Р Е
Ш Е Н
И Е
№
гр.
Варна, 14.03.2022г.
В ИМЕТО
НА НАРОДА
ВАРНЕНСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД, ГРАЖДАНСКА
КОЛЕГИЯ, XXV състав, в публично заседание проведено на шестнадесети
февруари през две хиляди двадесет и втора година, в състав:
РАЙОНЕН СЪДИЯ: КАМЕЛИЯ ВАСИЛЕВА
при секретаря Елица Трифонова, след като
разгледа докладваното гр.дело №15125
по описа за 2020г., за да се
произнесе взе предвид следното:
Производството
е образувано по предявен от И.Г.Г. срещу “Д.з.”
ЕАД иск с правно
основание чл. 432,ал.1 КЗ - за осъждане на ответното дружество да заплати на ищеца
сумата от 5928,76 лева, представляваща
дължимо обезщетение за причинени имуществени вреди, изразяващи се в увреждане
на: гума предна лява Sunfull 185/65/14; джанта стоманена предна лява; калник
преден ляв; предна врата лява; предна броня; странично огледало ляво; подкалник преден ляв; тас преден ляв; фар ляв; праг ляв;
основа фар ляв; основа преден калник ляв; носач преден ляв; амортисьор преден
ляв; кормилна щанга предна лява; предна колона лява; панта предна лява врата грн; панта предна лява врата длн;
задна врата лява; греда преден мост; конзола калник преден ляв; мигач в калника
ляв; резервоар стъклоумивател на л.а. Шевролет Авео
с рег.№***, причинени в резултат на реализирано на 25.12.2019г. ПТП в
гр.Варна, на бул.”Васил Левски”, по вина на водача на л.а. Фолксваген Голф с
рег.№ ***, застрахован по договор за гражданска отговорност в ответното
дружество, ведно със законната лихва, считано от датата на депозиране на
исковата молба в съда -25.11.2020г. до окончателното й изплащане.
Ищецът излага, че на 25.12.2019г. предоставил личия си автомобил Шевролет Авео с рег.№*** на К.Г.. Същият около 23.40
часа в гр.Варна, движейки се по бул.”Васил Левски” бил блъснат от л.а.
Фолксваген Голф с рег.№ ***, управляван
от М.М..
ПТП настъпило при следните обстоятелства: К.Г., управлявайки л.а. Шевролет
Авео с рег.№*** се движил по бул.”Васил
Левски” посока кв.Чайка. Движел се в дясната лента като приближавйки
отклонението за ул.”Царевец” изведнъж водачът на движещия се в лявата лента
л.а. Фолксваген Голф с рег.№ ***
предприел завиване надясно, като не пропуснал л.а. Шевролет Авео с рег.№*** и го блъснал. Мястото на
произшествието било посетено от компетентните органи и бил издаден Констативен
протокол с пострадали лица №2390. Л.а. Фолксваген Голф с рег.№ *** бил застрахован по застраховка
“Гражданска отговорност” от ответното дружество със срок на действие
26.11.2019г. до 25.01.2020г. , която полица била действаща към датата на ПТП.
Ищецът уведомил ответното дружество за настъпилото произшествие, като негов
служител извършил оглед на автомобила, изготвил необходимия снимков материал и
съставил Опис- заключение по щета №43080311901316 от 27.12.2019г. В описа като
увредени детайли били описани: гума предна лява Sunfull 185/65/14; джанта стоманена
предна лява; калник преден ляв; предна врата лява; предна броня; странично
огледало ляво; подкалник преден ляв; тас преден ляв;
фар ляв; праг ляв; основа фар ляв; основа преден калник ляв; носач преден ляв;
амортисьор преден ляв; кормилна щанга предна лява; предна колона лява; панта
предна лява врата грн; панта предна лява врата длн; задна врата лява; греда преден мост; конзола калник
преден ляв; мигач в калника ляв; резервоар стъклоумивател.
Сочи, че до момента
не е получил необходимото застрахователно обезщетение, поради което извършил
проучване в няколко сервиза занимаващи се с ремонт и възстановяване на катастрофирали
автомобили и установил, че сумата необходима за възстановяване и пускане на
автомобила в движение е в размер на 5 674.60 лева.
В срока по чл.131 ГПК ответникът е депозирал отговор на исковата
молба, в който се изразява становище за неоснователност на иска.
Не оспорва наличието на валидно сключена задължителна застраховка “Гражданска отговорност” на автомобилистите
за л.а. Фолксваген Голф с рег.№ ***,
обективирана в полица №BG/06/119003269982 от 25.11.2019г. със срок на действие
една година. Не се оспорва, че на 27.12.2019г. К.Г. като представител на ищеца
е подал уведомление за щета, по което е образувана преписка, заведена под
№43080311901316. На автомобила бил извършен оглед, като в 23 пункта били
описани увредените детайли.
Оспорват се
твърденията, че процесното ПТП е виновно причинено от водача на л.а. Фолксваген Голф с рег.№ ***. Липсвали доказателства, които да
сочат, че вината за пътния инцидент е изцяло на застрахования водач М.П.М..
Представеният Констативен протокол за пострадали лица №2390/26.12.2019г. не се
явявал окончателен акт на съда или прокуратурата, който да е влязъл в законна сила и от който по несъмнен
начин да се съди за вината на лицето, което еветуално е било привлечено като
обвиняем. В този смисъл претенцията се оспорва по основание с твърдението, че
за да бъде ангажирана отговорността на застрхователя по риска “Гражданска
отговорност” на автомобилистите вината на водача следва да е установена по
категоричен начин от съответния наказателен съд или от компетентен орган. Сочи
се, че в законоустановения срок, на основание чл.496,ал.2, б.”б” КЗ ищецът е
бил уведомен с писмо с изх.№0-2-49/03.01.2020г., че за установяване на фактите
и обстоятелствата по реализираното ПТП е необходимо да бъде представен резултат
от приключило досъдебно производство, тъй като документираното с констативен
протокол за ПТП с пострадали лица е в
процес на изясняване, като след представяне на изискуемите документи, ответното
дружество ще се признесе по претенцията.
В условията на евентуалност исковата претенция се
оспорва по отношение на размера й с твърдения, че същата надвишава
действителната стойност на вредите по лекия автомобил. Твърди се, че ремонтът на автомобила се явява
икономически нецелсъобразен, тъй като разходите за възстановяването му
значително надвишават 70 % от действителната му стойност, съобразена към датата
на пътния инцидент 25.12.2019г. и реализира хипотезата на “тотална щета” по смисъла на чл.390,ал.2 КЗ. Твърди се, че към момента
на събитието процесният лек автомобил е бил използван за таксиметров превоз,
поради което средната му пазарна цена се явявала значително по-ниска от тази на
автомобили с аналогични характеристики.
Отправено е искане за
привличане на трето лице помагач на страната на ответника, водача М.П.М. при твърдения, че е управлявал л.а. Фолксваген
Голф с рег.№ *** след употреба на
алкохол с концентрация в кръвта над 1.2 на хиляда- 1.7 промила.
Отправя
се искане за отхвърляне на иска.
М.П.М., ЕГН**********, с адрес *** е конституиран в
процеса като трето лице помагач на страната на ответника. Същият е депозирал
отговор, в който излага: не оспорва, че на 25.12.2019г. на бул. Васил Левски на
разклона с ул. Царевец е настъпило ПТП с негово участие, оспорва да е виновен
за настъпилият пътен инцидент и счита, че не са налице доказателства за вината
му. Счита исковата претенция за неоснователна. В условията на евентуалност
оспорва исковата претенция по отношение на размера й с твърдения, че същата
надвишава действителната стойност на вредите по лекия автомобил. Сочи, че е
налице хипотезата на тотална щета по смисъла на чл.390,ал.2 КЗ.
Съдът, след съвкупна преценка
на събраните по делото доказателства, заедно и поотделно, и по вътрешно
убеждение, съобразно чл.235 от ГПК, приема за установено от фактическа страна следното:
Представено
е свидетелство за регистрация на лек автомобил Шевролет Авео с рег. №***, от което е видно, че собственик на същия
е ищецът И.Г.Г.
В
Констативен протокол за ПТП с пострадали лица №2390 е отразено, че на
25.12.2019г., К.К., дежурен ПТП при ОД на МВР е посетил бул. Васил Левски и л.в. с ул. Царевец и ул. Разлог
705, вх.6 и е констатирал наличие на ПТП, при което са установени
видими щети по ППС1/ л.а. Фолксваген Голф с рег.№ ***/-видими щети по цялото МПС, видими щети по ППС2/л.а. Шевролет Авео с рег. №***/-деформация на лява странична част, предна лява гума и джанта.
Обстоятелства и причини за ПТП в процес
на изясняване-ЗМ №549/25.12.2019г.
На
27.12.2019г. К.В.Г. е подал уведомление за щети до “Д.з.” ЕАД, в което е посочил настъпването на застрахователно събитие от
25.12.2019г.
Представен е Опис на претенция по
щета № 4308031190131 от 27.12.2019г. по отношение на л.а. Шевролет Авео.
с рег. № ***, в който са описани като увредени
детайли - гума предна лява Sunfull
185/65/14; джанта стоманена
предна лява; калник преден ляв;
предна врата лява; предна броня; странично огледало ляво; подкалник преден ляв; тас преден ляв;
фар ляв; праг ляв; основа фар ляв; основа преден калник ляв;
носач преден ляв; амортисьор преден ляв; кормилна щанга
предна лява; предна колона лява; панта предна лява
врата грн; панта предна лява врата длн; задна врата лява; греда преден
мост; конзола калник преден ляв; мигач в калника ляв; резервоар стъклоумивател.
С писмо Изх.№ О-92-49/03.01.2020г., И.Г.Г. е бил информиран, че следва да се представи резултат от
приключилото досъдебно производство, тъй като с КП за ПТП с пострадали лица
№2390/27.12.2019г. е документирано, че е в процес на изясняване.
По делото е представено удостоверение за техническа
изправност на ППС, л. а. Шевролет Авео с рег. №***.
ДП №549/2019г. по описа на сектор „Пътна полиция“
Варна е изискано към настоящото дело.
Свидетелят К.Г. излага, че на 25.12.2022г. управлявал
л.а. Шевролет Авео с рег.№*** по маршрут ул. Битоля
към ул. Дабко Дабков, минал
покрай ресторант Риана и се включил на бул. Васил
Левски посока Чайка. Движел се в дясната лента, когато от лявата лента го
засякъл л.а. Фолксваген. Ударил го в предната лява страна, като от удара
предната му гума се пръснала в движение, успял да удържи колата и спрял в
дясно. Колата, която го ударила се движела с много висока скорост, минала пред
него, през градинката, ударила се в билборда, оттам минала над мантинелата и се озовала на паркинга на ул.Родопи №705.
Извикали КАТ и бърза помощ, видял, че колата която го ударила била управлявана
от младо момче, а по-късно разбрал, че тестът му за алкохол бил над 1,7
промила.
Съгласно заключението на проведените по делото единична
и тройна САТЕ уврежданията по л.а. Шевролет Авео с
рег.№ *** са: гума предна лява Sunfull
185/65/14; джанта стоманена предна лява; калник преден ляв; предна врата лява;
предна броня; странично огледало ляво; подкалник
преден ляв; тас преден ляв; фар ляв; праг ляв; основа фар ляв; основа преден
калник ляв; носач преден ляв; амортисьор преден ляв; кормилна щанга предна
лява; предна колона лява; панта предна лява врата грн;
панта предна лява врата длн; задна врата лява; греда
преден мост; конзола калник преден ляв; мигач в калника ляв; резервоар стъклоумивател.
По единичната САТЕ, общата стойност на труда по средните
пазарни цени за отстраняване на вредите на автомобила, предлагани в поне три
сервиза, които притежават сертификат за качество по ISO 9001:2008 е в размер на
3985.12 лева., а общата стойност на труда по средните пазарни цени за
отстраняване на вредите на автомобила, предлагани в поне три сервиза, които не притежават
сертификат за качество по ISO 9001:2008 е в размер на 2019.08 лева. Общата
стойност за оригинални части по пазарни цени за отстраняване на вредите на
автомобила към датата на настъпване на ПТП е в размер на 5403.55 лева, като
стойността за части от алтернативни доставчици по пазарни цени за отстраняване
на вредите на автомобила е в размер на 3970.06 лева. Експертът е приел, че
общата стойност на необходимите средства за труд и материали поотделно и като
обща сума за отстраняване на вредите по автомобила, при съобразяване на пазарни
цени за оригинални части към датата на настъпване на ПТП, пазарни цени на части
от алтернативни доставчици, средни пазарни цени на труд, предлагани в поне три
сервиза, които притежават сертификат за качество по ISO 9001:2008, средни
пазарни цени на труд, предлагани поне в три сервиза, които не притежават
сертификат за качество ISO 9001:2008 е в размер на 6972.16 лева. По
експертизата е определена средна пазарна цена на процесния лек автомобил към
25.12.2019г. възлизаща на 4900 лева. Вещото лице счита, че процесният
автомобил е възможно да бъде изкупен за скрап за 237,30 лв.
Заключението на експертите по тройната САТЕ, приема общата
сума необходима за закупуване на оригинални части в размер на 6736,54 лева.
Общата сума за закупуване на алтернативни части, по тройната експертиза е в
размер на 2539,40 лева. Общата сума за отстраняване на вредите по автомобила по
средна пазарна цена на труд, материали и оригинални резервни части е 10190.29
лева, а за труд, материали и алтернативни резервни части е в размер на 5993,25
лева. Средната пазарна цена за възстановяване на автомобила с алтернативни и
оригинални части е в размер на 8091,82 лева. Експертите са определили средната
пазарна цена на автомобила към 25.12.2019г. на 6198,79 лева, като собственикът
има възможност да предаде автомобила за скрап на цена от 234 лева до 270 лева.
Въз основа на представените по делото материали
експертите и по двете проведени САТЕ, който се припокриват по отношение на
механизма, са установили идентичен механизъм на настъпване на процесното ПТП.
По единичната САТЕ механизмът на настъпване на ПТП е -
на 25.12.2019г. л.а. Шевролет Авео, с рег. № ***/участник
II/, управлявано от К.Г.,*** в средната лента за движение на платното. Л.а.
Фолксваген Голф с рег.№ *** /участник
I/, управляван от М.П.М.,***, в същата посока, в лявата лента на платното за
движение. Приближавайки отбивката за ул. „Царевец“,
участник I, навлязъл в средната лента за движение и ударил движещият се в тази
лента л.а. Шевролет Авео, с рег. № ***. За л.а.
Фолксваген Голф с рег.№ ***, ударът е в
странична задна лява част на превозното средство, а за участник II, ударът е в
странична предна лява част на превозното средство. След удара, л.а. Фолксваген
Голф с рег.№ *** продължил движението си
косо на платното за движение, като на пътния възел с ул. „Царевец“, навлязъл в
тревната площ, преминал през нея, преминал през платното водещо от ул.
„Царевец“ към бул. „Васил Левски“ и достигнал до ул. „Разлог“, където се установил
в покой. В следствие на удара настъпили материални щети по автомобилите. Експертът
счита, че реалният и възможен механизъм на настъпване на застрахователното
събитие е следния - пряк контакт между двете превозни средства, движещи се в
една и съща посока, при което едното превозно средство навлиза в траекторията
на движение на другото превозно средство, намиращо се от дясната му страна.
Експертите по тройната САТЕ са приели следния
механизъм за настъпване на ПТП - на 25.12.2019г., около 23:40ч., на бул. „Васил
Левски“ при разклонението за ул. „Царевец“, посока кв. „Чайка“, където пътното
платно е съставено от четири ленти за движение, както следва: най-дясната служи
за отбиване на движението към ул.“Царевец“, втората лента е обозначена с жълта
непрекъсната линия за движение на ПС за движение на градския транспорт и две
ленти, разделени една от друга с бяла непрекъсната линия, обособяваща две ленти
за движение в една посока, а имено посока кв. „Чайка“ с възможност за
престрояване и изпреварване, които се явяват трета и четвърта за движение в
посока на движение кв. „Чайка“.
В трета лента се е движел л.а. Шевролет Авео, с рег. № *** с водач К.В., с клиенти в таксиметровия
автомобил, в посоченото време. Застигнат с по висока скорост от л.а. Фолксваген Голф с рег.№ ***, който движейки се в четвъртата лента за
движение, преди да завърши маневра изпреварване, осъществява сблъсък със
страничната си дясна част в лявата предна част на л.а. Шевролет Авео, с рег. № ***. След този удар л.а. Фолксваген Голф с
рег.№ *** променя посоката си на
движение косо надясно спрямо първоначалната си посока и се удря в крайпътен
знак Д17, преминава през него, качва се на затревената триъгълна площ/в дясно/,
удря се в билборда, блъска се в ел.стълб, след което излиза от тревната площ,
преминава по ширината през платното водещо от
ул. „Царевец“ към бул. „Васил Левски“, преминава през бордюра преди мантинелата и се удря в горната част на мантинелата.
От нея автомобила преминава през мантинелата, удря се
в горната част на дърво и пада върху контейнери за смет намиращи се на ул.
„Разлог“. Вещите лица по тройната експертиза, изхождайки от нанесените увреждания
по двата автомобила – за л.а. Фолксваген Голф с рег.№ *** в
странична задна дясна част, а за л.а. Шевролет Авео,
с рег. № *** в странична предна лява част, считат че възможния механизъм на
настъпване на ПТП е-осъществен пряк страничен контакт между двете превозни
средства, движещи се в една посока от стадион Спартак по бул. „Васил Левски“
посока кв.“Чайка“. След като водачът на л.а. Фолксваген Голф с рег.№ *** губи контрол при управлението над
автомобила при извършена маневра изпреварване, прибързано навлиза в
траекторията на движение на другото превозно средство движещо се в третата
лента, намиращо се в дясната му страна- л.а. Шевролет Авео,
с рег. № ***.
Съдът с оглед гореустановената фактическа обстановка прави следните правни изводи :
Съобразно разпоредбата на чл.432, ал.1 КЗ увреденото лице, спрямо което
застрахованият е отговорен, има право да иска обезщетението пряко от
застрахователя по застраховка "Гражданска отговорност" при спазване
на изискванията на чл. 380. По силата на договора за застраховка
„Гражданска отговорност“ , застрахователят покрива отговорността на
застрахованите лица за причинените от тях имуществени или неимуществени вреди
на трети лица, ако те са настъпили във връзка с притежаването и използването на
моторни превозни средства. За основателността на предявения иск по делото
следва да бъде доказано кумулативното наличие на следните предпоставки: вреди,
които стоят в причинна връзка с
осъществено застрахователно събитие, наличие
на застрахователен договор, по който
застрахован е причинителя на вредата.
Основен елемент на непозволеното увреждане е вредата.
Вредата подлежи винаги на репариране, когато е в причинна връзка с
противоправно и виновно деяние. Отговорността на застрахователя при деликт е
гаранционно-обезпечителна и се определя от предмета на имущественото
застраховане.
По делото са приети
за безспорни и ненуждаещи
се от доказване следните факти и обстоятелства: наличието на
валидно застрахователно правоотношение със собственика на л.а. Фолксваген Голф с рег.№ *** по силата на
застрахователна полица
№BG/06/119003269982 от 25.11.2019г. със срок на
действие една година; че на 27.12.2019г. К.Г. като представител на ищеца е
подал уведомление за щета, по което е образувана преписка, заведена под
№43080311901316.
Представеният
протокол за ПТП е официален свидетелстващ документ като с оглед на разпоредбата
на чл.179,ал.1 ГПК същият има обвързваща доказателствена сила само за фактите,
осъществени в присъствието на длъжностното лице -съставител, предвид и на което
съдът намира за доказани следните факти: че на 25.12.2019г. длъжностно лице
-дежурен ПТП при ОД на МВР е посетило процесния участък и е вписало като
участници в ПТП лек автомобил Фолксваген Голф и лек автомобил Шевролет Авео с водачи съответно М.П.М. и К.В.Г..
Както от свидетелските показания така и от заключението на експертите, по
проведените две САТЕ, които съдът кредитира, като обективни и точно дадени,
относно механизма на настъпилото ПТП, се установява, че при управление на л.а.
Фолксваген Голф с рег.№ ***, по бул.
Васил Левски, в лява лента, М.М., предприема маневра за преустрояване в дясна лента без
да се увери, че същата е свободна и може безпрепятствено да извърши маневрата,
при което удря в предна лява част, намиращият се в дясната лента л.а. Шевролет Авео, с рег. № ***, управляван от К.Г.. От проведените
единична и тройна САТЕ се установява, че описаните от застрахователя увреждания
по лек автомобил Шевролет Авео е възможно да са
настъпили от описаното в исковата молба ПТП, предвид и на което съдът приема за
доказан механизма на настъпване на щетите по автомобила.
Съдът
намира за основателно възражението на ответната страна, както и на
подпомагащата страна, че е налице тотална щета по отношение на увредения
автомобил. Тотална щета по смисъла на чл.390,ал.2 КЗ е увреждане, при което
стойността на разходите, небходими за ремонта
надвишава 70 % от действителната стойност на автомобила.
По
отношение на стойностите на средна пазарна сума на автомобила към 25.12.2019г.,
съдът кредитира тройната САТЕ, тъй като експертите са направили задълбочено
изследване за определяне на тази
стойност, използвайки различни източници. Съобразно нея средната пазарна
стойност на л.а. Шевролет Авео, с рег. № *** към
25.12.2019г. е 6198.79 лева. При тази стойност е очевидно, че стойността на
ремонта в размер на 8091,82 лева попада в хипотезата на чл.390,ал.2 КЗ.
Съобразно разпоредбата на
чл.386 КЗ при настъпване на
застрахователно събитие застрахователят е длъжен да плати застрахователно
обезщетение, което не може да надхвърля застрахователната сума (лимита на
отговорност), освен когато това е предвидено в
КЗ, като при настъпване на застрахователно събитие застрахователят е длъжен
да плати застрахователно обезщетение, което е равно на действително
претърпените вреди към деня на настъпване на събитието, освен в случаите на подзастраховане и застраховане по договорена
застрахователна стойност.
Налице са всички основания за
ангажиране на отговорността на застрахователя по застраховка „Гражданска
отговорност на автомобилистите“, предвид че ПТП е осъществено със застрахования
автомобил и по вина на неговия водач.
Предвид изложеното дължимото
обезщетение следва да се определи по средна пазарна стойност на процесния лек
автомобил към датата на ПТП – 25.12.2019г. Обезщетението не може да надвишава
действителната /при пълна увреда/ или възстановителната /при частична увреда/
стойност на застрахованото имущество, т.е. стойността, срещу която вместо
застрахованото имущество може да се купи друго със същото качество, съответно
стойността, необходима за възстановяване на имуществото в същия вид, в това
число всички присъщи разходи за доставка и труд без прилагане на обезценка. Съобразявайки изчисленията на експертите по тройната
експертиза, средната пазарна стойност на процесния лек автомобил към
25.12.2019г., възлиза в размер на 6198,79 лева.
Налице е възможност
ищецът да реализира приход от продажбата на увредения автомобил за скрап в
размер на 252 лева /средна стойност от посочената от
експертите от 234-270лева/, поради и което
застрахователното обезщетение следва да се определи след като се приспадне тази
стойност, за да се избегне неоснователно
обогатяване на собственика на автомобила. Или от дължимата сума в размер на 6198,79
лева следва да се приспадне стойността, която собственика би получил при
продажба на МПС за скрап, като остава сумата от 5946,79 лева.
С оглед изложеното
предявеният иск се явява изцяло основателен и следва да се уважи за претендирания размер от 5928,79 лева.
Върху определената сума за обезщетяване се
следва законна лихва, като с оглед наличието на тотална щета застрахователят
изпада в забава след представяне на доказателства за
настъпване на обстоятелствата по чл.390, ал.1 КЗ, от който момент се следва и
обезщетение за забава.
По разноските :
С оглед изхода на делото в полза на ищеца следва да
бъдат присъдени направените разноски в настоящото производство. Предвид
уважаването на исковата претенция в полза на ищеца следва да се присъдят 237.15 лева - за заплатена д.т., 200 лева за
депозит за вещо лице по извършената единична САТЕ и 1110 лева за адвокатско
възнаграждение. Съдът намира за несъстоятелно направеното възражение за
прекомерност на адвокатското възнаграждение на ищеца, от адв.
Д., отправено в последното по делото о.с.з. Съгласно чл.7, ал.2, т.3 от Наредба
№1 за минималните размери на адвокатските възнаграждения, поисканият хонорар е
в минимален размер, предвид, че адв. А. е регистриран
по ЗДДС и на основание § 2а от допълнителните разпоредби към наредбата за
регистрираните дължимият данък върху добавената стойност се начислява върху
възнагражденията по тази наредба и се счита за неразделна част от дължимото от
клиента адвокатско възнаграждение, както и явяването му в съдебна зала по три
допълнителни о.с.з., за които е приложим текста на чл.7, ал.9 от наредбата.
На горните съображения
съдът
Р Е Ш И :
ОСЪЖДА “Д.з.” ЕАД, ЕИК: *** със седалище и адрес
на управление *** да заплати на И.Г.Г., ЕГН:**********, с адрес *** сумата от 5928,79
лева /пет хиляди деветстотин двадесет и осем лева и седемдесет и девет стотинки/,
представляваща дължимо обезщетение за причинени имуществени вреди, изразяващи
се в увреждане на: гума
предна лява Sunfull 185/65/14; джанта стоманена
предна лява; калник преден ляв; предна врата лява; предна броня; странично
огледало ляво; подкалник преден ляв; тас преден ляв;
фар ляв; праг ляв; основа фар ляв; основа преден калник ляв; носач преден ляв; амортисьор преден ляв; кормилна щанга предна лява; предна
колона лява; панта предна лява врата грн; панта
предна лява врата длн; задна врата лява; греда преден
мост; конзола калник преден ляв; мигач в калника ляв; резервоар стъклоумивател на л.а. Шевролет Авео с рег.№***, причинени в резултат на
реализирано на 25.12.2019г. ПТП в гр.Варна, на бул.”Васил Левски”, по вина на
водача на л.а. Фолксваген Голф с рег.№ ***, застрахован по договор за
гражданска отговорност в ответното дружество, ведно със законната лихва,
считано от датата на представяне на доказателства
за прекратяване на регистрацията на л.а. Шевролет Авео
с рег.№ *** до окончателното й плащане, на основание чл.432,ал.2 КЗ и
чл.86 ЗЗД, КАТО ОТХВЪРЛЯ ИСКА за присъждане
на законна лихва, считано от датата на предявяване на иска- 25.11.2020г.
ОСЪЖДА “Д.з.” ЕАД, ЕИК:
*** със седалище и адрес на управление *** да заплати на И.Г.Г., ЕГН:**********, с адрес *** сумата от 1597.15/хиляда петстотин деветдесет и седем лева и петнадесет
стотинки/, представляваща сторените съдебни разноски в производството, на основание чл.78, ал.1 ГПК.
Решението е постановено при участието М.П.М., ЕГН**********, трето лице
помагач на страната на ответника “Д.з.” ЕАД.
Решението подлежи на обжалване в двуседмичен срок от
получаването му пред Варненския окръжен съд.
РАЙОНЕН
СЪДИЯ :