ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 2484
Бургас, 02.10.2023 г.
Административният съд - Бургас - XVII-ти състав, в съдебно заседание на двадесет и седми септември две хиляди и двадесет и трета година в състав:
Съдия: |
АТАНАСКА АТАНАСОВА |
При секретар ГАЛИНА ДРАГАНОВА като разгледа докладваното от съдия АТАНАСКА АТАНАСОВА административно дело № 20237040701012 / 2023 г., за да се произнесе взе предвид следното:
Производството по делото е образувано по повод постъпила жалба от Георги
Стефанов К.,***, представляван от пълномощника адв. С.Г.К.,***, против Решение
№ 361/31.05.2023 г. на Общински съвет- Сунгурларе, обективирано в протокол №
46/31.05.2023 г.
С оспореното решение е разпоредено „на основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА и чл. 8, ал. 1 от ЗОС Общински съвет Сунгурларе да продължи използването
на залата, находяща се в сградата на общината с адрес: гр. Сунгурларе, ул.
„Георги Димитров“ № 10, ет. 2, за нуждите на работата на общинския съвет и
неговата администрация, като заседанията на постоянните комисии към общинския
съвет продължат да се провеждат в тази зала“.
В жалбата са наведени доводи за незаконосъобразност на решението, поради
противоречие с материалния закон и нарушение на процесуални правила. В нея се
сочи, че при свикване на заседанието не са изпълнени изискванията на закона и
правилника за организацията и дейността на общинския съвет, както и че
решението противоречи на чл. 15, ал. от Наредбата за придобиване, управление и
разпореждане с общинско имущество на Община Сунгурларе. Изложено е, че на
Общинския съвет са предоставени три помещения в сградата на Община Сунгурларе,
където се намира и заседателната зала на Общинския съвет, като предоставените
помещения са функционално разпределени за сътрудник и архив, за председателя и
зала за комисии и съвещания. По същество се иска отмяна на решението.
Ответната страна представя административната преписка, като със
съпроводителното писмо заявява становище за неоснователност на жалбата. Счита,
че заседанието на Общински съвет Сунгурларе е свикано законосъобразно, съгласно
процедурата и сроковете, регламентирани в ЗМСМА и Правилника за организацията и
дейността на Общинския съвет на община Сунгурларе, неговите комисии и взаимодействието
му с общинската администрация-мандат 2019-2023 г. Твърди, че поканата,
съдържаща предварително определения дневен ред, е изпратена на 25.05.2023 г. до
всички общински съветници, до кмета на общината и до тримата зам.-кметове, а по
време на заседанието са спазени всички нормативно определени правила.
Отбелязано е, че поради ограничаване на достъпа до залата на Общинския съвет,
съответно до материалите и до компютъра, не са разгледани предложенията и
докладните записки по дневния ред, като в допълнение се сочи, че заседанието е
проведено в отсъствие на вносителя на предложенията по дневния ред- кмета на
общината и в отсъствие на зам.-кметовете и общинските служители, ангажирани с
изготвяне на документацията. Във връзка с доводите на жалбоподателя за
некомпетентност на издателя на оспорения акт сочи, че на основание чл. 21, ал.
1, т. 8 от ЗМСМА общинският съвет приема решения за придобиване, управление и
разпореждане с общинско имущество и определя конкретните правомощия на кмета на
общината и кметовете на райони и кметства, като, действайки в качеството на
собственик на имот- публична общинска собственост, е властен сам да определя
начина на управлението му, без да променя характера на собствеността, съобразно
принципа, установен в чл. 11, ал. 1 и ал. 2 от ЗОС.
Съдът, след като се запозна с доводите на жалбоподателя и приложените по
делото писмени доказателства, намира жалбата за процесуално недопустима.
Съображенията:
Оспореното решение е издадено от Общински съвет- Сунгурларе в изпълнение на
правомощията му по чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА и представлява акт на
колективния орган по управление на общинската собственост. Този акт не
представлява властническо волеизявление на административен орган, с което се
засягат права и законни интереси на граждани и организации, а е волеизявление
на собственика по управлението и разпореждането с общинско имущество.
Следователно, възникналите от решението правоотношения не са административни и
споровете във връзка с тяхното съществуване, доколкото не са сред посочените в
нормата на чл. 128 АПК, не са подведомствени на административните съдилища. Ето
защо, поради липса на годен за съдебно обжалване административен акт, жалбата
се явява процесуално недопустима и като такава следва да се остави без
разглеждане, а образуваното съдебно производство- да се прекрати на основание
чл. 159, т. 1 от АПК, след отмяна на определението, с което е приключено
събирането на доказателствата.
Мотивиран от горното, съдът
О П Р Е Д Е Л И:
ОТМЕНЯ протоколното определение от 27.09.2023 г., с което е приключено
събирането на доказателствата и е даден ход на делото по същество.
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Георги Стефанов К.,***, против Решение №
361/31.05.2023 г. на Общински съвет- Сунгурларе, обективирано в протокол №
46/31.05.2023 г.
ПРЕКРАТЯВА производството по адм.дело № 1012/2023 г. по описа на
Административен съд- Бургас.
Определението може да се обжалва с частна жалба пред Върховния
административен съд на Република България в 7-дневен срок от връчване на
съобщението.
Съдия: |
||