Решение по дело №1110/2021 на Районен съд - Благоевград

Номер на акта: 135
Дата: 30 октомври 2021 г. (в сила от 11 февруари 2022 г.)
Съдия: Владимир Атанасов Пензов
Дело: 20211210201110
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 28 юли 2021 г.

Съдържание на акта


РЕШЕНИЕ
№ 135
гр. Благоевград, 29.10.2021 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – БЛАГОЕВГРАД, II НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ, в
публично заседание на тридесети септември през две хиляди двадесет и първа
година в следния състав:
Председател:Владимир Ат. Пензов
при участието на секретаря Мария Г. Исидорова
като разгледа докладваното от Владимир Ат. Пензов Административно
наказателно дело № 20211210201110 по описа за 2021 година
Производството e по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН.
Образувано е по жалба на Община Благоевград, с ЕИК *********, със
седалище и адрес на управление: гр.Благоевград, площад Георги Измерлиев
№ 1, представлявано от Илко Стоянов – Кмет на Община Благоевград против
Наказателно постановление № ПО-02-89/12.07.2021г. издадено от Директора
на Басейнова дирекция „Западнобеломорски район“ (БДЗБР) - Благоевград, с
което за административно нарушение по чл.48 ал.1 т.13 от Закона за водите
(ЗВ), на основание чл.200 ал.1 т.31 от Закона за водите е наложена
“имуществена санкция” в размер на 1000.00 (хиляда) лева.
С жалбата се оспорва издаденото наказателно постановление, като се
сочи, че същото е неправилно, незаконосъобразно, издадено при нарушение
на материално и процесуално-правните норми на закона, като се иска
неговата отмяна. Развиват се съображения за допуснати нарушение по чл.42 и
чл.57 ал.1 от ЗАНН, както и на чл.34 от ЗАНН. Сочи се, че не е ясно кои са
необходимите документи, които административнонаказващият орган приема,
че не са представени и чие задължение е било предоставянето им. Оспорва се
и компетентността на актосъставителя.
В съдебно заседание Община Благоевград изпращат представител в
лицето на старши юрисконсулт Маргарита Въчкова-Иванова, която поддържа
1
жалбата, ангажира доказателства в подкрепа на защитната теза и изразява
становище по същество, като моли съдът да отмени обжалваното наказателно
постановление, като незаконосъобразно. Претендира присъждане на
направените в хода на производството разноски.
Административнонаказаващият орган, редовно и своевременно
призован, чрез представителя си – юрисконсулт Гикова оспорва жалбата,
ангажира доказателства в подкрепа на обжалвания санкционен акт, като
излага по същество доводи за законосъобразност на атакуваното наказателно
постановление и моли същото да бъде потвърдено. Претендира присъждане
на юрисконсултско възнаграждение, като алтернативно прави възражение за
прекомерност на адвокатското възнаграждение.
Районна прокуратура - Благоевград, редовно призована, не изпраща
представител и не ангажира становище по същество на делото.
Районният съд, след като съобрази доводите на страните, събрания по
делото доказателствен материал и закона, установи от фактическа страна
следното:
Община Благоевград стопанисва водовземно съоръжение ТК „Запад 1“
(Тръбен кладенец), находящ се в Благоевград, ж.к.“Запад, кадастрален номер
04279.609.29, за което е издадено Разрешение за водовземане от подземен
води, чрез нови водовземни съоръжения № 41590173 от 08.04.2016 г. (лист
54-67 от делото) на Директора на Басейнова дирекция „Западнобеломорски
район“ - Благоевград, с начален срок на разрешителното – 08.04.2016 г. и
краен – 08.04.2026 г., с цел на водовземането – напояване на 5697 кв. м.
зелени площи в ж.к.“Запад“, гр.Благоевград, община Благоевград. Преди
изтичане срока на така издаденото разрешително на Община Благоевград, с
Решение № ПО-01-56/13.05.2019 г. на Директора на Басейнова дирекция
„Западнобеломорски район“ – Благоевград (лист 48-52 от делото) същото е
изменено, като „Начален срок за упражняване правото на водовземане: Краен
срок за изграждане на съоръжението: до 08.04.2020 г. и Начален срок на
упражняване правото на водовземане: най-късно до 09.04.2020 г.“, както и е
изменено съдържанието на Раздел „Задължение за заплащане на такса за
водовземане“; Раздел „Изисквания към програмата за мониторинг“; Раздел
„Условия за изменение на разрешителното“ и Раздел „Условия за изменение и
продължаване на разрешителното“.
На 29.07.2020 г.,СЛ. Б. К. – старши инспектор в БДЗБР, съвместно с Т Т
Д – мл. експерт ИД към Община Благоевград и П. ИВ. ШК. – старши
инспектор в Дирекция „Контрол“ към БДЗБР, извършили проверка на
водовземни съоръжения, изградени в урбанизирани територии на
гр.Благоевград, Община Благоевград, във връзка с изпълнение на условията,
вписани в Разрешителни за водовземане от подземни води, включително и на
обекта ТК „Запад 1“ (Тръбен кладенец), находящ се в Благоевград,
2
ж.к.“Запад“, кадастрален номер 04279.609.29, за което е издадено Разрешение
за водовземане от подземен води, чрез нови водовземни съоръжения №
41590173 от 08.04.2016 г. Установено било, че ТК „Запад 1“ (Тръбен
кладенец), изграден в имот № 04279.609.29 в ж.к.“Запад“ е оборудвано и ел.
захранено; монтирано е ВУ марка „BAYLAN“ със сериен № 13208388 и
показание 00014 куб.м.; същото притежава 1 брой здрава заводска
пластмасова пломба с ненарушена цялост; към момента на проверката не се
извършва водовземане от ВС с цел напояване на тревни площи; крайния срок
за изграждане на ВС е до 08.04.2020 г., като за същото е издадено Разрешение
за водовземане от подземен води № 41590173 от 08.04.2016 г., с краен срок на
действие 08.04.2020 г., като се констатирало, че обекта не е приет по реда на
Наредба № 1 от 10.10.2007 г. и изискванията на Закона за водите За така
провереният обект, ведно с още четири други проверени такива обекти се
съставил Констативен протокол № КД-01-779 от 29.07.2020 г., екземпляр от
който се връчил срещу подпис на г-жа Димова, като било дадено предписание
в 14-дневен срок (до 13.08.2020 г.) да се предоставят в БДЗБР за всички
проверени водни обекти, необходимите документи, съгласно чл.104 от
Наредба № 1/10.10.2007г. Във връзка с така извършената проверка и даденото
предписание в констативния протокол, с писмо изх. № ИЗ-01-331 от
06.10.2020 г., Община Благоевград поискало да бъде удължен срока за
представяне на необходимите документи, тъй като било възложено
изготвянето на документите за приемане на новоизградените водовземни
съоръжения. С писмо изх. № КД-03-752(3) от 21.10.2020 г. на Директора на
БДЗБР молбата на Община Благоевград била удовлетворена, като срока за
представяне на необходимите документи за приемане на изградените
водовземни съоръжения, съгласно чл.104 от Наредба № 1/10.10.2007 г. бил
удължено до 27.11.2020 г., с указание, че срокът е окончателен и не подлежи
на удължаване, а при неизпълнение на срока по предписанието ще бъде
наложена санкция съгласно чл.200 ал.1 т.31 от Закона за водите, която е в
размер от 1000 до 5000 лева.
На 31.12.2020 г., СЛ. Б. К. – старши инспектор в Дирекция „Контрол“
към БДЗБР, съвместно с Р. Г. К. – Директор на Дирекция „Контрол“ и П Га К.
- старши инспектор в Дирекция „Контрол“ към БДЗБР, извършили проверка
по документи на административните преписки на Община Благоевград под
№№ 803пв, 804пв, 805пв, 806пв, 807пв и и писма по деловодната система
Акстър Офис на БДЗБР при която констатирали, по Разрешение за
водовземане от подземен води, чрез нови водовземни съоръжения №
41590173 от 08.04.2016 г., за водовземно съоръжение ТК „Запад 1“, изградено
в ж.к.“Запад“, кадастрален № 04279.609.29 в урбанизирана територия на
гр.Благоевград, Община Благоевград, че в срока до 27.11.2020 г. кмета на
Община Благоевград не е представил необходимите документи за приемане
на изграденото водовземно съоръжение в урбанизирана територия, съгласно
чл.104 от Наредба № 1/10.01.2007 г. за проучване, ползване и опазване на
подземните води. За така направените констатации е съставен Констативен
3
протокол № КД-01-1350 от 31.12.2020г. (лист 39-40 от делото) в два
екземпляра от проверяващите, в който било отразено и това, че
гореописаните документи не са представени и към датата на съставяне на
констативния протокол. На 04.01.20201 г. с нарочно Уведомление с вх. № РД-
11-5 от 04.01.2021 г. до БДЗБР – Благоевград, кметът на община Благоевград
внесъл набор от документи по опис (лист 23 до 41 от делото), касаещи
приключване изграждането на сондажен кладенец по Разрешително за
водовземане чрез ново водовземно съоръжение № 41590173 от 08.04.2016 г.,
съгласно чл.104 от Наредба № 1/10.01.2007 г. за проучване, ползване и
опазване на подземните води. След преглед на представените документи
съгласно посочената наредба, с нарочно писмо изх. № РД-11-7(2) от
28.01.2021 г., директора на БДЗБР – Благоевград (лист 21-22 от делото),
информирал кмета на Община Благоевград, че така внесените документи се са
представляват цялата изискуема информация и е необходимода бъдат
предоставени допълнително, документи за съответствие на използваните
продукти и материали, използвани при изграждане на водовземното
съоръжение, съгласно условия 2.5.1.4 от Приложението към горното
разрешително. Въз основа на така съставеният констативен протокол КД-01-
1350 от 31.12.2020г. и материализираните в него констатации до кмета на
Община Благоевград, инж. Румен Томов било изпратено писмо изх. № КД-04-
5 от 21.01.2021 г. (лист 19 от делото), с което на същият се указвало, че
следва да се яви лично или чрез изрично упълномощен представител, на
08.02.2021 г. в 14.00 часа в сградата на БДЗБР с адрес в Благоевград, бел.“Св.
Димитър Солунски“ № 66, за участие в съставяне и подписване на актове за
установяване на административни нарушения, включително и за ТК „Запад
1“. Поканата за съставяне на АУАН е получена в деловодството на Община
Благоевград на 21.01.2021 г. в 15.28 часа, видно от разпечатка по преписка
(лист 18 от делото).
На посочената дата и час, 08.02.2021 г. в 14.00 часа в сградата на БДЗБР
– Благоевград се явил инж. П П – главен експерт ВиК при Община
Благоевград, редовно упълномощен с пълномощно рег. № 15 от 08.02.2021 г.
от кмета на Община Благоевград, в присъствието на който свидетелката П И
Ш., упълномощен със Заповед № РД-05-58 от 02.05.2018 г. на Директора на
БДЗБР (лист 17 от делото), в присъствието на двама свидетели по съставянето
на акта – Р.Г. К и ИВ. Н. Г., всичките служители на Дирекция „Контрол“ към
БДЗБР, съставила на Община Благоевград, представлявана чрез кмета на
Община Благоевград, Акта за установяване на административно нарушение
№ КД-04-11 от 08.02.2021 г. (лист 15-16 от делото) за това, че след преглед на
административна преписка № 804ПВ в БДЗБР по издадено Разрешение за
водовземане от подземен води, чрез нови водовземни съоръжения №
41590173 от 08.04.2016 г., изменено с Решение № ПО-01-56/13.05.2019 г. на
Директора на Басейнова дирекция „Западнобеломорски район“ – Благоевград,
с титуляр Община Благоевград, на дата 31.12.2020 г. е констатирано
неизпълнение на предписание, дадено с писмо изх. № КД-03-
4
752(3)/21.10.2020 г. на Кмета на Община Благоевград и отнасящо се за: „да
представинеобходимите документи за приемане на изградено водно
съоръжение ТК „Запад 1“, изградено в ж.к.“Запад“, кадастрален номер №
04279.609.29, в урбанизирана територия на гр.Благоевград, община
Благоевград, съгласно чл.104 от Наредба № 1/10.10.2007 г. за проучване,
ползване и опазване на подземните води“. Срокът на изпълнение на
предписанието е до 27.11.2020 г. и същият е документиран в писмо с изх. №
КД-03-752(3)/21.10.2020г. и регистриран по деловодна система на община
Благоевград, с рег. № ЕО-Б-1720 от 21.10.2020г., като е налице неизпълнение
в указания срок. Вмененото нарушение на Община Благоевград е
квалифицирано от актосъставителя, като нарушение по чл.48 ал.1 т.13 от
Закона за водите, което подлежи на санкция по реда на чл.200 ал.1 т.31 от
Закона за водите. Така съставеният акт се връчил на упълномощеното лице П
Л П надлежно и срещу разписка с подпис на 08.02.2021г. (лист 16 от делото).
По акта не постъпили възражения при неговото връчване, както и не
постъпили писмени такива в законоустановеният тридневен срок. Въз основа
на така съставения акт, на 12.07.2021 г. Директорът на Басейнова дирекция
„Западнобеломорски район“ – Благоевград издал Наказателно постановление
№ ПО-02-89/12.07.2021 г. (лист12-13 от делото), с който на Община
Благоевград с ЕИК ********* за административно нарушение по чл.48 ал.1
т.13 от Закона за водите, на основание чл.200 ал.1 т.31 от Закона за водите
наложил “имуществена санкция” в размер на 1000.00 (хиляда) лева. НП е
изпратено за връчване на Община Благоевград по пощата с нарочно писмо
изх. № ПО-02-95 от 13.07.2021 г. на БЗДБР (лист 11 от делото) и е връчено с
известие за доставяне (лист 10 от делото) на 15.07.2021 година, като в
законоустановения седемдневен срок, на 20.07.2021 г., в БДЗБР - Благоевград
е депозирана разглежданата в настоящото производство жалба, заведена с вх.
№ ПО-05-56 от 20.07.2021г. при БДЗБР- Благоевград.
Разпитани в хода на съдебното производство свидетелите С.К. и П.Ш.,
последната актосъставител в настоящия случай сочат, че са участвали при
извършването на проверка на място на пет водовземни съоръжения тръбни
кладенци, изградени в урбанизирана територия на Община Благоевград, в
гр.Благоевград, включително и процесният такъв ТК „Запад1“, като за всички
е издадено разрешително. При проверката установили, че същите са
изградени, оборудвани за експлоатация и и захранени с електричество и
предстояло тяхното приемане по съответната наредба и въвеждането им в
експлоатация. За проверката е съставен констативен протокол, с които е
дадено предписание на общината да представи съответните документи в срок.
В срока за представяне на необходимите документи по въвеждане в
експлоатация на водовземното съоръжение не е спазен, като същият по
искане на община Благоевград е удължен с един месец, но и последния не е
спазен.
Свидетелката Ш. установява също, че с колежката си Р.К. извършили
5
документна проверка в информационната система и установили, че
предписанието не е спазено, за което съставили протокол и била изпратена
покана до общината за съставяне на акт. На посочената в поканата дата се
явил упълномощен представител, в чието присъствие съставила акта и го
връчил на същия. Свидетелката е категорична, че към настоящия момент
необходимите документи са представени и предстои приемането на
водовземното съоръжение.
Свидетелката Р.К. установява с показанията си, че е участвала в
документална проверка по документи към пет преписки и в деловодната
система на БДЗБР, заедно с колежката си П.Ш. и С.К., по които установили,
че са издадени разрешения за водовземане на подземни води чрез нови
съоръжения, издадени на Община Благоевград, като установили, че
документи за приемането на тези съоръжения не били постъпили, въпреки
дадено предписание за това. Свидетелката сочи, че за тази проверка
съставили протокол, както и че е свидетел при съставянето на акта за
установено нарушение по Закона за водите, изразяващо се в неспазено
предписание, Акта е съставен в сградата на БДЗБР в присъствието на
упълномощено лице на общината, което същият се връчил.
Свидетелят И.Г. установява, че е свидетел по съставяне на акта, като
сочи, че акта е съставен на 08.02.2021 г. в сградата на Басейнова дирекция от
П.Ш.. При съставянето на ката се явило упълномощено на общината лице,
което също присъствало при съставянето и на което се връчил акта.
Изложената фактическа обстановка съдът прие за установена въз основа
на показанията на разпитаните по делото свидетели, както и от приложените
към административнонаказателната преписка и приети по делото писмени
доказателства, които са безпротиворечиви, относно подлежащите на
доказване факти и установяват по несъмнен начин възприетата фактическа
обстановка, като последователна и логична.
При така установеното от фактическа страна, съдът прави следните
правни изводи:
Жалбата е депозирана от надлежно лице, в установения от закона 7-
дневен срок от връчване на НП, поради което е допустима, а разгледана по
същество неоснователна.
Атакуваното НП е издадено в съответствие с императивно установената
за това процедура и от компетентен орган, видно от представена по делото
заповед. В АУАН и НП подробно, точно и ясно са посочени всички
индивидуализиращи нарушителя елементи. Наличието на тези елементи са
достатъчни, за да се приемат за спазени строго формалните изискването на
чл.42 ал.1 т.4 и т.6 от ЗАНН и чл.57 ал.1 т.4 и т.5 от ЗАНН, като се съобрази,
че в казуса се касае за констатирано административно нарушение,
осъществено от юридическо лице. При съставянето на акта за установяване
6
на административно нарушение и издаване на атакуваното НП са спазени
изискванията, визирани в разпоредбите на чл. 42 и чл. 57 от ЗАНН, съгласно
които, за да бъде редовен актът за установяване на административно
нарушение и НП трябва да включват в съдържанието си всички кумулативно
посочени реквизити. В конкретния случай АУАН е съставен от свидетеля
Павлина Иванова Ш., на длъжност старши инспектор в Дирекция „Контрол“
при БДЗБР – Благоевград, която дава пълно описание на нарушението и
обстоятелствата, при които същото е извършено. В тази насока са и
показанията на свидетелите Р. Г. К. и С.Б. Коцкова присъствали при
извършване на проверката. Чрез изпълнение на изискванията на чл.42 от
ЗАНН, органът издал АУАН постига пълна индивидуализация на
нарушението и нарушителя, без да ограничава правото на защита на
санкционираното лице. Издадения в съответствие с процесуалните норми акт
и в сроковете по чл.34 от ЗАНН е редовен и като такъв се явява правно
основание за издаване на НП. Съдът счита, че не са налице формални
предпоставки за отмяна на НП, тъй като при реализирането на
административнонаказателната отговорност на жалбоподателя не са
допуснати съществени процесуални нарушения, които да водят до
опорочаване на производството. В тази насока съдът не приема доводите,
изложени в жалбата. Съдът не констатира такива процесуални нарушения,
които да се довели до ограничаване правото на защита на санкционираното
лице. В случая Община Благоевград е санкционирано за деяние, което се
изразява в бездействие, и съставлява фактическо положение което
продължава във времето, поради което и не може да се приеме, че с оглед
дата на извършване на нарушение е изтекла погасителна давност по чл.34 от
ЗАНН по отношение на първоначалния момент на осъществяване на
нарушението (към момента на издаване на АУАН) и е преклудирана
възможността за ангажиране със съставяне на акт на
административнонаказателната отговорност на лицето. Касае се за
продължено нарушение, фактическия състав на което се характеризира с
наличието на едно фактическо положение, обуславящо осъществяване на
нарушението, като давностните срокове за ангажиране на
административнонаказателната отговорност на субекта на нарушението
започват да текат едва след преустановяване на това фактическо положение.
В случая административнонаказателното производство е започнало със
съставяне на АУАН, като общината е надлежно уведомена с нарочна
поканата, приложена по делото, като й е указано какво е констатирано и какво
е прието от контролните органи. На посочената дата се е явил упълномощен
представител на общината, поради което правилно и в съответствие с
изискванията на чл.40, ал.1 от ЗАНН е съставен акта в негово присъствие.
Предвид всичко изложено настоящия състав не констатира нарушения от
категорията на съществените, които да са ограничили правото на защита на
лицето, поради което и възражения в тази насока са неоснователни. Съдът
счита, че не са налице формални предпоставки за отмяна на наказателното
7
постановление, тъй като при реализирането на
административнонаказателната отговорност на Община Благоевград не са
допуснати съществени процесуални нарушения, които да водят до
опорочаване на производството и обуславят отмяна на обжалвания
санкционен акт, поради което неоснователни се явяват възраженията на
защитата в тази насока.
По делото е безспорно установено и не се спори от страните, че Община
Благоевград има качеството на водоплозвател, доколкото на същото е
издадено Разрешение за водовземане от подземен води, чрез нови водовземни
съоръжения № 41590173 от 08.04.2016 г., за водовземно съоръжение ТК
„Запад 1“, изградено в ж.к.“Запад“, кадастрален № 04279.609.29 в
урбанизирана територия на гр.Благоевград, Община Благоевград. Във връзка с
така издаденото разрешително и изгражданото съгласно същото водовземно
съоръжения ТК „Запад 1“ е извършена проверка на основание чл.48 ал.1 т.13
от Закона за водите, като е констатирано, че същото е изградено и е дадено
предписание на Община Благоевград по Констативен протокол № КД-01-779
от 29.07.2020 г., в 14-дневен срок (до 13.08.2020 г.) да се предоставят в БДЗБР
за всички проверени водни обекти, необходимите документи, съгласно чл.104
от Наредба № 1/10.10.2007г., като срока на същото по искане на общината е
еднократно удължен до 27.11.2020 г. с писмо изх. № КД-03-752(3) от
21.10.2020 г. на Директора на БДЗБР и с указание, че срокът е окончателен и
не подлежи на удължаване, а при неизпълнение на срока по предписанието
ще бъде наложена санкция съгласно чл.200 ал.1 т.31 от Закона за водите,
която е в размер от 1000 до 5000 лева, като същото е получено и
регистрирано в Община Благоевград с рег. № ЕО-Б-1720 от 21.10.2020 г.,
видно от деловодна разпечатка (лист 41 от делото). Въпреки удължаването на
срока до 27.11.2020 г., не постъпили необходимите документи по Наредба №
1/10.10.2007г. за въвеждане в експлоатация на водовземно съоръжения ТК
„Запад 1“, като при извършена проверка на 31.12.2020 г. на наличната
документация и деловодната програма в Басейнова дирекция
„Западнобеломорски район“ - Благоевград е установено, че това предписание
не е изпълнено, като Община Благоевград не е подавало необходимите
документи за това. Съгласно разпоредбата на чл.200 ал.1 т.31 от Закона за
водите наказва се с глоба, съответно имуществена санкция от 1000 до 5000
лева, освен ако не подлежи на по-тежко наказание, физическото или
юридическото лице, което не изпълни или допусне да не се изпълнят
предписанията на контролните органи. В казуса се установи по безспорен и
категоричен начин, че Община Благоевград е бездействала, като не е
изпълнила предписанието и не е представила на контролните органи
необходимите документи за приемане на изградено водовземно съоръжения
ТК „Запад 1“, изградено в ж.к.“Запад“, кадастрален номер № 04279.609.29, в
урбанизиране територия на гр.Благоевград, община Благоевград, съгласно
чл.104 от Наредба № 1 от 10.10.2007 г. за проучване, ползване и опазване на
подземните води, с което е допуснала неизпълнение на направеното й
8
предписание и е осъществила състава на разглежданото нарушение от
обективна страна. Доколкото в случая се касае за нарушение извършено от
юридическо лице - община, чиято отговорност по аргумента на чл.83 ал.1 от
ЗАНН е невиновна, а обективна такава деянието не следва да се изследва от
субективна страна.
След като правилно е квалифицирал процесното нарушение на
основание чл.200 ал.1 т.31 от Закона за водите административнонаказващият
орган правилно и законосъобразно е определил по вид и размер наложеното
на Община Благоевград административно наказание, а именно „имуществена
санкция” в размер на 1 000 лева. Същото е в императивно установеният от
закона минимален размер и не може да бъде намалявана. При определяне на
това наказание административнонаказващият орган правилно е съобразил
разпоредбата на чл.27 от ЗАНН, както и обстоятелството, че такова
нарушение се установява за първи път при общината и е с невисока тежестта
на нарушението.
След като прие разглежданото нарушение за доказано по несъмнен
начин, както и наложеното наказание за правилно определено, съдът намира
обжалваното наказателно постановление за законосъобразно и като такова,
същото следва да бъде потвърдено.
Направеното искане от процесуалния представител на
административнонаказващия орган за присъждане на юрисконсултско
възнаграждение за участие в делото съдът счита за основателно. С оглед
изхода на делото и на основание чл.63 ал.3 от ЗАНН следва на Басейнова
дирекция „Западнобеломорски район“ – Благоевград да се присъди
юрисконсултско възнаграждение в размер, определен в чл.37 от Закона за
правната помощ /ЗПП/, съгласно препращащата разпоредба на чл.63, ал.5 от
ЗАНН. Съгласно чл.37, ал.1 от ЗПП заплащането на правната помощ е
съобразно с вида и количеството на извършената дейност и се определя в
наредба на Министерския съвет по предложение на НБПП. В случая за
защита по дела по ЗАНН, разпоредбата на чл.27е от Наредбата за заплащане
на правната помощ предвижда възнаграждение от 80 до 120 лева.
Производството по делото продължи в едно съдебно заседание, с разпит на
четирима свидетели, като фактическата и правна сложност не е значителна,
поради което съдът намира, че следва да се присъди възнаграждение в размер
на 100 лева, който размер според съда съответства на действителната
фактическа и правна сложност на делото.
Мотивиран от изложеното и на основание чл. 63, ал.1, предл. 1 от
ЗАНН, съдът
РЕШИ:
ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № ПО-02-
9
89/12.07.2021г. издадено от Директора на Басейнова дирекция
„Западнобеломорски район“ - Благоевград, с което на Община Благоевград, с
ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: гр.Благоевград, площад
„Георги Измерлиев“ № 1, представлявано от Илко Стоянов – Кмет на Община
Благоевград, за административно нарушение по чл.48 ал.1 т.13 от Закона за
водите, на основание чл.200 ал.1 т.31 от Закона за водите е наложена
“имуществена санкция” в размер на 1000.00 (хиляда) лева.
ОСЪЖДА Община Благоевград, с ЕИК *********, със седалище и
адрес на управление: гр.Благоевград, площад „Георги Измерлиев“ № 1,
представлявано от Илко Стоянов – Кмет на Община Благоевград да заплати
на Басейнова дирекция „Западнобеломорски район“ – Благоевград
юрисконсултско възнаграждение в размер на 100 (сто) лева.
Решението може да се обжалва в 14-дневен срок от съобщаването му на
страните пред Административен съд Благоевград.
Съдия при Районен съд – Благоевград: _______________________
10