Определение по дело №200/2020 на Окръжен съд - Ямбол

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 22 юли 2020 г.
Съдия: Красимира Веселинова Тагарева
Дело: 20202300100200
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 10 април 2020 г.

Съдържание на акта Свали акта

О  П  Р  Е  Д  Е  Л  Е  Н  И  Е

                                                                                 22.07.2020г.                                гр.Ямбол

 

Ямболският окръжен съд,                                                                          гражданско отделение,

На 22.07.2020 година

В закрито съдебно заседание в следния състав:

                                        ПРЕДСЕДАТЕЛ: КРАСИМИРА ТАГАРЕВА

                                                ЧЛЕНОВЕ:

Секретар

Прокурор

Като разгледа докладваното от съдия Тагарева

Гр. дело №200 по описа за 2020г.

За да се произнесе,взе предвид следното:

Подадена е искова молба от Община Ямбол, представлявана от кмета В.Р.,***, представлявана от кмета А.К. е предявен иск по чл.79, ал.1 ЗЗД за заплащане на сумата 342 216лв., дължима на основание чл.38, ал.1 и чл.4,т.2 от Споразумение за партньорство от 06.04.2915г. и евентуален иск по чл.55, ал.1 ЗЗД за заплащане на същата сума от 342 216лв., получена от ответната община на отпаднало основание.

В срока по чл.131 ГПК ответникът е депозирал писмен отговор, в който е изложил становището си към допустимостта и основателността на предявените искове, както и по отношение доказателствените искания на ищеца, като също е направил доказателствени искания.

След като извърши проверка за редовността на исковата молба и за допустимостта на предявените искове, ЯОС пристъпи към изпълнение на задълженията си по чл.140 ГПК и намери, че следва да уважи доказателствените искания на страните и да насрочи делото за разглеждане в о.с.з.

Ищецът е поискал на негова страна да бъде конституирано като трето лице-помагач Министерството на околната среда и водите гр.София, което чрез административния си орган - Управляващия орган на Оперативна програма "Околна среда 2007-2013г." не е верифицирал процесната сума като разходи. Съдебният състав намира, че са изпълнени условията на чл.219,ал.1 ГПК за конституирането на третото лице-помагач на страната на ищеца. Искането за участие в процеса на третото лице е направено своевременно, а предвид твърдението на ищеца, че претенцията му произтича от влезлия в сила индивидуален административен акт на третото лице, същото има право да встъпи в процеса, за да помага.

Водим от горното ,ЯОС

О П Р Е Д Е Л И :

 

  

КОНСТИТУИРА като трето лице-помагач на страната на ищеца Министерство на околната среда и водите - гр.София, с посочени данни в молба вх.№2880/08.06.2020г., представлявано от министър Е. Д. 

 

ПО ДОКАЗАТЕЛСТВАТА НА ИЩеЦА:

ПРИЕМА И ПРИЛАГА: Споразумение за партньорство за изпълнение на дейностите по проект:"Изграждане на регионална система за управление на отпадъците в регион Ямбол - първа фаза" от 06.04.2015 г.; Протокол № 17/27.07.2015 г. от заседание на общото събрание на Сдружение "Регионален център за управление на отпадъците, регион Ямбол"; Писмо с вх. № 2801-20206 от 10.12.2015 г., на Община Стралджа; ДДС № 6/03.09.2011 г., издадено от Министъра на финансите; Платежно нареждане от 10.12.2015 г.,; Писмо изх. № 08-00-248/26.07.2016 г. във връзка с писмо с изх. № 08-00-248/15.06.2016 г. на Главния директор на Оперативна програма "Околна среда 2007-2013 г."; Решение № 4891/17.04.2018 г. по адм. дело № 11767/2017 г. по описа на ВАС, 7 отделение; Определение от 20.12.2016 г. на Старозагорския административен съд по адм. дело № 491/2016 г., Писмо изх. № 2801-00540/11.01.2019 г. кметът на община Ямбол; Писмо  рег. № ТСУИЕ-62"1/07.02.2019 г. на Община Стралджа; Писмо-уведомление изх. № 08-00248/06.02.2017 г. на Главния директор ГД ОПОС; счетоводна справка за погасяването на безлихвения заем от община Ямбол; Счетоводна справка за парично задължение на Община Стралджа към Община Ямбол; Писмо рег. № 2801-04638/28.2.2020 г.на Кмета на Община Ямбол; Писмо № АПИО-738"1/12.03.2020 г. на Кмета на Община Стралджа.

     НАЗНАЧАВА Съдебно-икономическа експертиза и определя за вещо лице Д.К., което след като се запознае с материалите по делото и извърши проверка в счетоводствата на Община Ямбол и Община Стралджа, да отговори на следните въпроси:

            1. Налице ли са записвания в счетоводните книги на ищеца и на ответника, според които парична сума в размер на 2 003 21.13 лева от получения заем по реда на ДДС № 6/03.09.2011 г. е преведена по банков път на 10.12.2015 г. е постъпила по банковата сметка на Община Стралджа и по какъв начин сумата е осчетоводена в счетоводството на Община Стралджа.

            2. Налице ли е парично задължение на Община Стралджа към Община Ямбол към датата на изготвяне на заключението и ако е налице, какъв е неговия размер и по какъв начин е отразено в счетоводството на ищеца и ответника.

            3. Погасен ли е получения заем по реда на ДДС № 6/03.09.2011 г. от Община Ямбол и с какви операции като се изготви съответна справка с посочени дати, суми и счетоводни и платежни операции.

Експертизата да се извърши при първоначален депозит в размер на 200лв., вносим от ищеца в 1-седмичен срок от съобщението.

 

ПО ДОКАЗАТЕЛСТВАТА НА ОТВЕТНИКА:

ПРИЕМА И ПРИЛАГА: Договор за безвъзмездна помощ № DIR-6112122-С008/17.10.2012 г. по проект № DIR-5112122-5-71 "Изграждане на регионална система за управление на отпадъците в регион Ямбол - Първа фаза" на Оперативна програма "Околна среда 2007-2013 г."; Допълнително споразумение № 1 към ДБФП с Приложение № 1 - Актуализиран график за изпълнение на проекта; Допълнително споразумение № 2 към ДБФП с Приложение № 1 - Актуализиран бюджет на проекта; Договор за обществена поръчка № 507/11.06.2015 г. с изпълнител - консорциум "Мараш - 2015" с предмет "Проектиране и извършване на закриване и рекултивация на депо с преустановена експлоатация на Община Стралджа"; Придружително писмо изх. № ТСУЕ - 998/12.06.15 г. на Община Стралджа до Община Ямбол; Счетоводна справка на Община Стралджа за разплащанията по проекта; Писмо изх. № 08-00-370/07.09.15 г. на ОПОС; придружително писмо от Община Ямбол, с Писмо № 09-00-248/15.06.2016 г. на Главен Директор на ОПОС с таблица за окончателна верификация на средствата по проекта; Възражение № ТСУЕ-1140/06.07.2016 г. на Община Стралджа; Отговор изх. № 08-00248/04.08.2016 г. на ОПОС; Писмо изх. № 08-00-248/26.07.2016 г. на ОПОС; Писмо изх. № ТСУЕ-1258-1/01.08.2016 г. на Община Стралджа; Писмо изх. № 2801-10829/24.06.2016 г. на Община Ямбол; Копие на искане за средства на ниво проект № 12/22.01.2015 г.; Копие на Окончателен доклад за изпълнение на проект на УО на ОПОДС; Писмо изх. № 2801-05113/31.03.2017 г. на Община Ямбол; Писмо изх. № ВХК-381-1/07.04.2017 г. на Община Стралджа; Писмо изх. № 08-00-248/2.5.2017 г. на ОПОС; Писмо изх. № ЕО-Я-209/13.02.2019 г. на Община Ямбол и Писмо изх. № БФ-199-1/14.02.22019 г. на Община Стралджа.

Поставя допълнителни задачи на Съдебно-икономическата  експертиза, като вещото лице след като се запознае с материалите по делото и проектната и счетоводната документация в двете общини, както и част от тази при третото-лице помагач, в УО на ОПОС, да отговори на следните допълнителни въпроси:

            1. Какъв е размера на първоначално заложените средства по проекта в бюджетните пера към Договора за безвъзмездна финансова помощ от 30.01.2013г. по отношение на Община Стралджа?

            2. Вещото лице след запознаване с находящото се при третото лице-помагач УО окончателното искане за средства по проекта № 12/22.01.16г. и Приложение № 2Б-Уведомление за промяна на бюджета, депозирани от Община Ямбол, както и с окончателния доклад на УО в табличен вид /приложени като копия към отговора на ИМ/, да даде заключение какъв размер бюджет по пера за Община Стралджа е заложен в окончателното искане за средства, депозирано от Община Ямбол и съответно какъв размер на средствата е отразен в окончателния доклад.

            3. Налице ли са последващи промени в първоначално предвидения бюджет за Община Стралджа, от коя дата и от кого и по какви причини са инициирани.

            4. Налице ли е документация за извършвана в Община Стралджа проверка от УО и одит от независима фирма в началото на м.юни 2015 г. и какви са констатациите по проверката и одита.   

            5. Налице ли са финансови нарушения от страна на Община Стралджа при изпълнение дейностите по проекта за периода, заложен в проектната документация.

            6. Съществуват ли превишени или непредвидени разходи от страна на община Стралджа по бюджетно перо 3.1.36 от ДБФП при изпълнение на договора, съобразно първоначалния бюджет и съобразно последващата промяна в бюджета.

            7. Неверифицираната сума от 342 216 лева произтича ни от последващото намаляване на средствата по бюджета?

Експертизата по поставените допълнителни задачи да се извърши при първоначален депозит в размер на 300лв., вносим от ответника в 1-седмичен срок от съобщението.

Да се изискат от Административен съд - Стара Загора адм. дело № 491/2016г. и адм. дело №344/2016г. по описа на съда, за прилагане към настоящото дело.

Допуска до разпит в качеството на свидетел, при режим на довеждане лицето А. Г. - бивш служител на Община Стралджа

 

АСРОЧВА открито с.з. за 29.10.2020г. от 10.30 часа.

За с.з. да се призоват страните,вкл. третото лице-помагач, на които да се връчат преписи от настоящото определение, а на ищеца и препис от отговора на ответника, ведно с доказателствата.

На третото лице-помагач да се връчат преписи от исковата молба и доказателствата към нея, както и препис от отговора на ответника.

Определението не подлежи на обжалване.

                                             

                                                                                    ОКРЪЖЕН СЪДИЯ :