Решение по дело №307/2020 на Административен съд - Кърджали

Номер на акта: 40
Дата: 12 март 2021 г. (в сила от 25 юни 2021 г.)
Съдия: Мария Кирилова Божкова
Дело: 20207120700307
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 12 октомври 2020 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е 

В името на народа

гр. Кърджали, 12.03.2021 г.

Административен съд – Кърджали, в  публично съдебно заседание на двадесет и втори февруари две хиляди двадесет и първа година в състав:

                                                           ПРЕДСЕДАТЕЛ: МАРИЯ БОЖКОВА

При секретаря Мариана Кадиева        

Като разгледа докладваното от съдия Божкова

Административно дело 307/ 2020г. и за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е пореда на чл.27 и сл. от ЗУСЕСИФ, във връзка с чл.145 и сл. от АПК.

Образувано е по, изпратена по подсъдност, жалба на „Синбат-Ш.“ ООД, с ЕИК ***, със седалище и адрес на управление:***, подадена чрез, упълномощен от управител, пълномощник. Оспорва се  Решение от 28.08.2020 г. на „За“ Ръководител на управляващия орган на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 и Главен директор на ГД "Европейски фондове за конкурентоспособност" в Министерство на икономиката, обективирано в одобрен "Списък на предложените за отхвърляне проектни предложения и основанието за отхвърлянето им" в частта, в която е отказано предоставяне на безвъзмездна финансова помощ на "Синбат-Ш." ООД, с подадено проектно предложение с рег. № *** по процедура BG16RFOP002-2. 073 "Подкрепа на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19 по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020.

Изложени са съображения за незаконосъобразност на оспорения административен акт поради съществено нарушение на административнопроизводствените правила, противоречие с относимите материалноправни разпоредби и несъответствие с целта на закона.  Посочва се, че по т.1-ва от отказа: Съгласно представената Декларация за финансовите данни (Приложение 2), стойността на нетните приходи от продажби за месец април 2020 година е *** лв., а нетните приходи за продажби за 2019 година е *** лв. Съгласно ГДД за 2019 г., вх. № *** от *** г., нетните приходи от продажби – т.т.1.1, част V, също са *** лв. В жалбата се твърди, че действително, при първоначалното подаване на ГДД за 2019 г. на 20.01.2020 г., тази сума била посочена в т.1 на  част V от ГДД, но „Синбат-Ш.“ ООД е извършило промяна в ГДД до 30.09.2020 г., каквато възможност е предвидена в ЗКПО. Посочва се, че като не е изяснил тези обстоятелства, решаващият орган е допуснал съществени нарушения на съдопроизводствените правила.

Твърди се, че приетото от решаващия орган, че кандидатът не отговаря на критерий № 16, е неотносимо към жалбоподателя, тъй като той не действа в качеството си на посредник, в какъвто смисъл е критерий № 16.

В жалбата се посочва, че в т.2-ра от отказа решаващият орган отново неправилно и в нарушение на административнопроизводствените правила не е изследвал и съобразил представената декларация за финансовите данни (Приложение 2), в която стойността на нетните приходи за продажби за месец април 2020 година е *** лева, а нетните приходи от продажби за 2019 г. са *** лева. Твърди се, че приетото от решаващият орган противоречие с критерий № 25, е неясно и немотивирано, поради което нарушава правото на защита на жалбоподателя. В съответствие с изложено се прави искане да се отмени оспорения отказ да бъде предоставена безвъзмездна финансова помощ на „Синбат-Ш.“ ООД като незаконосъобразен и преписката да се изпрати на решаващия орган за произнасяне. Претендират се деловодни разноски. В съдебно заседание, редовно призован, жалбоподателят, чрез пълномощника си, поддържа жалбата по изложените в нея съображения.

Ответникът Ръководителят на управляващия орган на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 и Главен директор на ГД "Европейски фондове за конкурентоспособност" в Министерство на икономиката, в депозирани по делото чрез процесуален представител писмени бележки, оспорва жалбата. Излага подробни съображения, поради които счита решението в оспорената му част за законосъобразно и изцяло съобразено с условията за кандидатстване по процедурата. На изложените основания счита жалбата за неоснователна и моли нейното отхвърляне. Претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение. Прави възражение за прекомерност на адвокатското възнаграждение на жалбоподателя.

Жалбата е допустима, тъй като е подадена от лице с правен интерес, чиито права и законни интереси са засегнати пряко от решението в оспорената му част, в законоустановения 14-дневен срок и против подлежащ на оспорване акт, предвид разпоредбите на чл. 27, ал. 1 във вр. с чл. 38, т. 1 от ЗУСЕСИФ.

За да се произнесе по същността на жалбата АС – Кърджали приема за установена следната фактическа обстановка:

Със Заповед № ***/*** г. на Главния директор на ГД "Европейски фондове за конкурентоспособност" и ръководител на УО на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 г. е утвърден пакет от документи за провеждане на процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-2. 073 "Подкрепа на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19, по приоритетна ос "Предприемачество и капацитет за растеж на МСТ", Инвестиционен приоритет 2. 2 "Капацитет за растеж на МСП" на ОПИК, като са утвърдени условия за кандидатстване и изпълнение по процедурата, обява за откриване на процедура на подбор на проекта. Разпоредено е документите да се публикуват на интернет страницата на Оперативната програма, както и в Информационната система за упправление и наблюдение "ИСУН 2020". Определен е и краен срок за кандидатстване – 15.06.2020 г.

Със заповед № ***/*** г. на същия орган е определен състав на оценителната комисия за извършване на комплексна оценка – председател, секретари и членове с право на глас, изменена със Заповед № ***/*** г., считано от осма оценителна сесия.

Със Заповед № ***/*** г. са утвърдени опростени процедурни правила за работа на Оценителната комисия във връзка с предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по процедура BG16RFOP002-2. 073 "Подкрепа на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19, по програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020, обективирани в Приложение № 1 към заповедта. Съгласно одобрената процедура предоставянето на безвъзмездна финансова помощ се осъществява по опростени правила в съответствие с чл. 21, ал. 1, т. 1 от ЗМДВИП, обявено с решение на НС от 13.03.2020 г. ЗУСЕСИФ и ПМС № 162/2016 г. По процедурата се извършва комплексна оценка, която включва проверка на съответствието на проектното предложение с минималните изисквания, предвидени в условията за кандидатстване и документална проверка дали кандидатът отговаря на изискванията за бенефициент. Периодично, служителите с права на администратор на сесии в ИСУН, присъединяват постъпилите проектни предложения в рамките на оценителна сесия. След присъединяването към оценителната сесия, определените със заповед за сформиране на оценителна комисия лица извършват съответните предвидени в процедурата служебни проверки. Проверката на всяко проектно предложение се осъществява от един член на оценителната комисия с право на глас, в съответствие с утвърдените критерии, като за целта се попълва оценителен лист в ИСУН. Съгласно т. 2.18 от правилата кандидатите, на които е отказано предоставяне на безвъзмездна финансова помощ се уведомяват посредством ИНУС, като им се изпраща утвърденият от Ръководителя на УО списък с предложените за отхвърляне проектни предложения.

В одобрените условия за кандидатстване и изпълнение за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020, по процедура за подбор на проекти - BG16RFOP002-2.073 "Подкрепа на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19, са разписани всички изисквания към кандидатите по процедурата във връзка с подаваните от тях проектни предложения.

На 14.05.2020 г. жалбоподателят е подал проектно предложение, регистрирано под № *** с Формуляр за кандидатстване за безвъзмездна помощ в размер на *** лв. – разходи, необходими за преодоляване на недостига на средства или липса на ликвидност, настъпили в резултат от епидемичния взрив от COVID-19. Във Формуляра са описани приложените към него документи, в т. ч. под т. 6 и "Прикачени електронно подписани документи" – 4 бр. декларации и административен договор. В т. ІІІ от Декларация за финансовите данни дружеството е декларирало "Нетни приходи от продажби, посочени в ГДД по чл. 92 от ЗКПО за 2019 г. " в размер на *** лв. и "Стойност на оборота (нетни приходи от продажби) за м. април 2020 г. в размер на *** лв.

Във връзка с подаденото проектно предложение на жалбоподателя е извършена комплексна оценка от оценител Н. Н. Н. съгласно одобрените критерии за оценка (част от условията за кандидатстване по процедурата). В хода на извършената служебна проверка, на 29.06.2020 г., е получена информация от НАП, съгласно която в ГДД за 2019 г. същият е декларирал общо приходи в размер на *** лева и нетни приходи от продажби *** лева (л.141 д.)

Предвид установеното, в изготвената комплексна оценка е посочено, че кандидатът не отговаря на изискванията на два от критериите за допустимост, а именно:

- По т. 11.1, подт. 5 от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий № 16 от Критерии и методология за оценка на проектните предложения, съгласно което кандидатите следва да са регистрирали спад 20 % от оборота (нетните приходи от продажби) за месец април 2020 г., като в подаденото заявление дружеството е декларирало в Декларация за финансовите данни оборот за посочения период в размер на *** лв., а съгласно справката от НАП, стойността на нетните приходи от продажби за 2019 г. е *** лева, поради което липсва спад от поне 20 % в оборота (нетните приходи от продажби) за месец април 2020 г., спрямо средния месечен оборот през 2019 г.; и

- По т. 9, Минимален и максимален размер на безвъзмездната финансова помощ за конкретен проект от Условията за кандидатстване и Критерий № 25 от Критерии и методология за оценка на проектните предложения (Приложение 4 към Условията за кандидатстване), съгласно което безвъзмездната финансова помощ, предоставяна по процедурата, може да бъде в максимален размер до 10 % от "нетните приходи от продажби", декларирани: при лица, които се облагат с корпоративен данък, в ГДД по чл. 92 от ЗКПО за 2019 г. (част V, шифър 0110 „Нетни приходи от продажби“), като допустими по процедурата са единствено кандидати с отчетени поне 30 000 лева "нетни приходи от продажби" в ГДД за 2019 г., докато съгласно информацията от НАП дружеството е декларирало такива в размер на *** лева.

От оценителната комисия e изготвен Доклад № ***/*** г. до УО на ОПИК с приложен към него списък на предложените за отхвърляне проектни предложения от дванадесета оценителна сесия и основанието за отхвърлянето им, сред които под № *** е и проектното предложение на жалбоподателя „Синбат-Ш.“ ООД с рег. № ***.

На 28.08.2020 г. РУО е одобрил "Списък на предложение за отхвърлени проектни предложения и основанията за отхвърлянето им", сред които проектни предложения е и това на оспорващото дружество. Резултатите от тази дванадесета оценителна сесия, в това число и обжалваният отказ на РУО на програмата е публикуван в сайта *** в съответствие с т. 2. 15 от Опростените правила, а на 31.08.2020 г. на имейла на дружеството е изпратено съобщение, адресирано до кандидата в съответствие с т. 2.18 от същите опростени правила.

Посочените от РУО основания за отхвърляне на проектното предложение на оспорващия са идентични с тези в оценителния лист, описани по-горе.

Към административната преписка е представено Решение № 574/13.07.2016 г. на Министерски съвет на Република България за Управляващ орган по ОПИК 2014–2020 е определена Главна Дирекция "Европейски фондове и конкурентоспособност" на Министерството на икономиката, а за сертифициращ орган по същата програма е определена Дирекция "Национален фонд" на Министерство на финансите.

С жалбата срещу отказ за финансиране е представена коригираща декларация по чл.92 от ЗКПО, подадена на 11.09.2020 г. Единствената разлика между двете е в част V "определяне на данъчния финансов резултат и дължимия корпоративен данък", показател 1. 1 "Нетни приходи от продажба", като в първата е вписан размер *** лв., а в коригиращата – *** лв.

При така установената фактическа обстановка АС – Кърджали приема, че жалбата е неоснователна, по следните съображения:

След извършване на служебна проверка, съдът установи, че обжалвания акт е издаден от компетентен орган. Съгласно чл. 38, т. 1 от ЗУСЕСИФ в 10-дневен срок от одобряването на оценителния доклад, съответно от изтичането на срока по чл. 36, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, ръководителят на управляващия орган издава мотивирано решение, с което отказва предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за всяко проектно предложение, включено в списъка по чл. 35, т. 3. Съгласно чл. 9, ал. 5 от ЗУСЕСИФ РУО е ръководителят на администрацията или организацията, в чиято структура се намира управляващия орган или оправомощено от него лице. С Решение № 574/13.07.2016 г. на Министерски съвет е определен за управляващ и сертифициращ орган Министерство на икономиката, съответно за ръководител на УО – Министъра на икономиката. Със своя Заповед № ***/*** г. същият е определил И. И. – и. д. Главен Директор на Главна дирекция "Европейски фондове за конкурентоспособност" в МИ да изпълнява функции на ръководител на УО по ОП"ИК". С т.4-та от Заповед № ***/ *** г. министърът на икономиката е възложил на главния секретар на МИ да подписва заповедите за заместване на директорите на дирекции в министерството в това число и на главния директор на главна дирекция „Европейски фондове за конкурентоспособност“. Със Заповед № ***/ *** г. министърът на икономиката, поради отсъствие на главния секретар, е наредил за периода: 17.08.2020 г. – 24.08.2020 г., същият да бъде заместван от З. Д. – директор на дирекция „Правна“ с всички произтичащи от длъжността права и задължения. Със Заповед № ***/ *** г. изпълняващият функциите главен секретар на МИ е разрешил на И. И. – главен директор в ГД ЕФК, ползване на платен годишен отпуск в размер на 5 дни, считано от 24.08.2020 г. до 28.08.2020 година, включително. В същата заповед е посочено, че за периода на отсъствие на титуляра той ще бъде заместван от В. В. В., който ще подписва всички актове с означението „За“ главен директор ГД ЕФК.

Актът съдържа фактически и правни основания за отхвърляне на проектното предложение. В тази връзка съдът не споделя възраженията на жалбоподателя за липса на мотиви. В оспорения административен акт са посочени конкретни обстоятелства и правните изводи, въз основа на които издателят му е приел, че следва да откаже предоставянето на безвъзмездна финансова помощ. Същите са ясни и изложени по начин, че кандидатът да ги разбере, което се е и случило, както личи от останалите възражения в жалбата. Освен това, като неразделна част от административната преписка е приложен и оценителният лист на проектното предложение, с изложени констатации по всеки от критериите. Конкретно са посочени и основанията, поради които е прието, че заявителят не отговаря на изискванията да получи безвъзмездна помощ по процедурата.

Съдът счита, че оспореният акт е издаден при липса на съществено нарушение на административнопроизводствените правила и при съобразяване с целта на закона, като наведените в тази връзка възражения се явяват неоснователни. Производството по предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по конкретната процедура е осъществено изцяло в съответствие с утвърдените опростени процедурни правила за работа на оценителната комисия и съобразно опростените условия за кандидатстване, които правила и условия са в съответствие с чл. 21, ал. 1, т. 2 от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на НС от 13.03.2020 г. и за преодоляване на последиците. Според тази разпоредба управляващите органи на ЕСИФ имат право да отпускат безвъзмездна финансова помощ по опростени правила, вкл. без публикуване на покана за набиране на предложения. В случая и съгласно опростените правила за работа на комисията по процедурата се извършва комплексна оценка, която включва проверка на съответствието на всяко проектно предложение с минималните изисквания, предвидени в условията за кандидатстване и документална проверка по отношение това, дали кандидатът отговаря на изискванията за бенефициент. Тази проверка се извършва от един оценител, на когото е разпределено конкретно предложение, като резултатите от нея се обективират в оценителен лист. Не се твърдят, а при извършената служебна проверка, съдът не констатира допуснати нарушения в проведената десета оценителна сесия и в частност в производството по разглеждане и извършване на оценка, на предложение рег. № в ИСУН ***.

В настоящия случай страните не спорят по фактите. Спорен е въпросът дали проектното предложение на " Синбат-Ш." ООД отговаря на предварително зададените критерии за допустимост и останалите изисквания за предоставяне на финансова помощ. Тук е моментът да се подчертае, че утвърдената документация по процедурата, в която са включени и условията за кандидатстване, утвърдени по съответния ред от УО са със задължителен характер спрямо кандидатите, чиито проектни предложения подлежат на допускане и оценка, т. е. актът, с който те се утвърждават обективира в себе си изрично волеизявление на административен орган, с което се създават конкретни права и задължения. Съобразно т. 11. 1, подт. 5 от Условията за кандидатстване, кандидатите следва да са регистрирали поне 20 % спад в оборота (нетни приходи от продажби за месец април 2020 г. спрямо средния месечен оборот за 2019 г. ). Ясно е разписано, както в условията за участие, така и в Приложение № 4 към тях - одобрените критерии и методология за оценяване (всички те като част от документацията по процедурата), че посочените изходни данни ще се извличат от представената към проектното предложение Декларация за финансови данни (Приложение № 2), както и чрез служебна проверка в НАП, относно нетните приходи от продажби за 2019 г., като данните ще се извличат на база подадена декларация по чл. 92 от ЗКПО. В Приложение № 4 недвусмислено е посочено, че при несъответствие с изискванията по т. 13-23 и т. 27, проектното предложение ще бъде отхвърлено, като в контекста на това следва да се посочи, че коментираният критерии за допустимост в конкретния случай е подведен в т. 16. В т. 9 от условията за кандидатстване – Минимален и максимален размер на финансовата помощ е посочено, че същата може да бъде заявена в размер до 10 % от нетните приходи от продажби, декларирани от лица, които се облагат с корпоративен данък в ГДД по чл. 92 от ЗКПО за 2019 г. Същото изискване е заложено в т. 25 от Приложение № 4.

От описаните по-горе доказателства, в т. ч. и представения оценителен лист се установява, че при извършената проверка са установени несъответствия на проектното предложение с описаните изисквания на т. 16 и т. 25. Неизпълнението на тези изисквания е установено след изискана служебна справка от НАП, която представя данните, посочени от кандидата в подадената от него ГДД за 2019 г. при условие, че кандидатите са подали такава декларация към датата на подаване на проектното предложение – т. 27 от Приложение № 4.

Независимо от декларираното, както бе посочено по-горе, при извършване на оценка на проектните предложения, съобразно одобрените правила, имащи задължителен характер е необходимо извършването и на служебна проверка в НАП по отношение данните от подадената ГДД за 2019 г. В случая тази проверка, извършена съответно в хода на сформираната дванадесета оценителна сесия е установила, че декларирания размер на нетните приходи от продажби за участника през 2019 г. е *** лв.

Комисията работи по приетите опростени правила, като се извършва документална проверка и проверка на декларираните данни, чрез служебен обмен на информация с НАП. В т. 21. 2 от Условията за кандидатстване изрично е посочено, че в съответствие с чл. 21, ал. 1, т. 2 от Законът за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на НС от 13.03.2020 г., по процесната процедура не е предвидено извършването на техническа и финансова оценка. Т. е. за оценителя не е съществувало и задължение да проверява допълнително или да съпоставя данните, които сам кандидатът е посочил в декларацията с тези, които служебно са предоставени от приходната агенция, дори и да се наблюдава разлика между тях, тъй като в условията за кандидатстване и критериите и методологията за оценка ясно е посочено, че за декларираните от кандидата данни се извършва служебна проверка за потвърждение от компетентен държавен орган, в чиято основна сфера на действие и регулация попада администрирането, обработването и контрола върху декларираната от задължените субекти данъчно-осигурителна информация. Несъотвествието на декларираното с данните от проверката, достатъчно основание да се приеме, че проектното предложение на Условията за кандидатстване, по аргумент и на т. 27 от същите.

При подаване на формуляра за кандидатстване, жалбоподателят е декларирал, че е запознат с условията и заложените критерии и е съгласен с тях, в това число и с изследване на посочените от него в заявлението обстоятелства. В този смисъл следва да се приеме, че служебната проверка в НАП е надлежно извършена и при същата е събрана актуална и достоверна информация за декларирани обстоятелства, към датата на справката – 29.06.2020 г.

Представената от жалбоподателя коригираща декларация, с която са декларирани нетни приходи в размер на *** лв., вместо първоначално декларираните такива от *** лв., не води до различен извод и не следва да се взема предвид при условията на чл. 142, ал. 2 от АПК. Това е така поради следното:

Съгласно т. 27 от Критериите за оценка (Приложение № 4) кандидатите следва да са подали ГДД към датата на проектното предложение. Т. е. информацията, с която се кандидатства и която е предмет на проверката при оценяване, следва да е налична към тази дата. В случая това е 14.05.2020 г. Коригиращата декларация е подадена на 11.09.2020 г., т. е. много след тази дата, след дата на която е изтекъл срокът за кандидатстване – 15.06.2020 г., както и след датата на извършване на проверката в НАП – 29.06.2020 г. Същата по никакъв начин не е сведена до знанието на оценителната комисия или на РУО, поради това и оспореният акт е постановен с оглед информацията от извършената служебна проверка.

Няма спор, че към датата на кандидатстване " Синбат-Ш." ООД е декларирало в ГДД по чл. 92 от ЗКПО за 2019 г. общо приходи в размер на *** лв. По смисъла на закона обаче "общо приходи от дейността" не са равнозначни (равностойностни) на "нетни приходи". Според легалното определение за "нетни приходи от продажби", съдържащо се в § 1, т. 11 от ЗР на ЗСч, към която норма препраща § 1, т. 49 от ЗР на ЗКПО, това са "сумите от продажба на продукция, стоки и услуги, генерирани от обичайната дейност на предприятието, намалени с търговските отстъпки, отбивите, рабатите и данъка върху добавената стойност". В коригиращата ГДД обаче са декларирани "нетни приходи" в размер, идентичен с този на посочен като "общо приходи от дейността" за 2019 г. Т. е. установява се пълен паритет на двете стойности, което счетоводно не е възможно, тъй като няма как при декларирани "общо приходи" в размер на *** лв. и след приспадане на съответните търговски отстъпки, отбиви, рабати и ДДС, в действителност да се получава размер на "нетните приходи от продажби" в същия размер от *** лв.

Поради изложеното, съдът намира, че административният орган правилно е приложил относимия регламент по процедурата, като към момента на извършваната от него проверка и въз основа на служебната справка от НАП, отразяваща данните от подадена ГДД за 2019 г., е приел, че жалбоподателят не отговаря на условията за кандидатстване и поради това същият е недопустим кандидат. Решението му в оспорваната част е издадено от компетентен орган, в предвидената от закона форма, при спазване на административно-производствените правила и при правилно приложение на материалния закон и неговата цел, поради което жалбата следва да бъде отхвърлена като неоснователна.

Съгласно разпоредбата на чл.27, ал.6, предл.1-во (първо) от ЗУСЕСИФ, при оспорването на ИАА по този закон, държавните такси, които се събират за съдебните производства, са пропорционални и са в размер 0.8 на сто от материалния интерес, но не повече от 1700 лева, а в случаите, когато материалният интерес е над 10000000 лева – таксата е в размер 4500 лева.

Материалният интерес в случая се определя от размера на исканото финансиране, което, видно от проектното предложение на жалбоподателя, възлиза в размер на 10 000 лева. Следователно дължимата държавна такса, изчислена по реда на чл.27, ал.6, изр.1-во от ЗУСЕСИФ е в размер на 80 лв. От платежно нареждане, налично в кориците на адм.д. № 9367/ 2020 г. на АССГ се установява, че е внесена държавна такса в размер на 50 лв., като жалбоподателят следва да бъде осъден да довнесе разликата от 30 лв. по сметка на АС – Кърджали в ОББ, ***, банков код: ***, ***.

При този изход на спора и своевременно заявената претенция, на ответника следва да бъде присъдено юрисконсултско възнаграждение в размер на 100 лева, определено в съответствие с чл. 143 от АПК и чл. 78, ал. 8 от ГПК във вр. с чл. 144 от АПК, чл. 37 от Закона за правната помощ и чл. 24 от Наредбата за заплащането на правната помощ.

Водим от горните мотиви и на основание чл.172, ал.2, предл.5-то от АПК, Съдът:

 

Р Е Ш И:

 

Отхвърля жалбата наСинбат-Ш.“ ООД, с ЕИК ***, със седалище и адрес на управление:*** срещу отказ на „За“ Ръководител на управляващия орган на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 г. от 18.08.2020 г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ на оспорващия за проектно му предложение в ИСУН 2020 с рег. № ***.

ОсъждаСинбат-Ш.“ ООД, с ЕИК ***, със седалище и адрес на управление:*** да заплати по сметка на АС – Кърджали държавна такса в допълнителен размер от 30 лв.( тридесет лева).

Осъжда „Синбат-Ш.“ ООД, с ЕИК ***, със седалище и адрес на управление:*** да заплати на Министерство на икономиката юрисконсултско възнаграждение в размер на 100 лв. (сто лева).

Решението може да се обжалва с касационна жалба, в 14-дневен срок от съобщаването му на страните, пред Върховния административен съд.

            

 

                                                                           Съдия: