Р А З П О Р Е Ж Д А Н Е
гр. Велико Търново, 16.10.2019 г.
Административен съд – гр. Велико
Търново, в закрито
съдебно заседание в състав :
СЪДИЯ - ДОКЛАДЧИК : Константин Калчев
като разгледа докладваното от съдия Калчев
адм. дело № 622/2019 г. по описа на Административен съд – гр.
Велико Търново, за да се произнесе взе предвид следното:
Производството
е образувано по протест на зам.районен прокурор при Районна прокуратура –
Свищов с искане за отмяната като незаконосъобразни на следните разпоредби от
Наредбата за управление на отпадъците на територията на община Свищов, приета с
Решение № 1223 от 25.06.2015 г. по Протокол № 68 на Общински съвет гр. Свищов,
изменена с Решение № 1129/26.06.2019 г. по Протокол № 73 на същия орган
/Наредбата/: чл. 3, ал. 4, т. 10 - в
частта относно въведеното изискване за притежаване на съответно разрешително за
извършването на дейности по събиране и транспортиране на масово
разпространените отпадъци; чл. 45 – в частта относно въведеното изискване
за притежаване на съответно разрешително
по чл. 35 и чл. 67 от ЗУО или на комплексно разрешително, издадено по реда на
глава седма, раздел ІІ от Закона за опазване на околната среда за извършването
на дейности по събиране и транспортиране на ИУМПС; чл. 47, ал. 6 ал. 1 – в частта
относно въведеното изискване за притежаване на съответно разрешително по чл. 35
от ЗУО за извършването на дейности по събиране и транспортиране на ИУМПС; чл.
48 вр. с чл. 47, ал. 6 – в частта относно въведеното изискване за притежаване
на съответно разрешително по чл. 35 от ЗУО за извършването на дейности по
събиране и транспортиране на ИУМПС.
Съдът
намира, че протестът е нередовен, тъй като не отговаря на изискванията на чл.
150, ал. 1, т. 5 и т. 7 и чл. 151, т. 3 от АПК вр. чл. 196 от АПК. На първо
място към протеста не е приложен документ за внасяне на сумата от 20 лв. за
обнародване на обявление за оспорването в „Държавен вестник“, което е
задължително по силата на чл. 188 от АПК във вр. с чл. 181, ал. 1 от АПК.
На
следващо място, оспорените разпоредби са посочени неясно, което препятства
проверката на тяхната законосъобразност, предвид следното:
Оспорва
се чл. 3, ал. 4, т. 10 от Наредбата - в
частта относно въведеното изискване за притежаване на съответно разрешително за
извършването на дейности по събиране и транспортиране на масово
разпространените отпадъци. Установява се обаче, че чл. 3, ал. 4, т. 10 от
Наредбата има две точки, а същевременно в никоя от тези точки не се използва
термина „масово разпространени отпадъци“.
Оспорва
се чл. 45 от Наредбата – в частта относно въведеното изискване за притежаване на съответно разрешително по чл.
35 и чл. 67 от ЗУО или на комплексно разрешително, издадено по реда на глава
седма, раздел ІІ от Закона за опазване на околната среда за извършването на
дейности по събиране и транспортиране на ИУМПС. При запознаване с актуалното
съдържанието на приложената от ответната страна Наредба обаче се установява, че
в текста на чл. 45 липсва изискване за комплексно разрешително, издадено по
реда на глава седма, раздел ІІ от Закона за опазване на околната среда, за
каквато и да е от дейностите, визирани в разпоредбата.
Оспорва
се чл. 47, ал. 6 ал. 1 от Наредбата – в частта относно въведеното изискване за
притежаване на съответно разрешително по чл. 35 от ЗУО за извършването на
дейности по събиране и транспортиране на ИУМПС. Тук не става ясно кой е
конкретно оспорения текст – дали ал. 6 /в която няма точки/ или ал. 1 на
нормата.
Оспорва
се чл. 48 вр. с чл. 47, ал. 6 от Наредбата – в частта относно въведеното
изискване за притежаване на съответно разрешително по чл. 35 от ЗУО за
извършването на дейности по събиране и транспортиране на ИУМПС, но чл. 48
съдържа пет алинеи, без в протеста да е конкретизирана някоя от тях.
С
оглед въведеното законодателно изискване за обнародване на оспорването,
последното трябва да посочва оспорените текстове от подзаконовия нормативен акт
по ясен и недвусмислен начин, а не същите да бъдат извличани по тълкувателен
път от съда.
Това
налага протестът да бъде оставен без движение, като в 7-дневен срок от връчване
на настоящото разпореждане оспорващият следва да отстрани посочените
нередовности, като ако това не бъде сторено, протестът ще бъде оставен без
разглеждане на основание чл. 158, ал. 3 от АПК, а образуваното въз основа на него
дело - прекратено.
С оглед изложеното и на основание чл. 158, ал.
1 вр. чл. 196 от АПК съдът
Р
А З П О Р Е Д И :
ОСТАВЯ БЕЗ ДВИЖЕНИЕ протеста на зам.районен прокурор при
Районна прокуратура – Свищов с искане за отмяната като незаконосъобразни на
разпоредби от Наредбата за управление на отпадъците на територията на община
Свищов, приета с Решение № 1223 от 25.06.2015 г. по Протокол № 68 на Общински
съвет гр. Свищов, изменена с Решение № 1129/26.06.2019 г. по Протокол № 73 на
същия орган.
УКАЗВА на оспорващия, че в 7-дневен срок от
получаване на съобщението за това следва да внесе по сметка на „Държавен
вестник“ сумата от 20 лева за обнародване на съобщението за оспорването и представи
документа, удостоверяващ внасянето в деловодството на съда в същия срок, както
и да уточни конкретните разпоредби от Наредбата за управление на отпадъците на
територията на община Свищов, приета с Решение № 1223 от 25.06.2015 г. по
Протокол № 68 на Общински съвет гр. Свищов, изменена с Решение №
1129/26.06.2019 г. по Протокол № 73 на същия орган, които оспорва, при
съобразявани с мотивите на определението.
Ако
в указания срок посочените нередовности не бъдат отстранени, съобразно
разпоредбата на чл. 158, ал. 3 от АПК, протестът ще бъде оставен без
разглеждане, а настоящото дело - прекратено.
СЪДИЯ-ДОКЛАДЧИК: