Определение по дело №27022/2023 на Софийски районен съд

Номер на акта: 35722
Дата: 4 септември 2024 г. (в сила от 4 септември 2024 г.)
Съдия: Мария Емилова Малоселска
Дело: 20231110127022
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 19 май 2023 г.

Съдържание на акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 35722
гр. София, 04.09.2024 г.
СОФИЙСКИ РАЙОНЕН СЪД, 41 СЪСТАВ, в закрито заседание на
четвърти септември през две хиляди двадесет и четвърта година в следния
състав:
Председател:МАРИЯ ЕМ. МАЛОСЕЛСКА
като разгледа докладваното от МАРИЯ ЕМ. МАЛОСЕЛСКА Гражданско
дело № 20231110127022 по описа за 2023 година
за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по реда на чл. 140 ГПК.
Образувано е по искова молба, подадена от Н. А. Т., чрез адв. С. К., с която срещу
„фирма“ ООД са предявени при условията на обективно кумулативно съединяване
осъдителни искове с правно основание чл. 265, ал. 1, т. 2 ЗЗД за сумата 3600 лева,
представляваща очаквани разноски за отстраняване на вредите по изработеното от
ответника по договори за доставка и монтаж на кухненско обзавеждане със следните
номера: № 110171 от 31.12.2020 г.; № 110172 от 31.12.2020 г. и № 110296 от 31.12.2020
г.; с правно основание чл. 79, ал. 1, пр. 2 вр. чл. 82 ЗЗД за сумата 1400 лева,
представляваща обезщетение за неимуществени вреди, изразяващи се в неудобства и
страдания, преживени в резултат на неизпълнение на задължението на ответника да
изпълни точно и качествено възложената работа, тъй като изработеното имало
неестетичен вид, както и поради осуетяването на възможността да се ползва удължена
гаранция на електрооборудването, поради забавеното изпълнение на ответника.
Ищецът твърди, че между него и ответника е възникнало правоотношение по
договор за изработка, по силата на който ищецът възложил на ответника да извърши
доставка и монтаж на кухненско обзавеждане, обективирано в договори за доставка и
монтаж на кухненско обзавеждане със следните номера: № 110171 от 31.12.2020 г. с
предмет изработка, доставка, монтаж и разнос на елементи за кухненски мебели и
срок за доставка – 02.03.2021 г.; № 110172 от 31.12.2020 г. с предмет изработка,
доставка, монтаж и разнос на кухненски модули и срок за доставка – 02.03.2021 г. и №
110296 от 31.12.2020 г. с предмет доставка, монтаж и разнос на мивка, смесител и
електроуреди и срок за доставка – 02.03.2021 г. Ищецът твърди, че е изпълнил изцяло
и в договорения срок всички задължения, произтичащи от посочените договори,
съгласно които ответникът е следвало да достави висококачествено оборудване, както
и да извърши монтаж по индивидуален проект, изготвен спрямо конкретното
помещение. Била заплатена и допълнителна услуга – вземане на мерки, което било
изпълнено изключително некомпетентно и некачествено. Ищецът поддържа, че
доставката и монтажът не са били изпълнени в срок, като освен това се проявили
множество съществени дефекти, както следва: некачествена изолация със силикон на
плота на мивката, както и изцяло липсваща изолация със силикон на всички
1
алуминиеви лайсни на плотовете; не били доставени и монтирани амортисьори;
десният шкаф над мивката бил монтиран по-високо спрямо левия; барплотът бил
позициониран по-високо спрямо плота на котлоните; вследствие на некачествен
монтаж, настъпило надуване на плота – предимно в лявата част на мивката, където
същият бил на вълни, откривала се на места фуга между мивката и плота с различна
широчина, което ищецът счита, че е още едно потвърждение за това, че е налице
раздуване на плота; от фугата било видно, че под ръба на мивката, липсвал поставен
силикон, поради което е настъпило надуването на плота; изпълнението на проекта не
било съобразено със спецификите на помещението – освен неправилно измерената
височина, вследствие на което етажерката била върната за преработка още при
монтажа, не бил измерен ъгълът между стените, не било отчетено, че не е точно 90 %,
вследствие на което барплотът не бил успореден с плота на мивката; плоскостта от
горната страна на миялната машина и директно под кухненския плот, била монтирана
некачествено – била издадена по-напред спрямо вертикалната плоскост, като по нея
били налице повече на брой дупки, с оглед на което следвало да бъде подменена /без
дупки/; била е монтирана деформирана ъглова алуминиева конзола, свързваща
посочените плоскости на миялната машина; почти всички фуги на вратите на
шкафовете и други, били криви; шкафът над готварския плот не бил нивелиран добре,
поради което стоял накриво спрямо шкафа над мивката – от лявата му страна, както и
етажерката от дясната му страна; алуминиевата лайсна под шкафа с мивката била по-
къса от необходимото, вследствие на което се образувала една значително загрозяваща
фуга; вратата на най-горното чекмедже под барплота била монтирана накриво и стояла
накриво спрямо останалите; вратите на шкафовете под барплота тотално се
разминавали една с друга, както и с чекмеджетата под барплота; вратите на шкафа под
мивката били монтирани накриво, ръбовете им се разминавали с тези на съседните
врати, а в долния си край изобщо не прилепвали към шкафа; страницата на барплота
откъм стената била отрязана и монтирана над цокъла, вместо да бъде отстранен, което
загрозявало дизайна; наличието на цокъл не било съобразено при огледа, на който
били взети мерки; алуминиевият панел на фурната бил монтиран накриво и единият
му ъгъл бил издаден по-напред; термоплотът върху барплота бил монтиран накриво
спрямо шкафовете под него; аспираторът не бил монтиран правилно, вследствие на
което крилото му се удряло в съседната етажерка. Монтажът на кухненските
мебели/модули и на мивката, смесителя и електроуредите, бил извършен през месец
април 2021 г., когато ищецът уведомил ответника за констатираните дефекти. По
повод посочените недостатъци на работата, между страните била разменена
значителна по обем кореспонденция. Била е предявена и рекламация, но и до
настоящия момент дефектите не били отстранени изцяло. На 14.05.2021 г., ищецът
поискал разваляне по ел. поща, на договорите, посочени в исковата молба. Ответникът
поел ангажимент да отстрани дефектите за собствена сметка, което обаче не се
случило. На 08.06.2021 г. бил изпратен екип, който да отстрани дефектите, но същите
така и не били ремонтирани. В писмо с изх. № 729-1 от 24.06.2022 г., ответникът
отказал да уважи рекламацията, като отказът бил мотивиран с наличие на „неправилна
експлоатация“. През месец юни 2022 г., ответникът отново бил уведомен за наличието
на дефекти, като на 07.07.2022 г., ищецът отправил покана до ответника по ел. път, с
искане в 7-дневен срок от получаване на писмото, дефектите да бъдат отстранени,
както и да заплати на ищеца обезщетение за имуществени и неимуществени вреди
поради некачествено изпълнение на възложената работа. На следващо място, ищецът
сочи, че вследствие забавена доставка, е бил лишен от възможността да регистрира
доставеното електрооборудване, с цел получаване на удължена гаранция от 5 години,
2
като твърди, че уредите били закупени от ответника преди 10.02.2021 г., от която дата
започвала да тече гаранционният срок. Уредите били монтирани два месеца по-късно
/през април 2021 г./, когато на ищеца били предоставени гаранционните карти с
попълнена дата – 10.02.2021 г. Производителят на уредите предлагал и удължена
гаранция от 5 години, но за това било необходимо уредите да бъдат регистрирани
онлайн в едномесечен срок от закупуването им. Вследствие на по-късния монтаж,
ищецът бил лишен от тази възможност.
Предвид изложеното, моли ответникът да бъде осъден да му заплати сумата от
3600 лева, представляваща очакваните разходи, необходими за отстраняване на
описаните в исковатац молба недостатъци на изработеното, както и сумата от 1400
лева, представляваща обезщетение за претърпени неимуществени вреди, изразяващи
се в неудобства и страдания, поради неизпълнение на задължението на ответника да
изпълни точно и качествено възложената работа, както и поради осуетяването на
възможност да се ползва удължена гаранция на електрооборудването, вследствие
забавеното изпълнение на ответника. Към исковата молба ищецът представя писмени
документи, които иска да се приемат като доказателства в производството и заявява
други доказателствени искания - за разпит на свидетели и допускане на експертиза.
В срока по чл. 131 ГПК ответникът, чрез адв. А. В., е депозирал писмен отговор,
с който въвежда твърдения за нередовност на исковата молба по подробно изложени
съображения. По същество оспорва така предявените искове. Твърди, че посочената в
договорите дата на доставка – 02.03.2021 г., представлява датата на доставката на
поръчаните артикули в склада на ответника, а не датата на извършване на доставката и
монтажа, както твърди ищецът. След доставката на артикулите в склада на ответника,
сроковете за доставка и монтаж е следвало да бъдат договорени допълнително между
страните. Посочва, че с оглед мерките, предприети във връзка с епидемичната
обстановка и продължаването на срока до 30.04.2021 г., ответникът бил принуден да
затвори обектите си за неопределен срок, поради което бил временно възпрепятстван
да извърши доставката и монтажа поради независещи от него причини, за което
ищецът бил надлежно и своевременно уведомен. Впоследствие, страните уговорили
обзавеждането да бъде транспортирано в апартамента на ищеца на 05.04.2021 г. и да
бъде монтирано на 12.04.2021 г./13.04.2021 г. Ответникът твърди, че забавата,
посочена от ищеца, всъщност е периодът, изтекъл между датата на доставка, означена
в договорите – 02.03.2021 г. и датата, на която ищецът е бил уведомен, че артикулите
са били доставени в склада на ответника – 13.03.2021 г., но ответникът оспорва това да
е забава, тъй като в договорите между страните, не бил предвиден конкретен срок за
уведомяване. Счита, че и с оглед почивните дни през този период, ищецът е бил
уведомен в разумен срок за доставката на поръчаното обзавеждане. Сочи, че всяко
друго забавяне при извършване на огледите и определянето на дата за доставка и
монтаж в апартамента на ищеца, се дължало изцяло на собствената на последния
забава да приеме изпълнението. Относно качеството на работата, ответникът посочва,
че при извършването на монтажа на 12.04.2021 г., бил установен проблем единствено с
една от етажерките, което било отразено в поле „забележка“ в протокола за монтаж №
**********/12.04.2021 г., а посочените от ищеца дефекти в подадените от него
рекламации и посочени в исковата молба, включвали пукнатини в плоскости и
изкривявания и одрасквания на вратички и плотове, т.е. явни недостатъци, които могли
да бъдат констатирани при преглед на изпълнението от ищеца, който е направил
забележка единствено за посочената етажерка, т.е. считало се, че е приел останалата
работа без възражения. На 29.04.2021 г., ищецът предявил претенции за други
3
недостатъци /които било възможно да бъдат констатирани още на 12.04.2021 г. при
преглед на изпълненото/ с рекламация, заведена при ответника. Въпреки изтичането на
14-дневен срок за предявяване на рекламации, съгласно чл. 123, ал. 1 ЗЗП /предишен
чл. 126, ал. 1 ЗЗП, отм. – ДВ, бр. 23 от 2021 г./, ответникът е образувал рекламационна
преписка № 5121Д/29.04.2021 г., извършил е оглед и поръчал да се изработят
съответните части за поправка на част от посочените от ищеца дефекти – 1 бр. краен
панел на съдомиялна и 2 бр. страници на горен шкаф. Ответникът отбелязва, че
предвид обстоятелството, че ищецът не е посочил тези недостатъци при монтажа, с
голяма степен на вероятност, са се дължали на неправилна експлоатация на
доставеното кухненско оборудване, но въпреки това, ответникът се съгласил да
отстрани част от тях. Въпреки значителната по обем кореспонденция между страните и
опитите на ответника да постигне уговорка с ищеца за ден, в който да бъдат
подменени повредените детайли, ищецът неведнъж отлагал уговорените посещения на
работниците на ответника. След около 2 месеца забава по вина на ищеца, на 08.06.2021
г., работен екип на ответника е отстранил всички дефекти, съгласно рекламацията,
отправена от ищеца, отново без забележки от негова страна. След около година /на
10.06.2022 г./, по инициатива на ищеца била образувана нова рекламационна преписка
№ 4668Л/10.06.2022 г., която отново съдържала списък с явни недостатъци, за които
ищецът също би следвало да направи рекламация още към датата на монтажа или към
датата на отстраняване на повредите съгласно първата рекламация, в случай че тези
недостатъци са били налице към посочените моменти. Ответникът отново акцентира
върху факта, че въпреки изтичането на 14-дневния срок съгласно чл. 123, ал. 1 ЗЗП
/предишен чл. 126, ал. 1 ЗЗП, отм. – ДВ, бр. 23 от 2021 г./, се е отзовал на писмата на
ищеца като след многократни опити за провеждане на оглед, които останали
неуспешни отново по вина на ищеца, на 23.06.2022 г. бил извършен оглед, като с
писмо с изх. № 729-1/24.06.2022 г., ответникът се обосновал защо намира претенциите
за неоснователни. Ответникът уточнява, че в случая не е налице хипотезата на чл. 264,
ал. 2 ЗЗД, т.е. правата на ищеца следва да се считат погасени с подписването на
протокол за монтаж № **********/12.04.2021 г. Посочва, че неведнъж е предприемал
действия по поправяне на твърдените недостатъци по доставения кухненски бокс, като
дори и да се възприеме, че са били налице недостатъци в изпълнението, ответникът е
изпълнил задължението си, съгласно чл. 265, ал. 1, предл. 1 ЗЗД – да поправи работата
без заплащане от страна на ищеца, което водело до погасяване на правото на ищеца да
претендира заплащане на разходите за отстраняване на недостатъците, с оглед на това,
че правата, посочени в чл. 265, ал. 1 ЗЗД, се намират в съотношение на
алтернативност, а не на кумулативност. Уточнява също, че за ищеца е изтекъл и
предвиденият в чл. 265, ал. 3 ЗЗД шестмесечен срок /считано от предаване на
работата/, който бил относим както за явните, така и за скритите недостатъци, като в
конкретния случай, работата е била приета частично на 12.04.2021 г., а на 08.06.2021 г.,
след отстраняване на констатираните с протокол за монтаж № **********/12.04.21 г.
дефекти, работата е била приета изцяло, без забележки. Дори и за начален момент на
шестмесечния срок по чл. 265, ал. 3 ЗЗД, да се възприеме дата 08.06.2021 г., то към
датата на предявяване на исковата молба /16.05.2023 г./, този срок също е изтекъл. В
случай че съдът приеме, че ищецът е упражнил правата си в срок, ответникът
поддържа, че дефектите, описани в исковата молба, се дължат или на повреди
вследствие на неправилна експлоатация от страна на ищеца, или на обичайно
износване при експлоатация /предвид изтеклия двугодишен период, считано от
извършване на монтажа/, или не са налични, така както е установено от ответника по
време на огледа, извършен на 23.06.2022 г.
4
Относно претенцията за неимуществени вреди, ответникът счита, че не е налице
правна възможност за обезщетяване на такива, в случай че се претендират на
договорно основание. Ако съдът приеме, че подобна претенция е допустима, то
ответникът намира същата за неоснователна, тъй като счита, че не е доказана.
Обосновава се с твърдения, че липсва противоправно поведение от страна на
ответника, тъй като последният е изпълнил точно задълженията си, включително и по
предявените рекламации, а наличието на забава е изцяло вследствие поведението на
ищеца, изразяващо се в бездействие относно уговарянето на дни за оглед, както и
недопускане на работен екип до апартамента си. Посочва се, че доставената от
ответника кухня е напълно годна за използване по предназначение, а при извършения
оглед на 23.06.2022 г., работният екип е установил, че твърдените от ищеца отклонения
са в рамките на допустимото, предвид спецификите на помещението и по-конкретно
неравностите и кривините на стените и подовете. Твърди, че субективната преценка на
ищеца, че кухнята няма естетически вид, не би могла да обоснове възникване на
задължение за ответника да заплати обезщетение за неимуществени вреди поради вида
на кухнята, тъй като обзавеждането и оборудването отговаряли изцяло на постигната
договорка между страните, т.е. за неудобствата и притесненията на ищеца в тази
насока, не следва ответникът да носи отговорност. Оспорва се да е налице
неизпълнение от страна на ответника, а ако се възприеме, че такова съществува, да се
приеме, че вредите не произтичат пряко и непосредствено от него, както и че не е била
налице възможност същите да бъдат предвидени. Тези твърдения се аргументират с
това, че невъзможността за използване на кухнята и нейният неестетичен според
ищеца вид, е възможно да се дължат на нормалните отклонения /установени при
огледа, извършен на 23.06.2022 г./ или на неправилната експлоатация от страна на
ищеца. По отношение на претенцията на ищеца за неимуществени вреди в частта, в
която същите се претендират поради невъзможността ищецът да ползва гаранция за
електроуредите в срок от 5 години, ответникът намира същата за неоснователна, тъй
като в случай на настъпили вреди, вследствие невъзможността да се използва
петгодишния срок на гаранцията, претенцията следвало да бъде за имуществени
вреди, като основанието би възникнало едва при увреждането на някой от уредите,
поради причини, които не биха могли да се вменят във вина на ищеца и то след
предявяване на рекламационна претенция до производителя, както и отказ от негова
страна поради липса на удължена гаранция. Предвид това, че подобни доводи не са
изложени от ищеца, ответникът намира претенцията за неимуществени вреди и в тази
част за неоснователна. Моли за връщане на исковата молба като нередовна, респ. за
отхвърляне на исковете. Претендира разноски.
Изложените от ищеца фактически обстоятелства, от които произтичат
претендираните права и формулираният петитум дават основание на съда да приеме,
че е сезиран осъдителни искове с правно основание чл. 265, ал. 1, предл. 2 ЗЗД за
заплащане на стойността на очакваните разходи за отстраняване на недостатъците от
намаляване на договореното възнаграждение в размер на 3600 лева по договори за
доставка и монтаж на кухненско обзавеждане и иск с правно основание чл. 79, ал. 1,
пр. 2 вр. чл. 82 ЗЗД за обезщетение за неимуществени вреди в размер на 1400 лева,
възникнали за ищеца от конкретно неизпълнение на договорно задължение на
ответника, възникнало от сключения по между им договор за доставка и монтаж на
кухненско оборудване и електроуреди, както и с иск по чл. 92, ал. 1 ЗЗД /чл. 82 ЗЗД/ за
обезщетение за вреди от забавено изпълнение.
По разпределение на доказателствената тежест:
5
По предявения иск с правно основание чл. 265, ал. 1, пр.2 ЗЗД, в тежест на ищеца
е да установи наличието на следните факти: 1/ че между страните валидно е бил
сключен договор за изработка, включително, че от него за ответника е възникнало
задължението да достави и монтира кухненско оборудване с посочените параметри и в
посочения вид, а ищецът е изправна страна по договора /заплатил е дължимото
възнаграждение/; 2/ че е прегледал извършената работа при предаването ,
респективно приемането ; 3/ че е налице неточно изпълнение – наличие на
недостатъци; 4/ че е направил своевременно възражения пред ответника за наличието
на недостатъци и 5/ стойността на разходите за отстраняване на недостатъците.
По иска с правно основание чл. 79, ал. 1, пр. 2 вр. чл. 82 ЗЗД, в тежест на ищеца е
докаже следните факти: наличието на договорно правоотношение между страните
относно доставка и монтаж на кухненско обзавеждане и електрическо оборудване;
качеството си на изправна страна по същия – че е заплатил дължимото
възнаграждение; че за него са възникнали неимуществените вреди, описани в исковата
молба, поради неизпълнение на конкретни договорни задължения на ответника.
В тежест на ответника е да докаже възраженията си, в т.ч., че е бил изправна
страна по договора, че е изпълнил задълженията си качествено и своевременно, респ.,
че забавата се дължи на обстоятелства, които не биха могли да ангажират
отговорността му; че ищецът е приел работата изцяло без забележки.
В тежест на ищеца с оглед наведеното възражение за погасяване на претенцията,
свързана с недостатъците на изработеното, по давност, е да установи спиране, респ.
прекъсване на давността, за упражняване на правата по чл. 265, ал. З ЗЗД.
На основание чл. 146, ал.1, т. 3 и т. 4 ГПК ОТДЕЛЯ за безспорно между
страните, че помежду им са били сключени процесните договори за изработка
обзавеждане със следните номера: № 110171 от 31.12.2020 г. с предмет изработка,
доставка, монтаж и разнос на елементи за кухненски мебели; № 110172 от 31.12.2020 г.
с предмет изработка, доставка, монтаж и разнос на кухненски модули и № 110296 от
31.12.2020 г. с предмет доставка, монтаж и разнос на мивка, смесител и електроуреди,
че в изпълнение на същите, ищецът е платил авансово сума в размер на 5986,25 лева.
По доказателствените искания:
Страните са представили към исковата молба и отговора писмени
документи, които са допустими, относими и необходими за правилното решаване на
повдигнатия пред съда правен спор, поради което следва да бъдат приети като
доказателства по делото.
По делото следва да бъде допуснато изслушването на съдебно-техническа
експертиза, която да отговори на въпросите, посочените в исковата молба, като съдът
преформулира същите, както следва: има ли дефекти по изработеното, предмет на
договора, които да се дължат на работата на изпълнителя, в т.ч. при проектирането,
изработването и монтажа; какви са те, отстраними ли са и каква би била стойността за
отстраняването им по средни пазарни цени, като вещото лице сравни наличното
оборудване у ищеца с уговореното в договора в качествено отношение, както и на
поставените от ответника в отговора въпроси.
На ищеца следва да се допусне един свидетел при режим на довеждане относно
установяване на причинените му неудобства поради некачественото изпълнение и
лишаването му от възможност да ползва петгодишна гаранция за доставените и
монтираните електроуреди, като по отношение на обстоятелствата във връзка със
забава на доставката и монтаж, искането следва да се отхвърли, тъй което не е
6
необходимо за същите обстоятелства да бъде разпитван свидетел.
На ответника следва да бъде допуснат един свидетел при режим на довеждане за
установяване на фактите относно отлагането от страна на ищеца на доставката и
монтажа, както и по повод обстоятелствата, свързани с извършването на доставката и
монтажа на кухненското обзавеждане. На основание чл. 159, ал. 2 ГПК искането в
останалата част следва да се остави без уважение.
Делото следва да се насрочи за разглеждане в открито съдебно заседание с
призоваване на страните, които да бъдат приканени да разрешат правния спор,
предмет на делото, по доброволен път.
Така мотивиран, съдът

ОПРЕДЕЛИ:
ПРИКАНВА страните към сключване на спогодба за уреждане на правния спор,
предмет на делото. Разяснява на страните, че при постигане на съдебна спогодба
дължимата държавна такса е в половин размер, а при своевременно постигане на
споразумение за доброволно уреждане на спора ще спестят процесуални усилия и
разноски.
УКАЗВА на страните, че за постигане на съдебна спогодба следва да се явят
лично в съдебно заседание или да упълномощят свой процесуален представител, който
от тяхно име да постигне спогодба, за което следва да представят по делото изрично
пълномощно.
ПРИЕМА проект за доклад съобразно обстоятелствената част на определението,
като указва на страните, че могат да изразят становище по същия и да релевират
доказателствени искания най-късно в първото по делото съдебно заседание, като в
противен случай те губят възможността да направят това по-късно, освен при
условията на чл. 147 ГПК.
ПРИЕМА представените от страните писмени документи като доказателства в
производството.
ДОПУСКА изготвяне на съдебна техническа експертиза, вещото лице по която
да отговори на въпросите на ищеца, преформулирани от съда, както следва: има ли
дефекти (недостатъци) по изработеното, предмет на договора за изработка, които да се
дължат на работата на изпълнителя, в т.ч. при проектирането, изработването и
монтажа на оборудването; какви са те, отстраними ли са и каква би била стойността за
отстраняването на недостатъците по средни пазарни цени, като вещото лице сравни
наличното оборудване у ищеца с уговореното в договора в качествено отношение,
както и на поставените от ответника в отговора въпроси при депозит в размер на
сумата 600 лева, вносими от страните поравно в едноседмичен срок от съобщението.
УКАЗВА на страните в същия срок да представят документи, че депозитите са
внесени.
НАЗНАЧАВА за вещо лице А. В. П., тел. ***, Специалност: Дървообработване и
производство на мебели, Инженер-дизайнер, Производство на мебели.
Вещото лице да се уведоми за поставените задачи и да се призове за ОСЗ след
представяне на документи за внасяне на депозитите.
7
ДОПУСКА събирането на гласни доказателствени средства чрез разпит на един
свидетел на ищеца при режим на довеждане в първото открито съдебно заседание за
установяване на обстоятелствата относно установяване на причинените му неудобства
поради некачественото изпълнение и лишаването му от възможност да ползва
петгодишна гаранция за доставените и монтираните електроуреди и на един свидетел
на ответника при режим на довеждане за установяване на фактите относно отлагането
от страна на ищеца на доставката и монтажа, както и по повод обстоятелствата,
свързани с извършването на доставката и монтажа на кухненското обзавеждане.
УКАЗВА на страните да водят допуснатите им свидетели, като в случай че същите не
се явят, без да са налице уважителни причини за това, установени с надлежни
документи, съдът ще отмени определението, с което ги е допуснал и ще наложи глоба
на страната, която става причина за отлагане на делото.
ОСТАВЯ БЕЗ УВАЖЕНИЕ исканията на страните за разпит на по още един
свидетел при режим на довеждане.
НАСРОЧВА делото за разглеждане в открито съдебно заседание на 17.10.2024 г.
от 09:50 часа, за когато да се призоват страните и вещото лице.
Препис от настоящото определение, в което се съдържа проектът на доклада по
делото, да се връчи на страните, а на ищеца и препис от отговора, подаден от
ответника.

Съдия при Софийски районен съд: _______________________
8