., на 21.09.2020 г. е сключен договор, рег.№УТ/14021092020, за извършване на
строителни и монтажни работи на обект „Многофункционална спортна зала
гр.Царево, община Царево-частично изпълнение на СМР“
На 07.12.2022
г. „К Билдинг“ЕООД е подало искане до кмета на община Царево, на основание
чл.117а, вр.чл.116, ал.1, т.3 ЗОП, за изменение на договора във връзка с
приетата и влязла в сила на 30.09.2022
г. Методика за изменение цената на договор за обществена поръчка в резултат на
инфлация.
Отношенията
между изпълнителя и възложителя на обществената поръчка се регулират от нормите
на ЗОП.
Правилото
на чл.120 ЗОП сочи, че за всички неуредени въпроси във връзка със сключването,
изпълнението и прекратяването на договорите за обществени поръчки се прилагат
разпоредбите на Търговския закон/ТЗ/ и
на Закона за
задълженията и договорите/ЗЗД/. А в нормата на чл.365, т.2 ГПК
изрично е разписано, че по реда на глава тридесет и втора „Производство по
търговски спорове“ на ГПК, окръжният съд разглежда като първа инстанция искове
с предмет право или правоотношение, породено или отнасящо се до договор за обществена поръчка.
Правоотношенията
произтичащи от договора за обществена поръчка, чието изменение се иска, са
гражданскоправни, а не административни, тъй като договорът за обществена
поръчка не притежава характеристиките на административен договор.
По тези
съображения, спорът следва да се разгледа от Окръжен съд Бургас, на който
делото да се изпрати.
Последното
налага прекратяване на производството и изпращане на компетентния за
произнасяне окръжен съд.
Предвид изложеното и на основание чл.135, ал.2 АПК,
Административен съд Бургас, осми състав,
О П Р Е Д Е Л И:
ПРЕКРАТЯВА производството по
административно дело номер 308/2023
г. по описа на Административен съд Бургас.
ИЗПРАЩА делото по подсъдност
на Окръжен съд Бургас.
Определението
не подлежи на обжалване.
СЪДИЯ :