Определение по дело №208/2024 на Окръжен съд - Варна

Номер на акта: 1049
Дата: 9 август 2024 г. (в сила от 9 август 2024 г.)
Съдия: Деница Добрева
Дело: 20243100900208
Тип на делото: Търговско дело
Дата на образуване: 22 април 2024 г.

Съдържание на акта


ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 1049
гр. Варна, 09.08.2024 г.
ОКРЪЖЕН СЪД – ВАРНА в закрито заседание на девети август през две
хиляди двадесет и четвърта година в следния състав:
Председател:Деница Добрева
като разгледа докладваното от Деница Добрева Търговско дело №
20243100900208 по описа за 2024 година
за да се произнесе, съдът съобрази следното:
Производството по делото е образувано по искова молба, с която
“Балистик Сел” ЕООД, ЕИК *********, със седалище гр. София, е предявило
срещу Община Варна, ЕИК ********* осъдителни частични искове за реално
изпълнение на задължения по договор за техническо обслужване и системно
администриране на Автоматизирана билетна система и за неустойка за
забавено изпълнение и евентуално съединен иск за възмездяване въз основа
на неоснователно обогатяване.
Относно размяната на книжа:
Исковата молба, ведно с приложенията са редовно връчени на ответника
Община Варна на 11.06.2024г. чрез служител на ведомството. В предвидения
по чл. 367 от ГПК срок за отговор, изтекъл на 25.06.2024г., отговор не е
постъпил. Такъв е депозиран с вх.№ 17726 на 9.07.2024г.
В така депозирания след срока отговор са изложени доводи по
отношение редовността на връчването на книжата на страната. Сочи се, че на
осн. чл. 52,ал. 2 от ГПК връчването на общините следва да се извършва само
по ел. път съгласно чл. 38, ал. 2 от ГПК. В тази връзка настоява и за съобразява
на указанията на Висшия съдебен съвет от 9.07.2021г., публикувани на ел.
страница на съвета и обстоятелството, че Общината има регистрация в ЕПЕП
и ССЕВ. Допълнително се позовава, че служителят, получил съобщението, не
е упълномощен, тъй като съгласно пълномощното, което прилага същият има
права само да извършва справки и да изисква преписи от съдебните актове.
Действително, на осн. чл. 52, ал. 2 от ГПК връчването на общините и на
държавните учреждения е извършва само по ел. път, но на посочен от тях
електронен адрес. Посочването на ел. електронен адрес би могло практически
да се извърши само с нарочно изявление на задължения по реда на чл. 52, ал. 2
от ГПК правен субект след уведомяване за образуваното съдебно
1
производство. Именно с тази връзка с разпореждането, с което съдът е
разпоредил началото на размяната на съдебните книжа е указал на ответника
необходимостта да посочи такъв електронен адрес. Тезата, че съдът е
следвало, без нарочно предходно посочване, да разпореди връчването на
книжа по произволно избран от съда способ( чрез ССЕВ, ЕПЕП или ел. поща)
не само не почива на закона, но и не държи сметка за това, че поначало у
адресатите на съдебни книжа не съществува обосновано очакване, че биха
могли да получават такива, докато не бъдат уведомени за конкретното дело.
Ето защо, след като страната не е уведомила предхождащо съда по дело за
конкретен ел. адрес, съдът не е следвало да изпраща книжа по този ред до
този момент.
На следващо място, изискването по чл. 52, ал. 2 от ГПК не може да
отрече изцяло приложението на общия способ за връчване на книжа, още
повече разпоредбата на ал. 1 на чл. 52 от ГПК задължава държавните
учреждения и общините да осигурят връчване чрез служител в работно време.
Очевидно се е има предвид служител, който да получава книжата на
материален носител, защото за електронно връчване работното време на
институцията е без значение.
Не е налице и специално изискване към служителя по чл.52, ал. 1 от
ГПК. В практиката трайно се приема, че е достатъчно същият да работи в
канцеларията, без оглед на длъжността му. Самото фактическо пребиваване на
служителя в канцеларията и съгласието му да приеме книжата са достатъчни,
за да обосноват конклундентно му упълномощаване за целта. /Определение №
41 от 19.01.2015 г. на ВКС по ч. гр. д. № 24/2015 г., III г. о., ГК, Определение
№ 529 от 21.06.2010 г. на ВКС по гр. д. № 642/2010 г., III г. о., ГК. Връчителите
нямат задължението да изискват пълномощни, нито пък да разполагат със
съответните правни познания за да преценяват правата по тях.
Ирелевантно за редовността на връчването е съществуващото в
общината вътрешно разпределение на функциите между нейните служители,
което е в изпълнение на вмененото в чл. 52 от ГПК задължение на държавните
учреждения и общините да определят служител, който да приема
съобщенията в работно време- Определение № 207 от 22.03.2019 г. на ВКС по
ч. т. д. № 331/2019 г., II т. о., ТК.
В заключение връчването се явява редовно.
И понастоящем / макар изричните указания/ страната не е посочила ел.
адрес за връчване. Доколкото е подала заявление за достъп по делото, съдът
приема, че книжата до ответника следва да се връчват чрез ЕПЕП, на осн. чл.
38а, ал. 3 от ГПК.
Същевременно, с изтичане срока за отговор съдът намира, че се
преклудира само възможността за разширяване на предмета на делото с нови
твърдения (основания на възражения и насрещни претенции), налагащи
следваща защита на насрещната страна, тоест такива относно възникването,
съществуването или погасяването на спорното право, като не обхваща
2
правните изводи, които ответникът прави въз основа на установените по
делото факти, нито възможността на пропусналия срока за отговор да направи
доказателствени искания (Решение № 48 от 25.04.2014 г. на ВКС по гр. д. №
2410/2013 г., I г. о., ГК,). Такива решаващи възражение в случая са само тези
относно представителната власт на лицето, приело работата на възложител.
Относно самото възлагане доказателствената тежест за този факт следва да се
понесе от ищеца, поради което и без възражение, ищцовата страна следва да
проведе доказване, съответно ответник може да оспори това обстоятелство.
Заявеното от ответника становище (отговор на искова молба) следва се
докладва като защита срещу исковете, без да се налага продължаване на
размяната на книжа.
Предвид изложеното, съдът намира, че размяната на книжа е
приключила и не са налице пречки по хода по делото.
По допустимостта на претенцията и приложимия процесуален ред:
Легитимацията на страните по главния иск съответства на твърденията
на ищеца за наличие на притезание за реално изпълнение на задължения по
сключен между страните договор за изработка, както и за валидно договорена
неустоечна клауза, санкционираща забавеното изпълнение. Не се споделят
доводите за нередовност на исковата молба поради липса на посочване на
суми за периоди. Вземанията в достатъчна степен са индивидуализирани чрез
посочване вида на изработеното и препращане към месечните отчети. В
частта, в която се налага допълнителна конкретизация съдът ще постави на
ищеца въпроси по реда на чл. 143 , ал. 1 от ГПК.
Сезираният съд е родово компетентен да се произнесе по спора, предвид
цената на исковете. Възражения относно местна подсъдност не са
формулирани.
Предметът на предявения главен иск за реално изпълнение по договор
за обществена поръчка, определя разглеждането на всички искове по реда на
търговските спорове (чл. 365 т.2 от ГПК). Възражение срещу търговския
характер на спора не е направено.
По искането за привличане на трето лице -помагач на страна на
ответника:
На осн. чл. 367, ал. 4 от ГПК искането за привличане на подпомагаща
страна ответникът следва да заяви в срока за отговор на исковата молба. По
изложените вече съображения същият се явява пропуснат. Ето защо молбата
следва да се остави без разглеждане.
По искането за спиране:
Ответникът се е позовал, че срещу лицето, възлагало дейностите по
договора за ответника- възложител, е подаден сигнал в Окръжна прокуратура
-Варна с искане за извършване на проверка. Претендира се спиране на
производството по делото до приключване на проверката.
Съгласно установената константна практика на ВКС, производството по
3
гражданското дело се спира, когато твърдените престъпни обстоятелства имат
значение за решаването му и те са предмет на установяване в наказателно
производство в съдебна фаза – в хипотезата на чл.229, т.4 ГПК или когато
гражданският съд е събрал доказателства за съществуването на престъпни
обстоятелства – в хипотезата на чл.229, т.5 ГПК. За да бъде спряно
производството по дело поради наличие на престъпни обстоятелства, е
необходимо да се констатира невъзможност за установяването им в самото
гражданско производство.
Подаването на сигнал до прокуратурата с твърдения за извършено
престъпление и проверка по този сигнал не означава “разкриване на
престъпни обстоятелства” по смисъла на чл.229, т.5 ГПК/ така например
Определение№ 634/17.11.2015г. по ч.гр.д.№ 5418/2015г. на ВКС/. В практиката
обичайно се приема, че за приложението на посочената разпоредба е
необходимо и да бъде привлечен обвиняем в досъдебното производство,
поради необходимост от връзка между деянието, за което е привлечено лицето
и релевантни за възникването, респективно погасяването, на спорното право
факти.
По изложените съображения искането следва да се отхвърли.
По доказателствените искания:
Представените от ищеца писмени доказателства с исковата молба, съдът
намира за допустими и относими към повдигнатия за съдебно разрешаване
спор. Същите следва да бъдат допуснати, като събирането им ще се извърши в
първото по делото открито съдебно заседание - чл.375, ал.1 ГПК.
Размерът на неустойката е въпрос на аритметични изчисления, поради
което по този въпрос не следва да се допуска е експертиза.
Искането за допускане на гласни доказателства за установяване
приемането на работата/ за което страната представя писмени доказателства/ и
за желанието за доброволно уреждане на спора, съдът намира за безпредметно
на този етап.
На страните следва да се укаже и необходимостта от представяне на
списък на разноските, на осн. чл. 80 от ГПК.
За събиране на становище на страните и допуснатите доказателства
делото следва да бъде насрочено в открито съдебно заседание, когато да бъде
изслушан и окончателен устен доклад на съдията.
По тези съображения, на осн. чл. 374 ГПК, съдът

ОПРЕДЕЛИ:

ПРИЕМА ЗА РАЗГЛЕЖДАНЕ допустими осъдителни искове,
предявени от “ Балистик Сел” ЕООД, ЕИК *********, със седалище гр.София
4
срещу Община Варна, ЕИК *********, със седалище гр.Варна за заплащане
на сумите както следва:
-сумата от 136 154 лева - частичен иск от целия в размер на 1361 538 лв.
представляваща възнаграждение по договор № Д21001664ВН от 03.11.2021г.
за техническо обслужване и системно администриране на Автоматизирана
билетна система на Община Варна за периода от 04.07.2023 г. до 03.02.2024 г
.по фактура № ********** от 01.02.2024 год. и фактура №********** от
23.02.2024 год., издадени във връзка с изпълнение на дейности по чл.6, ал. 1,т.
2.1 и т.2.2 от договора, ведно със законната лихва от датата на исковата молба-
19.04.2024г. до окончателното издължаване на сумите, на осн. чл. 79 от ЗЗД, а
в евентуалност, с случай на отхвърляне на иска, за присъждане на същата
суми, поради неоснователното обогатяване на ответника, ведно със законната
лихва от датата на исковата молба-19.04.2024г. до окончателното издължаване
на сумите, на осн. чл. 61, ал.1 от ЗЗД:
- сумата от 13 615 лева - частичен иск от целия в размер на 136 153,80
лева, представляваща неустойка по чл. 30 договор № Д21001664ВН от
03.11.2021г. за техническо обслужване и системно администриране на
Автоматизирана билетна система на Община Варна за забавено изпълнение на
задълженията по фактура № ********** от 01.02.2024 год. и фактура
№********** от 23.02.2024 год., начислена за периода 1.04.2024г. до 10.
04.2024г.
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ искане на ответника Община Варна за
конституиране на лицата Б.Я.А. и М.М.Л. като трети лица-помагачи на
страната на Община Варна.
Определението в частта, с която е оставено без разглеждане искането за
конституирана на подпомагаща страна подлежи на обжалване с частна жалба в
седмичен срок от съобщението пред Варненски апелативен съд.
ОСТАВЯ БЕЗ УВАЖЕНИЕ искане на ответника Община Варна за
спиране на производството по делото до приключване на проверката по
сигнал изх.№ 2330/2024г. на Окръжна прокуратура гр.Варна.
ПОСТАНОВЯВА разглеждане на делото по реда на част ІІІ, гл.32 ГПК
„Производство по търговски спорове”.
НАСРОЧВА производството по делото за разглеждане в открито
съдебно заседание на 19.09.2024г. от 09.30 часа, за която дата и час да се
призоват страните.
ИЗГОТВЯ следния ПРОЕКТ за ДОКЛАД по делото на осн. чл.140, ал.3,
във вр. с чл.146, ал.1 ГПК :
Безспорни между страните са следните факти: валидно общо
договаряне по договор № Д21001664ВН от 03.11.2021г. за техническо
обслужване и системно администриране на Автоматизирана билетна система
на Община Варна по проект “Интегриран градски транспорт на Варна”,
включващ и услуги по актуализация и консултиране за обезпечаване работата
5
на системата.
Спорни са въпросите относно за това дали извършените и
претендираните за заплащане дейности спадат към предмет на договора, както
и относно тяхното действително извършване от изпълнителя.
УКАЗВА на ищеца, на осн.чл.143, ал. 1 от ГПК, в срок до съдебно
заседание да посочи какви са конкретните възложени дейности с писмо от ОП
ТАСРУД №531 /05.11.2021г. съгл. т.1,7, 16,22,27,34,42 и налице ли е
различно възлагане за всяко отделно идентифициране на дефектирали
устройства, и ако не е, кое лице е преценявало необходимостта и периода, в
който следва се реализира такова идентифициране.
По твърденията на страните за спорните факти :
Твърди се в исковата молба, че в изпълнение на договора с нарочни
възлагателни писма за периода от 04.07.2023 год. до 03.02.2024 год. на
ищцовото дружество са възложени дейности по групи в т. 6 от договора,
свързани с извънгаранционна поддръжка, техническо обслужване на системно
администриране на Автоматизираната билетна система на Община Варна, за
които не е заплатено договорено между страните възнаграждение. За
извършените дейности на възложителя за представяни месечни отчети, които
за периода 04.07.2023 год. до 03.01.2024г. са приемани без забележки по реда
на чл. 27.1. от договора. Твърдят се следните конкретни възлагания по
договора, съответно изпълнение.
1.На 07.07.23г. с писмо от ОП ТАСРУД №531 /05.11.2021г. са възложени
ремонтни дейности съгласно справка за дефектирали устройства. Съгласно
възлагането изпълнителят е установил дефектирали устройства и е извършил
описание на проблемите и на дейностите, необходими за отстраняването им.
Изпълнението е прието от възложителя с приемателен протокол от
08.08.2023г. съгласно месечен отчет и хорарна справка за период 4.07.23г.-
03.08.23г.
2.На 13.07.2023г.с писмо от ОП ТАСРУД №777/13.07.2023г. е възложен
ремонт на счупени дисплеи на валидатори на/ ВА1/ в ППС с рег.номер
*******; /ВАЗ/ в ППС, с рег.номер ******, /ВАЗ/ в ППС с рег.номер
*******, /ВА2/ в ППС с рег.номер ******, ВА 1/ в ППС с per, номер ******
/ВА2,/ в ППС с рег.номер *******, МПБ на спирка ,,Чаталджа" за Център и
ремонт на счупено предпазно стъкло на информационна табела на спирка
„Чаталджа" за център. Изпълнението на ремонта на валидаторите е прието от
възложителя с приемателен протокол от 07.09.2023г., а дейностите са
включени в месечен отчет и хорарна справка за период 4.08.23г.-03.09.23г., а
на ремонта на дисплея на МПБ на спирка ,,Чаталджа" за Център с протокол от
8.08.2023г. съгласно месечен отчет и хорарна справка за период 4.07.23г.-
03.08.23г. Ремонтът на предпазно стъкло на информационна табела на спирка
„Чаталджа" за център е приет с приемателен протокол от 06.10.2023г.,
включен е в месечен отчет и хорарна справка за период 4.09.23г.-03.10.23г.
3.На 29.06.2023г.с писмо от ОП ТАСРУД №723/29.06.2023г. са
6
възложени ремонти на счупени дисплеи на валидатори /ВАЗ/ в ППС с
рег.номер ******, /ВАЗ/ в ППС с рег.номер *****, /ВА1/ в ППС с рег.номер
******* . Изпълнението на ремонта е прието от възложителя с приемателен
протокол от 08.08.2023г., а дейностите са включени в месечен отчет и хорарна
справка за период 4.07.23г.-03.08.23г.
4.На 20.06.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №686/20.06.2023г. са
възложени - ремонти на счупени дисплеи на валидатори/ВАЗ/ в ППС с
рег.номер ******, /ВА2/ в ППС е рег.номер ******, /ВА2/ в ППС с рег.номер
******, /ВА2/ в ППС с рег.номер *******, /ВАЗ/ в ППС с рег.номер *******
/ВАЗ/ в ППС с рег. номер *****, /ВАЗ/ в ППС с peг. номер *******, /ВА2/ в
ППС с рег.. номер ******, /ВА2/ в ППС с рег.номер ***** ;/ВА2/ в ППС с
рег.номер 307, ВАЗ/ в ППС с рег.номер *****, /ВА2/ в ППС с рег.номер ******
, /ВА2/ в ППС с рег.номер *****, /ВА2/ в ППС е рег.номер ***** , /ВА2/ в
ППС с рег.номер ******, /ВА2/ в ППС с рег.номер ****** и на счупен RFID
карточетец на валидатор /ВА2/ в ППС с рег.номер ****** Изпълнението на
ремонтите на валидаторите е прието от възложителя с приемателни протоколи
от 08.08.2023г., а дейностите са включени в месечен отчет и хорарна справка
за период 4.07.23г.-03.08.23г., а относно ремонта на карточетеца с протокол от
7.09.2023г. съгласно месечен отчет и хорарна справка за период 4.08.23г.-
03.09.23г.
5.На 22.06.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №700/22.06.2023г. са
възложени -ремонти на счупени дисплеи на валидатори /ВА2/ в ППС с
рег.номер ***** /ВА2/ в ППС с рег.номер ******, /ВА3/ в ППС с рег.номер
***** НХ, /ВА2/ в ППС с рег.номер *****, /ВА3/ в ППС с рег.номер ******,
/ВА2/ в ППС с рег.номер ******. Изпълнението на ремонта е прието от
възложителя с приемателни протоколи от 08.08.2023г. съгласно месечен отчет
и хорарна справка за период 4.07.23г.-03.08.23г.
6.На 25.07.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №818/25.07.2023г. са
възложени - ремонти на счупени дисплеи на МПБ на спирки „Тракия“ за
център и „ Автогара“ за квартали. Изпълнението на ремонта е прието от
възложителя с приемателни протоколи от 08.08.2023г. съгласно месечен отчет
и хорарна справка за период 4.07.23г.-03.08.23г.
7. На 11.08.23г. с писмо от ОП ТАСРУД №53 /05.11.2021г. са възложени
ремонтни дейности съгласно справка за дефектирали устройства. Съгласно
възлагането изпълнителят е установил дефектирали устройства и е извършил
описание на проблемите и на дейностите, необходими за отстраняването им.
Справката е предоставена на възложителя с приемно -предавателен протокол
от 11.08.2023г., а изпълнените дейности са прието на 7.09.2023г. и са
включени в месечен отчет и хорарна справка за период 4.08.23г.-03.09.23г.
8. На 18.06.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №798/18.07.2023г. са
възложени ремонти на счупени дисплеи на валидатори /ВА1/ в ППС с
рег.номер *****, /ВА3/ в ППС с рег.номер ******, /ВА3/ в ППС с рег.номер
*******, /ВА2/ в ППС ******, /ВА1/ в ППС с рег.номер *****, /ВА2/ в ППС с
7
рег. номер *******, /ВА2/ в ППС с рег.номер ******. Изпълнението на
ремонта е прието от възложителя с приемателни протоколи от 07.09.2023г.
съгласно месечен отчет и хорарна справка за период 4.08.23г.-03.09.23г.
9.На 07.08.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №846/01.08.2023г. са
възложени ремонти на счупени дисплеи на валидатори на /ВАЗ/ в ППС с peг.
номер ******, /ВАЗ/ в ППС с рег.номер ******, /ВА2/ в ППС с peг номер
****** /ВАЗ/ в ППС с pen номер *****, /ВА1/ в ППС с peг. номер ******,
ремонт на счупена брава на МПБ находяща се на спирка „Ученически
комплекс" за център, ремонт на счупен дисплей на МПБ, находяща се на
спирка „Музея" за КК, ремонт на счупена ключалка на МПБ, находяща се на
спирка „Тракия" за квартали. Изпълнението на ремонтите е прието от
възложителя с приемателни протоколи от 07.09.2023г. съгласно месечен отчет
и хорарна справка за период 4.08.23г.-03.09.23г.
10.На 18.08.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №917/18.08.2023г. е възложен
ремонт на счупен дисплей на МПБ на спирка „Музея“ за център.
Изпълнението на ремонта е прието с протокол от 07.09.2023г. и е включено в
месечен отчет и хорарна справка за период 4.08.23г.-03.09.23г.
11. На 07.06.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №628/07.06.2023г. са
възложени ремонти на счупени ключалки на МПБ, находящи се на ППС с рег.
№ 302, на в ППС с рег.номер ******* и на в ППС с рег.номер *******.
Изпълнението на ремонта е прието с протокол от 07.09.2023г. и е включено в
месечен отчет и хорарна справка за период 4.08.23г.-03.09.23г.
12. На 08.08.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №881/08.08.2023г. са
възложени ремонти на счупени дисплеи на валидатори на /ВА2/ в ППС с
рег.номер ******, /ВА2/ в ППС с рег. номер ******, /ВАЗ/ в ППС с рег. номер
*****, /ВА2/ в ППС с рег.номер *******, /ВАЗ/ в ППС с рег.номер *****,
/ВАЗ/ в ППС с рег.номер ******* /ВАЗ/ в ППС с рег.номер *******, /ВАЗ/ в
ППС с рег.номер ******, /ВА1/ в ППС с рег.номер ******* и ремонт на
дефектирал дисплей на МПБ, находящ се на спирка „Тракия" за квартали.
Изпълнението на ремонтите е прието от възложителя с приемателни
протоколи от 07.09.2023г., а дейностите са включени в месечен отчет и
хорарна справка за период 4.08.23г.-03.09.23г.
13. На 30.08.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №964/30.08.2023г. са
възложени - ремонти на счупени дисплеи на валидатори на /ВА2/ в ППС с
рег.номер ******, /ВА2/ в ППС с рег.номер ****** и ВА2/ в ППС с рег. номер
******. Изпълнението на ремонтите е прието от възложителя с приемателни
протоколи от 07.09.2023г. съгласно месечен отчет и хорарна справка за период
4.08.23г.-03.09.23г.
14. На 20.06.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №687/20.06.2023г. са
възложени - ремонти на счупени ключалки на МПБ в ППС с рег. номера
*********, ******, *****,**********, *******, *******. Изпълнението на
ремонтите е прието от възложителя с приемателни протоколи от 07.09.2023г.
съгласно месечен отчет и хорарна справка за период 4.08.23г.-03.09.23г.
8
15. С писмо от ОП ТАСРУД №965/31.08.2023г. са възложени - ремонти
на счупени дисплеи на валидатори на ППС с рег. номера **********, *******,
******, ********, ******, ******, *******. Изпълнението на ремонтите е
прието от възложителя с приемателни протоколи от 07.09.2023г. съгласно
месечен отчет и хорарна справка за период 4.08.23г.-03.09.23г.
16. На 11.09.23г. с писмо от ОП ТАСРУД №531 /05.11.2021г. са
възложени ремонтни дейности съгласно справка за дефектирали устройства.
Съгласно възлагането изпълнителят е установил дефектирали устройства и е
извършил описание на проблемите и на дейностите, необходими за
отстраняването им. Справката е предоставена на възложителя с приемно -
предавателен протокол от 11.09.2023г., прието е с протокол от 06.10.2023г. а
изпълнените дейности са включени в месечен отчет и хорарна справка за
период 4.09.23г.-03.10.23г.
17. С писмо от ОП ТАСРУД №982/01.09.2023г. са възложени ремонти на
счупени дисплеи на валидатори на ППС с рег. номера ********, ******,
*******, *******, *****, ******, ****** ******, *******, *****, ******,,
*******, ******, ***********, ремонт на счупен карточетец на ППС с
рег.номер ******* , както и ремонт на счупен дисплей на МПБ, находяща се
на спирка „Чаталджа" за център. Изпълнението на ремонтите е прието от
възложителя с приемателни протоколи от 06.10.2023г., а дейностите са
включени в месечен отчет и хорарна справка за период 4.09.23г.-03.10.23г.
18. На 14.09.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №1024/14.09.2023г. е
възложен ремонт на счупен дисплей на МПБ на спирка „Централна автобаза
2“ за центъра. Изпълнението на ремонта е прието с протокол от 06.10.2023г. и
е включено в месечен отчет и хорарна справка за период 4.09.23г.-03.10.23г.
19. На 28.09.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №1083/28.09.2023г. са
възложени ремонт на счупен дисплей на МПБ, находящ се на спирка „Вамо" за
център, като и ремонти на счупени ключалки на МПБ на спирки „Борса“ за
кварталите, „Кайсиева градина" за център, „Детелина" за център и Тополи,
„бл. 407 за Владиславово“, „Вежен" за Владиславово, „Мургаш“ за центъра,
както и подмяна на откраднат монетник и хопър на МПБ на спирка „Мургаш„
за центъра. Изпълнението на ремонтите е прието от възложителя с
приемателни протоколи от 07.11.2023г. ( за спирка Вамо),а за останалите на
6.10.2023г. и са включени в месечен отчет и хорарна справка за период
4.09.23г.-03.10.23г. Ремонтът на счупена ключалка на сп. Мургаш за центъра е
изпълнен частично и е приет с протоколи от 6.10.2023г. и 22. 02. 2024г., а
дейностите са включени в съответните справки за периода.
20. На 10.08.2023 год. Община Варна е възложила на ищеца дейности
по диагностика оборудването (с изключение на бордово устройство при
шофьора, част от АБС /драйвър терминал/), демонтирано от ППС-та на
Градски Транспорт ЕАД, които са бракувани. Възложено е още
остойностяване на дейности по подмяна, възстановяване и ремонт на
оборудване за установено след диагностиката повредени или липсващи
9
компоненти. На 15.09.2023г. на ответника е представен протокол, с който се
описани извършените дейности, в това число и изготвените матрици и
оборудване и резултатите от диагностиката. Работата е приета с протокол от
6.10.2023г. и е отразена в месечен отчет и хорарна справка за период
4.09.23г.-03.10.23г.
21. На 19.09.2023 год. с приемо-предавателен протокол ответникът е
възложил извършване на дейности по профилактика и монтаж на 8 бр. ППС с
оборудване част от АБС и взаимосвързаните компоненти на съчленени
електрически автобуси от демонтирани ППС-та, които са бракувани, както и
демонтаж и монтаж на оборудване част от АБС и взаимосвързаните
компоненти от автобуси Мерцедес на електрически превозни средства- ППС-
та: ********, *****, *************, **********, *********. Във връзка с
направената диагностика възложителят е идентифицирал необходимостта от
изпълнение на дейности, които са допълнително възложени с приемо-
предавателен протокол на 19.09.2023 год. и включват профилактика и монтаж
на 8 бр. ППС на оборудван част АБС и взаимосвързани компоненти,
демонтаж, монтаж и въвеждане в експлоатация на оборудване част от АБС от
стари автобуси Мерцедес на новите електрически автобуси. Изпълнение на
посочените дейности е започнало на 4.09.2023г. По време на изпълнението на
монтажните дейности на съчленените електрически превозно средства е
възникнала необходимост от преработки и доработки за електрическите
превозни средства- наложило се е полагане на нови кабелни трасета за цялото
оборудване с изключение на валидиращите устройства, преработка на
корпусите на МПБ, за да може да се поставят на стойките на електрическите
автобуси, осигуряване на подходящ монтаж на валидаторите, прекарване на
допълнителни трасета до всички валидиращи устройства, тъй като
захранването на тези устройства е било прекъснато вследствие употребата на
спирачния педал на автобуса.
На 9.10.2023г. Община Варна е възложила дейности за възстановяване
на предварително демонтирани МПБ, извън употреба от 2016 г. След
изпълнение на възстановителните дейности е следвало машините за продажба
да се монтират в 23 броя соло ел. ППС-та, а валидиращите устройства за тях е
следвало да се вземат от демонтираните валидиращи устройства на
тролейбусите. За 17 соло ел. ППС-та са се извършили дейности по демонтаж
от оборудвани ППС-та и монтирането им на други превозни средства.
Допълнително са възникнали непредвидени дейности по окабеляване поради
несъвместимост на положеното окабеляване за оборудването на АБС и
взаимосвързаните компоненти от производителя на електрическите автобуси,
За отчетен период 04.10.2023 - 03.11.2023г. изпълнителят е осъществил
дейности съгласно възлагането на следните електрически ППС-та: ****,
*****,******,**************, ********, ********, *******, *******,
, ,
*******, *********, ********, **********, ***********, ********,
********. *********, ********, *******, ********, ********, **********,
*********, ******, *******, *******, *******.************, ********,
10
*********, ********, ********, **********, ******, *******, *******,
*****, *******.
За отчетния период 04.11.2023 – 03.12.2023г са изпълнени необходимите
дейности съгласно възлагането следните електрически ППС-та: ******,
******, *******, *******, *******, ******, ********, ******* ********,
*******, *******, **********, с което е приключило изпълнението на
възлагането от 19.10.2023 год.
Възлагането от 19.09.2023г. е изпълнено, като дейностите са отразени в
месечни отчети за период 4.09.2023г. до 3.10.2023г. и за периода 4.11.2023г.
до 3.12.2023г., и е прието от възложителя с протоколи от 6.10.2023г. и
15.12.2023г.
22. На 06.10.23г. с писмо от ОП ТАСРУД №531 /05.11.2021г. са
възложени ремонтни дейности съгласно справка за дефектирали устройства.
Съгласно възлагането изпълнителят е установил дефектирали устройства и е
извършил описание на проблемите и на дейностите, необходими за
отстраняването им и е изготвил “Справката за идентифицирани на
дефектирали устройства” от 6.10.2023г. Въпросната дейност е отразена в
справка за отработено време и месечен отчет за период 4.10.2023г. до
3.11.2023г. приета с протокол от 07.11.2023г.
23. На 13.09.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №1018/13.08.2023г. са
възложени - ремонти на счупени дисплеи на валидатори на /ВА2/ в ППС с
рег.номер *******, /ВА1 / в ППС с рег.номер ******, /ВАЗ/ в ППС с рег.номер
******, /ВАЗ/ в ППС с рег.номер ******, /ВА2/ в ППС с рег.номер *******,
/ВА2/ в ППС с рег.номер ******, /ВА 1/ в ППС с рег.номер ******, /ВА1/ в
ППС с рег.номер В******, /ВА2/ в ППС с peг. номер *******, /ВА2/ в ППС с
peг. номер *********, /ВА2/ в ППС с рег.номер *******.Изпълнението на
ремонтите е прието от възложителя с приемателни протоколи от 07.11.2023г.
съгласно месечен отчет и хорарна справка за период 4.10.23г.-03.11.23г.
24. На 10.10.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №1139/13.08.2023г. са
възложени - ремонти на счупени дисплеи на валидатори на/ВА2/ в ППС с
рег.номер *******,/ВА2/ ППС с рег.номер ****** /ВА2/ в ППС с рег.номер
*******, /ВА2/ в ППС с рег.номер *******, /ВАЗ/ в ППС с рег.номер *******,
/ВА2/ в ППС с рег.номер ******, /ВА2/ в ППС с рег.номер ******, /ВА2/ в
ППС с рег.номер ******** СА, /ВА2/ в Г1ПС с рег.номер *******.
Изпълнението на ремонтите е прието от възложителя с приемателни
протоколи от 07.11.2023г. съгласно месечен отчет и хорарна справка за период
4.10.23г.-03.11.23г.
25. На 05.10.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №1123/05.10.2023г. са
възложени - ремонт на счупена ключалка на МПБ, находяща се на спирка „Бл.
407 Владиславово", ремонт на счупени заключващи механизми и счупени
банкнотници на МПБ, находящи се на спирки „Борсата" за квартали, „Хемус"
за център, „Делфинариума" за център; доставка на хопъри и касети на МПБ,

изходящи се на спирки „Борсата за квартали, „Хемус" за център,
11
„Делфинариума" за център, ремонт на счупена ключалка на МПБ находяща се
на спирка „Борсата" за център.
Изпълнението на ремонтите е прието от възложителя с приемателни
протоколи от 07.11.2023г. и 9.01.2024г. и е отразено съгласно месечен отчет и
хорарна справка за период 4.10.23г.-03.11.23г. и за периода 4.01.2024г. до
3.02.2024г.
26. На 12.10.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №1155/12.10.2023г. са
възложени - ремонти на счупени дисплеи на валидатори на /ВА2/ в ППС с
рег.номер ******, /ВА 1 / в ППС с рег.номер ******, /ВА2/ в ППС с рег.номер
******, /ВАЗ/ в ППС с рег.номер *****, /ВА2/ в ППС с рег.номер *****,
/ВА3/в ППС с рег. номер ******, /ВА2/ в ППС е рег.номер *******, /ВА2/ в
ППС с рег.номер ******, както и ремонти на устройства за продажба на
билети на спирки „Централна поща за квартали“, „Петя Дубарова“ за център,
„Родина" за център, „Техникумите" за квартали. Изпълнението на ремонтите е
прието от възложителя с приемателни протоколи от 07.11.2023г. и от
09.01.2024г./ за МПБ на сп.“Техникумите“ съгласно месечен отчет и хорарна
справка за период 4.10.23г.-03.11.23г., респ. 4.12.2023г.-03.01.2024г.
27.На 08.11.23г. с писмо от ОП ТАСРУД №531 /05.11.2021г. са
възложени ремонтни дейности съгласно справка за дефектирали устройства.
Съгласно възлагането изпълнителят е установил дефектирали устройства и е
извършил описание на проблемите и на дейностите, необходими за
отстраняването им. Справката е предоставена на възложителя с приемно -
предавателен протокол от 12.12.2023г., а изпълнените дейности са прието на
15.12.2023г.и са включени в месечен отчет и хорарна справка за период
4.11.23г.-03.12.23г.
28. На 31.10.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №1216/31.10.2023г. са
възложени - ремонти на счупени дисплеи на валидатори на /ВА2/ в ППС с peг.
номер *******, /ВА2/ в ППС с peг. номер ******, /ВА3/ в ППС с peг. номер
******, /ВА2/ в ППС с peг. номер******, /ВА2/ в ППС с peг. номер******,
/ВА2/ в ППС с peг. номер *******.. Изпълнението на ремонтите е прието от
възложителя с приемателни протоколи от 15.12.2023г. съгласно месечен отчет
и хорарна справка за период 4.10.23г.-03.11.23г. Изпълнението на ремонтите е
прието от възложителя с приемателни протоколи от 15.12.2023г. съгласно
месечен отчет и хорарна справка за период 4.11.23г.-03.12.23г.
29. На 17.11.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №1302/17.10.2023г. са
възложени ремонт на счупена ключалка на МПБ, счупени банкнотници и
доставка на хопъри и касети на МПБ на спирки „Борсата" за център, „Вамо“ за
квартали и „ Ученически комплекс“ заминаващи, като за последните две
спирки за поправени у увредени лайсни. Изпълнението на ремонтите е прието
от възложителя с приемателни протоколи от 15.12.2023г. и е отразено
съгласно месечен отчет и хорарна справка за период 4.11.23г.-03.12.23г. и за
периода 4.01.2024г. до 03.02.2024г.
30. На 20.11.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №1306/17.10.2023г. са
12
възложени ремонт на счупена ключалка на МПБ, счупен банкнотник и
доставка на хопър и касети на МПБ на спирка „Огоста" за център, ремонт на
ключалка/ брава, на изкривена врата на МПБ на спирка „Делфинариум2“ за
центъра, ремонт на счупена ключалка на МПБ на спирка „Борса“ за квартали.
Изпълнението на ремонтите е прието от възложителя с приемателни
протоколи от 15.12.2023г. и е отразено съгласно месечен отчет и хорарна
справка за период 4.11.23г.-03.12.23г. и за периода 4.01.2024г. до 03.02.2024г.
31. На 22.11.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №1317/22.11.2023г. са
възложени ремонти на счупени дисплеи на валидатори на /ВА3/ в ППС с
рег.номер *******, /ВА2/ в ППС с рег.номер *****, ВА1/в ППС с номер *****,
както и ремонти на счупена ключалка/брава на МПБ, находяща се на спирка
„Янтра" за център, на дисплей на МПБ, находяща се на спирка «Петя
Дубарова 2" за Почивка и на дисплей на МПБ, находяща се на спирка „Парк
Музей 2" за почивка. Изпълнението на ремонтите на валидаторите е прието от
възложителя с приемателни протоколи от 09.01.2024г. съгласно месечен отчет
и хорарна справка за период 4.12.23г.-03.01.24г., на билетните машини - с
протоколи от 15.12.2023г. и включени е отчета за периода 4.11.2023г. до
03.12.2023г.
32. На 22.11.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №1322/22.11.2023г. са
възложени - ремонти на счупени дисплей на валидатор на /ВА2/в ППС с
номер ******, както и ремонт на ключалка на МПБ на спирка „Централна
поща“ за квартали, на счупена ключалка и врата на МПБ на спирка „ЖП Гара-
Пл. Славейков“ заминаващи. Изпълнението на ремонтите на валидатора е
прието от възложителя с приемателен протокол от 09.01.2024г., а дейностите
са включени в месечен отчет и хорарна справка за период 4.12.23г.-03.01.24г.,
а на ремонтите на билетните машини - с протоколи от 15.12.2023г. и включени
е отчета за периода 4.11.2023г. до 03.12.2023г.
33. На 29.11.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №1366/29.11.2023г. са
възложени подмяна на дисплей на МПБ на спирка „Делфинариума 2" за
център, както и на счупени дисплеи на валидатори на ВА 1/ в ППС с рег.номер
********, /ВА 1/ в ППС с рег.номер *****, /ВА2/ в ППС с рег.номер
**********, /ВА 1/ в ППС с рег.номер ********, /ВАЗ/ в ППС с рег.номер
******. Изпълнението е прието - за МПБ с протокол от 12.12.2023г. и от 22.02.
2024г.за валидаторите.
34. На 07.12.23г. с писмо от ОП ТАСРУД №531 /07.112.2021г. са
възложени ремонтни дейности съгласно справка за дефектирали устройства.
Съгласно възлагането изпълнителят е установил дефектирали устройства и е
извършил описание на проблемите и на дейностите, необходими за
отстраняването им. Справката е предоставена на възложителя с приемно -
предавателен протокол от 09.01.2024г., а изпълнените дейности са прието на
09.01.2024г.и са включени в месечен отчет и хорарна справка за период
4.12.23г.-03.01.24г.
35. На 03.01.2024г. с писмо от ОП ТАСРУД №24/03.01.2024г. e възложен
13
ремонт на счупена ключалка на МПБ в ППС с рег. номер ******.
Изпълнението е прието от ответната Община с протокол от 9.01.2024г., а
въпросните дейности са включени в месечния отчет за период 4.12.2023г. до
3.01.2024г.
36. На 02.01.2024г. с писмо от ОП ТАСРУД №16/02.01.2024г. e възложен
ремонт на счупен дисплей на МПБ в ППС с рег. номер ******. Изпълнението
е прието от ответната Община с протокол от 9.01.2024г., а въпросните
дейности са включени в месечния отчет за период 4.12.2023г. до 3.01.2024г.
37. На 29.11.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №1479/29.12.2023г. са
възложени ремонти на счупени дисплеи на МПБ на спирки “Армейска2“ за
център и за квартали, „ЖП гара Пл. Славейков“ за център, ремонт на
дефектирал дипслей на валидатор на/ВА2/ в ППС с peг. номер
*********.Изпълнението на ремонтите е прието от възложителя с
приемателни протоколи от 09.01.2024г., а извършените дейности са отразени в
месечен отчет и хорарна справка за период 4.01.24г.-03.02.24г.
38. На 18.12.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №1449/18.12.2023г. са
възложени ремонти на счупени дисплеи на МПБ на спирки „Мургаш“ за
център и „Радиозавода“ до 2-те кули, както и на дисплеи на валидатори
на/ВА2/ в ППС с рег.номер ******, /ВА2 / в ППС с рег.номер *********,
/ВА2/ в ППС с рег.номер *******, /ВА2/ в ППС с рег.номер *******, /ВА2/ в
ППС с рег.номер ********, /ВА1/в ППС с рег. номер *********, /ВА2/ в ППС
е рег.номер ********, /ВА2/ в ППС с рег.номер ********, /ВА2/ в ППС с
рег.номер*******. Изпълнението на ремонтите е прието от възложителя с
приемателни протоколи от 09.01.2024г. съгласно месечен отчет за период
4.01.24г.-03.02.24г.
39. На 11.12.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №1422/11.12.2023г. са
възложени ремонти на счупени дисплеи на МПБ на спирка „Съединение“ за
комплекси, както и на дисплеи на валидатори на /ВА2/ в ППС с рег.номер
******, /ВАЗ/ в ППС с рег.номер *******, /ВА3/ в ППС с рег. номер *****, В
А1/ в ППС с рег.номер *******, /ВА2/ в ППС с рег.номер ******, /ВА2/в ППС
с рег.номер ********* и/ВА1/ в ППС с рег.номер ***** . Изпълнението на
ремонтите е прието от възложителя с приемателни протоколи от 09.01.2024г.
съгласно месечен отчет за период 4.12.23г.-03.01.24г.
40. На 14.11.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №1281/14.11.2023г. са
възложени ремонти на счупени дисплеи на валидатори на /ВА2/ в ППС с
рег.номер *****, /ВАЗ/ в ППС с рег.номер ******, /ВА2/ в ППС с рег.номер
******* /ВА2/ в ППС с рег.номер ******, /ВА2/ в ППС с рег.номер ******,
/ВАЗ/ в ППС с рег.номер ***** и /ВА2/ в ППС с рег.номер ********.
Изпълнението на ремонтите е прието от възложителя с приемателни
протоколи от 09.01.2024г. , а дейностите са включени в месечен отчет за
период 4.12.23г.-03.01.24г.
41. На 05.06.2023г. с писмо от ОП ТАСРУД №614/05.06.2023г. са
възложени ремонти на счупена електромагнитна ключалка, банкнотник и
14
касета на МПБ на спирка „Вежен“ за център. Изпълнението на ремонта е
прието от възложителя с приемателен протокол от 09.01.2024г., а дейностите
са включени в месечен отчет за период 4.12.23г.-03.01.24г.
42.На 09.01.24г. с писмо от ОП ТАСРУД №531 /07.112.2021г. са
възложени ремонтни дейности съгласно справка за дефектирали устройства.
Съгласно възлагането изпълнителят е установил дефектирали устройства и е
извършил описание на проблемите и на дейностите, необходими за
отстраняването им. Справката е предоставена на възложителя с приемно -
предавателен протокол от 09.01.2024г., а изпълнените дейности са прието на
09.01.2024г.и са включени в месечен отчет и хорарна справка за период
4.01.24г.-03.02.24г.
43. На 02.01.2024г. с писмо от ОП ТАСРУД №18/02.01.20234г. са
възложени ремонти на счупени дисплеи на валидатори на/ВА2/ в ППС с
рег.номер ******, /ВАЗ/ в ППС с рег.номер ******, /ВА2/ в ППС с per, номер
*****,/ ВА 1 / в ППС с рег.номер ******, ВА2/ в ППС с рег.номер
***********, /ВАЗ/ в ППС с рег.номер *****, /ВА2/ в ППС с рег.номер
*******, /ВАЗ/ в ППС с рег.номер В******, /ВА2/ в ППС с рег.номер ******,
/ВАЗ/ в ППС с рег.номер ******, /ВА2/ в ППС с рег.номер ******, /ВАЗ/ в
ППС е рег.номер ******, /ВА 1/ в ППС с рег.номер ******, /ВАЗ/ в ППС с
рег.номер ******, /ВАЗ/ в ППС с рег.номер *******, /ВА1/ в ППС с рег.номер
*****, /ВАЗ/ в ППС с рег.номер *****, /ВА2/ в ППС с рег.номер ******, /ВА2/
в ППС с рег.номер ******, /ВА1/ в ППС с рег.номер ******* и /ВАЗ/ в ППС с
рег.номер *****. Изпълнението на ремонтите е прието от възложителя с
приемателни протоколи от 09.01.2024г., а дейностите са включени в месечен
отчет за период 4.01.24г.-03.02.24г.
44. На 02.01.2024г. с писмо от ОП ТАСРУД №51/09.01.2024г. е
възложен ремонт на счупена брава на МПБ на спирка „Мургаш за центъра“.
Изпълнението на ремонта е прието от възложителя с приемателни протоколи
от 09.01.2024г., а дейностите са включени в месечен отчет за период 4.01.24г.-
03.02.24г.
Поддържа се, че освен месечните отчети относно общите количества
изпълнени дейности по договора, е съставен обобщен приемно-предавателен
протокол от 15.01.2024г. за получени справки за отработено време хорарни
сметки- допълнения към съответните месечни отчети за периода. Общата
стойност на всички изпълнени дейности по договора възлиза на 1 361 538
лева, от която сума ищецът претендира частично 136 154 лева. Възложителят
не е възразил относно точното изпълнение на възлагането с предаването на
работите, нито в разумен срок след това.
Съгласно ал. 2 на чл. 8 от договора заплащането на дължимото
възнаграждение се извършва в срок от 30 дни от представяне на фактурите.
Поддържа се, че всички фактури са предадени на възложителя през м.
февруари, поради което и оглед посоченото по-горе правило ответникът е
изпаднал в забава считано от края на м. май, поради което и на осн. чл. 30 от
15
договора е задължен за мораторна неустойка в размер на 1% за всеки ден
забава, но неповече от 10%.
В условията на евентуалност, при отхвърляне на главния иск, и
приемане, че между страни липсва договорно правоотношение, се претендира
заплащане на главницата при условията на неоснователно обогатяване.
Поддържа, че без процесните дейности транспортът в града не би могъл да
функционира, поради което и ответникът дължи разходите за тяхното
изпълнение. Въпросните дейности са извършени със знанието и без
противопоставянето на Общината и са уместно водени.
Ответникът оспорва иска. Поддържа, че предметът на договора е
изчерпан през м. юли 2023г. с достигане на максималния лимит на дейности,
заложени в чл. 6, ал.1, т. 2 от договора или сумата от 2 813 937 лева с ДДС.
След тази дата възлагането е извън предметния обхват на договора. Счита
договорът за прекратен с достигане до този лимит. Работите за периода
4.07.2023г. до 03.02.204г. не са възлагани. Именно с оглед финансиране на
дейностите по договора от бюджета, в рамките на конкретен лимит, ищецът е
бил задължен да предоставя месечни отчети, за да може Общината да прецени
възможностите си за възлагане на последващи дейности/ чл. 28 от договора/.
Ищецът не е представял своевременно такива месечни отчети, а едва на
02.02.2024г. е депозирал необходимите отчети, заедно с обща фактура за
месеците 07-12.2024г. Оспорва дейността да е действително извършена.
По съображения за неоснователност на главния иск, оспорва и
акцесорната претенция. Оспорва евентуалния иск.
По правната квалификация (чл. 146, ал. 1, т. 2 ГПК):
Така очертаните фактически обстоятелства обуславят
квалификацията на паричните претенции на ищеца като осъдителни искове
за плащане на уговорено от страните възнаграждение по договор за
извънгаранционна поддръжка и техническо обслужване, по което страната е
престирала договорения резултат- чл. 266, ал. 1 от ЗЗД, ведно с обезщетение за
конкретен вид неизпълнение ( в случая забавено) на задължение на
възложител по договора за възнаграждение –чл. 92 ЗЗД
Твърденията по евентуалния иск са за извършване на дейности в полза
на ответната община при липса на възлагане( ако се приеме, че извършените
дейности са осъществени извън предмета на договора), като извършената
работа е добре водена( при твърдения за знание и одобрение от ответника),
обуславят квалификацията на този иск по чл. 61, ал. 1 от ЗЗД.
Възраженията на ответника са за отпадане на договорната връзка поради
прекратяване на договора с изчерпване на договорения лимит и за
неизпълнение на задълженията на ищеца за месечен отчет.
По тежестта на доказване:
Ищецът следва да установи при условията на пълно и главно доказване:
1) валидно договорно правоотношение по договор за извънгаранционна
16
поддръжка и техническо обслужване на автоматизираната билетна система на
Община Варна, сключен при условията на обществена поръчка; 2/ вида и
обема на извършените дейности по договора, както и приемане на
изпълнението от страна на възложителя; 3/ валидна договорна клауза за
мораторно обезщетение и изпадане на ответника в забава.
По предявения евентуален иск следва да установи, че е извършил
посочените ремонтни дейности без възлагане от ответника, че въпросните
дейности са добросъвестно извършени с необходимото качество, стойността
на разходите за материали и труд за извършването им.
УКАЗВА на ищеца, че по евентуалния иск не сочи доказателства за
стойността на разходите за материали и труд за извършването на дейностите,
на осн. чл. 146,ал. 2 от ГПК.
Ответникът следва да установи, че претендираните за заплащане
дейности са извън уговорения лимит по договора, както и че не сочи
доказателства за този факт, на осн. чл. 146,ал. 2 от ГПК
Съобразно разпоредбата на чл.375, ал.1, във вр. с чл.374, ал.2 от ГПК
съдът указва на страните да изложат становища по настоящия проект за
доклад по делото, разпределената доказателствена тежест досежно
подлежащите на доказване факти, като обосноват и съответни искания в тази
насока, като могат да сторят това и преди датата на насроченото по делото
открито съдебно заседание с писмена молба с препис за насрещната страна.
ДОПУСКА СЪБИРАНЕТО като доказателства по делото писмените
документи приложени към исковата молба.
ОСТАВЯ БЕЗ УВАЖЕНИЕ искането на ищеца за допускане на гласни
доказателства, както и за допускане на експертиза за установяване размера на
претендираната неустойка за забава.
На осн. чл. 7 ГПК допълнително указва на страните да представят
справка и доказателства за направени разноски по чл. 80 от ГПК за
конкретизиране на точен размер на претенциите им по признаване на
отделните разходи, като при пропускане на крайния срок(даване ход на
устните състезания) правото на страните да искат изменение на определен от
съда размер ще бъде преклудирано.
ПРЕДУПРЕЖДАВА страните, че на осн. чл. 142 ГПК неявяването на
редовно призована страна не е пречка за разглеждане на делото и при отлагане
съдът обявява и отразява в протокол дата за следващо заседание, за което
страните и явилите се по делото други участници се считат призовани. Да се
призоват страните.
Препис от настоящото определение да се изпрати на страните със
съобщение за насрочено открито заседание, представляващо Приложение № 1
към Наредба № 7 на МП, като на ищеца да се връчи депозирания извън срок
отговор.
Книжата до ответника да се връчат чрез ЕПЕП.
17
Определението подлежи на обжалване така както е посочено по-горе.



Съдия при Окръжен съд – Варна: _______________________
18