Решение по дело №164/2019 на Административен съд - Пазарджик

Номер на акта: 368
Дата: 4 юни 2019 г. (в сила от 30 октомври 2019 г.)
Съдия: Георги Господинов Петров
Дело: 20197150700164
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 8 февруари 2019 г.

Съдържание на акта

Gerb osnovno jpeg                РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ПАЗАРДЖИК

 

 

 

РЕШЕНИЕ

 

 

№. 368/4.6.2019г.

 

 

 

В   ИМЕТО   НА   НАРОДА

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ПАЗАРДЖИК,  Х състав в открито заседание на петнадесети май през две хиляди и деветнадесетата година в състав:

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ : МАРИАНА ШОТЕВА

ЧЛЕНОВЕ :           ГЕОРГИ ПЕТРОВ 

                                  ВАСКО НАНЕВ

 

при секретаря ДИМИТРИНА ГЕОРГИЕВА и участието на прокурора СТАНКА ДИМИТРОВА, като разгледа докладваното от съдия ГЕОРГИ ПЕТРОВ административно дело № 164 по описа на съда за 2019 год., за да се произнесе взе предвид следното:

 

І. За характера на производството, жалбите и становищата на страните :

 

1. Естеството на оспорения акт, налага разглеждането и разрешаването на неговото оспорване да стане по реда на Глава Десета, раздел Трети от АПК, във връзка с чл. 45, ал.5 от ЗМСМА. В тази насока е необходимо да се отбележи следното :

Знаен е теоретичния спор за това, дали съответния за всяка календарна година Закон за  държавния бюджет на Република България и респективно Решението на Общинския съвет за приемане на съответния за всяка календарна година бюджет на общината са нормативни актове или не. Впрочем, различни становища по този въпрос, макар и рядко се срещат и в практиката

Поддръжниците на виждането, че републиканския и общинския бюджети не са нормативни актове, основават тази позиция на твърдението, че в случая става реч за финансов план за образуване и използване на общодържавния съответно общинския паричен фонд. Според тях бюджета е  равносметка (баланс) на държавата, съответно общината за нейните разходи и приходи през определен период от време - обикновено една година. Казано с други думи, републиканския, респективно общинския бюджет е опис (сметка) на предполагаемите приходи и разходи на държавата или общината за предстоящата година, утвърдени от парламента или от общинския съвет.

Това безспорно е така. Достатъчно в тази насока е да се цитира чл. 5 от Закона за публичните финанси, според който - Бюджетът на бюджетната организация е годишен финансов план, който се съставя, приема, променя, изпълнява и отчита съгласно този закон.  Не трябва обаче да се забравя, че бюджетът външно приема форма на санкционирана от представителния орган (парламент или общински съвет) сметка за приходите и разходите на държавата или общината. В тази насока пък следва да се посочат нормите на чл. 84, т.2 от Конституцията на Република България, според която – Народното събрание приема държавния бюджет и отчета за изпълнението му, съответно на чл. 21, ал.1, т. 6 от ЗМСМА, според който – Общинския съвет приема и изменя годишния бюджет на общината, осъществява контрол и приема и изменя отчета за изпълнението му.

Очевидно републиканския, респективно общинския бюджет съставлява сложна финансово-икономическа и правна категория и има различни аспекти, страни и характеристики:

Финансово-икономическа: От финансово-техническа гледна точка бюджетът без съмнение е обобщена сметка за приходите и разходите на държавата или общината за текущата финансова година.

Правна: Бюджетът се приема от съответния представителен орган като закон за републиканския бюджет или решение за приемане на бюджета на общината.

Цялостната приходна система на бюджета обикновено се изгражда, регулира и управлява от самостоятелна и не свързана пряко със закона за бюджета или решението на общинския съвет за приемането му нормативна уредба. Нормативния характер на  Закона за републиканския бюджет или решението на общинския съвет за приемане на бюджета на общината, се проявява основно по отношение на държавните или общинските разходи – бюджета фиксира с обвързваща сила техния обем и структура. Така определени, те са задължителни за органите на изпълнително-разпоредителната власт. Казано с други думи, закона за републиканския бюджет или решението на общинския съвет за приемане на общинския бюджет, възвеждат общо задължителни правила за поведение, които са правно основание за извършване действия по придобиване на приходи и осъществяване на разходи от държавните и общински органи на изпълнителната власт. Те са основанието, постъпленията от заплатени от гражданите и техните организации суми от данъци и такси, суми от услуги и права, предоставяни от държавата и общината, от държавна и общинска собственост и прочее, да бъдат осчетоводени и приобщени като приход в съответния бюджет и съответно да бъдат извършени плащания  за социални, здравни, образователни и други дейности, за заплати на администрацията, за придобиване на държавно и общинско имущество и др., които да бъдат осчетоводени и извършени като разходи от съответния бюджет. По този начин пък, републиканския и общинските бюджети пряко повлияват правата и законните интереси на гражданите, респективно на съответната местна общност.

Следователно закона за бюджета и решението на общинския съвет за приемане на бюджета на общината имат характер на нормативни актове, макар и с по особен характер. Тяхното предназначение е основно да структурират и лимитират държавните и общинските разходи, които са задължителни за изпълнително-разпоредителните органи, като дадат правното основание за придобиването на приходи и извършването на разходи от органите на изпълнителната власт.

За пълнота на изложението, в тази насока следва да се съобрази и разпоредбата на чл. 84, ал.6 от Закона за публичните финанси, според който – В рамките на срока по ал. 4 кметът на общината представя проекта на бюджет за публично обсъждане от местната общност, като оповестява датата на обсъждането най-малко 7 дни предварително на интернет страницата на общината и в местните средства за масово осведомяване. Публичното обсъждане се провежда по ред, определен от общинския съвет. За постъпилите предложения се съставя протокол, който се внася в общинския съвет заедно с окончателния проект на бюджета. Съответно и нормата на чл. 47 от същия закон, според която - Общинският бюджет е публичен и се контролира от местната общност по ред, определен от общинския съвет и от определените със закон компетентни органи.

Тези текстове от закона, очевидно очертава нормативния характер на решението на общинския съвет за приемане на бюджета на общината. Несъмнено в случая е налице акт на местния представителен орган, който по правното си естество е подзаконов административен акт, съдържащ административно правни норми, отнасящ се за неопределен и неограничен брой адресати и имащ многократно правно действие.

 

2. Текущото производство е образувано по Жалба на Б.В.Л., от с. Елешица, Обект Елешица, бл. 12, обл. Пазарджик, срещу Решение № 637 от 06.02.2019г. на Общински съвет Панагюрище, за приемане на бюджета на Община Панагюрище за 2019г.

Възразява се, че кметът на община Панагюрище е внесъл в Общински съвет, само проекто бюджета за 2019г. без направените предложения по време на бюджетното обсъждане в с. Елшица. Счита се, че това е нарушение на чл. 29, ал. 3 и ал. 4 от Наредбата за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета и за условията и реда за съставяне на тригодишната бюджетна прогноза за местните дейности на Община Панагюрище(Наредбата).

Конкретните възражения се свеждат до тава, в частта за капиталовата програма се предвиждат средства за основен ремонт на пътя в местността „Манзул“, за сметка на ремонт на 8 километрова отсечка на третокласен път Елшица – Граница Калугерово.

В този смисъл е направена конкретизация на жалбата с Молба вх. № 1922 от 21.03.2019г.(л.269 и сл.), като   е заявено, че тя се поддържа в частта по отношение на бюджета на с. Елшица и капиталовата програма, а в останалата част е поискано производството по делото да бъде прекратено. В Съдебно заседание на 10.04.2019г., това искане е оттеглено. До приключване на устните състезания по делото, други искания, възражения и конкретизации не са предприети от жалбоподателя.  

 

3. Ответния Общински съвет Панагюрище, чрез пълномощника адв. Ч. е на становище, че жалбата е неоснователна.

Според ответния местен представителен орган, в случая бюджетната процедура е спазена, включително в частта относно внасянето на протокола от проведените публични обсъждания на проекто бюджета. Относно останалите доводи на жалбоподателя се счита, че те са по целесъобразност. Независимо от това се сочи, че в приетият бюджет на общината са предвидени 10000,00лв. за ремонт на ул. на с. Елшица, обл. Пазарджик.

 

4. Представителя на Окръжна прокуратура Пазарджик, дава заключение, че в случая не се констатират нарушения на административно производствените правила, поради което счита жабата за неоснователна.

 

ІІ. За допустимостта :

 

5. Както се посочи, възраженията на жалбоподателя се концентрират по отношение на липсата на предвидени средства в бюджета на Община Панагюрище за 2019г. относно ремонт на 8 км. пътен участък с. Елшица – с. Калугерово и конкретно по отношение на дейност 606 „Изграждане, ремонт и поддържане на уличната мрежа“, § 10-00 „Издръжка“. 

 

 

Каза се, оспореното решение на Общински съвет Раковски е от категорията на актовете посочени в чл. 75 от АПК и съобразно правилото на чл. 187, ал.1 от АПК за тяхното обжалване няма определен преклузивен процесуален срок.

Жалбоподателя е адресно регистриран и живее в с. Елшица.

 

6. При това положение, жалбата с която е сезиран съда следва да бъде квалифицирана като допустима в частта по оспорване на Решение № 637 от 06.02.2019г. на Общински съвет Панагюрище, за приемане на бюджета на Община Панагюрище за 2019г. в частта му по отношение на дейност 606 „Изграждане, ремонт и поддържане на уличната мрежа“, § 10-00 „Издръжка“.

По отношение на останалата част на бюджета на Община Панагюрище за 2019г., приет с Решение № 637 от 06.02.2019г. на Общински съвет Панагюрище нито се твърди, нито се установява да е налице правен интерес от обжалването. В тази част производството по делото ще следва да бъде прекратено.

 

 

ІІІ. За фактите :

 

7. Със Заповед № 595 от 22.10.2018г. на Кмета на Община Панагюрище е открита процедура по съставянето на проекто бюджет на община Панагюрище за 2019г. Разпоредено е кметовете на кметства, началник отделите, ръководителите на второстепенни разпоредители с бюджет, ръководителите на проекти и ръководителите на бюджетни мероприятия да изготвят проект на бюджет за местните приходи и разходи за 2019г., като проектобюджета се представи в общинска администрация до 01.11.2018г.

Заповедта е обявена на интернет страницата на общината на 23.10.2018г.

 

8. На основание чл. 84, ал. 6 от Закона за публичните финанси и чл. 29, ал. 3 и ал. 4 от Наредбата е изготвена покана за публично обсъждане на проекта за бюджет на общината за 2019г. Съставен е график за всяко отделно населено място, посочен е часът за съответното обсъждане, както и мястото на неговото провеждане. Относно с. Елшица е определена дата – 09.01.2019г. от 10:30ч. до 11:30ч. в кметския кабинет.

Посочено е, че материалите по проекта за бюджета за 2019г.ще бъдат на разположение в приемната на общинска администрация и публикувани на интернет страницата на общината на 31.12.2018г.

Посочено е също така, че становища и предложения по проекта за общински бюджет за 2019г., могат да се представят в деловодството на Центъра за услуги и информация в сградата на общината.

Поканата е обявена на интернет страницата на община Панагюрище на 18.12.2018г.(л.25) и в пресата на 19.12.2018г.

Поканата, заедно с основните параметри на проекта за бюджет за 2019г.(л. 30 и сл.) е обявена в на интернет страницата на Община Панагюрище на 31.12.2018г. В представения проект по дейност 606 „Изграждане, ремонт и поддържане на уличната мрежа“, § 10-00 „Издръжка“ е предвидена сумата от 750000,00лв., финансирана от местни дейности.

 

9. Според представения по делото Протокол от 14.01.2019г. за постъпилите предложения, зададените въпроси и направените коментари по време на публичното обсъждане на проекта за бюджет в кметство Елшица, което е било проведено на 09.01.2019г. от 10:30часа в кабинета на кмета(л.130). Общо са присъствали 12 човека. В протокола са отбелязани предложенията – да се извърши рехабилитация на пътя с. Елшица – с. Калугерово и да се извърши подмяна на дограма в сградата на читалището. Вписани са направените коментари, между които и на Ангел Петров – всички целеви капиталови разходи от републиканския бюджет да се пренасочат за ремонт на пътя с. Елшица – с. Калугерово.

В същият протокол са отбелязани и междувременно постъпилите на електронната поща на общината, три предложения от Б.Л. както следва : да се ремонтира уличната мрежа на ул. Обект Елшица от 03.01.2019г. ; да се предвидят средства за ремонт на пейките в парка до пощата на с. Елшица от 05.01.2019г. и да се включат средства за рехабилитация на общински път PAZ 1102 с.Елшица – с. Калугерово от 10.01.2019г. Последно посоченото предложение, всъщност е заявено като искане за предоставяне на информация по реда на Закона за достъп до обществена информация.

 

10. От Кмета на общината е изготвен Доклад към проекта за бюджет за 2019г., индикативен годишен разчет за средствата и сметките от Европейския съюз за 2019г. и актуализирана бюджетна прогноза за 2019г. – 2021 г., който заедно с протоколите за публично обсъждане на бюджета е внесен в Общински съвет Панагюрище с вх. № ОС-02-17 от 16.01.2019г.

Според представените по делото Протоколи № 132 от 22.01.2019г.; № 133 от 29.01.2019г.; № 134 от 04.02.2019г.; № 98 от 14.01.2019г.; № 99 от 21.01.2019г.; № 100 от 28.01.2019г.; № 72 от 28.01.2019г.; №80 от 24.01.2019г.; №86 от 23.01.2019г.; №87 от 304.01.2019г.; №54 от 24.01.2019г., проекта за бюджет на общината е бил подробно обсъден в постоянните комисии на общински съвет по „Бюджет и икономика на общината“ ; „Териториално и селищно устройство“; „Образование, култура, младежки дейности и спорт“; „Местно самоуправление и законност“;  Екология, туризъм, селско и горско стопанство“.

Според Протоколи № 99 от 21.01.2019г.и № 100 от 28.01.2019г. комисията по „Териториално и селищно устройство“ се е запознала с предложението на Л. относно предвиждане на средства за основен ремонт на пътя(л. 157 in fine), като е било прието становище, предвидените средства за ремонт на общински път да бъдат изразходвани за обект – местност Манзул, с оглед неговото приключване.

 

11. В тази хронологична последователност е било прието, процесното Решение № 637 от 06.02.2019г. на Общински съвет Панагюрище, за приемане на бюджета на Община Панагюрище за 2019г. По дейност 606 „Изграждане, ремонт и поддържане на уличната мрежа“, § 10-00 „Издръжка“ е предвидена сумата от 750000,00лв., финансирана от местни дейности, както и сумата от 54409,00лв, преходен остатък от 2018г.

Решението е обявено на интернет страницата на общината на 08.02.2019г.(л.243)

 

ІV. За правото :

 

12. Според чл. 84, ал.. 1 от Закона за публичните финанси,   кметът на общината разработва проекта за общинския бюджет по показателите по чл. 45, ал. 1 със съдействието на кметовете на кметства и кметовете на райони на базата на: 1. одобрената от Министерския съвет средносрочна бюджетна прогноза, включително размера на основните бюджетни взаимоотношения на бюджетите на общините с централния бюджет, както и одобрената бюджетна прогноза по чл. 83, ал. 2; 2. указанията по чл. 67, ал. 6 и чл. 82, ал. 4; 3. разделението на дейностите и определените натурални и стойностни показатели за делегираните от държавата дейности съобразно съответните специални закони; 4. задълженията по предявени вземания по влезли в сила съдебни решения; 5. прогнозата за очаквания размер на нови задължения за разходи и за поемане на ангажименти за разходи; 6. задълженията по финансиране на общинския дълг и намеренията за поемане на нов общински дълг, както и максималния размер на общинския дълг и на общинските гаранции към края на бюджетната година; 7. задълженията по национални и регионални програми и проекти; 8. други бюджетни, отчетни и статистически показатели на касова и начислена основа; 9. други оценки и прогнози.

Аналогична е нормата на чл. 28 от Наредбата за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета и за условията и реда за съставяне на тригодишната бюджетна прогноза за местните дейности на Община Панагюрище(приета на осн. чл. 82, ал. 1 от ЗПФ с Решение № 465 на общински съвет, по протокол № 33 от 30.01.2014г.), като към прежде описаните критерии са добавени : т. 9 Разчитане на средства за съфинансиране и/или авансово финансиране на проекти по Европейски програми; т. 10. Предложения на местната общност(курсивът наш); т. 11 Предложения на второстепенните разпоредители и разпоредителите с бюджет от по-ниска степен, както и на бюджетните организации с общинска собственост; т. 12 Преглед на местните такси, цени на услуги, наеми и други приходи.

В случая, няма съмнение и спор, че компетентния за това орган е изготвил Проект за бюджет на Община Панагюрище за 2019г. в съответствие с законови и подзаконови нормативни изисквания.

 

13. Според чл. 84, ал. 4 от ЗПФ, кметът на общината внася в общинския съвет окончателния проект на бюджета на общината, индикативния годишен разчет за сметките за средства от Европейския съюз и прогнозите по чл. 82, ал. 3 в срок до 20 работни дни от обнародването на закона за държавния бюджет за съответната година.

Закона за държавния бюджет на Република България за 2019 г.  е обнародван в Държавен вестник, бр. 103 от 13.12.2018 г. и е в сила от 1.01.2019 г.

Както се посочи в предходния раздел от решението, Доклад с проекта за бюджет за 2019г., индикативен годишен разчет за средствата и сметките от Европейския съюз за 2019г. и актуализирана бюджетна прогноза за 2019г. – 2021 г., заедно с протоколите за публично обсъждане на бюджета е внесен от Кмета на Община Панагюрище в Общински съвет Панагюрище с вх. № ОС-02-17 от 16.01.2019г.

Очевидно спазени са изискванията и сроковете възведени в цитирания чл. 84, ал. 4 от ЗПФ.

 

14. Според, чл. 84, ал. 6 от ЗПФ, в рамките на срока по ал. 4 кметът на общината представя проекта на бюджет за публично обсъждане от местната общност, като оповестява датата на обсъждането най-малко 7 дни предварително на интернет страницата на общината и в местните средства за масово осведомяване. Публичното обсъждане се провежда по ред, определен от общинския съвет. За постъпилите предложения се съставя протокол, който се внася в общинския съвет заедно с окончателния проект на бюджета.

Съответно според чл. 29, ал. 1 и ал. 2 от Наредбата за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета и за условията и реда за съставяне на тригодишната бюджетна прогноза за местните дейности на Община Панагюрище, проектът за общински бюджет се публикува на интернет страницата на Общината в достъпен вид, представляващ основните показатели – финансирани дейности, приоритети, поименен списък на капиталовите разходи и др., като кметът на общината организира изготвянето на материал, представляващ основните показатели на документа, в достъпен за гражданите формат и вид, който се представя на участващите в обсъждането.

Съобразно чл. 29, ал. 3 и ал. 4 от Наредбата, в местен вестник и в интернет страницата на общината се публикува обява, съдържаща датата, мястото и дневния ред за публичното обсъждане на проекта на общинския бюджет, като обявата се публикува най-малко седем дни преди провеждането му.

В конкретния казус, поканата за публично обсъждане е била обявена в интернет страницата на общината на 18.12.2019г. и в пресата на 19.12.2019г.

Съответно, поканата заедно с проекта за бюджет е била обявена на интернет страницата на общината 31.12.2019г.

Според обявения с поканата график, датата за публично обсъждане на проекта за с. Елшица е 09.01.2019г. от 10:30часа в кабинета на кмета.

Приложения по делото проект за бюджет на общината за 2019г. (л.32 – л.74) е явно в достъпен за гражданите формат и вид и съдържа цялата необходима информация.

Очевидно, поканата за публично обсъждане и проекта за бюджет за 2019г. са били обявени при спазване на процедурата и в сроковете по чл. 84, ал. 6 от ЗПФ.

 

15. Констатира се в т. 9 от настоящото решение, че е съставен Протокол от 14.01.2019г. за постъпилите предложения, зададените въпроси и направените коментари по време на публичното обсъждане на проекта за бюджет, проведено в кметство Елшица, на което са присъствали 12 човека. В протокола са отбелязани и междувременно постъпилите на електронната поща на общината, три предложения от жалбоподателя Б.Л.

Въпросния протокол заедно с предложенията е бил внесен с проекта за бюджет за 2019г. в Общински съвет Панагюрище. Тоест в случая е спазено изискването на чл. 84, ал. 6 изр. второ и трето от ЗПФ.

Публичното обсъждане е проведено по реда, определен от общинския съвет в нарочно приетата за това наредба. За постъпилите предложения е съставен протокол, който е внесен в общинския съвет заедно с окончателния проект на бюджета.

 

16. Направените предложения при проведеното публично обсъждане са били преценени от съответните постоянни комисии на общинския съвет, след внасянето на проекто бюджета за 2019г.

Явно разгледани и обсъдено е било и процесното предложение на жалбоподателя Л., като според Протоколи № 99 от 21.01.2019г. и № 100 от 28.01.2019г., от заседания на комисията по „Териториално и селищно устройство“, становището на комисията относно предвиждане на средства за основен ремонт на пътя с. Елшица – с. Калояново е било, предвидените средства за ремонт на общински път да бъдат изразходвани за обект – местност Манзул, с оглед неговото приключване(л. 157 in fine и л.160).

Това разрешение на въпроса, очевидно е било прието от общинския съвет при постановяване процесното Решение № 637 от 06.02.2019г.

Тук също не се констатират допуснати нарушения на административно производствените правила, налагащи отмяна на въпросното решение на местния представителен орган в оспорената негова част.

Следва в този контекст да се поясни, че въпросът дали предложението на жалбоподателя Л. е практически обосновано и дали е следвало да бъде включено в приетият бюджет на общината е извън рамките и не следва да бъде обсъждат в настоящото производство. Вземането на такова решение е от изключителната компетентност на местния представителен орган и зависи изцяло от неговата преценка за целесъобразност на предложението. Тази преценка обаче, не подлежи на съдебен контрол.

 

17. Изложеното до тук от фактическа и правна страна, налага да се приеме, че оспорения акт е приет при спазване на установените за това административно производствени правила.

 

 

 

V. За разноските :

 

18. С оглед приетия за установен резултат, на общината се дължат сторените разноски по производството, които съобразно представения списък се констатираха  в размер на 1500,00лв.

 

Ето защо, Съдът

 

Р  Е  Ш  И :

 

ОТХВЪРЛЯ  Жалбата на Б.В.Л., от с. Елешица, Обект Елешица, бл. 12, обл. Пазарджик, срещу Решение № 637 от 06.02.2019г. на Общински съвет Панагюрище, за приемане на бюджета на Община Панагюрище за 2019г.  в частта му относно дейност 606 „Изграждане, ремонт и поддържане на уличната мрежа“, § 10-00 „Издръжка“.

 

ОСЪЖДА Б.В.Л., от с. Елешица, Обект Елешица, бл. 12, обл. Пазарджик да заплати на Община Панагюрище, сумата от 1500,00лв./хиляда и петстотин лв./, представляваща извършени деловодни разноски.

 

Решението в тази част подлежи на обжалване в четиринадесет дневен срок от съобщаването му на страните, с касационна жалба пред Върховния административен съд на Република България.

 

ПРЕКРАТЯВА  производството по адм. дело № 164 по описа на Административен съд Пазарджик в останалата част по Жалбата на Б.В.Л., от с. Елешица, Обект Елешица, бл. 12, обл. Пазарджик, срещу Решение № 637 от 06.02.2019г. на Общински съвет Панагюрище, за приемане на бюджета на Община Панагюрище за 2019г.

 

В тази част, решението има характер на определение и подлежи на обжалване с частна касационна жалба в седем дневен срок от съобщаването му  пред Върховния административен съд на Република България.

 

Решението да се обнародва в срока и по реда на чл. 194 от АПК, след влизането му в сила.

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ :               /п/                       

 

 

ЧЛЕНОВЕ :              1./п/

 

                       

                                     2./п/

 

РАЗПОРЕЖДАНЕ №13563/11.10.2019 Г.  ПО АД №11886/2019 Г. НА ВАС

 

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ касационната жалба на Б. Л. срещу решение № 368/04.06.2019 г. постановено по адм.д. № 164 по описа на Административен съд Пазарджик за 2019 г.
ПРЕКРАТЯВАМ производството по адм. д. № 11886/2019 г. по описа на Върховен административен съд.
Разпореждането може да се обжалва с частна жалба пред тричленен състав на трето отделение на Върховния административен съд, в седемдневен срок от съобщаването му на страните.