Определение по дело №876/2019 на Административен съд - Враца

Номер на акта: 97
Дата: 14 февруари 2020 г. (в сила от 28 февруари 2020 г.)
Съдия: Татяна Любенова Коцева
Дело: 20197080700876
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 13 декември 2019 г.

Съдържание на акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

№ 97

гр. Враца, 14.02.2020г.

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ВРАЦА, троен състав, в закрито заседание на 14.02.2020г. /четиринадесети февруари  две хиляди и двадесета година/ в състав:

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ: МИГЛЕНА РАДЕНКОВА

            ЧЛЕНОВЕ: СЕВДАЛИНА ВАСИЛЕВА

                  ТАТЯНА КОЦЕВА

 

като разгледа докладваното от съдия КОЦЕВА адм. дело № 876  по описа на АдмС – Враца за 2019г. и за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е по реда на чл.185  и сл.  АПК.

Образувано е по протест на Окръжна прокуратура-Враца, депозиран чрез прокурор Николай Лалов, с който са  оспорени  разпоредбите чл.56, ал.4 и ал.5 от  Наредба №13 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Роман, приета с Решение № 34 по Протокол № 6/29.01.2008г. на ОбС – Роман, с последно изм. с Решение № 526 по Протокол №50/31.01.2019г. 

От страна на Общински съвет  Роман е  изпратена адм.преписка по оспорената Наредба с писмо вх.№3408/12.12.2019г.

На 13.02.2020г. по делото е постъпила писмена защита от Председателя на ОбС-Роман вх. № 442/13.02.2020г., в която посочва, че оспорените текстове от Наредбата са изменени и съответно отменени с Решение №50 с протокол  №6/28.01.2020г. на ОбС-Роман. Прави се искане за прекратяване на производството по делото. Приложени са писмени доказателства за това по опис от т.1 до т.4.

От приложените допълнително доказателства по делото е видно, че с Решение №50 по Протокол 6/28.01.2020г. на ОбС-Роман  оспорените текстове на  чл.56, ал.4 и ал.5 от  Наредба №13 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Роман/Наредбата/ са изменени и  са придобили  друго съдържание. Тоест не съществуват със съдържанието, с което са оспорени.

При така установеното и след извършената служебна проверка за допустимост на протеста, предвид представените от ответника  доказателства, съдът намира, че същият е недопустим поради изменение на оспорените  разпоредби – основание за прекратяване на производството/ чл. 159, т. 3  АПК/.

Според  чл. 156, ал.1 АПК при всяко положение на делото със съгласието на останалите ответници административният орган може да оттегли изцяло или отчасти оспорения акт. За да е налице валидно оттегляне на административния акт по смисъла на тази разпоредба, е необходимо същото да е направено от органа, който е издал оспорения акт и да е в установената форма. В случая това е направил Общински съвет Роман, приел оспорената наредба с Решение №50 по Протокол №6/28.01.2020г. Оттеглянето е направено преди първото по делото заседание, предвид което не е необходимо съгласие на протестиращия прокурор. Релевантен е моментът на оттеглянето на оспорения акт, а безспорно той е преди първото по делото съдебно заседание. Съдът приема, че органът, чийто акт е оспорен е  упражнил правомощията си/чл.156,ал.1 вр. чл.91, ал.1 АПК/,  като въз основа на постъпил протест от Окръжна прокуратура Враца е преразгледал оспорените с протеста текстове  на Наредбата и с Решение №50 по Протокол №6/28.01.2020г. на ОбС-Роман е изменил оспорените  разпоредби  в съответната им  част  от Наредбата. С така приетото решение от ОбС – Роман  протестираните разпоредби са изменени и са придобили друго съдържание, тоест  не съществуват със съдържанието, с което са оспорени.

При това положение съдът намира, че  протеста  е недопустим за разглеждане по същество и  са налице предпоставките на  чл. 159, т.3 АПК, при което   протеста следва да се остави без разглеждане, тъй като след   изменението  на разпоредбата на чл. 56, ал.4 и ал.5   от Наредбата, протестът  няма предмет  и производството по делото следва да бъде прекратено. Наличието на годен за оспорване административен акт е абсолютна процесуална предпоставка, за която съдът следи служебно.

С оглед изхода на спора и на основание  чл.143, ал.2 АПК на протестиращата страна - Окръжна прокуратура Враца следва да бъдат възстановени направените по делото разноски в размер на 20,00 /двадесет/ лева, представляващи такса за публикация на оспорването в „Държавен вестник“, които разходи следва да бъдат възстановени от бюджета на Общински съвет Роман.

Делото е насрочено в с.з. на 25.02.2020г. от 10.30 часа, за която дата и час страните са призовани, поради което следва да бъде заличена датата на насроченото съдебно заседание.

Водим от гореизложеното и на основание чл. 159, т.3, вр. чл. 156, ал. 1 АПК, Съдът

                                          

О П Р Е Д Е Л И :

 

ЗАЛИЧАВА  датата на  насроченото  съдебно заседание  на 25.02.2020г. от 10.30 часа.

 

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ протеста на Окръжна прокуратура Враца, депозиран чрез прокурор Николай Лалов, с който са  оспорени  разпоредбите на чл.56, ал.4 и ал.5 от  Наредба №13 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Роман.   

ОСЪЖДА Общински съвет Роман  да заплати на Окръжна прокуратура  Враца разноски по делото в размер на 20,00 /двадесет/ лева, представляващи такса за публикация на оспорването в Държавен вестник.

ПРЕКРАТЯВА  производството по адм. дело №876/2019г. по описа на АдмС-Враца.

 

Определението може да се обжалва,  чрез Административен съд Враца до  Върховния административен съд на Република България в 7-дневен срок от съобщението до страните.

На основание чл. 138, ал.1 АПК  препис от  определението да се изпрати на страните по делото.                                                                                                     

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ:

 

 

ЧЛЕНОВЕ: 1.

 

 

2.