Протокол по дело №60541/2022 на Софийски районен съд

Номер на акта: 13735
Дата: 2 юни 2023 г. (в сила от 2 юни 2023 г.)
Съдия: Боряна Стефанова Шомова Ставру
Дело: 20221110160541
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 9 ноември 2022 г.

Съдържание на акта Свали акта

ПРОТОКОЛ
№ 13735
гр. София, 31.05.2023 г.
СОФИЙСКИ РАЙОНЕН СЪД, 72 СЪСТАВ, в публично заседание на
тридесет и първи май през две хиляди двадесет и трета година в следния
състав:
Председател:БОРЯНА СТ. ШОМОВА

СТАВРУ
при участието на секретаря МОНИКА В. АСЕНОВА
Сложи за разглеждане докладваното от БОРЯНА СТ. ШОМОВА СТАВРУ
Гражданско дело № 20221110160541 по описа за 2022 година.
На именното повикване в 10:57 часа се явиха:
ИЩЕЦЪТ Г. Х. К. – уведомен от предишно съдебно заседание, не се
явява, представлява се от адв. Г., с пълномощно по делото.
ОТВЕТНИКЪТ „А.“ ЕАД – уведомен от предишно съдебно заседание,
представлява се от юрк. С. и юрк. Д., с пълномощно от днес.
СВИДЕТЕЛЯТ М. К. В. – нередовно призован, не се явява.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ Х. И. С. – редовно призован, не се явява. Депозира
молба за изготвяне на заключението след разпит на свидетелите.

Страните /поотделно/: Да се даде ход на делото.

СЪДЪТ намира, че не са налице процесуални пречки за разглеждане на
делото, поради което
ОПРЕДЕЛИ:
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО
адв. Г.: Водим допуснатия ни свидетел С. П. П..
СЪДЪТ ПРИСТЪПИ към събиране гласните доказателства на ищеца
чрез разпит на днес доведения свидетел.
Въведе свидетелят в съдебната зала.
1
Сне самоличността му, както следва:
С. П. П. – 63 г., неосъждан, без родство и дела с ищеца, има дело с
ответника за наложено дисциплинарно наказание.
СЪДЪТ предупреди свидетеля за наказателната отговорност по чл. 290,
ал. 1 НК.
СВИДЕТЕЛЯТ: Обещавам да кажа истината.

На въпроси на адв. Г., свидетелят отговори: Работил съм в „А.“ ЕАД
до месец декември 2022 година, на длъжност „механик“ в АБП „Е.“. Запознат
съм с доклада, въз основа на който са издадени редица заповеди за наложени
дисциплинарни наказания. Моето дисциплинарно наказание е последно
предупреждение за дисциплинарно уволнение. Запознат съм със заповедта и
съдържанието й, която е наложена на Г. К.. В АБП „Е.“ аз съм човекът, който
има допуск до Джи Пи Ес системата и изготвям справките, които са
необходими ежемесечно на база тази система. При влизане в системата, за
всеки един автомобил може отделно, но може и сумарно за всички, да се
направи справка за техния пробег и разход на гориво на месечна база.
Индивидуално за всеки един автомобил, когато се влезе, системата показва
опорните точки по магистрала „Х.“. Самата системата им “gsm” точки и
опорни точки на “gps” системата. Тази опорна точка показва ориентировъчно
мястото, на което се намира автомобила, но за да се види конкретното място,
което е с точноост в порядъка от 3 до 5 м., на тази опорна точка трябва да се
кликне с компютъра и тогава показва точното място. Давам такъв пример, ние
извършваме ремонтна дейност на магистралата в района на гара Яна, там е
опорна точка и тя показва, че автомобилът е в гара Яна. Или имаме опорен
пункт на В. Р., това е преди тунел „Витиня“, но там най-близката опорна
точка е с. Долно Камарци и всички автомобили, които се намират,
включително и снегорини, когато се влезе в системата, тя ги дава в с. Долно
Камарци, но когато се кликне на това редче и то излиза къде точно се намира.
Абсолютно всички служебни автомобили имат проследяващо устройство,
което е свързано с тази “gps” система. В тези доклади, за които споменах, са
посочени опорните точки, което въвежда в заблуждение висшестоящото
ръководство на фирмата. Липсва детайлът точно къде се намира в конкретния
момент автомобилът.
2
СЪДЪТ ПРЕДЯВИ на свидетеля доклад от 07.07.2022 г., находящ се
на лист 52 от делото.
Свидетелят: Да това е въпросния доклада и в този него са дадени само
опорните точки, а не конкретното местоположение на автомобилите. Дори
точка 1 от докалада също не съответства на истината. Защото ако прочетете
точка 1, там пише, че един автомобил, тоест това е лекотоварен камион, е
предоставен за управление лично на мен, което не отговаря на истината по
една много проста и елементарна причина. Във всяко едно автотранспортното
предприятие, когато се назначи водач, на него се зачислява с приемно-
предавателен протокол съответно автомобилно средство, за което той носи
материална отговорност. Такова не мен не ми е зачислено в моята работа и
дейност във фирма „А.“ ЕАД, тоест персонален автомобил. Там има копие от
всичките тези документи и в отдел „Механизация“ на фирмата и отделно
оригиналите са в АБП „Е.“. Да, познати са ми автомобилите „Ивеко“ с рег. №
СВ .... РХ, „Дачия-Докер“ с рег. № СВ .... РН и „Дачия-Дъстър“ с рег. № СВ ...
ВХ. Тези автомобили са предоставени на база АБП „Е.“. Сега, нека да
направим едно уточнение, ние говорим за фирма „А.“ ЕАД, държавната
фирма. Дейността на тази фирма е за поддръжка на автомагистрала „Х.“, като
това е отрязъкът от околовръстното шосе на град С., тоест от магазин „Д.“, до
с. Я.. Този отрязък ние сме длъжни да го поддържаме. Какво означава да се
поддържа? Летният период това е окосяване на тревата, а зимният период –
почистване от сняг. Освен това, ние сме длъжни при възникване на ПТП да
сигнализираме мястото, при което работим съвместно с магистрална пътна
полиция. Отделно, когато се извършват тежки ремонти, тоест асфалтиране,
смяна на мантинели, ние също правим така наречения ВОД – временна
организация на движението, тези тапи, където много често гражданите ни
благославят. Тези ВОД-ове /официално ВОБД/, дори и измиването на
тунелите, на мантинелите, се правят някой път през нощта, когато е най-
малък трафикът. ПТП, ако някой от Вас може да ми каже, че може да се
планира във времето… не може. Така, че ние имаме дежурни екипи
денонощно и през почивните дни. Дежурният екип включва служебен
автомобил с дежурен техник – инженер и съответно малък камион с
работници, в който има съответните материали и инструменти за изпълнение
на конкретна задача. Тоест дали ще се е появила дупка – да бъде запълнена
бързо, дали ще има ПТП – да бъде сигнализирано и т.н. Така че, това е нашата
3
работа и ние сме денонощно, няма събота, няма неделя, няма празник, няма
предпразник. Пребиваването на автомобил „Дачия-Докер“ с рег. № СВ .... РН,
в квартал Г., би се наложило, тъй като фирма „А.“ ЕАД има договор за
закупуване на леки автомобили от фирма „Е. А.“, която се намира в квартал
Г.. Тъй като автомобилите са в гаранционно поддържане, ние сме длъжни за
запазване на гаранцията, автомобилът да бъде транспортиран до този
автосервиз, съответно там да бъде обслужен или ремонтиран в зависимост от
нуждата и поради тази причина “gps” системата показва квартал Г., опорна
точка Г.. Ако се влезне подробно, ще покаже, че е в автосервиза. Град Б. е
опорна точка, но в покрайнините на града, като фирмата имаме опорен пункт,
което означава сграда със спално помещение, със столова, където зимно
време престоява персоналът по поддръжка на магистралата, там са и
снегорините и съответно хората, които обслужват. Такива опорни пунктове
имаме на В. Р., на Б., на О. Л., за да могат по възможно най-бързия начин
автомобилите да излязат при нужда. Автомобилите, които са на опорен пункт
Б., се засичат от две опорни точки – с. Т. и град Б., разликата е няколко
стотин метра, докато завият и съответно системата регистрира една от тези
две опорни точки. Но както казах, когато искам да видя точно къде се намира,
влизам в подменюто и ми показва къде се намира автомобилът.
Задължително, по това, което аз съм ползвал поне два-три месеца назад
системата може да ни даде данни, но технически не мога да Ви отговоря за
какъв период се пазят назад данните. Да, с. С. ми е познато, това е съседно
село на три-четири километра от АБП „Е.“. В това село е най-близкият
строителен магазин, откъдето закупуваме найлонови чували за боклуците,
които събираме по магистралата, работни ръкавици, метли, просто това е най-
близкият магазин, откъдето можем да вземем тези материали. Село С. е след
Б., там се намира автосервиз на фирма „О.“. С тази фирма, фирма „А.“ ЕАД
има договор за закупуване на техника и ползване на сервизни услуги за
товарните автомобили. Това е специализиран сервиз, който е най-близо до
опорен пункт Б.. Тоест, автомобилите от Б. икономически е неизгодно да
бъдат придвижвани до С. за нещо. За да бъда най-изчерпателен, автомобилите
се делят на три категории. Най-тежката категория това са голямотонажните,
тоест снегорини и самосвали от 10 тона и нагоре, като всички тези
автомобили задължително нощуват или в базата в с. Е. или на опорните
пунктове. Тоест в зависимост от условията и работата, зимно време са
4
задължително на опорните пунктове. Втората група – малките камиони,
лекотоварните камиони, те се използват ежедневно за поддръжка на
магистралата от работниците. Те са шестместни, тоест освен водача има и
още петима работника. Когато имаме въвеждане на ВОД-ве, тоест извънредна
работа, дали ще бъде през нощта, събота, неделя или празничен ден, тогава
един или два, колкото е необходимо, тези автомобили домуват извън базите.
Тоест, ние специално за АБП „Е.“, имаме работници от района на Елин
Пелин, имаме работници от района на град Б. и пътните работници основно
са ни с. Л.. Съответно, няма как да даваме цял автобус, при положение, че
трябва да работят извънредно трима или четирима работници и тогава се дава
един такъв автомобил, който сутрин тръгва от с. Л., взема работниците,
свършват съответната работа и ги връща обратно или от С., тръгва
автомобил, който пътьом събира двамата или тримата работника, защото
няма градски транспорт по магистралата. „Ивекото“ е от камиончетата, които
изпълняват работа при извънреден труд – събота, неделя и празнично. Той
също е шестместен, водачът живее в С. и когато се налага работа извън
редовното работно време, тръгвайки за магистралата, качва и работниците,
които трябва да работят. След като свършат работа, той трябва да ги върне
обратно в района или поне в близост до градски транспорт, за да могат да се
приберат, съответно автомобилът домува при водача. Относно другите два
автомобила, единият автомобил е джип, другият е тип баничарка, като и двата
автомобила са от така наречените дежурни автомобили с техници, които са
дежурни. Дежурните, те са на 24 часа, на повикване, тоест, ако има проблем
магистрална полиция съответно звъни на тях, те са представителите на фирма
„А.“ ЕАД, които от своя страна вземат необходимите решения дали да
извикат работници и да се проверят определени дейности. Така че тези
автомобили са на разположение на техниците, на които са зачислени, те са
персонално зачислени тези автомобили. Единият автомобил освен всичко
друго се управлява от (забравих й името в момента), но тя живее в град Я..
Вечерно време, когато извършва обход на магистралата до град Я., преспива,
сутринта идвайки към Е. прави съответната проверка пътьом на магистралата,
тоест дали има някакви препятствия, дупки и т.н. за уведомление. Реално на
тези дежурни автомобили това им е работата, те се движат непрекъснато по
магистралата, за да оглеждат дали има някакви проблеми и ако има, тогава се
обаждат в базата, за да излязат другите да поправят. Да, на 18.06.2022 г. сме
5
работили, има заповед спусната от изпълнителния директор. Когато се полага
извънреден труд от нас, без значение дали е от нашата база или от колегите
по автомагистрала „Т.“, ние даваме една справка, колко работници са
необходими и каква техника е необходима за извършване на определена
дейност. Съответно на базата на тази справка, изпълнителният директор
издава заповед, в която изрично се упоменават трите имена на всеки един
работник, на всеки един техник и съответно автомобилите или машините,
които ще трябва да изпълняват тази дейност, така че за 18.06.2022 г. има
въвеждане на ВОБД, има такава заповед с упоменати автомобили, работници
и шофьори. Да, знам, че Г. К. миналата година беше в дълъг отпуск.
Изпълняващ длъжността „ръководител“ на АБП „Е.“ беше С. Д.. Не знам в
този период и във връзка с доклада да са вземани обяснения от С. Д.. Няма
нито по този, нито по следващите доклади, няма снети обяснения от него,
нито има направена справка за движение на поверения му автомобил. Да, през
целия период от февруари до 21.06.2022 г., както и в периода от 14.07.2022 г.
до 01.08.2022 г., Г. К. е заместван само и единствено от С. Д..
На въпроси на юрк. Д., свидетелят отговори: Относно домуването на
автомобилите, аз казвам, че това са изключения за нощуване на автомобилите
при съответните водачи, единствено в случаите, когато се полага извънреден
труд. Да, има такива случаи, за които аз знам и те са много малко. За
конкретния случай, на 18.06.2022 г., когато беше разрешено да домува в град
С., защото това е в петък 17.06.2022 г., той тръгва за град С., а на 18.06.2022 г.
– събота, трябва да бъде на автомагистрала „Х.“, заедно с работниците за
въвеждане на ВОБД. Разрешението беше дадено устно от ръководителя на
базата, съответно след като се направи стиковка с мен, евентуално.
Стиковката с мен е дотам, доколкото този автомобил трябва да бъде
обезпечен с гориво, с материали и кои работници ще превозва. Към онзи
момент ръководител беше С. Д..
На въпроси на юрк. С.: Да, в доклада пише, че ми е зачислен
автомобилът. По принцип шофирам абсолютно всички автомобили в АБП
„Е.“. Мое задължение е да придружавам автомобилите до външен сервиз, аз
предавам лично автомобила в сервиза. По принцип това се случва със
съпровождаща кола, защото когато се остави автомобила в квартал Г., по
някакъв начин трябва да се върна в Е., като разстоянието е в порядък на 40
километра. Казах, че в Г. има сервиз, но не мога да кажа поради каква
6
причина на дата 14.06.2022 г. автомобил „Дачия-Докер“ с рег. № СВ .... РН е
бил в квартал Г., но за да се намира там, единствената причина е да се намира
в сервиза на „Е. А.“. Конкретно не мога да Ви кажа в момента, трябва да
погледна в “gps” системата и ще ви кажа точно, но няма друга причина
нашите автомобили да се намират в Г. и то леките автомобили. Да,
автомобилите са ни зачислени за обслужване на магистралата и особено в
случаите на спешни ситуации. Четири лекотоварни автомобила са ни
поверени в АБП „Е.“ за обслужване на спешните ситуации. Да, нормална
практика е някои от тези автомобили да се използва за закупуване на
материали, за транспорт на въглища, на асфалт. Значи, вижте сега, това са
четири автомобила. От четири автомобила, когато се налага, смятате ли, че
един автомобил не може да бъде предоставен за доставка на суха асфалтова
смес или на гореща асфалтова смес, или за въглища? Това са материали,
които са необходими. Когато се работи извънредно, се случва този
лекотоварен камион „Ивеко“ да извозва работници до домовете им.

Страните /поотделно/: Нямаме други въпроси.

СЪДЪТ
ОПРЕДЕЛИ:
ПРИКЛЮЧВА разпита на свидетеля и го освобождава от съдебната
зала.

адв. Г.: Във връзка с разпита на свидетеля М. В., ще направя справка и
ще предоставя евентуално адрес за призоваване.

СЪДЪТ
ОПРЕДЕЛИ:
ДА СЕ ИЗГОТВИ при възможност справка за ЕГН по три имена на
лицето М. К. В., с наличен адрес по делото до момента – с. Н., и при
установяване на ЕГН, да се извърши справка за адрес на лицето и неговия
работодател, от които да се призове.
ПРЕДОСТАВЯ възможност на ищеца в едноседмичен срок да посочи
7
адрес за призоваване на свидетеля М. К. В..

юрк. Д.: Водим един от допуснатите ни свидетели, а именно Г. С. П..
Другият свидетел е в отпуск и моля за възможност следващия път да го
разпитаме И. И. С..
адв. Г.: Смятам изначално, че двамата свидетели са поискани за едни и
същи обстоятелства и че не се налага разпит на другото лице.
СЪДЪТ
ОПРЕДЕЛИ:
ОСТАВЯ БЕЗ УВАЖЕНИЕ възражението на ищеца. Съдът е допуснал
по двама свидетели на страните за установяване на посочените от тях
обстоятелствата.
юрк. Д.: Госпожа С. е пряко ангажирана с разчитане на “gps” системата,
а господин П. е нейн ръководител и от тази гледна точка сме пожелали двама
свидетели. Ако след заседанието се прецени, че е достатъчно изслушването на
господин П., може и да не я доведем.

СЪДЪТ ПРИСТЪПИ към събиране гласните доказателства на
ответника чрез разпит на днес доведения свидетел.
Въведе свидетелят в съдебната зала.
Сне самоличността му, както следва:
Г. С. П. - 45 г., неосъждан, без родство и дела със страните.
СЪДЪТ предупреди свидетеля за наказателната отговорност по чл. 290,
ал. 1 НК.
СВИДЕТЕЛЯТ: Обещавам да кажа истината.

юрк. С.: Моля да се предявят докладите на свидетел.
СЪДЪТ ПРЕДЯВИ на свидетеля доклад с № РД-07-505 от 07.07.2022
г., намиращ се на лист 52-53 от делото, и доклад с № РД-07-566 от 04.08.2022
г. на лист 54-55 от делото.
На въпроси на юрк. С., свидетелят отговори: Запознат съм с тези
доклади, тъй като съм участвал в тяхното изготвяне. Да, абсолютно
8
поддържам това, което е написано в тези доклади, тъй като считам, че това си
е обективната истина. Фактите, които са упоменати в тези доклади, са
установени най-вече с технически средства – “gps” системи, монтирани в
автомобилите, които се използват в „А.“ ЕАД и конкретно в АБП „Е.“. “GPS”
системата е система за контрол на горива и на движението на автомобилите.
Това е стандартна система, има договор с „А1“ за нейния монтаж и за нейната
експлоатация. Считам, че е абсолютно достоверна, работи абсолютно
нормално и данните, които предоставя, са такива, каквито сме отбелязали, в
смисъл отговарят на действителността. Това е доклад, във връзка с данни,
които ние бяхме получили на предишния етап, че автомобилите в базата „Е.“
се ползват не по предназначение, а за лични нужди най-вече. Това се
установи, когато направихме преглед на “gps” системата, маршрутите на тези
автомобили бяха силно казано „неестествени“ и не отговаряха на дейността и
задачите, които се поставяха на работниците на АБП „Е.“. След като
извадихме данните от системата се установи, че тези автомобили се ползват
извън работно време за дейности, които по никакъв начин не са свързани с
дейността на „А.“ ЕАД и на базата. Лично мога да кажа, тоест в лично
качество, направихме визуална проверка на едно такова събитие и
установихме, че един от автомобилите -„Ивеко“, не си спомням с какъв
номер беше, се намира сутринта, когато би трябвало вече да е в работно
време, да е на самата база, се намира пред дома на едно от лицата, които са
упоменати в този доклад, а именно Асен Рангелов. Домът му в квартал Обеля
и това сме го установили на място, за да потвърдим данните от “gps”
системата, с което още веднъж така се доказа, че тя работи абсолютно
нормално и данните, които подава са абсолютно коректни. “GPS” системата
дава точното местоположение на автомобила, с абсолютна точност. Ние така
го намерихме къде се намира, без да знам къде живее лицето, единствено по
кординатите на “gps” системата, отидохме на място и видяхме автомобила,
като се оказа, че лицето живее на този адрес.
На въпроси на юрк. Д., свидетелят отговори: В момента не съм на
тази длъжност и не съм пряко ангажиран с наблюдаването на “gps” системата.
По принцип в „А.“ ЕАД съм от 15.06.2022 г., бил съм началник-ръководител
на отдел „Вътрешен контрол“ за около месец и половина до към края на
август месец, но в момента не мога да си спомня с точност кога ме
преназначиха на нова длъжност. Така че за този период от около месец и
9
половина съм констатирал тези неща и сме написали тези доклади, като това
не е еднократно установявано такова нарушение, не е за първи път. В тази
база, с тези хора, нарушенията са продължителни, непрекъснати във времето,
дори след този доклад имаше данни, че нещата продължават по същия начин.
Не съм разбирал за проблем при работата с “gps” системата. Мога да кажа, че
системата на „А1“ е изключително добра, работи коректно, самото
обслужване от страна на „А1“ е чудесно.Да, тази система е на „А1“. Винаги,
когато сме имали нужда от някакво съдействие, когато нещо не сработва или
нещо данните не отговарят, те са се отзовавали своевременно, но нямам
данни поне при нас, никога не е се оказало, че системата дава грешни
данни.Да, имам информация, че на Г. К. е предоставян достъп до тази
система. В смисъл от колежката, която разчита данните на системата, знам, че
такъв достъп му е даден, освен на него и на С. П., тъй като той е ръководител
на базата. По право всеки ръководител на такава база, тъй като „А.“ ЕАД има
няколко такива бази, има такъв достъп, по презумция такъв достъп се дава на
ръководителите на базите. Достъпът се простира до такава степен, че може да
се провери абсолютно всичко, което мога да проверя и аз. Той е достъп до
системата, има юзър нейм и парола, влиза с тях и гледа всичко, което мога да
видя и аз.
На въпроси на адв. Г., свидетелят отговори: За отклонение в “gps”
системата, относно метри, километри, може да се каже от някое лабораторно
изследване. Аз мисля, че когато се касае за движение на автомобил и за
разстояние от 1 м., въобще не е от значение. Повече от един метър мисля, че
не би следвало да има отклонение. Както казах, лично сме го проверили това
нещо на адреса на лицето, автомобилът беше там и ние по този начин го
установихме къде се намира. Той беше паркиран пред входа, пред къщата му.
Аз не знаех, че живее на този адрес и след като проверихме, какво има там, че
автомобилът да се намира там, се оказа, че лицето живее там.

Страните /поотделно/: Нямаме други въпроси.

СЪДЪТ
ОПРЕДЕЛИ:
ПРИКЛЮЧВА разпита на свидетеля и го освобождава от съдебната
10
зала.

адв. Г.: Във връзка с показанията на свидетеля С. П. и упоменатата от
него заповед за полагане на извънреден труд за дата 18.06.2022 г., представям
я, както и справката към нея.

юрк. С.: Да се приемат.

СЪДЪТ
ОПРЕДЕЛИ:
ПРИЕМА днес представените от ищеца заповед и справка.

С оглед събиране на допуснатите на страните гласни доказателства,
ОПРЕДЕЛИ:

УКАЗВА на ответника да доведе допуснатия му свидетел И. С. в
следващо съдебно заседание, иначе делото ще бъде решено при събраните до
момента доказателства.
ОПРЕДЕЛЯ следващото съдебно заседание като последно такова за
събиране и на допуснатите на ищеца гласни доказателства чрез разпит на
свидетеля М. К. В..
ДА СЕ ПРИЗОВЕ за следващо съдебно заседание вещото лице С. с
указания за изготвяне на експертизата на база събраните по делото
доказателства и след съответните справки в ответното дружество, на което
указва да окаже съдействие на вещото лице.

За продължаване на делото,
СЪДЪТ
ОПРЕДЕЛИ:
ОТЛАГА И НАСРОЧВА ДЕЛОТО ЗА 19.07.2023 г. от 11:00 часа,
за която дата страните са уведомени от днес.
11
ДА СЕ ПРИЗОВЕ вещото лице Х. С. с дадените по-горе указания за
изготвяне на експертизата.
ДА СЕ ИЗГОТВИ справка в посочения по-горе смисъл за ЕГН и адрес
на свидетеля М. В. и да се призове от установените адреси.

ПРОТОКОЛЪТ, изготвен в открито съдебно заседание, което
приключи 11:48 часа.

Съдия при Софийски районен съд: _______________________
Секретар: _______________________
12