О П Р Е Д Е Л Е Н И
Е
№………
гр. Варна, 10.02.2023г.,
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ВАРНА, XIV състав, в закрито
заседание на десети февруари две хиляди
двадесет и трета година, в
състав:
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪДИЯ: ВАСИЛ ПЕЛОВСКИ
като разгледа
докладваното от съдията адм. дело № 173 по
описа за 2023 год. за да се
произнесе, взе предвид:
Производството е
образувано по протест Т. Т.– прокурор в Районна прокуратура - Варна, против
Решение № 535 на Общински съвет – Ветрино, прието с Протокол № 45 от заседание проведено
на 20.12.2022 г., Решение № 53 на Общински съвет – Ветрино, прието с Протокол №
4 от заседание проведено на 27.12.2019 г. и чл. 17 и чл. 19 от Наредба за
определяне и администриране на местните такси и цени на услугите на територията
на Община Ветрино (Наредбата).
Съдът след като се
запозна с преписката, констатира, че с Решение № 53 на Общински съвет –
Ветрино, прието с Протокол № 4 от заседание проведено на 27.12.2019 г., на
основание чл.21, ал.1, т.7 от ЗМСМА и във връзка с чл.66, ал.1 от Закона за
местните данъци и такси, при спазване на изискванията на чл.66, ал.1 и ал.2 и
чл.69, ал.1, т.1 и ал.2 от Административно процесуалния кодекс, Общински съвет
Ветрино. Приема размери на такса битови отпадъци за 2020 година на територията
на община Ветрино за извършваните услуги.
С второто оспорено
решение - Решение № 535 на Общински съвет – Ветрино, прието с Протокол № 45 от
заседание проведено на 20.12.2022 г., на основание чл.21, ал.1, т.23 от Закона
за местното самоуправление и местната администрация и във връзка с чл.66, ал.1
от Закона за местните данъци и такси, при спазване на изискванията на чл.66 и
чл.69 от АПК, Общински съвет Ветрино приема План-сметка за разходите по
събиране и транспортиране на битови отпадъци до съоръжения и инсталации за
тяхното третиране, третиране на битовите отпадъци в съоръжения и инсталации и
поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване в населените
места на община Ветрино през 2023 г., съгласно Приложение № 1.
На следващо място с
протеста са оспорени чл. 17 и чл. 19 от Наредбата, а именно:
„Чл.17.(1) Таксата за
битови отпадъци се определя в годишен размер за всяко населено място, с решение
на общински съвет, въз основа на одобрена План-сметка за всяка дейност
поотделно, включваща необходимите разходи за:
1.Осигуряване на съдове
за съхранение на битовите отпадъци – контейнери, кофи, улични кошчета и др.
2.Събиране на битовите
отпадъци и транспортирането им до съоръжения и/или други инсталации за тяхното
третиране;
3.Поддържане на
чистотата на териториите за обществено ползване в населените места . Почистване
на улични платна, тротоарите, площадите, алеите, парковете и други територии,
предназначени за обществено ползване.
4.Проучване,
проектиране, изграждане, поддържане, експлоатация, закриване и мониторинг на
депата за битови отпадъци или други инсталации и съоръжения за обезвреждане на
битови отпадъци и други разходи, установени със закон;
(2) Общинският съвет, по
предложение на кмета на общината, определя размера на таксата за битови
отпадъци, не по-късно от 31.12. на предходната година.“
и
„Чл.19. Основата за облагане с такса битови
отпадъци се определя :
(1) За жилищни и вилни имоти на граждани, както и
за жилищни имоти, собственост на физически лица и предприятия по смисъла на
Закона за счетоводството, за услугите по чл. 16 размера на таксата се определя
- пропорционално (в промил) върху данъчната оценка на имота.
(2) За нежилищни имоти размерът на таксата се
определя, за услугите по чл. 16, както следва:
1.За физически лица (без Едноличните търговци и
Земеделски производители), пропорционално (в промил) върху данъчната оценка на
имота ;
2.За Юридическите лица, Еднолични търговци,
Земеделски производители, Сдружения, Кооперации и други предприятия по смисъла
на Закона за счетоводството на по високата от отчетната стойност и данъчната
оценка на активите – земя и сгради.
(3) Размерът на таксата за битови отпадъци се
определя с изрично решение на Общински съвет в съответствие с приетите способи
и основи.“.
Съдът като взе предвид,
че с протеста се оспорват ТРИ отделни актА, издадени на различно правно
основание, намира че съвместното им разглеждане в рамките на едно производство
би затруднило последното. Протестът срещу решенията на Общински съвет Ветрино и
текстовете на наредбата, следва да се отдели и да се образуват три самостоятелни
производства.
По изложените
съображения и на основание чл. 210, ал. 2 ГПК, във вр. 144 АПК, Административен
съд – Варна, XIV състав
О П Р Е Д Е Л И :
РАЗДЕЛЯ производството по делото, като отделя протестите на Т.
Т. – прокурор в Районна прокуратура - Варна, против Решение № 535 на Общински
съвет – Ветрино, прието с Протокол № 45 от заседание проведено на 20.12.2022 г.
и против Решение № 53 на Общински съвет – Ветрино, прието с Протокол № 4 от
заседание проведено на 27.12.2019 г.
Да се докладват на
председателят на АдмС – Варна протестите на прокурора, след обособяването им в
самостоятелни преписки.
Производството по
настоящото дело продължава по протест на Тихомир Тихов – прокурор в Районна
прокуратура – Варна, против чл. 17 и чл. 19 от Наредба за определяне и
администриране на местните такси и цени на услугите на територията на Община
Ветрино.
Определението не подлежи
на обжалване.
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪДИЯ: