О П Р Е Д Е Л Е Н И Е
№………../….....08.2019г.
гр.Варна
ВАРНЕНСКИЯТ ОКРЪЖЕН
СЪД, ТЪРГОВСКО ОТДЕЛЕНИЕ, в
закрито съдебно заседание на двадесет и втори август през две хиляди и деветнадесета година, в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ДИАНА МИТЕВА
ЧЛЕНОВЕ: ЕЛИНА КАРАГЬОЗОВА
Мл.с. НАСУФ ИСМАЛ
като разгледа докладваното от съдия Карагьозова
въззивно търговско дело № 1289 по описа за 2019 година,
за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството
по делото е образувано по постъпила въззивна жалба
вх.№ 46543/26.06.2019г., подадена от "Водоснабдяване и канализация -
Варна" ООД, ЕИК: *********,, срещу
решение №2495/05.06.2019г., постановено по гр.д. № 85/2019г. на РС-Варна, с
което е признато за установено в отношенията между страните, че ищецът Етажна
собственост жк. "Доверие" - ул. "Одрин" 18-20,
представлявана от управителя П.В.Ц., ЕГН: **********, не дължи на ответника
сумата от 690.44 лв. по фактура №
**********/17.07.2017 г., за периода от 13.06.2017 г. до 11.07.2017 г. и сумата
от 292.56 лв. по фактура №
**********/15.09.2017 г., за периода от 10.08.2017 г. до 11.09.2017 г.,
фактурирани за извършване на ВиК услуга - доставка,
отвеждане и пречистване на питейна вода на обект, с адрес в гр. Варна, ул.
"Одрин" 18-20, с абонатен № 1101553, както и сумата от 129.30 лв. -
лихва за просрочено плащане, на основание чл. 124, ал. 1 от ГПК.
В жалбата са
наведени доводи за неправилност на обжалваното решение. Поддържа се, че
реалната консумация и правилното остойностяване на показанията на главния
водомер се установява от заключението на СТЕ. Вътрешната водопроводна мрежа е
собственост на потребителя, поради което при теч или неизправни индивидуални
водомери, задължение на потребителите е същите да бъдат отстранени. Причината
за голямата разлика в показанията се установява от представения протокол от 04.04.2018г. и се изразява в необхваната вода в помещения в
сградата и водомери с изтекла валидност на метрологична проверка. Протоколът е
подписан и от двете страни и са направени предписания от страна на ВиК оператора. При установяване на разлика между главния
водомер и отчетите по индивидуалните водомери, същата се начислява и фактурира
по откритата партида на главния водомер. Претендира се за отмяна на първоинстанционното решение и отхвърляне на предявените
искове.
В срока по чл. 263, ал. 1 ГПК е постъпил отговор от въззиваемата страна, в който жалбата се оспорва като
неоснователна и се възпроизвеждат мотивите на обжалваното решение. Твърди се,
че съгласно чл.30 от Наредба 4/14.09.2004г. е следвало процесните
суми да бъдат разпределени служебно от ВиК оператора
на всеки индивидуален потребител от етажната собственост. Вместо това са
издадени две фактури общо на абонатен номер 1101553, без да е посочено името на
абоната или административен адрес на сградата.
Въззивната жалба е подадена в срока по чл. 259, ал. 1 ГПК, от активно легитимирано лице, срещу подлежащ на обжалване съдебен акт,
процесуално допустима е и отговаря на останалите съдържателни изисквания на чл.
260 и чл. 261 ГПК. Страните
не се позовават на процесуални нарушения във връзка с доклада по делото, не се
констатира и необходимост във въззивното
производството да се предоставя възможност за предприемане на процесуални
действия от страните, поради релевирани нарушения съдопроизводствените правила; доказателствени
искания не са направени.
На въззивника
следва да бъде дадена възможност да уточни обжалваемата
част от решението, доколкото е налице противоречие между съдържащата се в
обстоятелствената част частична формулировка и петитума
за отмяна на решението в цялост, а и внесената държавна такса е в размер
съответен на всички предявени искове за главници и лихви.
Предвид
допустимостта и редовността на въззивната жалба и на
основание чл.267, ал.1 ГПК съдът
О П
Р Е Д
Е Л И :
УКАЗВА на въззивника в
едноседмичен срок от уведомяването с писмена молба с препис за насрещната
страна, да уточни дали обжалва решението изцяло (включително по иска за лихва)
или само в отделни негови части, като формулира съответен петитум
на въззивната жалба.
При неизпълнение в срок въззивната
жалба ще бъде оставена без движение.
ПРИЕМА за разглеждане, като
допустима и редовна въззивна жалба вх.№ 46543/26.06.2019г., подадена от "Водоснабдяване
и канализация - Варна" ООД, ЕИК: *********, срещу
решение №2495/05.06.2019г., постановено по гр.д. № 85/2019г. на РС-Варна, с
което е признато за установено в отношенията между страните, че ищецът Етажна
собственост жк. "Доверие" - ул. "Одрин" 18-20,
представлявана от управителя П.В.Ц., ЕГН: **********, не дължи на ответника
сумата от 690.44 лв. по фактура № **********/17.07.2017 г., за периода от
13.06.2017 г. до 11.07.2017 г., сумата от 292.56 лв. по фактура №
**********/15.09.2017 г., за периода от 10.08.2017 г. до 11.09.2017 г., фактурирани
за извършване на ВиК услуга - доставка, отвеждане и
пречистване на питейна вода на обект, с адрес в гр. Варна, ул. "Одрин"
18-20, с абонатен № 1101553, както и сумата от 129.30 лв. - лихва за просрочено
плащане, на основание чл. 124, ал. 1 от ГПК.
НАСРОЧВА делото за разглеждане в открито
съдебно заседание на 09.10.2019г. от 14,00 часа, за която дата и час да се
призоват страните с препис от настоящото определение, като на въззивника се връчи и препис от отговора на въззивната жалба.
ПРИКАНВА страните към спогодба и
възможността да уредят доброволно отношенията си чрез медиация или друг способ
за доброволно уреждане на спора, като им указва, че при приключване на делото
със спогодба половината от внесената държавна такса се връща на ищеца.
УКАЗВА на
СТРАНИТЕ за възможността да разрешат спора, чрез медиация, като ползват Центъра
по медиация, разположен на 4 етаж в сградата, в която се помещава Съдебно-изпълнителна
служба при Pайонен съд Варна на адрес: гр. Варна, ул.
„Ангел Кънчев" № 12, тел. *********; служител за контакти - Нора Великова.
Определението не подлежи на обжалване.
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
ЧЛЕНОВЕ: 1.
2.