№…………………………………2023 година, гр.Варна
ВАРНЕНСКИЯТ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД,
Десети състав, в закрито заседание на двадесет и седми март 2023г.,
като разгледа докладваното от съдия Марияна Ширванян
адм.д.№ 655/2023г. по описа на съда, за да се произнесе
взе предвид следното:
Производството е образувано по искане за възобновяване на Е.С.И., чрез адв. В.В.Л., ВАК на производството по влязло в сила НП 22-0445-000496/17.08.2022г. на началник група в ОДМВР Варна, РУ Аксаково.
В искането за възобновяване г-н И., чрез
процесуалният си представител сочи, че НП е издадено при нарушения на
процесуалните правила, като в него липсват реквизити изискуеми от разпоредбата
на чл.57, ал.1 от ЗАНН (дата на актът,
въз основа на който е издадено; името, длъжността и местослуженето на
актосъставителя; както и не ставало ясно как е формирана волята на АНО). Сочат
се нарушения във формата и на издадения АУАН. Релевираните основания са такива
по оспорване на НП, а не по възобновяването на административнонаказателното
производство.
Производството по оспорване на НП и по
възобновяването на административнонаказателното производство са две различни
производства, които се реализират в рамките на два различни съдебни процеса и
при наличието на различни предпоставки.
Предпоставките за възобновяването
на административнонаказателните производства са разписани в чл.70, ал.2 от ЗАНН
и съдът служебно следи за наличието им. Съгласно чл. 70 ал.2 от ЗАНН
административнонаказателното производство подлежи на възобновяване, когато:
1.с влязла в сила присъда или
решение се установи, че някое от доказателствата, въз основа на които е издаден
актът по ал. 1, е неистинско или с невярно съдържание;
2.с влязла в сила присъда или
решение се установи, че актосъставител, наказващ орган, съдия, съдебен
секретар, прокурор, страна или участник в производството е извършил
престъпление във връзка с участието си в административнонаказателното
производство;
3.се открият нови обстоятелства
или нови доказателства от съществено значение за разкриване на обективната
истина, които не са били известни на нарушителя, наказващия орган или съда при
постановяване на акта;
4.с влязла в сила присъда се
установи, че деянието, за което е наложено административното наказание,
съставлява престъпление;
5.деянието, за което е приключило
административнонаказателното производство, съставлява престъпление;
6.с решение на Европейския съд по
правата на човека е установено нарушение на Европейската конвенция за защита на
правата на човека и основните свободи, което има съществено значение за
преписката или делото;
7.вследствие на допуснато
съществено нарушение на процесуалните правила лицето, по отношение на което е
издаден актът по ал. 1, наказващият орган или собственикът на вещите, с които е
извършено разпореждане или са отнети в полза на държавата, ако не е нарушител,
е бил лишен от възможността да участва в административнонаказателното
производство или не е бил надлежно представляван, както и когато не е могъл да
участва лично или чрез пълномощник по причина на препятствие, което не е могъл
да отстрани;
8.с влязло в сила решение на съда
се отмени административен акт, констатациите в който са взети предвид от
наказващия орган при издаване на акта по ал. 1, т. 1 – 4.
Констатациите относно съдържанието на
депозираното искане за възобновяване на административно наказателното
производство и основанията разписани в правната норма, налагат искането да се остави без движение. Предвид
цитираната разпоредба на чл. 70 ал.2 от ЗАНН, съдът указва на г-н И. ясно и
недвусмислено да посочи основанието/основанията, на които желае възобновяване
на административно наказателното производство, като изложи релевантните във
връзка с това основание/ тези основания твърдения и посочи доказателствата,
които иска да бъдат събрани за установяване на твърденията му , като представи
доказателствата, с които разполага.
Освен горното, следва да се даде
възможност на искателя да уточни искането си, като посочи освен възобновяването
на административно наказателното производство каква защита търси в рамките на
правомощията на съда, разписани в чл. 73, ал. 4 ЗАНН. Така посоченото е от
значение за гарантиране на правото на защита на останалите страни в
производството.
Предвид
така констатираното, съдът
Р А З П
О Р Е Д И:
ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на Е.С.И. в
7-дневен срок от получаване на съобщението за настоящото разпореждане, да
представи писмено уточнение с преписи за ответника и ВОП на искането си, като
ясно и недвусмислено посочи основанието/основанията съгласно чл. 70 ал.2 от ЗАНН, на които желае възобновяване на административнонаказателното
производство, като изложи релевантните във връзка с това основание/тези
основания твърдения и посочи доказателствата, които иска да бъдат събрани за
установяване на твърденията му, като представи доказателствата, с които
разполага. Както и да посочи освен възобновяването на
административнонакателното производство каква защита търси в рамките на правомощията
на съда, разписани в чл. 73, ал. 4 ЗАНН.
При
неизпълнение в срок производството по делото ще бъде прекратено.
Разпореждането не подлежи на
обжалване, да се уведоми Е.С.И. и да му се връчи препис от
разпореждането.
СЪДИЯ: