О
П Р Е
Д Е Л
Е Н И Е
№ …
гр. Сливен, 23. 04. 2021 г.
В
ИМЕТО НА НАРОДА
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД – СЛИВЕН, в закрито заседание на двадесет
и трети април, две хиляди двадесет и първа година, в състав:
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ:
ГАЛЯ ИВАНОВА
Като разгледа докладваното от
административния съдия административно
дело № 173 по описа на съда за 2021 г., за да се произнесе, съобрази следното:
Производството по делото е
образувано по жалба от Т.К.Д. с ЕГН: **********,***, подадена против Решение № 311
от Протокол № 20 / 18.03.2021 г. на заседание на Общински съвет Нова Загора.
Жалбоподателят Д. твърди и излага съображения за
нищожност, съответно за незаконосъобразност на оспореното решение.
От документите по делото е видно, че с Решение № 311
от Протокол № 20/ 18.03.2021 г. на заседание на Общински съвет Нова Загора, на
основание чл. 21, ал. 1, т. 12 от Закона за местното самоуправление и местната
администрация /ЗМСМА/ и чл. 24, т. 1 от Закона за регионалното развитие /ЗРР/,
е приет План за интегрирано развитие на Община Нова Загора за периода 2021 –
2027 г., и на основание чл. 21, ал. 1, т. 12 от ЗМСМА, е приета Програма за
реализация на Плана за интегрирано развитие на Община Нова Загора за периода
2021 – 2027 г.
Съгласно чл. 21, ал. 1, т. 12 от ЗМСМА, Общинският
съвет приема стратегии, прогнози, програми и планове за развитие на общината,
които отразяват и европейските политики за развитие на местните общности. А в чл.
24, т. 1 от ЗРР е предвидено, че Общинският съвет обсъжда и приема плана за
интегрирано развитие на общината по предложение на кмета на общината. В
изпълнение на посочените разпоредби, Общински съвет Нова Загора е приел План за
интегрирано развитие на Община Нова Загора за периода 2021 – 2027 г., за
определяне средносрочните цели и приоритети за развитие на общината, както и Програма
за реализация на Плана, която съдържа мерките и проектите за реализация на
целите и приоритетите за развитие на общината през периода.
Оспореното решение не носи белезите на индивидуален,
общ или нормативен административен акт, не създава права и задължения за жалбоподателя
Д., нито засяга непосредствено нейни права, свободи или законни интереси.
Оспореното решение не е индивидуален административен
акт по смисъла на чл. 21 от АПК. Съгласно чл. 21, ал. 1 от АПК, индивидуални
административни актове са тези, с които се създават права или задължения,
засягат се права, свободи или законни интереси на отделни граждани или
организации. В случая оспореното решение не съдържа властническо-разпоредително
волеизявление и само по себе си не предизвиква промяна в правната сфера на жалбоподателя
Д. от вид и характер на последиците, визирани в хипотезите на чл. 21 от АПК.
Оспореното решение не представлява и общ
административен акт по смисъла на чл. 64 от АПК, тъй като не е акт с еднократно
правно действие, с който се създават права или задължения или непосредствено се
засягат права, свободи или законни интереси на неопределен брой лица,
включително жалбоподателя, нито представлява отказ за издаване на такъв акт.
Оспореното решение не представлява и нормативен
административен акт по смисъла на чл. 75 от АПК, тъй като не съдържа правни
норми с многократно действие.
Оспореното решение има прогнозен и планов характер.
Приетите с него документи съдържат цели и приоритети за развитие на общината, и
мерки за реализация на тези цели.
Наличието на правен интерес е абсолютна процесуална
предпоставка за допустимост на съдебното производство. След като с оспореното
решение не се създават права или задължения, нито се засягат непосредствено
права, свободи или законни интереси на жалбоподателя, не е налице правен
интерес за съдебно оспорване от страна на жалбоподателя. В конкретния случай приетите
план и програма за развитие на общината нямат пряк правопроменящ,
правопрекратяващ или правопогасяващ
ефект по отношение правата и законните интереси на жалбоподателя, поради което
за жалбоподателя липсва правен интерес от оспорване.
По изложените съображения, жалбата е недопустима, тъй
като оспореното решение не представлява акт, който подлежи на оспорване, и за
жалбоподателя липсва правен интерес от оспорването му, поради което жалбата
следва да се остави без разглеждане, а образуваното съдебно производство – да
се прекрати.
Воден от гореизложеното и на
основание чл. 159, т. 1 и т. 4 от АПК, Административен
съд – Сливен
О
П Р Е
Д Е Л И:
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Т.К.Д. с ЕГН: **********,***, подадена против Решение №
311 от Протокол № 20 / 18.03.2021 г. на заседание на Общински съвет Нова
Загора.
ПРЕКРАТЯВА производството по административно дело №
173 / 2021 г. по описа на Административен съд – Сливен.
Определението може да се обжалва с частна жалба пред
Върховен административен съд на Република България в 7-дневен срок от
съобщаването му на страните.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: