Протокол по дело №3440/2021 на Районен съд - Сливен

Номер на акта: 49
Дата: 17 януари 2022 г. (в сила от 17 януари 2022 г.)
Съдия: Мария Димитрова Каранашева
Дело: 20212230103440
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 3 август 2021 г.

Съдържание на акта

ПРОТОКОЛ
№ 49
гр. С., 14.01.2022 г.
РАЙОНЕН СЪД – С., VII СЪСТАВ, в публично заседание на
четиринадесети януари през две хиляди двадесет и втора година в следния
състав:
Председател:Мария Д. Каранашева
при участието на секретаря Добринка Ст. Недкова
Сложи за разглеждане докладваното от Мария Д. Каранашева Гражданско
дело № 20212230103440 по описа за 2021 година.
На именното повикване в 13:30 часа се явиха:
СТ. М. СТ., редовно призован се явява лично .
А1 България ЕАД, редовно призовани, явява се юриск. К..
С.С. : Да се даде ход на делото.
Юриск. К. : Да се даде ход на делото.
Съдът на основание чл. 142, ал. 1 от ГПК приема, че няма процесуални
пречки за даване ход на делото, поради което
О П Р Е Д Е Л И :
ДАВА ход на делото .
Съдът констатира, че неправилно е посочил в доклада правна
квалификация чл. 45 от ЗЗД а правилната квалификация на предявеният иск е
чл. 49 от ЗЗД, поради което и на основание чл. 146 ал. 1 от ГПК
О П Р Е Д Е Л И :
КВАЛИФИЦИРА предявеният иск като такъв с правно основание чл. 49
от ЗЗД.
Съдът ПРЕДОСТАВЯ възможност на страните да изразят становището
си във връзка с квалификацията на иска в днешно съдебно заседание.
С.С.: Нямам възражения.
Юриск.К.: Нямам възражения.
1
Съдът ВЪВЕДЕ в залата допуснатите до разпит трима свидетели на
ищеца .
Съдът снема самоличността на свидетелите, както следва:
И.В. С.а, ЕГН ********** от гр. С., ул. ............., съпруга на СТ. М. СТ..
М. Й. СТ., ЕГН ********** от гр. С.,жк. .........., работи в магазин на А1
на бул. Цар Освободител 34.
С. С. М., ЕГН ********** от гр. С., кв. ........, работи в А1 ЕАД на бул.
Цар Освободител 34. като търговски консултант.
Съдът на основание чл. 166, ал. 1,т. 2 от ГПК УКАЗВА на И.В. С.а, че
има право да откаже да свидетелства.
И.В. С.а ЗАЯВИ, че желае да бъде свидетел.
Съдът на основание чл. 170, ал. 1 от ГПК ПРЕДУПРЕДИ свидетелите
С.а, С. и М. за наказателната отговорност, която носят пред закона в случай
на лъжесвидетелстване.
Свид. С.а, С. и М. ДАДОХА ОБЕЩАНИЕ да кажат истината, след
което съдът ИЗВЕДЕ от залата свидетелите С. и М.. И ПРИСТЪПИ към
разпита на свид. С.а.
Свид. С.А – РАЗПИТАНА КАЗА: Аз съм титуляр на партидите на
всички три телефона и цифровата телевизия. От 25 години сме абонати на А1.
За първи път тази година се случи това, предполагам, че умишлено ни
подведоха, защото аз единственото, което исках, е понеже телефона е на
дъщеря ми, тя учеше онлайн и не и стигаше интернета. Помолих
служителката да ми предложи възможно най-ниска такса, единственото ми
условие интернета да бъде неограничен. Това се случи началото на м.02.2021
г. Тя ми предложи услуга с 33 лева на месец и аз се съгласих. Ровеше си в
компютъра, аз изчаках пред масата. Показа ми слушалки, които ако искам да
ги взема всеки месец ще плащам между 10 и 12 лева такса. Аз категорично
отказах и казах, че не искам сумата ми да надвишава 33 лева.Тогава влезе в
склада може би и ми изнесе други слушалки, за които ми каза, че като лоялен
клиент ще ги платя еднократно 15 лева. Два пъти я попитах да не ми се
начислят някакви такси, отговорът й беше „не“, плащам 15 лева и ми дава
слушалките. Там се подписваш на дисплей и не виждаш, като приключи
всичко ми дадоха една торба, в която беше договора и слушалките, които
2
купих. След това като дойде време да плащаме мъжът ми каза, че сумата е
много по-висока от тази такса 33 лева. Тогава извадихме от картонената
торба договора и слушалките и вътре имаше някаква карта, която нито съм
искала, нито съм виждала, нито знам за какво се използва. Това се случи
около един месец след сключването на договора, не е един месец, рано, рано
беше на 12-ия или 13-ия ден, отидохме с мъжа ми в офис на А1, като исках да
си върна тези слушалки и тази карта и да си ми е таксата 33 лева на месец,
както се бяхме уговорили. Тогава служителите започнаха да се държат доста
грубичко с нас, повишават тон, да съм гледала какво подписвам, аз няма от
къде да видя какво подписвам, тогава ми казаха, че за тези слушалки аз всеки
месец отново ще плащам някаква сума, а категорично служителката ми каза,
че еднократно плащам 15 лева. След много уговорки грабнаха слушалките от
ръката ми и ми хвърлиха 15 лева. Исках да върна и картата, но те не ми я
приеха, казаха да съм гледала, аз просто им се предоверих, мислех, че това
което говорим очи в очи ще бъде отбелязано в договора, въобще не съм
предполагала, че може да се случи. Никога не съм закъснявала с вноска за
тези 20 години, винаги съм била много точна и отговорна с тях. Не ни взеха
картата, наложи се да платим неустойка, забравила съм, предполагам че бяха
70-80 лева, понеже мъжа ми ги плаща онлайн. Прибрахме се в къщи и
решихме, че повече няма да бъдем техни абонати. Видяхме, че договора на
цифровата ни телевизия и интернета изтича скоро. Прочетохме го и там
пишеше, че за да откажем след като той изтича, трябва да внесем
предизвестие един месец преди да е изтекъл. Написахме предизвестието и го
занесохме. Подадох го на служителя и той ме попита защо не искаме да сме
техни абонати. Отговорих му, че така сме решили. Той взе предизвестието и
ми каза, че си имат свои формуляри, че това не му върши работа, върна ми го,
подписах се на дисплея и подаде формуляра на хартиен носител. Занесох го
на мъжа ми и видяхме, че това е искане за прекратяване на договор, а не
предизвестие, аз исках с предизвестие да си прекратя договора и отново бях
подведена. След един месец решихме да върнем всички устройства, които са
ни дали, точно на датата, когато изтича договора за интернет и телевизия.
Направихме собствен опис с номерата на устройствата и отидохме в А1. Още
със заставането пред касата, поисках освен описа, който те ще ми дадат за
тези устройства да входира и нашия опис, служителката каза, че няма
проблем, но има проблем. Започна да си описва тя, извади ги от торбите,
3
прави си опис, но той не отговаряше на това, което връщахме. Ние описахме
със серийните номера, понеже им нямахме доверие. Съгласихме се, стига да
входира нашия опис, като провери, че всичко е точно, че няма да има
проблем, но тя категорпично отказа, първо се съгласи, след това отказа.
Оттам нататък започнахме да говорим с тях, единствено искахме да ни
входират описа. Започнаха да се държат грубо, повишиха ни тон и ни
заплашиха, че ще ни изпхвърлят от офиса. Тогава ние извикахме полиция,
съпруга ми звънна. След като дойде полицията, едно момче грабна от мен
описа и каза, че ще го входира като жалба. Приключи се въпроса, излязохме
унизени, притеснени, омерзени от офиса на А1. Нямаше хартиен носител,
когато подписвах договора, подписвах се само на дисплея. Не съм поискала
договора на хартиен носител, защото им имам доверие. Първия път платихме
неустойка за слушалките, по точно за картата, която не знам каква беше и
после трябваше да платим още 400 лева неустойка. Не знам за какво бяха
тези 400 лв., няколко месеца подред ни излизаха, че тези 400 лв ги дължим.
Предполагам, че около три четири месеца ни излизаха тези 400 лв. след като
върнахме устройствата. Ние не сме спали по цели нощи с мъжа ми, за да
мислим, как ще ги платим тези суми, издържаме студентка и се чудехме, ако
ги платим, как ще пратим на нея пари. Имах договор за интернет с А1, но аз
преподписах договора, защото ни трябваше неограничен мобилен интернет
заради онлайн обучението на дъщеря ни. Когато ми връчиха искането за
прекратяване на договора, ние не бяхме върнали устройствата, може би два-
три дена след това не съм сигурна. Ние бяхме толкова разстроени и затова не
сме гледали, дали имаме услуга. Дадоха ни това, което те си описаха, когато
връщахме устройствата, но то не отговаряше точно на серийните номера на
устройствата и затова искахме да входират нашия опис, за да знаем, че
всичко е точно. Неустойката от 400 лв не сме я платили, след 2 или 3 месеца
тази неустойка изчезна. На мен лично никой не ми се е обаждал да търси тази
неустойка, не знам дали някой е звънял на мъжа ми.
Съдът ОСВОБОДИ свид. И. С.а и я ИЗВЕДЕ от залата, след което
ВЪВЕДЕ в залата свид. С. М..
Свид. М. – РАЗПИТАНА КАЗА: Господина /свидетелката сочи ищеца/
го срещнах за първи път във връзка с подписан договор от жена му.
Ориентировъчно беше април месец миналата година. Доколкото знам, тъй
като не работих тогава аз с госпожата, видях, че госпожата говореше с
4
колежката и подписваше договор и след известно време дойде господина със
съпругата си и имаше възражения по договора. Следващия път когато имах
пряк контакт с него и с госпожата беше, когато пристигнаха за прекратяване
на телевизия и интернет, търсиха оферти, бяха обслужвани от друг колега,
който не работи във фирмата, беше още в обучение и видя, че изпитва
затруднения при обслужването и се намесих, запознах господина и госпожата
с опциите за подписване, прекратяване ако оставя договора на безсрочен,
като през цялото време г-н С., беше ядосан, според мен предвид това което
казах, преди малко че жена му е подписала договор с А1. Пуснахме заявление
за прекратяване и на 3 май сутринта дойдоха господина и госпожата,
донесоха ми оборудване за телевизия и интернет, които да се върнат след
прекратяване. Започнах да оглеждам оборудването, дали отговаря на
цифрите на това, което е заприходено в системата и на единия приемник му
липсваше картата, те са едно цяло за нашата система, господина ми беше
написал ръчно написан от него протокол, с това което ми носи и настояваше
да го вкарам в нашя архив, аз не му отказах. Видях, че тази карта липсва,
направих си необходимите проверки на вътрешната линия за несъответствия
и след като казах, че трябва да ми донесат приемника с картата, оставих
приемника на банката, тъй като не мога да го приема, тъй като не е пълен
комплект. В този момент господина избухна, буквално не спираше да говори,
казваше ми как трябва да си върша работата и започна със закани, как ще
потърси компетентните органи. Аз се опитвах да го успокоя, не е за първи път
някой да забрави карта, но в случая нещата бяха ескалирали по емоционално.
С госпожата разписахме приемо-предавателните протоколи за това, което
носят, съответно аз писах до София за несъответствията, които имаше, но се
оказа, че не отговарят. Отново им казах, че трябва да вземат приемника и да
го донесат с картата. Междувременно г-жа С.а беше тръгнала за работа тъй
като закъсняваше, а г-н С. настояваше така емоционално за издаване на
входящ номер на ръчния протокол, който ни беше донесъл. Аз му казах, че
съм го вкарала в архива на документите на г-жа С.а, но входящ номер може да
се издаде само на нашия протокол или под формата на жалба на техния
протокол. Тук господина се ядоса още повече, стана още по вербално
агресивен, продължаваше да настоява за това. Питахме го, че можем да го
направим като жалба, той каза не, каза, че иска просто входящ номер. Казах,
че няма проблем, но трябва да се върне г-жа С.а, тъй като г-н С. не е
5
нотариално упълномощено лице и не е титуляр по договора. Той се обади на
г-жа С.а да се върне от своя път и се закани излизайки от офиса, като се обади
на 112, като каза, че в нашия магазин се извършва опит за измама. След
няколко минути госпожата вече беше в магазина, входирахме жалбата и
полицията дойде, обясниха на г-н С., че този сигнал, който е подал не е за тях
и може да се обърне към компетентните органи, КЗП, съответно прокуратура,
съд. Записаха ни имената и си тръгнаха. Г-н и г-жа С.а напуснаха офиса
изключително ядосани, г-н С. говореше пътьом как ще видим ние, как ще си
търси правата, как сме били измамници и мошеници и всякакви други
епитети. След жалбата неустойките отпаднаха и юни месец вече бяхме
привикани в прокуратурата, тъй като господина беше пуснал жалба срещу
нас с колежката М.. Докато работех в А1 бях търговски консултант,
сключваме договори с клиентите и продаваме различен вид услуги, интернет,
телевизия, мобилни услуги, мобилни устройства, рутери, плестейшъни,
техника за забавления и за работа. Устройствата, които ни бяха донесени
приличаха на тези, които нашата фирма инсталира по домовете на абонатите,
но имаше суич, който беше на г-н С. и аз му го върнах. Доколкото съм
запозната техниците ни при монтиране на устройства в домовете на клиентите
издават приемо-предавателни протоколи, на които има имената на техника,
кога е извършен монтажа, име на абоната срещу подписа и серийните номера
на устройствата, които са монтирани. Често се случва тези устройства да
дефектират. Техниците след подаден сигнал от страна на клиента сменят
устройствата, сменят и картите, каквото е повредено при абоната. След като
сменят дефектирало устройство или карта, нашите техници оставят приемо-
предавателен протокол, но често в програмата, в която работим ние, не се
виждат новите номера или стоят служебно назначени цифри, заради които
звъним на вътрешния ни сапорт да потвърдят, дали устройството, което
клиента носи отговаря на това, което е в системата. Звъннах, за да попитам,
дали този приемник, може да работи с карта и те ми казаха, че задължително
приемника работи с карта. Ако устройството се върне без карта, това
означава, че не мога да го приема, тъй като не е в пълен комплект. За да се
премахме неустойката от 100 лв., приемника и картата са едно цяло и трябва
да се върнат заедно. Това е според договорните условия и вътрешните
правила на А1, не е по мое осмотрение. Ако абонат реши да прекрати договор,
попълваме формуляр заявление за прекратяване на договор. Това е
6
формуляра, който даваме на всеки, който желае да си прекрати договора. Това
е стандартна страница от сайта на А1 за всеки един потребител регистриран в
А1.
Съдът ОСВОБОДИ свид. М. и я ИЗВЕДЕ от залата, след което
ВЪВЕДЕ в залата свид. С..
Свид.С. – РАЗПИТАНА КАЗА: Познавам господина /свидетелката
посочи ищеца/, впоследствие разбрах, че е съпруг на наша клиентка.
Господина го видях няколко седмици след като дамата ни посети в магазина
имаше определени искания по договора, имаше възражения, тъй като
дъщеричката й студентка и си е поръчвала безсрочни, на наше казано, адоне
от интернет по 5000 мегабайта мобилен интернет те излизат много скъпо и й
предложих да актуализираме плана. Може би беше пролетта нещо такова.
Тогава й предложих карта за интернет, която да е алтернативен вариант, в
който студентката да може да има интернет и да не поръчва такива безсрочни
пакети. Цената на тази карта за интернет беше с 10 лева месечна такса. Преди
да сключи договора с г-жа С.а й представих хартиен договор и дори й го
предадох. Абсолютно на ниво ЕГН, всички възможни услуги са сметнати.
Уточнихме с госпожата каква ще е месечната такса, дори имаше намаляне на
месечната такса. Не си спомням каква беше месечната такса. Не си спомням
новодоговорената такса. Спор с дамата не сме имали в никой случай, беше
доволна. След което вече минаха няколко седмици, клиента ни посети в
магазина с възражения, каза че не е запозната, не е искала, госпожата беше
със съпруга си г-н С. и каза, че не желае да сключи договор. След това г-н С.
поиска да обясним, защо сме го направили, ние му казахме че той не е
титуляр по договора и ако желае дамата можем да обсъдим това което е
подписано и новата услуга и ако има възражения да калкулираме отново и да
изчистим недоразумението, което не можем да кажем на господина, тъй като
той не е титуляр на договора. След това мога да кажа, че господина беше
извън контрол, не беше присъщо за клиент в нормалното му поведение, оттук
нататък нямаше нищо нормално. Още няколко пъти ни посети в магазина, но
оттук насетне, след като мениджъра на магазина сметна да го обслужвам аз,
за да няма повече конфликт, защото очевидно имаше, той прецени, че той ще
поеме с останалите колеги. Предложих й преминаване от договор А1
Инлимитед 26 и й предложих предоговаряне на Уан лимитед 32, защото
имаше два безсрочни пакета от 5000 мегабайта единия от тях струва 10 лв, а
7
по принцип при засичане билинг, един такъв пакет може да струва и 20 лв.,
зависи кога е засичането ако има два такива. Тогава с тези два пакета
надхвърляше доста месечната такса, като аз се уверих, че ако преминем към
другия абонаментен план, ще намалим месечната такса. Договора не е бил
подписан на хартия. Категорично предоставих договора на г-жа С.а, преди да
подпише договора. Няма срок на договора на застраховката на Моето
устройство. По всяко време на договора, тъй като застраховката е безсрочна,
може да се откаже от нея, даже и в деня на пускането. Слушалките струваха
по принцип 300 и няколко лева, но планът на дамата е доста висок и
позволяваше да й се дадат на много ниска цена. Уточнихме с госпожата, че
тези слушалки са 20 лв и тя ги плати, като ежемесечно за тези слушалки се
дължи застраховка, ако желаеше госпожата можеше да не я сключва. Не е
обвързващ договора за застраховка. Единственият ни разговор с дамата беше,
когато се преподписа договора. Оттам нататък само и единствено ни
посещаваше само г-н С., но тъй като той не е титуляр по договора и затова не
сме му давали информация. А1 Сърф 10, то не се е появило, то е разяснено на
клиентката, като й дадохме алтернативен вариант да ползва като втори слот
на карта чип за мобилен интернет, за да няма последващи такива безсрочни
пакети. Като връчих на госпожата картата за мобилния интернет й разясних,
че тя ще плаща за нея допълнителни 10 лв за мобилния интернет за тази
карта.
Съдът ОСВОБОДИ свид. С. и я изведе от залата.
Г-н С.: Няма да соча други доказателства.
Юриск.К.: Няма да соча други доказателства.
Съдът на основание чл. 149, ал. 1 от ГПК, като съобрази, че страните
нямат други доказателствени искания
О П Р Е Д Е Л И :
ОБЯВЯВА съдебното дирене за приключено и дава ход на
У С Т Н И Т Е С Ъ С Т Е З А Н И Я :
Г-н С.: Почитаема г-жо съдия, моля да приемете исковата ми молба,
както и доказателствата приложени с нея, както и защитната си реч, която ще
предоставя, съгласно вашето определение и да приемете решение, което да
удовлетвори напълно исковата ми молба, обезщетение от 5000 лв. за
8
претърпени неимуществени вреди, ведно със законната лихва от 2.02.2021 г.
Претендирам за съдебни разноски, явяващи се в платената държавна такса от
200 лв.
Юриск.К. : Моля да отхвърлите така предявеният иск. Считам, че е
неоснователен, недоказан, а също така и недопустим. Моля да ми присъдите
разноски, представляващо юриск. възнаграждение.
Г-н С.: Правя възражение за прекомерност на възнаграждението.
Съдът на основание чл. 149, ал. 3 от ГПК
О П Р Е Д Е Л И :

ПРЕДОСТАВЯ въззможност на страните да представят писмени защити
в едноседмичен срок от днес.
Съдът счете делото за изяснено, поради което и на основание чл. 149,
ал. 2 от ГПК
ОПРЕДЕЛИ:
ОБЯВЯВА устните състезания за приключени и ОБЯВИ на страните, че
ще произнесе решението си на 10.02.2022 г.
Протоколът се изготви в с.з.
Заседанието се закри в 14:40 часа.
Съдия при Районен съд – С.: _______________________
Секретар: _______________________
9