Р
Е Ш Е
Н И Е
№
390/17.07.2018г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
Административен съд - Монтана, в
съдебно заседание на тринадесети юли през две хиляди и осемнадесета година в
състав:
Председател : ОГНЯН ЕВГЕНИЕВ
Членове:
СОНЯ КАМАРАШКА
БИСЕРКА БОЙЧЕВА
при секретар
А*** Л*** и с участието
на прокурора
Галя Александрова разгледа докладваното
от съдията
ОГНЯН ЕВГЕНИЕВ
КАНД №338/2018г. по описа на
Административен съд Монтана
Производство
е по реда на чл.208 и сл. Административно процесуален кодекс (АПК) във връзка с
чл.63 ал.1 Закон за административните нарушения и наказания (ЗАНН).
С Решение №69 от 18.05.2018г.,
постановено по АНД №622/2017г., Районен съд Лом е отменил Наказателно
постановление №19/01.11.2017г. на Директора на РИОСВ-Монтана, с което на Т.М.Г.
***, на основание чл.151, ал.1, т.4 Закон за управление на отпадъците (ЗУО) е
наложена глоба в размер от 1400 (хиляда и четиристотин) лева.
Недоволен от така постановеното
решение, касатора го обжалва и развива доводи, че е неправилно, като моли да се
отмени, като се постанови решение, с което бъдат отменени наложените
административни наказания. По същество на жалбата, касатора, чрез пълномощника
си юрисконсулт Н*** , излага доводи в подкрепа на жалбата си и моли да бъде
уважена.
Ответника моли да се отхвърли жалбата
като неоснователна.
Представителят
на Окръжна прокуратура Монтана дава мотивирано заключение, че жалбата е
основателна и атакуваното решение следва да се потвърди като отмени като
неправилно и се постанови решение по същество на спора, с което да се потвърди
наложеното административно наказание.
Настоящият
състав на Административен съд Монтана, като взе в предвид оплакванията в
жалбата, доводите на страните, събраните по делото доказателства и приложимата
нормативна уредба намира за установено следното:
Касационната
жалба е подадена в срока по 211 АПК, от надлежна страна имаща правен интерес от
обжалването, поради което е допустима. Разгледана по същество е ОСНОВАТЕЛНА при
следните доводи.
За да отмени
наказателно постановление, Районен съд Лом е приел, че от една страна касатора не бил извършил административно нарушение на
разпоредбата на чл.112,ал.1, т.1 ЗУО, а от друга страна случая бил маловажен по
смисъла на чл.28 ЗАНН, което го е мотивирало да отмени наложената имуществена
глоба.
Настоящият
съдебен състав счита, че въззивното решение е неправилно при следните доводи:
Основателно,
касатора сочи в жалбата си, че обжалваното решение е неправилно. Това е така,
тъй като от събраните по делото писмени и гласни доказателства по безспорен и
категоричен начин се установява извършеното нарушение на чл.112, ал.1, т.1 ЗУО.
Настоящият съдебен състав счита, че показанията на свидетеля М*** А*** , който
има качеството на актосъставител и свидетеля М*** А*** , който има качеството
свидетел при съставяне на АУАН (с неправилно отразено име в протокола от ОСЗ
проведено на 25.01.2018г.) е следвало да се кредитират от въззивния съд за
сметка на представените от административнонаказаното лице писмени
доказателства, които не представляват официални документи и не оборват
констатациите на АУАН. Изнесеното от свидетелите М*** А*** и М*** А*** изцяло
кореспондира и потвърждава констатацията за извършено нарушение на чл.112,
ал.1, т.1 ЗУО, която е направена в АУАН. Тези свидетели са изложили фактическата
обстановка без да са пряко заинтересовани лице и техните констатации са
отразени надлежно в АУАН. По разбиране на настоящият съдебен състав в случая е
безспорно установено, че административнонаказаното лице, в качеството си на
Кмет на кметство с. Д*** , в нарушение на чл.112, ал.1, т.1 ЗУО не е осъществило
контрол на дейности свързани с образуване, събиране,
включително разделното, съхраняване, транспортиране, третиране на битови и
строителни отпадъци.
Настоящият съдебен състав счита,
че неправилно в мотивите си въззивния съд е изложил доводи, че случая е
маловажен по смисъла на чл.28 ЗАНН. Това е така, тъй като случая не може да се
приеме, че е маловажен по смисъла на чл.28 ЗАНН, тъй като е пряко свързан с
осъществяване на контрол върху обществено опасни дейности свързани с битовите и
строителните отпадъци, тоест опосредено е свързан със защита на живота и
здравето на населението в съответното населено място. С оглед характера на
нарушението, липсата на данни за извършени други нарушения от административнонаказаното
лице и предвид обстоятелството, че глобата е наложена към минимума предвидена в
разпоредбата на чл.151, ал.1, т.4 ЗУО е налице основание да се приеме, че са
изпълнени и изискванията на чл.27 ЗАНН в съответствие с изискванията на чл.12 ЗАНН.
С оглед на изложеното, касационната инстанция намира, че съдебното решение е
неправилно, предвид което следва
да се отмени. Предвид обстоятелството, че делото е изяснено следва да се
постанови решение, с което да се отмени обжалваното решение и се постанови
решение по същество, с което да се потвърди наказателното постановление.
Предвид гореизложеното и на основание
чл.221 АПК във вр. чл.63 ал.1 ЗАНН, настоящият касационен състав на
Административен съд Монтана
Р Е Ш И
ОТМЕНЯ Решение
№69 от 18.05.2018г., постановено по АНД №622/2017г. по описа на Районен съд Лом
и вместо него ПОСТАНОВЯВА:
ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление №19/01.11.2017г.
на Директора на РИОСВ-Монтана, с което на Т.М.Г. ***, на основание чл.151,
ал.1, т.4 Закон за управление на отпадъците (ЗУО) е наложена глоба в размер от
140 (хиляда и четиристотин) лева.
Решението
е окончателно и не подлежи на обжалване.
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
ЧЛЕНОВЕ: