Решение по дело №1/2021 на Районен съд - Видин

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 23 март 2021 г. (в сила от 5 юли 2021 г.)
Съдия: Даниел Иванов Цветков
Дело: 20211320200001
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 5 януари 2021 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

№ 85

гр. Видин, 23.03.2021г.

В И М Е Т О Н А Н А Р О Д А

 

Видинският  районен съд, в публично съдебно заседание на двадесети и четвърти февруари през две хиляди двадесети и първа година в състав:

Председател: Даниел Цветков  

и секретаря П.Въткова, като разгледа докладваното от съдията Цветков АНД № 1 по описа за 2021 година, за да се произнесе взе предвид следното:

Производството е по реда на чл. 59 и сл. от ЗАНН.

Постъпила е жалба от „Стад Б.“***, представлявано от управителя си И.Х.Б., с адрес за кореспонденция: гр. София 1324, ул. „Луи Пастьор“ 30 , против Наказателно постановление /НП/ № 97/ 10.11.2020 г. на Директора на РИОСВ – гр. София, с което му е наложено административно наказание- „имуществена санкция“ в размер на 7 000 лв. на основание чл. 136, ал.2, т.3 от Закона за управление на отпадъците /ЗУО/ за извършено нарушение на  чл. 35, ал.3, във вр. с чл. 35, ал.2, т.2 от ЗУО.

Жалбоподателят, чрез проц. си представител в с.з., поддържа теза, че НП е неправилно и незаконосъобразно, издадено при нарушение на процесуалните правила и неправилно приложение на материалния закон. Иска се отмяната му.

Въззиваемата страна – РИОСВ – гр. София, счита НП за правилно и законосъобразно, поради което се иска от Съда то да бъде потвърдено.

Видинският районен съд, след като прецени събраните по делото доказателства и становищата на страните, намира за установено от фактическа страна следното:

На 02.04.2020 г. в РИОСВ – София постъпила информация от  Оперативен център за контрол на трансграничния превоз на отпадъците – МОСВ, че жалбоподателят е извършил трансграничен превоз на отпадъци с код 19 12 04. /пластмаса и каучук/ съгласно Наредба № 2 за класификация на отпадъците. Във връзка с извършената проверка бил представен Анекс VII към Регламент 1013/2006г. на Европейския парламент и на съвета от 14.06.2006г. относно превози на отпадъци, издаден на 27.03.2020г., както и от съпътстващата товара документация, в която се съдържала информация относно произхода, вида и количеството на превозваните отпадъци, дейността по третиране, както и от точния адрес, по отношение на оползотворяване на въпросните отпадъци се установило, че същите са транспортирани от жалбоподателя до площадка за отпадъци в гр. Елин Пелин. Било установено още, че дружеството жалбоподателя не притежава документ за извършване на дейност по събиране и транспортиране на отпадъци.

С оглед горните констатации свид. И.М. - Главен експерт  към Д-я „Контролна и превантивна дейност“ към РИОСВ- София приела, че е налице извършено административно нарушение по чл. 35, ал. 3  във вр.с ал.2, т.2 от ЗУО и на 14.05.2020г. съставил АУАН, който бил връчен на упълномощено лице на жалбоподателя срещу подпис.

В последствие било издадено и процесното НП с което на жалбоподателя било наложеното посоченото по-горе административно наказание.

Така описаната фактическа обстановка се потвърждава от показанията на актосъставителя М., както и от приложените по делото други писмени доказателства, съдържащи се в АНП.

Съдът кредитира показанията на разпитаната свидетелка по делото, тъй като ги намери за непротиворечиви, убедителни и кореспондиращи с останалия приложен по делото доказателствен материал.

Предвид изложеното и въз основа на приложените по делото писмени и гласни доказателства съдът възприе извода, че жалб. „Стад Б.“*** е извършило административното нарушение за което е наказано, както от обективна, така и от субективна страна.

От обективна страна на 27.03.2020г. на ГКПП „Дунав мост 2“ транспортирал отпадъци с код 191204 /пластмаса и каучук/ без да има валиден документ издаден по реда на чл. 35, ал. 3 във вр. с ал. 2, т. 2 от ЗУО.

От субективна страна деянието е извършено виновно.

За извършеното нарушение жалбоподателят  е санкциониран по реда на чл. 136, ал.2, т.3 от ЗУО съгласно която норма е предвидено наказание „имуществена санкция“ от 7000 до 20000лв.

В конкретния случай настоящият съд счита,  че нарушената правна норма е отнесена правилно към санкционната такава, тъй като неправомерното поведение на жалбоподателя попада именно в тази хипотеза на закона. В конкретния случай наложеното наказание  е в пределите на предвидения минимум, поради и което за съда не съществува правна възможност да променя неговия размер.

Като взе в предвид, че не са допуснати процесуални нарушения при издаването на АУАН  и НП-издадени са от компетентен орган и в кръга на службата им, РС – Видин

 

Р Е Ш И:

 

ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № 97/ 10.11.2020 г. на Директора на РИОСВ – гр. София, с което на „Стад Б.“***, представлявано от управителя си И.Х.Б., с адрес за кореспонденция: гр. София 1324, ул. „Луи Пастьор“ 30  е наложено административно наказание- „имуществена санкция“ в размер на 7 000 лв. на основание чл. 136, ал.2, т.3 от Закона за управление на отпадъците /ЗУО/ за извършено нарушение на  чл. 35, ал.3, във вр. с чл. 35, ал.2, т.2 от ЗУО.

Решението подлежи на касационно обжалване по реда на АПК пред Разградски административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

Районен съдия: