Определение по дело №449/2021 на Административен съд - Шумен

Номер на акта: 946
Дата: 3 декември 2021 г.
Съдия: Снежина Петкова Чолакова
Дело: 20217270700449
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 3 декември 2021 г.

Съдържание на акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 

гр.Шумен, 03.12.2021г.

 

Административен съд - град Шумен, в закрито заседание на трети декември през две хиляди двадесет и първа година, в състав:

 

Административен съдия:Снежина Чолакова

 

като разгледа докладваното от съдията АД № 449 по описа за 2021г. на Административен съд – гр. Шумен, за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е образувано  по реда на чл. 197 от АПК, във връзка с чл. 34, ал.4, т. 2, във вр. с чл. 27, ал.4 от ЗУСЕСИФ, въз основа на жалба с рег.№ ДА-01-3258/03.12.2021г. по описа на ШАдмС, допълнена с Допълнение към жалба с рег.№ ДА-01-3259/03.12.2021г. по описа на ШАдмС, депозирана от Община Шумен, с ЕИК *********, представлявана от Кмета Л.Х., срещу  Решение № РА-14-12 от 24.11.2021г., поправено с Решение № РА 14-21/24.11.2021г., издадени от Заместник министър на културата и ръководител на Програмния оператор на Програма „Културно предприемачество, наследство и сътрудничество“, с което е прекратено производството по отношение на кандидата Общинска администрация – Шумен по  проектно предложение с идентификационен номер № BGCULTURE-1.001-0017 „Представяне на културно наследство в ревитализирано и реновирано пространство в сграда общинска администрация Шумен“, по Програма „Културно предприемачество, наследство и сътрудничество“ към Министерство на културата на РБългария.

Съдът, като провери редовността на депозираното оспорване, счете, че са налице основания по смисъла на чл.158, ал.1 от АПК, във връзка с чл.151, т.3 от АПК за оставяне на жалбата без движение, поради следното:

От материалите по делото се установява, че към жалбата не е приложен документ за внесена по сметка на Административен съд – гр.Шумен държавна такса, в разрез с изискванията на чл.151, т.3 от АПК. Съгласно чл. 26, ал.6 от ЗУСЕСИФ, при оспорването на индивидуалните административни актове по този закон държавните такси, които се събират за съдебните производства, са пропорционални и са в размер 0,8 на сто от материалния интерес, но не повече от 1700 лв. За производства по глава десета, раздел IV от Административнопроцесуалния кодекс, каквото е настоящото, се събира пропорционална такса в размер 10 на сто от дължимата такса по изречение първо, но не по-малко от 100 лв. Материалният интерес в случая се определя от размера на исканото финансиране, който съдът не може да установи, тъй като същият не е посочен в атакуваното решение, а жалбата срещу него е депозирана при неспазване на изискванията на чл.152, ал.1 от АПК, а именно – чрез административния орган, респективно по делото не е представена административната преписка по случая. С оглед на това и доколкото оспорващият разполага с информация досежно стойността на исканото от него финансиране, следва да му се укаже да представи по делото доказателство досежно размера на исканото финансиране, ведно с документ за внесена държавна такса, изчислена съобразно чл.27, ал.6, изречение второ от ЗУСЕСИФ, а именно държавна такса в размер на 10 % от таксата, изчислена по реда на чл.27, ал.6, изречение първо от ЗУСЕСИФ, но не по-малко от 100 лева.

С оглед изложените съображения депозираното оспорване не отговаря на изискванията на чл.151, т.3 от АПК, поради което и на основание чл.158, ал.1 от АПК същото следва да се остави без движение, като на жалбоподателя се укаже да отстрани констатираните нередовности във възможно най-кратък срок (с оглед 20 дневния срок за произнасяне на съда по делото съгласно чл.27, ал.4, изр.последно от ЗУСЕСИФ), но не по-късно от изтичане на 7 (седем) дневен срок от съобщаването на настоящото определение.

Съдът констатира, че в нарушение на изискванията на закона, жалбата е подадена директно пред съда, а не чрез административния орган, поради което същата не е окомплектована с материалите, съдържащи се в административната преписка, въз основа на която е издаден обжалвания административен акт. Ето защо и на основание чл.152, ал.4 от АПК следва да се изиска от административния орган, въз основа на копие от депозираната жалба, да представи заверен препис на цялата административна преписка по издаване на оспорения административен акт, в това число проектното предложение, депозирано от Община Шумен, въз основа на което е издадено обжалваното Решение, ведно с доказателства досежно стойността на поисканото финансиране с въпросното проектно предложение; документ /извадка от ИСУН2020/, удостоверяващ датата на връчване на обжалваното Решение на заинтересованите лица; Заповед № РД 09-431/21.05.2021г. на Министъра на културата; Възражение с рег.№ от ИСУН 2020: BGCULTURE-1.001-0017-М001 от 17.11.2021г.; Становище с рег.№ 24-00-197/23.11.2021г.; Заповед № РД09-1370/17.11.2021г.; списък на страните в производството по издаване на акта. Административният орган следва да представи преписката незабавно, предвид 20-дневния срок за произнасяне на съда по делото, който тече от 03.12.2021г., съгласно чл.27, ал.4, изр.последно от ЗУСЕСИФ.

Водим от горното, съдът

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

ОСТАВЯ БЕЗ ДВИЖЕНИЕ жалба с рег.№ ДА-01-3258/03.12.2021г. по описа на ШАдмС, допълнена с Допълнение към жалба с рег.№ ДА-01-3259/03.12.2021г. по описа на ШАдмС, депозирана от Община Шумен, с ЕИК *********, представлявана от Кмета Л.Х., срещу  Решение № РА-14-12 от 24.11.2021г., поправено с Решение № РА 14-21/24.11.2021г., издадени от Заместник министър на културата и ръководител на Програмния оператор на Програма „Културно предприемачество, наследство и сътрудничество“ при Министерство на културата.

УКАЗВА на Община Шумен във възможно най-кратък срок, но не по-късно от изтичане на 7-дневен срок от съобщаване на настоящото определение, да изправи констатираните нередовности, като:

- представи по делото доказателство относно стойността на финансирането, поискано с проектното предложение, по което е постановено обжалваното Решение; както и документ за внесена по сметка на Административен съд – гр. Шумен държавна такса в размер на 10 % от таксата, изчислена по реда на чл.27, ал.6, изречение първо от ЗУСЕСИФ, но не по-малко от 100 лева.

В съобщението да се впише изрично указание, че при неотстраняване на нередовностите в указания срок, жалбата ще се остави без разглеждане, а настоящото производство ще бъде прекратено съгласно чл.158, ал.3 АПК.

УКАЗВА на административния орган - Заместник министър на културата и ръководител на Програмния оператор на Програма „Културно предприемачество, наследство и сътрудничество“ при Министерство на културата НЕЗАБАВНО да представи по делото:

- заверен препис на цялата административна преписка по издаване на оспорения административен акт;

- проектното предложение, депозирано от Община Шумен, въз основа на което е издадено обжалваното Решение, ведно с доказателства досежно стойността на поисканото финансиране с въпросното проектно предложение;

- документ /извадка от ИСУН2020/, удостоверяващ датата на връчване на обжалваното Решение на заинтересованите лица;

- Заповед № РД 09-431/21.05.2021г. на Министъра на културата;

- Възражение с рег.№ от ИСУН 2020: BGCULTURE-1.001-0017-М001 от 17.11.20021г.;

- Становище с рег.№ 24-00-197/23.11.2021г.;

- Заповед № РД09-1370/17.11.2021г.;

- списък на страните в производството по издаване на акта.  

 

Препис от настоящото определение да се изпрати на оспорващия и на административния орган.

След изтичане на указания срок или изправяне на нередовностите, делото да се докладва на съдията – докладчик.

 

                                                                                                       АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: