Решение по дело №620/2019 на Окръжен съд - Бургас

Номер на акта: 260023
Дата: 2 март 2022 г. (в сила от 30 декември 2022 г.)
Съдия: Диляна Николова Йорданова
Дело: 20192100900620
Тип на делото: Търговско дело
Дата на образуване: 18 ноември 2019 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р Е Ш Е Н И Е   

№ 260023

гр. Бургас,02.03.2022 г.

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

 

БУРГАСКИ ОКРЪЖЕН СЪД, първо гражданско и търговско отделение, в открито съдебно заседание, на единадесети февруари, две хиляди двадесет и втора година в състав:

 

Съдия: Диляна Йорданова

 

при секретаря Станка Чавдарова, като разгледа докладваното от съдията т. д. №  620 по описа на БОС за 2019 г., за да се произнесе, съобрази следното:

 

 

        Производството по делото е образувано по искова молба от Нафтекс Петрол ЕООД /в несъстоятелност/, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. Ловеч, ул. Търговска№12, представлявано от синдика Мариян Иванов Нейков, чрез адв. Тодор Трифонов от САК, съдебен адрес гр. София, бул. Княз Александър Дондуков № 11, ет.6, офис 602 против Националната агенция по приходите, с административен адрес гр. София, бул. Княз Александър Дондуков №52 и Еврокапитал – България ЕАД /в несъстоятелност/, ЕИК130487974, със седалище гр. Бургас, ул. Александровска№21, ет.Е, с която е предявен иск да бъде прието за установено спрямо ответниците несъществуването на приети вземания на кредитора НАП към Еврокапитал – България ЕАД, включени в допълнителен списък №3   в общ размер на 600 018,91 лева, от които 505 290,99 лева главница и 99 727,92 лева законна лихва върху главницата.

В исковата молба се твърди, че ищецът има качеството на кредитор на длъжника Еврокапитал – България ЕАД, по отношение на когото е открито производство по несъстоятелност с решение №97 от 25.03.2019г. по т.д.№354/20185г. на БОС. Ищецът поддържа, че е  направил надлежно възражение по чл. 690, ал.1 от ТЗ в преклузивния срок срещу включването в допълнителен списък№3, обявен с вписване № 20190802142406 в ТРРЮЛНЦ на приети от синдика вземания на кредиторите на Еврокапитал България ЕАД. Посочва, че с определение №1319 от 30.10.2019г., постановено по т.д.№354/2018г. на БОС, възражението му е оставено без уважение, като определението е обявено по партидата на ответното дружество в ТРРЮЛНЦ на 31.10.2019г. Излага, че вземанията на ответника НАП не съществуват така, както са приети и включени в допълнителния списък №3 Счита, че липсва основание за възникването им, същите не са конкретизирани, не е ясно има ли влезли в сила ревизионни актове или актове за установяване на публични общински вземания. Твърди, че вземанията не са предявени в преклузивния срок след влизане в сила на съответните актове, както и, че ответникът НАП не е надлежно овластен или упълномощен за предявяването им в производството по несъстоятелност. На следващо място счита, че не се установява изчерпване на процедурата по обжалване на актовете, с които са начислени процесните публични вземания. При условията на евентуалност се позовава на изтекла погасителна давност.  Ангажира доказателства.  

 

 

 

В срока по чл. 367, ал. 1 от ГПК е постъпил писмен отговор на исковата молба от ответника НАП, с който изразява становището за нередовност на исковата молба. Възразява, че исковата молба не съдържа всички обстоятелства, на които се основава иска и, че  е налице несъответствие с разпоредбата на чл. 366 от ГПК - не е представена справка относно размера на вземането. Уточнява, че процесните публични вземания, предявени в производството по несъстоятелност,  са възникнали от следните влезли в сила административни актове: актове за установяване на задължения по декларация №№48711/10.12.2014г., 60621/22.06.2017г., АУ002755/08.10.2018г., АУ002756/08.10.2018г., АУ002757/08.10.2018г., АУ002758/08.10.2018г., АУ000396/22.02.2018г., АУ000397/22.02.2018г., АУ000398/22.02.2018г., АУ000399/22.02.2018г., АУ000400/22.02.2018г., АУ000401/22.02.2018г., АУ000402/22.02.2018г., АУ000403/22.02.2018г., акт за установяване на задължения АУ000096/04.11.2015г., акт за установяване на задължения по чл. 107, ал.3 от ДОПК№14362-1/14.11.2016г., акт за установяване на общински публични вземания №СУД000845/08.04.2019г., акт за установяване на публично общинско вземане№0524-25/09.03.2017г., актове за установяване на задължения по чл.107, ал.3 от ДОПК№№*********-1-1/08.12.2015г., *********-1-1/03.07.2018г., 007-2-1/20.12.2018г., актове за установяване на задължения по декларации№№АУ0000137/30.01.2015г., АУ000565/02.08.2017г., акт за установяване на задължения№АУ000423/19.11.2014г., актове за установяване на задължения по чл. 107, ал.3 от ДОПК №№14362-1/14.11.2016г., 16567-1/10.11.2017г., 20960-1/21.11.2018г., 208-1/13.06.2017г., 2275-1/03.06.2016г. Позовава се на разпоредбата на чл. 164, ал.4 от ДОПК, която има императивен характер и според която в случай, че вземането е установено с влязъл в сила акт синдикът незабавно го включва в списъка на приетите от него вземания, като според ответника такъв тип вземане не може да бъде оспорено по реда на част четвърта от ТЗ. Предвид това излага становище за недопустимост на предявения иск поради липса на правен интерес от оспорване по реда на чл.690 от ТЗ на публично вземане, установено с влязъл в сила акт, за което е налице забрана по смисъла на чл.164, ал.4 от ДОПК и спрямо третите лица, неучаствали в административното производството по издаване на административния акт, каквито са кредиторите на масата на несъстоятелността. При условията на евентуалност изразява становище за неговата неоснователност и недоказаност. Оспорва твърденията на ищеца, че не  е спазил преклузивния срок за предявяване на вземанията в производството по несъстоятелност, както и, че няма процесуална легитимация за предявяването им. Излага  становище, че същите не са погасени по давност, като давността е прекъсната с издаването на акта за установяване на публично задължение  съгласно чл.172, ал.2 от ДОПК и след това е спряла да тече на осн. чл. 685а от ТЗ с предявяването на публичното вземане пред съда по несъстоятелността.

По делото е депозиран в срока по чл. 367, ал. 1 от ГПК отговор на исковата молба от ответника Еврокапитал- България ЕАД, в което посочва, че оспорените вземания не са дължими от несъстоятелния длъжник. По отношение на начислените такси битови отпадъци намира, че общинските наредби са незаконосъобразни поради несъответствие с принципите по чл.8, ал.1, т.1 и т.3 от ЗМДТ, не е обосновано наличие на основания за прилагане на реда по чл. 67, ал.2 от ЗМДТ. Заявява, че съответните разпоредби от наредбите за определяне и  администрирането на местни, приложими  за част от процесните вземания за такси битови отпадъци са отменяни или изменяни като промените не са съобразени при начисляване на таксите за битови отпадъци и същите като незаконно определени са недължими. Посочва, че част от предявените вземания за периода 2011г.-2013г.,  са погасени по давност и към днешна дата е изтекъл  законоустановения в ДОПК пет годишен давностен срок. Ангажира доказателства. Претендира разноски.

Постъпил е отговор от синдика на Еврокапитал-България ЕАД Н.Ганев, с който оспорва предявения иск. Посочва, че вземанията са предявени от НАП в срока по чл. 688, ал.1 от ТЗ за данъци, такси и осигурителни вноски. С молбата са представени писмени доказателства, от които може да се направи обоснован извод за съществуването на вземанията.

Ищецът не се е възползвал от правото си да подаде допълнителна искова молба.

С протоколно определение от 12.06.2020г. в първото по делото съдебно заседание на основание чл. 694, ал.5 от ТЗ е конституирано встъпилото в производството в качеството на съищец БПИ АД, ЕИК *********, със седалище на управление гр. София, район Лозенец, бул. Черни връх№43.

БОС е сезиран с искове с правна  квалификация по чл.694, ал.3, т.1 ТЗ. Същите са допустими, като предявени в преклузивния срок по чл.694, ал.6 ТЗ.

Съдът счете за неоснователно възражението на ответника НАП за нередовност на исковата молба и за недопустимост на производството. С оглед правното естество на предявените искове-отрицателни установителни ищецът не е длъжен да посочи основанията, от които възникват отричаните от него права. Изложените в обстоятелствената част на исковата молба фактически твърдения от ищеца, че административните актове, с които са начислени процесните вземания не са влезли в сила обуславят наличието на правен интерес от търсената с исковете защита, като налице ли са основания за приложението на разпоредбата  чл.164, ал.4 от ДОПК е въпрос по същество на делото, а не по допустимост на производството. Забраната на чл.164, ал.4, изр.2 ДОПК вземането да бъде оспорвано по реда на част четвърта от ТЗ или чрез обжалване на определението на съда по несъстоятелността за одобряване на списъка с приетите вземания се отнася до възможността да се оспорва съществуването, основанието и размера на установеното с влезлия в сила акт публично вземане с оглед специфичния ред и начин на установяване на публичните вземания, но не и до възможността да бъде оспорено правото на принудително изпълнение на НАП в производството по несъстоятелност на други основания. По търговските дела предаването на справка за размера на вземането по чл. 366 ГПК не е предпоставка за допустимост на иска, но е елемент от редовността на исковата молба. Щом ищецът е индивидуализирал вземанията в самата исковата молба, така както те са били предявени от ответника в производството по несъстоятелност изискването на чл. 366 ГПК следва да се счита удовлетворено.

 

Окръжният съд, като взе предвид твърденията в исковата молба и обсъди събраните по делото доказателства, намира за установено от фактическа страна следното:

С решение № 97 от 25.03.2019г. по т.д.354/2018 на Окръжен съд - Бургас е открито производство по несъстоятелност спрямо длъжника Еврокапитал България ЕАД.

С молба вх.№ 9755/20.06.2019г. в производството по несъстоятелност Национална агенция по приходите е предявила процесните вземания срещу длъжника Еврокапитал България ЕАД - в несъстоятелност, които са включени в обявения в ТРРЮЛНЦ допълнителен списък №3, съставен на основание по чл. 688, ал.1 от ТЗ, под № 20190802142406.

С определение  № 1319 от 30.10.2019 год. съдът по несъстоятелността в производство по чл.692,ал.3 от ТЗ  се е произнесъл по възражение на НАП  против допълнителен списък № 3  на приетите и неприетите вземания  в частта, в която в списъка на неприетите вземания са били включени публични вземания в размер на 12439,03 лв. и 54249,78 лв., а в списъка на приетите вземания  не са били  включени 7415,38 лв. С горното определение, на основание  чл. 692, ал.4 от ТЗ, съдът по несъстоятелността  е одобрил допълнителен списък № 3 на приетите предявени вземания със следните промени: включил е: 1. публични вземания за данък недвижими имоти и такса битови отпадъци с  размер  30213,86 лв., от които 18751,91 лв. главници и  11461,95 лв. лихви с поредност на удовлетворяване по чл.722, ал.1, т.6 от ТЗ; и 2. публични вземания за данък недвижими имоти и такса битови отпадъци с размер  1929,51 лв. с поредност на удовлетворяване по чл.722,ал.1,т.7 от ТЗ и е оставил без уважение възражението на НАП  в останалата част, с която се иска включване в допълнителен списък № 3 на приетите вземания на вземания за данъци и такси  с размер   34492,28 лв., от които 23104,30 лв. главници и 11387,98 лв. лихви с поредност на удовлетворяване по чл.722,ал.1, т.6 от ТЗ, както и в частта, в която се иска корекция на допълнителен списък № 3 на приетите вземания с добавяне на основание „задължителни осигурителни вноски“.

Видно от приложения списък към молбата за предявяване на вземания на НАП, вх.№ 9755/20.06.2019г. размерът на оспорените като недължими публични задължения на Еврокапитал България ЕАД /в несъстоятелност/ в настоящото производство е формиран след приспадане от общия размер на предявените вземания от НАП на погасени по давност и неприети от синдика вземания за периода 2011г.-2013г. в допълнителен списък на неприети вземания №3 в размер на 54 249,75 лева, както и 12 439,03 лева-неприето вземане за публични задължения към Община Троян, за което синдикът е приел, че е включено в допълнителен списък №1 на приетите вземания.

Предмет на настоящото производство са следните публични вземания:

вид задължение  година   главница   лихва   община

данък МПС

2019

242,88

0,00

БУРГАС

данък МПС

2019

242,88

0,00

БУРГАС

данък МПС

2019

37,50

0,00

БУРГАС

данък МПС

2019

37,50

0,00

БУРГАС

данък МПС

2018

37,50

3,01

БУРГАС

данък МПС

2018

37,50

1,75

БУРГАС

данък  МПС

2018

218,04

17,50

БУРГАС

данък  МПС

2018

218,04

10,18

БУРГАС

данък  МПС

2019

312,84

0

БУРГАС

данък  МПС

2019

312,84

0

БУРГАС

данък недв.имот

2017

503,32

91,72

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2017

503,31

74,52

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2016

503,75

142,87

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2016

503,75

125,66

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2015

504,33

194,35

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2015

504,33

176,82

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2014

504,91

245,87

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2014

504,91

228,71

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2017

524,41

95,56

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2017

524,40

77,64

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2016

525,45

149,02

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2016

525,45

131,07

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2015

526,84

203,03

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2015

526,84

184,71

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2014

528,23

257,23

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2014

528,23

239,27

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2019

12,00

0,00

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2019

12,00

0,00

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2018

40,11

3,22

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2018

40,12

1,87

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2017

40,11

7,31

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2017

40,12

5,94

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2016

40,11

11,38

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2016

40,12

10,01

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2015

40,11

15,46

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2015

40,12

14,07

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2014

40,11

19,53

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2014

40,12

18,17

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

такса битови отпадъци /ТБО/

2019

11,52

0,00

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2019

11,52

0,00

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2018

17,28

1,39

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2018

17,28

0,81

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2017

11,52

2,10

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2017

11,52

1,71

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2016

11,52

3,27

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2016

11,52

2,87

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2015

11,52

4,44

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2015

11,52

4,04

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2014

11,52

5,61

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2014

11,52

5,22

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2019

182,09

0,00

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2019

182,09

0,00

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2018

768,82

61,72

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2018

768,83

35,88

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2017

768,82

140,10

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2017

768,83

113,83

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2016

768,82

218,05

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2016

768,83

191,78

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2015

768,82

296,28

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2015

768,83

269,55

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2014

768,82

374,39

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2014

768,83

348,26

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2019

299,94

0,00

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2019

299,94

0,00

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2018

299,98

24,08

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2018

299,98

14,00

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2017

300,02

54,67

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2017

300,03

44,42

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2016

300,07

85,10

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2016

300,07

74,85

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2015

300,11

115,65

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2015

300,11

105,22

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2014

300,16

146,17

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

ТБО

2014

300,17

135,97

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

данък недв.имот

2019

30,74

0,00

Добрич

данък недв.имот

2019

30,73

0,00

Добрич

данък недв.имот

2018

47,50

3,81

Добрич

данък недв.имот

2018

47,49

2,22

Добрич

данък недв.имот

2017

47,50

8,66

Добрич

данък недв.имот

2017

47,49

7,03

Добрич

данък недв.имот

2016

47,50

13,47

Добрич

данък недв.имот

2016

47,49

11,85

Добрич

данък недв.имот

2015

47,50

18,31

Добрич

данък недв.имот

2015

47,49

16,65

Добрич

данък недв.имот

2014

47,50

23,13

Добрич

данък недв.имот

2014

47,49

21,51

Добрич

ТБО

2019

26,01

0,00

Добрич

ТБО

2019

26,00

0,00

Добрич

ТБО

2018

255,74

20,53

Добрич

ТБО

2018

255,74

11,93

Добрич

ТБО

2017

40,19

7,32

Добрич

ТБО

2017

40,19

5,95

Добрич

ТБО

2016

40,19

11,40

Добрич

ТБО

2016

40,19

10,03

Добрич

ТБО

2015

40,19

15,49

Добрич

ТБО

2015

40,19

14,09

Добрич

ТБО

2014

40,19

19,57

Добрич

ТБО

2014

40,19

18,21

Добрич

данък недв.имот

2019

30,60

0,00

ЛОВЕЧ

данък недв.имот

2019

30,60

0,00

ЛОВЕЧ

данък недв.имот

2018

114,52

9,19

ЛОВЕЧ

данък недв.имот

2018

114,52

5,34

ЛОВЕЧ

данък недв.имот

2017

114,52

20,87

ЛОВЕЧ

данък недв.имот

2017

114,52

16,96

ЛОВЕЧ

данък недв.имот

2016

114,52

32,48

ЛОВЕЧ

данък недв.имот

2016

114,52

28,57

ЛОВЕЧ

данък недв.имот

2019

1 015,26

0,00

ЛОВЕЧ

данък недв.имот

2019

1 015,26

0,00

ЛОВЕЧ

данък недв.имот

2018

1 015,26

81,50

ЛОВЕЧ

данък недв.имот

2018

1 015,26

47,38

ЛОВЕЧ

данък недв.имот

2017

1 015,26

185,00

ЛОВЕЧ

данък недв.имот

2017

1 015,26

150,31

ЛОВЕЧ

данък недв.имот

2016

1 015,26

287,94

ЛОВЕЧ

данък недв.имот

2016

1 015,26

253,25

ЛОВЕЧ

данък недв.имот

2015

1 015,26

391,22

ЛОВЕЧ

данък недв.имот

2015

1 015,26

355,93

ЛОВЕЧ

данък недв.имот

2014

1 015,26

494,31

ЛОВЕЧ

данък недв.имот

2014

1 015,26

459,83

ЛОВЕЧ

ТБО

2019

13,77

0

ЛОВЕЧ

ТБО

2019

13,77

0

ЛОВЕЧ

ТБО

2018

51,53

4,14

ЛОВЕЧ

ТБО

2018

51,54

2,41

ЛОВЕЧ

ТБО

2017

51,53

9,39

ЛОВЕЧ

ТБО

2017

51,54

7,63

ЛОВЕЧ

ТБО

2016

51,53

14,61

ЛОВЕЧ

ТБО

2016

51,54

12,86

ЛОВЕЧ

ТБО

2019

0,13

0

ЛОВЕЧ

ТБО

2019

0,14

0

ЛОВЕЧ

ТБО

2018

0,13

0,01

ЛОВЕЧ

ТБО

2018

0,14

0,01

ЛОВЕЧ

ТБО

2017

0,13

0,02

ЛОВЕЧ

ТБО

2017

0,14

0,02

ЛОВЕЧ

ТБО

2016

0,13

0,04

ЛОВЕЧ

ТБО

2016

0,14

0,03

ЛОВЕЧ

ТБО

2015

0,13

0,05

ЛОВЕЧ

ТБО

2015

0,14

0,05

ЛОВЕЧ

ТБО

2014

0,13

0,06

ЛОВЕЧ

ТБО

2014

0,14

0,06

ЛОВЕЧ

ТБО

2019

2639,68

0

ЛОВЕЧ

ТБО

2019

2639,68

0

ЛОВЕЧ

ТБО

2018

2639,68

211,91

ЛОВЕЧ

ТБО

2018

2639,68

123,19

ЛОВЕЧ

ТБО

2017

2639,68

481,01

ЛОВЕЧ

ТБО

2017

2639,68

390,82

ЛОВЕЧ

ТБО

2016

2639,68

748,64

ЛОВЕЧ

ТБО

2016

2639,68

658,45

ЛОВЕЧ

ТБО

2015

2639,68

1017,17

ЛОВЕЧ

ТБО

2015

2639,68

925,42

ЛОВЕЧ

ТБО

2014

2639,68

1285,21

ЛОВЕЧ

ТБО

2014

2639,68

1195,57

ЛОВЕЧ

ТБО

2019

0,05

0

ЛОВЕЧ

ТБО

2019

0,06

0

ЛОВЕЧ

ТБО

2018

0,07

0,01

ЛОВЕЧ

ТБО

2018

0,07

0

ЛОВЕЧ

ТБО

2017

0,07

0,01

ЛОВЕЧ

ТБО

2017

0,07

0,01

ЛОВЕЧ

ТБО

2016

0,07

0,02

ЛОВЕЧ

ТБО

2016

0,07

0,02

ЛОВЕЧ

ТБО

2015

0,07

0,03

ЛОВЕЧ

ТБО

2015

0,07

0,02

ЛОВЕЧ

ТБО

2014

0,07

0,03

ЛОВЕЧ

ТБО

2014

0,07

0,03

ЛОВЕЧ

данък недв.имот

2018

15,99

1,28

РУСЕ

данък недв.имот

2018

16,00

0,74

РУСЕ

данък недв.имот

2017

16,11

2,93

РУСЕ

данък недв.имот

2017

16,11

2,38

РУСЕ

ТБО

2018

11,04

0,88

РУСЕ

ТБО

2018

11,03

0,51

РУСЕ

ТБО

2017

5,32

0,97

РУСЕ

ТБО

2017

5,31

0,78

РУСЕ

данък недв.имот

2017

127,40

23,18

РУСЕ

ТБО

2017

267,54

48,68

РУСЕ

данък недв.имот

2017

83,66

15,22

РУСЕ

ТБО

2017

175,68

31,96

РУСЕ

данък недв.имот

2017

71,97

13,09

РУСЕ

ТБО

2017

151,14

27,50

РУСЕ

данък недв.имот

2018

192,53

15,40

РУСЕ

данък недв.имот

2018

192,53

8,93

РУСЕ

данък недв.имот

2017

192,53

35,03

РУСЕ

данък недв.имот

2017

192,53

28,45

РУСЕ

ТБО

2018

404,32

32,35

РУСЕ

ТБО

2018

404,31

18,76

РУСЕ

ТБО

2017

404,32

73,56

РУСЕ

ТБО

2017

404,31

59,75

РУСЕ

данък недв.имот

2018

10,32

0,83

РУСЕ

данък недв.имот

2018

10,31

0,48

РУСЕ

данък недв.имот

2017

10,32

1,88

РУСЕ

данък недв.имот

2017

10,31

1,52

РУСЕ

ТБО

2018

21,67

1,73

РУСЕ

ТБО

2018

21,66

1,00

РУСЕ

ТБО

2017

21,67

3,94

РУСЕ

ТБО

2017

21,66

3,20

РУСЕ

данък недв.имот

2017

497,89

90,59

СИЛИСТРА

данък недв.имот

2017

497,88

73,58

СИЛИСТРА

данък недв.имот

2016

497,89

141,07

СИЛИСТРА

данък недв.имот

2016

497,88

124,06

СИЛИСТРА

данък недв.имот

2015

497,89

191,76

СИЛИСТРА

данък недв.имот

2015

497,88

174,44

СИЛИСТРА

данък недв.имот

2014

497,89

242,35

СИЛИСТРА

данък недв.имот

2014

497,88

225,42

СИЛИСТРА

ТБО

2017

1 659,62

301,96

СИЛИСТРА

ТБО

2017

1 659,62

245,25

СИЛИСТРА

ТБО

2016

2 323,47

658,32

СИЛИСТРА

ТБО

2016

2 323,47

578,93

СИЛИСТРА

ТБО

2015

1 659,62

639,21

СИЛИСТРА

ТБО

2015

1 659,62

581,47

СИЛИСТРА

ТБО

2014

1 659,62

807,81

СИЛИСТРА

ТБО

2014

1 659,62

751,40

СИЛИСТРА

данък недв.имот

2019

160,07

0,00

СТАРА ЗАГОРА

данък недв.имот

2019

160,06

0,00

СТАРА ЗАГОРА

данък недв.имот

2018

160,07

12,76

СТАРА ЗАГОРА

данък недв.имот

2018

160,06

7,38

СТАРА ЗАГОРА

данък недв.имот

2017

160,07

29,03

СТАРА ЗАГОРА

данък недв.имот

2017

160,06

23,56

СТАРА ЗАГОРА

данък недв.имот

2016

160,07

45,26

СТАРА ЗАГОРА

данък недв.имот

2016

160,06

39,79

СТАРА ЗАГОРА

данък недв.имот

2015

160,07

61,56

СТАРА ЗАГОРА

данък недв.имот

2015

160,06

55,99

СТАРА ЗАГОРА

ТБО

2019

386,36

0,00

СТАРА ЗАГОРА

ТБО

2019

386,37

0,00

СТАРА ЗАГОРА

ТБО

2018

386,36

30,80

СТАРА ЗАГОРА

ТБО

2018

386,37

17,82

СТАРА ЗАГОРА

ТБО

2017

386,36

70,08

СТАРА ЗАГОРА

ТБО

2017

386,37

56,88

СТАРА ЗАГОРА

ТБО

2016

386,36

109,25

СТАРА ЗАГОРА

ТБО

2016

386,37

96,06

СТАРА ЗАГОРА

ТБО

2015

386,36

148,59

СТАРА ЗАГОРА

ТБО

2015

386,37

135,15

СТАРА ЗАГОРА

данък недв.имот

2019

474,25

0,00

ЛОМ

данък недв.имот

2019

474,25

0,00

ЛОМ

ТБО

2019

270,32

0,00

ЛОМ

ТБО

2019

270,32

0,00

ЛОМ

данък недв.имот

2018

1 162,87

83,02

ЛОМ

данък недв.имот

2018

1 162,86

43,29

ЛОМ

данък недв.имот

2017

1 162,87

200,92

ЛОМ

данък недв.имот

2017

1 162,86

161,19

ЛОМ

данък недв.имот

2016

1 162,87

318,94

ЛОМ

данък недв.имот

2016

1 162,86

279,13

ЛОМ

данък недв.имот

2015

1 162,87

437,41

ЛОМ

данък недв.имот

2015

1 162,86

397,59

ЛОМ

данък недв.имот

2014

1 162,87

555,55

ЛОМ

данък недв.имот

2014

1 162,86

515,69

ЛОМ

ТБО

2018

662,84

47,32

ЛОМ

ТБО

2018

662,83

24,67

ЛОМ

ТБО

2017

662,84

114,52

ЛОМ

ТБО

2017

662,83

91,87

ЛОМ

ТБО

2016

662,84

181,80

ЛОМ

ТБО

2016

662,83

159,10

ЛОМ

ТБО

2015

662,84

249,32

ЛОМ

ТБО

2015

662,83

226,62

ЛОМ

ТБО

2014

2 035,02

972,20

ЛОМ

ТБО

2014

2 035,01

902,46

ЛОМ

данък недв.имот

2018

604,79

48,55

 ГЕНЕРАЛ ТОШЕВО

данък недв.имот

2018

604,79

28,22

 ГЕНЕРАЛ ТОШЕВО

данък недв.имот

2017

604,79

110,21

 ГЕНЕРАЛ ТОШЕВО

данък недв.имот

2017

604,79

89,54

 ГЕНЕРАЛ ТОШЕВО

данък недв.имот

2016

604,79

171,53

 ГЕНЕРАЛ ТОШЕВО

данък недв.имот

2016

604,79

150,86

 ГЕНЕРАЛ ТОШЕВО

данък недв.имот

2015

604,79

233,11

 ГЕНЕРАЛ ТОШЕВО

данък недв.имот

2015

604,79

212,06

 ГЕНЕРАЛ ТОШЕВО

данък недв.имот

2014

604,79

294,55

 ГЕНЕРАЛ ТОШЕВО

данък недв.имот

2014

604,79

273,99

 ГЕНЕРАЛ ТОШЕВО

ТБО

2018

2 600,61

208,77

 ГЕНЕРАЛ ТОШЕВО

ТБО

2018

2 600,61

121,36

 ГЕНЕРАЛ ТОШЕВО

ТБО

2017

1 753,89

319,60

 ГЕНЕРАЛ ТОШЕВО

ТБО

2017

1 753,88

259,67

 ГЕНЕРАЛ ТОШЕВО

ТБО

2016

1 753,89

497,42

 ГЕНЕРАЛ ТОШЕВО

ТБО

2016

1 753,88

437,50

 ГЕНЕРАЛ ТОШЕВО

ТБО

2015

1 753,89

676,00

 ГЕНЕРАЛ ТОШЕВО

ТБО

2015

1 753,88

614,98

 ГЕНЕРАЛ ТОШЕВО

ТБО

2014

1 753,89

854,19

 ГЕНЕРАЛ ТОШЕВО

ТБО

2014

1 753,88

794,57

 ГЕНЕРАЛ ТОШЕВО

ТБО

2019

2 429,85

0,00

 ГЪЛЪБОВО

ТБО

2019

2 429,84

0,00

 ГЪЛЪБОВО

ТБО

2018

2 429,85

194,39

 ГЪЛЪБОВО

ТБО

2018

2 429,84

112,72

 ГЪЛЪБОВО

ТБО

2017

2 429,85

442,10

 ГЪЛЪБОВО

ТБО

2017

2 429,84

359,08

 ГЪЛЪБОВО

ТБО

2016

2 424,73

687,63

 ГЪЛЪБОВО

ТБО

2016

2 429,84

605,44

 ГЪЛЪБОВО

ТБО

2019

5,86

0,00

ДОЛНИ ЧИФЛИК

ТБО

2019

5,85

0,00

ДОЛНИ ЧИФЛИК

данък недв.имот

2019

137,01

0,00

ИСПЕРИХ

данък недв.имот

2019

137,02

0,00

ИСПЕРИХ

данък недв.имот

2018

442,24

35,50

ИСПЕРИХ

данък недв.имот

2018

289,64

13,52

ИСПЕРИХ

данък недв.имот

2017

441,74

80,49

ИСПЕРИХ

данък недв.имот

2017

0,50

0,09

ИСПЕРИХ

данък недв.имот

2017

441,74

65,40

ИСПЕРИХ

данък недв.имот

2017

0,51

0,08

ИСПЕРИХ

данък недв.имот

2016

441,74

125,28

ИСПЕРИХ

данък недв.имот

2016

441,74

110,19

ИСПЕРИХ

данък недв.имот

2015

441,74

170,22

ИСПЕРИХ

данък недв.имот

2015

441,74

154,87

ИСПЕРИХ

данък недв.имот

2014

441,74

215,12

ИСПЕРИХ

данък недв.имот

2014

441,74

200,09

ИСПЕРИХ

ТБО

2019

383,66

0,00

ИСПЕРИХ

ТБО

2019

383,67

0,00

ИСПЕРИХ

ТБО

2018

1 592,10

127,81

ИСПЕРИХ

ТБО

2018

1 042,72

48,66

ИСПЕРИХ

ТБО

2017

1 236,88

225,39

ИСПЕРИХ

ТБО

2017

1,42

0,26

ИСПЕРИХ

ТБО

2017

1,42

0,21

ИСПЕРИХ

ТБО

2017

1 236,89

183,13

ИСПЕРИХ

ТБО

2016

1 236,88

350,79

ИСПЕРИХ

ТБО

2016

1 236,89

308,54

ИСПЕРИХ

ТБО

2015

1 236,88

476,63

ИСПЕРИХ

ТБО

2015

1 236,89

433,63

ИСПЕРИХ

ТБО

2014

1 236,89

602,33

ИСПЕРИХ

ТБО

2014

1 236,88

560,25

ИСПЕРИХ

ТБО

2019

369,91

0,00

КАВАРНА

ТБО

2019

369,92

0,00

КАВАРНА

ТБО

2018

815,88

65,50

КАВАРНА

ТБО

2018

815,89

38,07

КАВАРНА

ТБО

2017

815,88

148,67

КАВАРНА

ТБО

2017

815,89

120,80

КАВАРНА

ТБО

2016

339,95

84,80

КАВАРНА

ТБО

2019

359,64

0,00

КАВАРНА

ТБО

2019

359,64

0,00

КАВАРНА

ТБО

2018

1 681,63

135,00

КАВАРНА

ТБО

2018

1 681,64

78,48

КАВАРНА

ТБО

2017

679,90

123,89

КАВАРНА

ТБО

2017

679,91

100,66

КАВАРНА

ТБО

2016

838,55

209,17

КАВАРНА

ТБО

2019

198,07

0,00

КАВАРНА

ТБО

2019

198,07

0,00

КАВАРНА

ТБО

2018

1 218,37

97,81

КАВАРНА

ТБО

2018

1 218,36

56,86

КАВАРНА

ТБО

2017

1 218,37

222,01

КАВАРНА

ТБО

2017

1 218,36

180,38

КАВАРНА

ТБО

2016

1 015,31

287,95

КАВАРНА

ТБО

2016

1 015,31

253,26

КАВАРНА

ТБО

2015

1 014,82

391,14

КАВАРНА

ТБО

2015

1 015,31

356,01

КАВАРНА

ТБО

2019

414,86

0,00

КАВАРНА

ТБО

2019

414,85

0,00

КАВАРНА

ТБО

2018

2 511,19

201,59

КАВАРНА

ТБО

2018

2 511,18

117,19

КАВАРНА

ТБО

2017

2 504,43

456,36

КАВАРНА

ТБО

2017

2 504,42

370,79

КАВАРНА

ТБО

2016

2 504,43

710,28

КАВАРНА

ТБО

2016

2 504,42

624,71

КАВАРНА

ТБО

2015

2 707,17

1 043,43

КАВАРНА

ТБО

2015

2 707,48

949,35

КАВАРНА

данък недв.имот

2019

188,31

0,00

КАРНОБАТ

данък недв.имот

2019

188,30

0,00

КАРНОБАТ

данък недв.имот

2018

414,66

33,29

КАРНОБАТ

данък недв.имот

2018

301,48

14,07

КАРНОБАТ

данък недв.имот

2017

414,66

75,56

КАРНОБАТ

данък недв.имот

2017

414,66

61,39

КАРНОБАТ

данък недв.имот

2016

414,66

117,60

КАРНОБАТ

данък недв.имот

2016

414,66

103,43

КАРНОБАТ

данък недв.имот

2015

0,00

0,46

КАРНОБАТ

ТБО

2019

295,91

0,00

КАРНОБАТ

ТБО

2019

295,90

0,00

КАРНОБАТ

ТБО

2018

1 777,11

142,66

КАРНОБАТ

ТБО

2018

1 036,50

48,37

КАРНОБАТ

ТБО

2017

651,61

118,74

КАРНОБАТ

ТБО

2017

651,60

96,47

КАРНОБАТ

ТБО

2016

651,61

184,80

КАРНОБАТ

ТБО

2016

651,60

162,54

КАРНОБАТ

ТБО

2015

0,00

1,09

КАРНОБАТ

данък недв.имот

2019

3,15

0,00

ОРЯХОВО

данък недв.имот

2019

3,15

0,00

ОРЯХОВО

данък недв.имот

2019

41,92

 

ОРЯХОВО

ТБО

2019

80,37

 

ОРЯХОВО

данък недв.имот

2018

37,62

3,05

ОРЯХОВО

данък недв.имот

2018

37,62

1,76

ОРЯХОВО

данък недв.имот

2017

37,62

6,88

ОРЯХОВО

данък недв.имот

2017

37,62

5,59

ОРЯХОВО

данък недв.имот

2016

37,62

10,70

ОРЯХОВО

данък недв.имот

2016

37,62

9,41

ОРЯХОВО

данък недв.имот

2015

37,62

14,54

ОРЯХОВО

данък недв.имот

2015

37,62

13,26

ОРЯХОВО

данък недв.имот

2014

37,62

18,36

ОРЯХОВО

данък недв.имот

2014

37,62

17,09

ОРЯХОВО

ТБО

2018

137,94

11,18

ОРЯХОВО

ТБО

2018

137,93

6,45

ОРЯХОВО

ТБО

2017

125,40

22,92

ОРЯХОВО

ТБО

2017

125,39

18,62

ОРЯХОВО

ТБО

2016

236,27

67,22

ОРЯХОВО

ТБО

2016

236,26

59,12

ОРЯХОВО

ТБО

2015

75,24

29,08

ОРЯХОВО

ТБО

2015

75,23

26,52

ОРЯХОВО

ТБО

2014

75,24

36,73

ОРЯХОВО

ТБО

2014

75,23

34,17

ОРЯХОВО

данък недв.имот

2019

91,82

0,00

ПЕЩЕРА

данък недв.имот

2019

91,81

0,00

ПЕЩЕРА

данък недв.имот

2018

91,97

7,38

ПЕЩЕРА

данък недв.имот

2018

91,96

4,29

ПЕЩЕРА

данък недв.имот

2017

39,22

8,94

ПЕЩЕРА

ТБО

2019

400,67

0,00

ПЕЩЕРА

ТБО

2019

400,66

0,00

ПЕЩЕРА

ТБО

2018

309,35

24,83

ПЕЩЕРА

ТБО

2018

309,35

14,44

ПЕЩЕРА

ТБО

2017

941,40

171,62

ПЕЩЕРА

ТБО

2017

138,17

20,46

ПЕЩЕРА

данък недв.имот

2019

56,01

0,00

СЛИВНИЦА

данък недв.имот

2019

56,01

0,00

СЛИВНИЦА

данък недв.имот

2018

140,05

11,20

СЛИВНИЦА

данък недв.имот

2018

56,01

4,48

СЛИВНИЦА

данък недв.имот

2018

126,04

5,88

СЛИВНИЦА

данък недв.имот

2017

196,07

35,68

СЛИВНИЦА

данък недв.имот

2017

126,03

18,66

СЛИВНИЦА

данък недв.имот

2017

70,03

10,37

СЛИВНИЦА

данък недв.имот

2016

0,00

2,53

СЛИВНИЦА

ТБО

2019

220,85

0,00

СЛИВНИЦА

ТБО

2019

220,85

0,00

СЛИВНИЦА

ТБО

2018

1 230,47

98,44

СЛИВНИЦА

ТБО

2018

492,11

39,37

СЛИВНИЦА

ТБО

2018

1 107,35

51,68

СЛИВНИЦА

ТБО

2017

1 722,58

313,48

СЛИВНИЦА

ТБО

2017

1 107,35

163,95

СЛИВНИЦА

ТБО

2017

615,23

91,09

СЛИВНИЦА

ТБО

2016

0,00

19,17

СЛИВНИЦА

данък недв.имот

2019

49,21

0,00

ТЕТЕВЕН

данък недв.имот

2019

49,21

0,00

ТЕТЕВЕН

ТБО

2019

157,46

0,00

ТЕТЕВЕН

ТБО

2019

157,46

0,00

ТЕТЕВЕН

данък недв.имот

2018

213,87

17,23

ТЕТЕВЕН

данък недв.имот

2018

213,87

10,04

ТЕТЕВЕН

данък недв.имот

2017

213,87

39,03

ТЕТЕВЕН

данък недв.имот

2017

213,87

31,72

ТЕТЕВЕН

данък недв.имот

2016

213,87

60,72

ТЕТЕВЕН

данък недв.имот

2016

213,87

53,41

ТЕТЕВЕН

данък недв.имот

2015

128,33

49,49

ТЕТЕВЕН

данък недв.имот

2015

128,32

45,02

ТЕТЕВЕН

данък недв.имот

2014

128,33

62,53

ТЕТЕВЕН

данък недв.имот

2014

128,32

58,16

ТЕТЕВЕН

данък недв.имот

2013

128,26

75,52

ТЕТЕВЕН

ТБО

2018

684,37

55,13

ТЕТЕВЕН

ТБО

2018

684,36

32,13

ТЕТЕВЕН

ТБО

2017

684,37

124,90

ТЕТЕВЕН

ТБО

2017

684,36

101,51

ТЕТЕВЕН

ТБО

2016

684,37

194,29

ТЕТЕВЕН

ТБО

2016

684,36

170,90

ТЕТЕВЕН

ТБО

2015

513,28

197,93

ТЕТЕВЕН

ТБО

2015

513,28

180,09

ТЕТЕВЕН

ТБО

2014

684,37

333,44

ТЕТЕВЕН

ТБО

2014

684,36

310,16

ТЕТЕВЕН

данък недв.имот

2019

127,73

0,00

БОЙЧИНОВЦИ

данък недв.имот

2019

127,73

0,00

БОЙЧИНОВЦИ

данък недв.имот

2018

105,95

8,51

БОЙЧИНОВЦИ

данък недв.имот

2018

105,94

4,94

БОЙЧИНОВЦИ

данък недв.имот

2018

10,90

0,51

БОЙЧИНОВЦИ

данък недв.имот

2017

105,95

19,31

БОЙЧИНОВЦИ

данък недв.имот

2017

105,94

15,69

БОЙЧИНОВЦИ

данък недв.имот

2016

105,95

30,05

БОЙЧИНОВЦИ

данък недв.имот

2016

105,94

26,43

БОЙЧИНОВЦИ

данък недв.имот

2015

105,95

40,83

БОЙЧИНОВЦИ

данък недв.имот

2015

105,94

37,14

БОЙЧИНОВЦИ

данък недв.имот

2014

105,95

51,59

БОЙЧИНОВЦИ

данък недв.имот

2014

105,94

47,98

БОЙЧИНОВЦИ

ТБО

2019

383,19

0,00

БОЙЧИНОВЦИ

ТБО

2019

383,18

0,00

БОЙЧИНОВЦИ

ТБО

2018

317,84

25,52

БОЙЧИНОВЦИ

ТБО

2018

32,68

1,53

БОЙЧИНОВЦИ

ТБО

2018

317,83

14,83

БОЙЧИНОВЦИ

ТБО

2017

317,84

57,92

БОЙЧИНОВЦИ

ТБО

2017

317,83

47,06

БОЙЧИНОВЦИ

ТБО

2016

317,84

90,14

БОЙЧИНОВЦИ

ТБО

2016

317,83

79,28

БОЙЧИНОВЦИ

ТБО

2015

317,84

122,48

БОЙЧИНОВЦИ

ТБО

2015

317,83

111,43

БОЙЧИНОВЦИ

ТБО

2014

317,84

154,75

БОЙЧИНОВЦИ

ТБО

2014

317,83

143,96

БОЙЧИНОВЦИ

данък недв.имот

2019

126,18

0,00

ИСКЪР

данък недв.имот

2018

126,19

10,17

ИСКЪР

данък недв.имот

2018

126,18

5,92

ИСКЪР

данък недв.имот

2017

126,19

23,03

ИСКЪР

данък недв.имот

2017

126,18

18,72

ИСКЪР

данък недв.имот

2016

126,19

35,83

ИСКЪР

данък недв.имот

2016

126,18

31,51

ИСКЪР

данък недв.имот

2015

126,19

44,93

ИСКЪР

данък недв.имот

2015

126,18

40,53

ИСКЪР

данък недв.имот

2014

126,19

57,74

ИСКЪР

данък недв.имот

2014

126,18

53,45

ИСКЪР

ТБО

2019

504,75

0,00

ИСКЪР

ТБО

2019

504,74

0,00

ИСКЪР

ТБО

2018

504,75

40,66

ИСКЪР

ТБО

2018

504,74

23,69

ИСКЪР

ТБО

2017

63,10

11,52

ИСКЪР

ТБО

2017

63,09

9,36

ИСКЪР

ТБО

2016

63,10

17,92

ИСКЪР

ТБО

2016

63,09

15,76

ИСКЪР

ТБО

2015

63,10

22,47

ИСКЪР

ТБО

2015

63,09

20,27

ИСКЪР

ТБО

2014

63,10

28,87

ИСКЪР

ТБО

2014

63,09

26,73

ИСКЪР

В оспорените вземания по допълнителен списък №3 на приети вземания са включени и сумата от 242 453,75 лева сборна главница, представляваща такса битови отпадъци и данък недвижими имоти към Община Поморие по актове за установяване на задължения за периода 2014г.-2019г. №№АУ000423/19.11.2014г., АУ000096/04.11.2015г., актове за установяване на задължения по чл.107, ал.3 от ДОПК№14362-1/14.11.2016г., 16567-1/10.11.2017г., 20960-1/12.11.2018г., както и по 20 броя декларации по чл.14 от ЗМДТ, сумата от 37 815,53 лева лихви, както и сумата от 5371,62 лева задължителни осигурителни вноски по декларации образец 6, вх.№ 020021904072467, вх.№020021905180221 и вх.№020221905165019 за периода месец март 2019г. -месец април 2019г., както и сумата от 43,76 лева лихви.

Към молбата за предявяване на вземанията от НАП в производсвото по несъстоятелност по т.д.№ 354/2018г. на БОС е представен акт за установяване на задължения по чл.107, ал.3 от ГПК №АУЗ-107-353/24.04.2019г. за вземанията, начислени към Община Добрич за данък недвижими имоти и такси битови отпадъци, като не са представени доказателства за връчването му.

Вземанията към Община Генерал Тошево са възникнали на основание акт за установяване на задължения по чл.107, ал.3 от ГПК №208-1/13.06.2017г., връчен на данъчно задълженото лице на 15.06.2017г. по пощата, видно от приложената обратна разписка /находяща се на стр. 2338 по т.д. 354/2018г. на БОС, том 6, предявяване на вземания/, както и от акт за установяване на задължения по чл.106 и чл.107, ал.3 от ДОПК№62 от 21.04.2016г., за който липсват доказателства за връчване към молбата за предявяване на вземанията.

Видно от приложения с отговора на исковата молба препис от влязло в сила решение №8 от 11.01.2018г. на Административен съд – Добрич по адм.дело 512/2017г., потвърдено с решение по адм.дело №3578/2018г. на ВАС е частично отменен АУЗ №208-1/13.06.2017г. на Община Генерал Тошево за установените задължения за ДНИ и ТБО и лихви за забава за периода 2014.-2016г., като са признати задължения за ДНИ  за 2014г., 2015г. и 2016г. по  1162,33лв. както и ТБО  в размер на 75,59лв. за 2014г., 2015г. и 2016г.  

Въз основа на АУЗ №208-1/13.06.2017г.  ответникът НАП е предявил вземания в размер на 14 152,05 лева главница и 5120,32лева лихви до 25.03.2019г.

Предвид това на осн. чл.302 от ГПК, като отчита, че влязлото в сила решение на административния съд е задължително за гражданския съд относно законосъобразността на административния акт, БОС намира, че ответникът Еврокапитал България ЕАД /в несъстоятелност/ не дължи вземания по АУД по чл.107, ал.3 от ДОПК №208-1/13.06.2017г. на Община Генерал Тошево в размер на 5085,87 лева, представляващи данък недвижими имоти за периода 2014г.-2016г. в размер на 141,75 лева, както и  такса битови отпадъци за периода 2014г.- 2016г. в размер на 4944,12 лева. Върху посочената сборна главница не се дължи лихва за забава в общ размер на 2780,46 лева за сборен период от датата на настъпване на изискуемостта на всяко едно от вземанията за главница за 2014г. - 01.01.2015г., за 2015г. -01.01.2015г., за 2016г. – 01.01.2017г.  до крайната дата на периода за забава по т.1.4 от справката на НАП към предявяването на вземанията - 21.05.2021г., изчислена от съда с помощта на портала за електронни услуги на НАП по реда на Закона за лихвите върху такси, данъци и други държавни вземания.

С акт за устанояване на задължения по декларация № 60621/22.06.2017г., връчен на 26.06.2017г. по пощата с обратна разписка /на стр. 2353-2358 по т.д. 354/2018г. на БОС/, в законна сила на 27.02.2018г. след оспорването му по административен и съдебен ред /стр. 1487-1502 по настоящото дело/, както и с декларация по чл.14 от ЗМДТ, са установени процесните вземания към Община Стара Загора за данък недвижими имоти и такса битови отпадъци.

Представени са акт за установяване на задължения по чл.107, ал.3 от ДОПК№44-1 от 24.02.2014г. на Община Велико Търново /находящ се на стр. 2373 по т.д. 354/2018г. на БОС/, връчен на 19.05.2014г. по пощата, видно от приложената обратна разписка на стр. 2376, както и декларации по чл. 14 от ЗМДТ за облагане с данък върху недвижимите имоти от 2018г.

От Община Добрич са съставени актове за установяване на задължения по декларации №АУ002755/08.10.2018г., АУ002756/08.10.2018г.,  АУ002757/08.10.2018г.,  АУ002758/08.10.2018г., АУ000396/22.02.2018г., АУ000397/22.02.2018г., АУ000398/22.02.2018г., АУ000399/22.02.2018г., АУ000400/22.02.2018г., АУ000401/22.02.2018г., АУ000402/22.02.2018г., АУ000403/22.02.2018г. Представен е  АУЗ по чл.107, ал.3 от ДОПК № 107-353 от 24.04.2019г. на стр. 2320-2321, като не са ангажирани доказателства за връчване с молбата за предявяване на вземанията.

Вземанията към Община Русе са установени с акт за установяване на общински публични вземания № СУД000845 от 08.04.2019г., връчен на 23.04.2019г. по пощата /стр. 2608-2614 по т.д. 354/2018г. на БОС /.

На стр. 2620-2625 в производството по несъстоятелност  с предявяване на вземанията са приложени акт за установяване на публично общинско вземане №0524-25/09.03.2017г. на Община Лом и доказателства за връчването му по пощата с обратна разписка на 15.03.2017г., на стр. 2671-2680 актове за установяване на задължения по чл.107, ал.3 от ДОПК-1-70/11.02.2015г., №424-284/10.08.2016г. и №664-74 от 21.02.2019г. на Община Бойчиновци /последният акт връчен по пощата на 07.03.2019г. с обратна разписка на стр. 2680 по делото/.

С молбата за предявяване на вземанията са представени актове за установяване на задължения на Община Тетевен по чл.107, ал.3 от ДОПК№*********-1/08.12.2015г., връчен на 10.12.2015г. с обратна  разписка на стр. 2721 по делото, №*********-1/03.07.2018г., връчен на 05.07.2018г. /стр. 2724/, както и декларации по чл.14 от ЗМДТ към Община Пещера, Община Гълъбово, Община Искър, Община Сливница, Община Оряхово, Община Каварна, акт за установяване на задължения по декларация№2275-1/03.06.2016г. на Община Каварна, ведно с пет броя декларации по чл. 17 от ЗМДТ, актове за установяване на задължения по декларация №АУ000137 от 30.01.2015г. и АУ000565от 02.08.2017г. на Община Силистра, връчени на 09.01.2018г./стр. 2762/, акт за установяване на задължения на Община Исперих по чл.107, ал.3 от ДОПК№007-2-1/20.12.2018г., връчен на 10.01.2019г./стр.2766/, акт за установяване на задължения по чл.107, ал.3 от ДОПК на Община Генерал Тошева №208-1/13.06.2017г., връчен по пощата на 15.06.2017г., съставени от Община Поморие актове за установяване на задължения №№АУ000423/19.11.2014г., АУ000096/04.11.2015г., актове за установяване на задължения по чл.107, ал.3 от ДОПК№14362-1/14.11.2016г., 16567-1/10.11.2017г., 20960-1/12.11.2018г., ведно с връчени покани за доброволно изпълнение на основание чл.182, ал.1 от ДОПК, както и декларации по чл.14 от ЗМДТ /стр. 2431-2473/.

От Община Ловеч са издадени на 22.08.2018г. актове за установяване на задължения№№ АУ00397, АУ000398, АУ00399, АУ000400, АУ000401, АУ000402 и АУ000403, връчени по рена на чл. 32 от ДОПК и влезли в законна сила на 12.04.2018г., както и на 08.10.2018г. актове за установяване на задължения №АУ002755, АУ002756, АУ002757, АУ002758 от 08.10.2018г., връчени по пощата на 16.10.2018г., като с решения на директора на дирекция Местни приходи при Община Ловеч  постъпилите жалби срещу тях са оставени без уважение и същите са влезли в законна сила на 02.01.2019г. Вземанията по акт за установяване на задължения№ АУ00396 от 22.08.2018г. не са приети от синдика и като погасени по давност са включени в допълнителен списък№3 на неприети вземания.

По делото са представени доказателства за влизане в сила на съставените от Община Поморие актове за установяване на задължения, както и за предприемане на действия по принудително изпълнение въз основа на тях срещу имуществото на длъжника.

 Ответникът  Еврокапитал България ЕАД оспорва задълженията за такси битови отпадъци като недължими поради незаконосъобразност на общинските наредби, въз основа на които са начислени и несъответствието им с принципите по чл.8, ал.1, т.1 и т.3 от ЗМДТ. 

Представени са решение №2422 от 20.12.2022г. по адм.дело №112/2012г. на Административен съд-Бургас, потвърдено с решение №6577 от 14.05.2013г. на ВАС по адм.дело №3622/2013г., с което е частично отменена наредба №11 за определянето и администриране на местни такси и цени и услуги и права на територията на Община Поморие, приета с решение №25 от 22.12.2011г. на Общински съвет – Поморие.

Специалният ред по ДОПК изключва общия ред за оспорване съществуването на вземане установено с влязъл сила административен акт за установяване на публично вземане, който има задължителна сила спрямо ответника, участвал като страна в административното производство, като е недопустим косвения съдебен контрол в исковото производство за законосъобразността на административния акт на осн. чл. 17, ал.2 от ГПК.

Според съдебната практика -  решение №43/20.06.2014г. по т.д.№2471/2013г. на ВКС, І т.о. - забраната по чл.164, ал.4 от ДОПК за оспорване по реда на чл.690 и сл. от ТЗ на публични вземания, установени с влязъл в сила акт, произтича от специфичния ред и начин за установяване на публични вземания, поради което законодателят е разпрострял задължителната сила на акта и спрямо третите лица, неучаствали в производството по издаване на акта за установяване на публично вземане, каквито са кредиторите на несъстоятелността.

Не са преклудирани от забраната по  чл.164, ал.4 от ДОПК само нововъзникнали факти, настъпили след формиране на  задължителната сила на влезлия в сила акт, например твърдение за настъпило след влизане в сила на акта погасяване на публичното вземане по давност или чрез плащане.

С оглед на това настоящият съдебен състав не следва да обсъжда начина за определяне на задълженията за такси битови отпадъци, които в случая са начислени от съответните общини по реда на чл. 67, ал.2 от ЗМДТ, пропорционално върху основа, определена от съответните Общински съвет. Наредбите на общинските съвети за определяне размера на местните данъци представляват нормативен акт по смисъла на чл. 75, ал. 1 от АПК като съдържат административни норми, отнасящи се за неопределен и неограничен брой адресати и има многократно правно действие. Недопустимо е в производството по чл.694 от ТЗ гражданският съд да извършва инцидентен контрол за тяхната законосъобразност по реда на чл. 17, ал.2 от ГПК  като не зачете стабилитета на влезлия в сила  акт за установяване на публични задължения на основания, които са могли да бъдат релевирани от данъчно задълженото лице в производството по оспорването му пред по-горестоящия административен орган, респективно пред административния съд.

В тази връзка частично основателно е  единствено оспорването на начислените за периода 2014г.- 2016г. ДНИ и ТБО по АУЗ №208-1 от 13.06.2017г. на Община Генерал Тошево, което е въведено от данъчно- задълженото лице преди влизане в сила на административния акт и по чийто повод е било образувано административно дело №512/2017г. на Административен съд – Добрич, приключило след предявяване на вземанията с влязло сила на 30.07.2019г. решение №8 от 11.01.2018г. на Административен съд-Добрич

Вещото лице Събина Арабаджиева в изпълненото по делото заключение по назначената съдебно-счетоводна експертиза след като е съобразило представените в исковото производство допълнителни доказателства от ответника НАП, посочва, че основание за възникване на процесните задължения са влезли в сила актове за установяване на задължения, част от които след изчерпване на процедурата по оспорване им по съдебен ред, издадени на основание чл. 107, ал.3 от ДОПК за периода 2014г.-2018г., както и задължения по декларации по  чл.14 от ЗМДТ за 2019г.

В  ДОПК са уредени два начина за предварително установяване на задължение по декларация, а именно в чл. 105  и чл. 107,ал.1 от кодекса. Според разпоредбата на чл. 105 от ДОПК задълженото лице само начислява основата и размера на дължимия данък, респективно осигурителни вноски.

         Съгласно разпоредбата на чл. 107, ал. 3 ДОПК акт за установяване на задължение по декларация се издава по искане на лицето или служебно, при установяване на несъответствие между декларираните данни и данните, получени от трети лица и организации, след като е изчерпан редът по чл. 103 ДОПК, както и когато не е подадена декларация или задължението не е платено в срок и не е извършена ревизия. В  ДОПК са уредени два начина за предварително установяване на задължение по декларация, а именно в чл. 105  и чл. 107,ал.1 от кодекса. Според разпоредбата на чл. 105 от ДОПК задълженото лице само начислява основата и размера на дължимия данък, респективно осигурителни вноски. 

В настоящия случай са налице влезли в сила актове за установяване на задължения по чл.107, ал.3 от ДОПК, като твърденията на ищеца и съищеца, че актовете за установяване на задължения не са влезли в сила са недоказани. Спрямо декларациите по чл.14 от ЗМДТ е приложима разпоредбата на чл.  107, ал.1 от ДОПК, съгласно която когато органът по приходите установява размера на дължимия данък или осигурителната вноска въз основа на подадена от задълженото лице декларация, задължението подлежи на внасяне в срока, предвиден в съответния закон. Не се твърди данъчно задълженото лице да е поискало установянае на несъответствия в декларираните данни, да е подало коригираща декларация по реда на чл.106 от ДОПК или да е направило в 30 дневен срок от подаване на декларациите искане до съответната община по реда на чл.107, ал.3 от ДОПК за установяване на задълженията си с акт по чл. 107, ал.3 от ДОПК.

На следващо място очевидно е, че  вземанията, предявени от НАП, които не са установени в влязъл в сила акт към предявяването им, са включени от синдика в списъка на приетите вземания под условие на основание чл. 164, ал.5 от ДОПК и подлежат на удовлетворяване по реда на чл.725, ал.1 ТЗ, като ако при сметката за окончателно разпределение актът не е влязъл в сила, условието се счита за несбъднато и вземането се изключва от разпределението. Съдът, разглеждащ иска по чл. 694 ТЗ трябва да отчете не само публичните вземания, установени с влязъл в сила акт, но и предварително установените, за които няма данни административният акт да е отменен по реда на административния или съдебен контрол.

Установява се от заключението на вещото лице Арабаджиева, че от Еврокапитал България ЕАД ежегодно са подавани декларации по чл. 71 от ЗМДТ за освобождаване от такса битови отпадъци за неизползваните имоти за календарната година, които са съобразени при определяне на задълженията за местни данъци и такси. Констатирало е, че в предявените от НАП вземания са включени задължения за такса битови отпадъци и данък за периода 2017г.-2019г. по отношение на недвижими имоти на длъжника с идентификатори 57491.501.369, 57491.501.368, 57491.501.533, 57491.501.340, 57491.501.400, 57491.501.377, 57491.501.357, 57491.501.351, 57491.501.348, 57491.501.320, 57491.501.342, 57491.501.353, 57491.501.349, 57491.501.356, 57491.501.359 по КККР на гр. Поморие, които са отчуждени и възложени на трети лица с постановления за възлагания, описани в колона №6 към заключението на стр. 1534-1536 по делото. Според вещото лице общият размер на начислените данък недвижими имоти  и такса битови отпадъци към Община Поморие след възлагането на имотите възлиза на 42 793,72 лева.

Съгласно разпоредбата на чл.11, ал.1 от ЗМДТ данъчно задължени лица за заплащането на данъка върху недвижимите имоти са собствениците на имотите, като същите са задължени и за таксата битови отпадъци съгласно чл.64, ал.1 от ЗМДТ. 

Установява се от кредитираното като обстойно обосновано заключение на вещото лице Арабаджиева, че с постъпилата сума от извършеното разпределение по образуваните изпълнителни дела №20218050400419/2016г. и 20218050400420/2016г. по описа на ЧСИ Станимира Николова, с район на действие БОС, в общ размер на 321 760 лева след проведена публична продан на поземлени имоти с идентификатори 57491.501.400, 57491.501.552, 57491.501.553 и 57491.501.554 по КККР на гр. Поморие, са погасени съгласно писмо вх.№05390/19.04.2017г. сумата от 609,39 лева данък недвижими имоти за поземлен имот с идентификатор 57491.501.400 и сумата от 2556,39 лева данък недвижими имоти за поземлен имот с идентификатор 57491.501.553, които са част от предявените вземания.

В приетото по делото допълнително заключение, неоспорено от страните, вещото лице Арабаджиева е съобразило представената по делото справка от Община Поморие, изх.№24-82-12 от 26.05.2021г. за извършени корекции на постъпили суми от разпределението. След посочените корекции към датата на предявяване на вземанията  в производството по несъстоятелност-13.06.2019г. дължимите главници към Община Поморие следва да бъдат намалени със сумата от 16 985,37лева  главница и дължимите законни лихви със сумата в размер на 1656,91 лева.

От допълнителното заклъчение на вещото лице А. БОС приема за безспорно установено по делото, че ответникът Еврокапитал България ЕАД /в несъстоятелност/ не дължи  към Община Поморие сумата от 16 985,37лева главница и сумата от 1659 лева законна лихва върху главницата, които са частично погасени след предприетите                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               от кредитора НАП действия по принудително изпълнение.

При горните мотиви съдът приема, че ответникът ЕврокапиталБългария ЕАД /в несъстоятелност/ не дължи към Община Поморие 16 985,37лева главница и 1659 лева  лихва и към Община Генерал Тошево сумата от 5085,87 лева главница и 2780,46 лева лихва.

Съгласно чл.171, ал.1 от ДОПК, публичните вземания се погасяват с изтичането на петгодишен давностен срок, считано от 1 януари на годината, следваща годината, през която е следвало да се плати публичното задължение, освен ако в закон е предвиден по-кратък срок. В закон не е предвиден по-кратък срок за погасяване на публичните вземания за ДНИ и ТБО. Задълженията за лихви се разглеждат в същия режим, който е установен за главното задължение, като съгласно чл.162, ал.2, т.9 от ДОПК те също са публични задължения, поради което и към тях е приложим погасителният 5-годишен давностен срок.

Следователно давностният срок за задължението за ДНИ и ТБО за най-ранната 2014 г. започва да тече от 01.01.2015 г. и би се погасило на 01.01.2021г.., освен ако не са налице основания за спиране или прекъсване на погасителната давност. Съгласно чл.172, ал.2 от ДОПК давността се прекъсва с издаване на акта за установяване на публичното вземане, като с издаването на съответните актове за установяване на задължения давностният срок е прекъснат преди изтичането на давността и не е изтекъл до приключване на съдебното дирене в настоящата инстанция. От прекъсването на давността започва да тече нова давност (чл.172, ал.3 от ДОПК). По отношение на   АУ000423/19.11.2014г. на Община Поморие давността е била прекъсната с предприемането на действия по принудително изпълнение. Давността за процесните вземания за данък недвижими имоти и такса битови отпадъци отново е била прекъсната с предявяване на вземанията от кредитора НАП в производството по несъстоятелност на основание чл. 685а, ал.1 от ТЗ, като по силата на същата разпоредба спира да тече докато трае производството по несъстоятелност. До приключване на съдебното дирене в настоящата съдебна инстанция не е изтекла и абсолютната 10 годишна давност по чл.171, ал.2 от ДОПК, която освен това не намира приложение когато вземането е предявено в производството по несъстоятелност съгласно  т.2 на чл.171, ал.2 от ДОПК.

По отношение на задълженията за данък върху превозните средства към Община Бургас, които са начислени за 2019г., същите са установени по декларации по реда на чл. 54, ал.1 от ЗМДТ / в редакцията й след изменението на Д. в. бр. 105 от 2014 г., в сила от 01.01.2015 г./, според която  размерът на данъка се определя от служител на общинската администрация въз основа на данни от регистъра на пътните превозни средства, поддържан от Министерството на вътрешните работи, и се съобщава на данъчно задълженото лице. Не е спорно, че в качеството му на собственик на превозното средство  Еврокапитал България ЕАД е декларирало пред общината Бургас по седалището си притежаваните от него превозни средства в двумесечен срок от придобиването им в съответствие с разпоредбата на чл. 54, ал.4 от ЗМДТ. На основание чл.60 от ЗМДТ  данъкът върху превозните средства се плаща на две равни вноски в следните срокове: до 30 юни и до 31 октомври на годината, за която е дължим. Със справката към молбата за предявяване на вземанията кредиторът НАП изрично е посочил, че вземанията за данък върху превозните средства се претендират за 2019г. С оглед разпоредбата на чл.171,ал.1 от ДОПК същите не са погасени по давност и са дължими.

Предмет на предявените отрицателни установителни искове са и установени задължения за осигурителни вноски в общ размер на 2572,53 лева  с декларации образец 6, вх.№№020021904072467 за месец март 2019г., 020021905165019 за месец април 2019г. и 020021905165019 за месец април 2019г.

Посочените декларациите образец 6 са подадени от Еврокапитал България ЕАД /в несъстоятелност/ по реда на КСО като са частни свидетелстващи документи относно релевантните факти за определяне на дължимия данък върху доходите на физическите лица, удържан от работодателя, чиито размери са законово регламентирани и данъчно задълженото лице е определило въз основа на правно-релевантните по съответните закони факти. Същите са извънсъдебно признание на неизгодни за подписалото го лице факти относно правно-релевантните факти, на база на които е определен размера на данъка, поради което вземането на НАП по декларациите - образец 6 съществува и не е погасено по давност с оглед разпоредбата на чл.171,ал.1 от ДОПК.

 

С оглед на изложените съображения на основание чл. 694 от ТЗ по иска на ищеца и съищеца следва да се приеме за установено, че ответникът Еврокапитал България ЕАД /в несъстоятелност/ не дължи     към Община Поморие 16 985,37лева главница и 1659 лева  лихва и към Община Генерал Тошево сумата от 5085,87 лева главница и 2780,46 лева лихва, които вземания са включени като публични вземания на кредитора НАП в допълнителен списък№3, обявен с вписване № 20190802142406 в ТРРЮЛНЦ на приети от синдика вземания на кредиторите на Еврокапитал България ЕАД.

При горните мотиви предявените искове са частично основателни и следва да бъдат уважени до посочените размери, като за горницата над тях са неоснователни и следва да бъдат отхвърлени..

При този изход от спора ищецът и съищецът  следва да бъдат осъдени да заплатят по сметка на БОС сумата от 5735,08 лв. държавна такса, съразмерно на отхвърлената част от исковете. Ответникът Еврокапитал България ЕАД /в несъстоятелност/  дължи по сметка на БОС сумата от 265,11 лева, която да се заплати от масата на несъстоятелността, съразмерно на уважената част от исковете. Предвид обстоятеството, че се касае за публични държавни вземания ответникът НАП е освободен от заплащането на държавна такса по силата на основание чл.84, т.1 от ГПК.

Ищецът и съищът следва да заплатят на ответника Еврокапитал България ЕАД /в несъстоятелност/ направените по делото съдебно-деловодни разноски в размер на 1816,05 лева, съразмерно на отхвърлената част част от исковете.

Така мотивиран, съдът

 

Р    Е    Ш     И:

 

ПРИЕМА за установено по предявения иск от Нафтекс Петрол ЕООД /в несъстоятелност/, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. Ловеч, ул. Търговска№12, представлявано от синдика Мариян Иванов Нейков, чрез адв. Тодор Трифонов от САК, съдебен адрес гр. София, бул. Княз Александър Дондуков № 11, ет.6, офис 602, против Националната агенция по приходите, с административен адрес гр. София, бул. Княз Александър Дондуков №52 и Еврокапитал – България ЕАД /в несъстоятелност/, ЕИК130487974, със седалище гр. Бургас, ул. Александровска№21, ет.Е, при участието в производството на встъпилото в качеството на съищец БПИ АД, ЕИК *********, със седалище на управление гр. София, район Лозенец, бул. Черни връх№43 и синдика на Еврокапитал България ЕАД /в несъстоятелност/ Н.Г., че не съществуват приети вземания на кредитора НАП към Еврокапитал – България ЕАД, включени в допълнителен списък №3 на приетите вземания, обявен под № 20190802142406 в ТРРЮЛНЦ  в общ размер на 26 510,70 лева /двадесет и шест хиляди петстотин и десет лева и седемдесет стотинки/, представляващи  публични държавни вземания, както следва: към Община Поморие сумата от 16 985,37лева главница за данък недвижими имоти и такса битови отпадъци и 1659 лева  законна лихва и към Община Генерал Тошево сумата от 5085,87 лева главница за данък недвижими имоти и такса битови отпадъци и 2780,46 лева законна лихва.

ОТХВЪРЛЯ предявения иск  за горницата над уважения до предявения размер.

ОСЪЖДА Еврокапитал България ЕАД /в несъстоятелност/ да заплати

по сметка на БОС, в полза на бюджета на съдебната власт, сумата от 265,11 лева държавна такса, платима от масата на несъстоятелността.

ОСЪЖДА Нафтекс Петрол ЕООД /в несъстоятелност/ и БПИ АД да заплатят по сметка на БОС, в полза на бюджета на съдебната власт, сумата от 5735,08 лева държавна такса, като за Нафтекс Петрол ЕООД, платима от масата на несъстоятелността.

ОСЪЖДА Нафтекс Петрол ЕООД /в несъстоятелност/ и БПИ АД да заплатят на Еврокапитал България ЕАД /в несъстоятелност/ сумата от 1816,05 лева съдебно-деловодни разноски.

Решението е постановено при участието на съищеца БПИ АД, ЕИК *********, със седалище на управление гр. София, район Лозенец, бул. Черни връх№43 и синдика на ответника Еврокапитал България ЕАД /в несъстоятелност/ Н.Г..

Решението подлежи на обжалване в двуседмичен срок от съобщаването му на страните пред Бургаския апелативен съд.

 

 

ОКРЪЖЕН СЪДИЯ: