Решение по дело №2940/2020 на Районен съд - Стара Загора

Номер на акта: 260261
Дата: 20 декември 2020 г. (в сила от 20 януари 2021 г.)
Съдия: Тодор Гочев Минов
Дело: 20205530202940
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 10 ноември 2020 г.

Съдържание на акта

 Р Е Ш Е Н И Е

                                                    20.12.2020 година                       град Стара Загора

 

В    И М Е Т О    Н А    Н А Р О Д А

 

СТАРОЗАГОРСКИ РАЙОНЕН СЪД                                   VІІ наказателен състав, на седемнадесети декември                                             две хиляди и двадесета година.

В публично заседание в следния състав,                

               

                                                                     ПРЕДСЕДАТЕЛ : ТОДОР МИНОВ                      

 

Секретар: ДЕЯНА ГЕНОВА

Прокурор:

като разгледа докладваното от съдията ТОДОР МИНОВ,

а.н.дело № 2940 по описа за 2020 година,

 

Р   Е   Ш   И :

 

                        ИЗМЕНЯ наказателно постановление № 364 от 01.09.2020 година на Заместник Кмета на Община Стара Загора /Упълномощен със заповед № 10-00-3/02.01.2020 година/, с което на Р.А.А., ЕГН ********** на основание чл.6, ал.1, във връзка с чл.29, ал.1 от Наредба за обществения ред в Община Стара Загора е наложено административно наказание – „глоба” в размер на 1000 /хиляда/ лева, като НАМАЛЯВА размера на „глобата” на 200 /двеста/ лева. 

                        Решението подлежи на обжалване с касационна жалба в четиринадесет дневен срок от получаване на съобщението от страните пред Административен съд град Стара Загора.

 

 

 

                              

                                                 РАЙОНЕН СЪДИЯ :

 

 

 

                        М О Т И В И :

                        Обжалвано е наказателно постановление № 364 от 01.09.2020 година на Заместник Кмета на Община Стара Загора /Упълномощен със заповед № 10-00-3/02.01.2020 година/, с което на Р.А.А., ЕГН ********** на основание чл.6, ал.1, във връзка с чл.29, ал.1 от Наредба за обществения ред в Община Стара Загора е наложено административно наказание – „глоба” в размер на 1000 /хиляда/ лева.

                        В жалбата не се излагат конкретни съображения за незаконосъобразност на обжалваното наказателно постановление, като се моли съда същото да бъде отменено.

                        Въззиваемият, редовно и своевременно призован не изпраща представител и не взема становище по основателността на така подадената жалба.

                        Старозагорският районен съд, след като обсъди оплакванията на жалбоподателя, събраните по делото писмени и гласни доказателства и взе предвид становищата и доводите на страните намери за установено следното:

                        Жалбата е подадена в срок и същата е ОСНОВАТЕЛНА само по отношение размера на наложеното наказание.

                        На Р.А.А. е съставен акт за установяване на административно нарушение от 16.08.2020 година, за това, че на 16.08.2020 година в 18:40 часа в град Стара Загора, в квартал „Трите чучура юг“, до блок № 56, пред вход „А“, А. използва озвучителна система възпроизвеждаща силна музика, с което нарушава обществения ред и смущава тишината и спокойствието на живущите в близост граждани. Деянието е квалифицирано като нарушение по чл.6, ал.1 от Наредбата за обществения ред в Община Стара Загора. При съставяне на акта жалбоподателя не се е възползвал от правото си на възражение, включително и от това по чл.44, ал.1 от ЗАНН.

                        Въз основа на този акт за установяване на административно нарушение е издадено обжалваното наказателно постановление, в което нарушението е описано и квалифицирано така, както е в акта. На жалбоподателя, на основание чл.29, ал.1 от Наредба за обществени ред в Община Стара Загора е наложено административно наказание – „глоба” в размер от 1000 лева. Не е посочено при определяне размера на глобата какво е има предвид АНО за да наложи наказание към този размер.

                        В хода на съдебното следствие, за изясняване на някои обстоятелства по делото се събраха и гласни доказателства, като се извърши разпит на актосъставителя и свидетеля по акта.

                        При съвкупната преценка на всички събрани по делото доказателства – писмени и гласни, съдът намира, че обжалваното наказателно постановление е незаконосъобразно по следните съображения:

                        Съгласно разпоредбата на чл.6, ал.1 от Наредбата за спазване на обществения ред в Община Стара Загора, се забранява викането, пеенето и шумния говор, както и използването на музикални инструменти, озвучителни системи и други електронни устройства, възпроизвеждащи музика, говор или шум на открито или в частни имоти, както и в/на пътни превозни средства, смущаващи обществения ред или спокойствието на обитателите на околните жилищни сгради за времето на цялото денонощие. При допуснато нарушение в тази насока в разпоредбата на чл.29, ал.1 от същата Наредба е предвидено административно наказание – „глоба” в размер до 5000 лева.

                        В разглеждания случай въз основа на събраните по делото доказателства се установява, че актосъставителя И.И., при изпълнение на служебните си задължения, във връзка с постъпил сигнал е констатирал че на адреса жалбоподателя използва музикална уредба като пуска силна музика, по повод кръщене на дете. По това не се и спори по делото. За съда несъмнено и ясно е определено административното нарушение и правилно е подведено като такова под нормата на чл.6, ал.1 от Наредбата, тъй като несъмнено жалбоподателя по повод, събитието в семейството си е слушал силна музика пред блока на адреса. Предвид на това съдът намира, че в случая административното нарушение е безспорно установено и доказано. Така възприетото административно нарушение се подкрепя от доказателствата по делото – съставения АУАН и показанията на разпитаните по делото свидетели. Следователно несъмнено в разглеждания случай е допуснато нарушение по чл.6, ал.1 от Наредбата за обществения ред на Община Стара Загора. В тези случаи в разпоредбата на чл.29, ал.1 от същата Наредба е предвидено административно наказание глоба в размер до 5000 лева. При определяне размера на глобата административно-наказващият орган следва да се съобразява с чл.27 и следващите от ЗАНН. В тази връзка при определяне на наказанието се вземат предвид тежестта на нарушението, подбудите за неговото извършване и другите смекчаващи и отегчаващи вината обстоятелства, както и имотното състояние на нарушителя. В разглеждания случай административно-наказващият орган при определяне размера на глобата не е преценил правилно тежестта на извършеното от Генова административно нарушение. Същото е било за първи път, не е посочено наличието на повторност, извършено е в светлата част на денонощието, няма данни за други противоправни поведения на лицето. С оглед на това е следвало глобата да бъде определена по скоро минималния размер предвиден в наредбата. В тази насока следва да се има предвид и това, че нарушенията от този тип са масово разпространени, заради което и глоба в напълно минимален размер не би оправдала целите на закона.  В тази връзка съдът при съобразяване с разпоредбата на чл.27, ал.2 от ЗАНН намира, че следва да измени обжалваното наказателно постановление и намали размера на глобата, като наложи такава в размер на двеста лева. Именно този размер на глобата съдът намира, че е адекватен на извършеното от А. административно нарушение.

                        Воден от горните мотиви, съдът постанови решението си.

 

 

 

                                                РАЙОНЕН СЪДИЯ: