Определение по дело №159/2019 на Административен съд - Шумен

Номер на акта: 293
Дата: 25 март 2019 г.
Съдия: Снежина Петкова Чолакова
Дело: 20197270700159
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 22 март 2019 г.

Съдържание на акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е 

 

гр.Шумен, 25.03.2019 г.

 

         Шуменският административен съд в закрито заседание на двадесет и пети март две хиляди и деветнадесета година, в следния състав:

 

                                                           Председател: Росица Цветкова

                                                                  Членове: Снежина Чолакова                                                                                        Бистра Бойн

 

като разгледа докладваното от административен съдия Сн.Чолакова АД №159 по описа за 2019 г. на Административен съд - Шумен, за да се произнесе, взе предвид следното:

Производство по чл.186, ал.2, във вр.с чл.191, ал.2, във вр.с чл.196, във вр.с чл.145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).

Съдебното производство е образувано въз основа на  протест, депозиран от Яна Николова  - прокурор в Окръжна прокуратура-гр.Шумен, срещу чл.11, чл.28, ал.1, т.2, чл.31, чл.45, предл. първо и Раздел XII от Наредба за управление на отпадъците на територията на Община Венец, приета с решение № 39 по Протокол № 3 от 21.12.2015г. на заседание на Общински съвет - с.Венец.

При проверка редовността на протеста, съдът констатира, че в същия не са обозначени по непротиворечив начин част от атакуваните нормативни разпоредби.

На първо място, в титулната част и в петитума на протеста е посочено, че се иска отмяна на чл.11 от Наредба за управление на отпадъците на територията на Община Венец, която гласи следното: "чл.11. Дейности по събиране, съхранение, транспортиране, оползотворяване и/или обезвреждане на битови отпадъци могат да се  извършват от Община Венец и/или от лица, притежаващи разрешение или регистрация съгласно изискванията на ЗУО." В същото време в мотивите на протеста е аргументирана незаконосъобразност на атакуваните подзаконови разпоредби поради това, че разпоредбите на чл.35, ал.2, ал.3 и ал.5 от ЗУО не предвиждат лицензионен (разрешителен) режим за дейностите по § 1, т.41 и т.43 от ДР на ЗУО, а единствено за дейностите по чл.35, ал.1 от ЗУО. При това положение не става ясно дали с протеста се иска изцяло да бъде отменен чл.11 от атакуваната наредба или същият е насочен срещу чл.11 в частта му, с която е указано, че описаните в разпоредбата дейности могат да се  извършват от "лица, притежаващи разрешение".

         На второ място, в протеста е посочено, че се атакува чл.31 от цитираната наредба, който гласи следното: " Чл.31. Дейностите по събиране, съхраняване, преработване и/или    обезвреждане и транспортиране на масово разпространени отпадъци   имат право да извършват само физически и юридически лица, притежаващи разрешителен/регистрационен документ издаден по реда на  чл.35 от ЗУО." Доколкото в мотивационната част на протеста се излагат доводи за незаконосъобразност на въпросната разпоредба, предвид липсата на законови изисквания дейностите да се извършват от субекти, които притежават разрешителен документ, не става ясно дали с протеста се атакува чл.31 от наредбата изцяло или само в частта, с която е указано описаните в нея дейности да се извършват от лица, притежаващи разрешителен документ, издаден по реда на чл.35 от ЗУО.

На трето място, в протеста е посочено, че се атакува чл.45, предл. първо от Наредба за управление на отпадъците на територията на Община Венец. Цитираната разпоредба има следното съдържание:

         "Чл.45. Дейностите по разделно събиране, транспортиране и оползотворяване на отпадъци от опаковки, включително разделно събрани отпадъци от домакинствата се извършват от:

- Лица притежаващи разрешение или регистрационен документ, издаден по реда на глава пета, раздели І и ІІ от ЗУО за извършване на дейности по събиране,транспортиране, рециклиране и/или оползотворяване на отпадъци на територията на общината;

- Организации по оползотворяване, притежаващи разрешение, издадено по реда на глава пета, раздел ІІІ от ЗУО;"

         По начина, по който е формулирано искането на прокурора, не става ясно коя точно част от атакуваната разпоредба се протестира, респективно коя част от нея прокурорът иска да бъде отменена като незаконосъобразна.

         С оглед изложените съображения  на вносителя на протеста следва да се даде възможност да уточни предмета на оспорване по делото, като заяви изрично коя част от чл.11, чл.31 и чл.45 от Наредба за управление на отпадъците на територията на Община Венец протестира, както и в какво се състои искането до съда.

Изложеното обосновава извода, че протеста не отговоря на изискванията на чл.150, ал.1, т.5 и т.7 от АПК и чл.151, т.3 от АПК, приложими съгласно чл.196 от с.к., поради което същият следва да се остави без движение, като на вносителя на протеста следва да се даде възможност да изправи констатираните нередовности.

На второ място, доколкото протестът е депозиран директно в Административен съд-гр.Шумен, при несъблюдаване изискванията на чл.152, ал.1 от АПК, във вр. с чл.196 от АПК препис от същия следва да се изпрати на Общински съвет - с.Венец с указание в 3-дневен срок от уведомяването да представи по делото  Наредба за управление на отпадъците на територията на Община Венец, ведно с цялата документация по приемането ѝ; както и информация предприети ли са действия за отмяна/изменение на протестираните разпоредби.

Водим от горното, съдът

        

Р А З П О Р Е Д И:

 

ОСТАВЯ БЕЗ ДВИЖЕНИЕ протест от Яна Николова  - прокурор в Окръжна прокуратура-гр.Шумен, срещу чл.11, чл.28, ал.1, т.2, чл.31, чл.45, предл. първо и Раздел XII от Наредба за управление на отпадъците на територията на Община Венец, приета с решение № 39 по Протокол № 3 от 21.12.2015г. на заседание на Общински съвет - с.Венец.

ДАВА 7-дневен срок на вносителя на протеста да отстрани констатираните нередовности, като:

         - уточни предмета на оспорване по делото, като заяви изрично коя част от чл.11, чл.31 и чл.45 от Наредба за управление на отпадъците на територията на Община Венец протестира, както и в какво се състои искането до съда.

В съобщението да бъде вписано указание, че при неотстраняване на нередовностите в срока, протестът ще се остави без разглеждане, а настоящото производство ще бъде прекратено съгласно чл.158, ал.3 АПК, във вр. с чл.196 от с.к.

УКАЗВА на Общински съвет - с.Венец в 3 (три) дневен срок от уведомяването да представи по делото Наредба за управление на отпадъците на територията на Община Венец, ведно с цялата документация по приемането ѝ; както и информация предприети ли са действия за отмяна/изменение на протестираните разпоредби.

След изпълнение на указанията или изтичане на дадените срокове, делото да се докладва на съдията - докладчик.

Препис от определението да се изпрати на вносителя на протеста и на Общински съвет-с.Венец, като към съобщението до Общински съвет-с.Венец се приложи препис от депозирания протест.

 

                                                                   

ПРЕДСЕДАТЕЛ:......................           ЧЛЕНОВЕ: 1..........................

                                                                                           

     2.........................