РАЗПОРЕЖДАНЕ
№ 186
гр. Силистра, 31 март 2021 г.
Административен съд – Силистра, в
закрито заседание на тридесет и първи
март през две хиляди и двадесет и първа година, в състав:
СЪДИЯ: Елена Чернева
разгледа адм. дело № 55 по описа на
съда за 2021 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството по делото е
образувано по жалба на Исторически музей- Тутракан с ЕИК *********,
представляван от директора П.Б., против
Решение № РД – 02-14-204 от 01. 03. 2021 г. на директора на ГД
„Управление на териториалното сътрудничество“ в МРРБ и ръководител на
националния орган по Програма INTERREG V-A
Румъния-България 2014 -2020, с
което на основание чл. 70, ал. 1, т. 9 от ЗУСЕСИФ и на основание т. 2, б. „а“
от Приложение № 1 към чл. 2, ал. 1 от
Наредба за посочване на нередности, представляващи основания за извършване на
финансови корекции, и процентните показатели за определяне размера на
финансовите корекции по реда на ЗУСЕСИФ, на жалбоподателя е наложена финансова
корекция в размер на 100 % или 6669. 99 лева с ДДС от допустимите разходи,
финансирани от ЕСИФ за доставка на мултифункционално устройство по договор за
доставка № 4-02.03.2020 г. на стойност 13257. 77 лв. без ДДС, сключен с „Васко
Строй“ ЕООД.
Решаващият орган е обосновал решението
си въз основа на констатации за извършено нарушение на чл. 21, ал. 15 от ЗОП и
чл. 2, ал. 1, т. 2 и т. 4 от ЗОП, тъй като в рамките на дванадесет месеца
жалбоподателят, в качеството на възложител е провел две процедури със сходен
предмет „Компютърни и офис машини, оборудване и принадлежности“ – едната по
Договор за доставка № 5 / 30. 04. 2020 г. на стойност 29990 лв. без ДДС, а
другата по договор за доставка № 4 / 02. 03. 2020 г., в която е включена доставката на мултифункционално
устройство на стойност 5671. 82 лева без ДДС – които е следвало да бъдат
обединени в една обща поръчка, проведена по реда на чл. 20, ал. 3 от ЗОП.
Според органа допуснатото разделяне на предмета на поръчката е довело до
прилагане на по-облекчен ред, като по този начин е заобиколен законът и са
нарушени принципите на публичност, прозрачност и свобода на конкуренцията.
Жалбоподателят навежда доводи за материална
и процесуална незаконосъобразност на оспорваното решение и за несъответствието
му с целта на закона. Оспорва извода на административния орган, че е налице
твърдяното нарушение. В тази връзка посочва, че не е налице сходство между
предмета на двете поръчки, като излага подробни аргументи за обосноваване на
тезата си. По тези съображения моли за отмяна на решението и за присъждане на направените
по делото разноски.
Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК), във връзка с чл. 73, ал. 4 от Закона
за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове
(ЗУСЕСИФ).
Жалбата е подадена
в срока по чл.149, ал.1 АПК от лице, което е адресат на административния
акт и има правен интерес от оспорването по смисъла на чл.147, ал.1 АПК; атакува
се индивидуален административен акт, подлежащ на съдебен контрол, пред компетентния съд.
Ето защо жалбата се явява процесуално
допустима и следва да се внесе за разглеждане в открито съдебно
заседание.
Жалбата е подадена съгласно правилото от чл.152 ал. 1 АПК и ответният орган е приложил административната преписка, като по
допускането на събраните по нея доказателства съдът ще се произнесе в първото
заседание – чл. 171, ал. 5 от АПК.
Съгласно чл. 170, ал. 1 от АПК в
тежест на административния орган е да установи съществуването на посочените в
оспорения акт фактически основания, както и изпълнението на законовите
изисквания за издаването му.
Жалбоподателят следва да установи в
процеса своите твърдения, базирани на факти, от които произтичат за него
благоприятни последици, по аргумент от чл.154 ал.1 ГПК, във връзка с чл.144 АПК.
Във връзка с гореизложеното и на
осн. чл. 154, ал. 1, 157, ал. 1, чл. 159 и чл. 163 АПК съдът
Р А
З П О
Р Е Д
И :
НАСРОЧВА
съдебно заседание за 26. 04. 2021 г. от
14. 00 часа, за която дата да се призоват следните страни:
Жалбоподател: Исторически
музей - Тутракан с ЕИК *********, представляван от директора П.Б.;
Ответник
по жалбата: Директор
на ГД „Управление на териториалното сътрудничество“ в МРРБ и ръководител на
националния орган по Програма INTERREG V-A
Румъния-България 2014 -2020.
ПРЕПИСИ от настоящото разпореждане
да се връчат на страните по реда на чл.138, вр. с чл.137 АПК, като ответният административен
орган има право на писмен отговор и посочване на доказателства в 14-дневен срок
от съобщаването.
ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на страните
най-късно в насроченото съдебно заседание да посочат и да представят нови
доказателства, съобразно указанията по чл. 163, ал. 3 и чл. 170 АПК, съдържащи
се в мотивите на настоящото определение.
РАЗПОРЕЖДАНЕТО не подлежи на
оспорване.
СЪДИЯ: