Присъда по дело №266/2015 на Военен съд - Пловдив

Номер на акта: 21
Дата: 16 декември 2015 г. (в сила от 5 януари 2016 г.)
Съдия: Даниел Атанасов Луков
Дело: 20156200200266
Тип на делото: Наказателно дело от общ характер
Дата на образуване: 9 ноември 2015 г.

Съдържание на акта

 

П Р И С Ъ Д А

 

№ 21

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Днес, 16 декември 2015 год., Пловдивският военен съд в                       гр. Пловдив – сградата на съда, в открито съдебно заседание в състав:

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ: * ***. ДАНИЕЛ АТАНАСОВ ЛУКОВ

 

                             1. подп. СПАС ИВАНОВ ЕРЕВ

 

СЪДЕБНИ ЗАСЕДАТЕЛИ:

                   

                   2. м-р КРАСИМИР НИКОЛОВ ГАНЧЕВ       

 

при секретар Недялка Петкова и с участието на прокурора от Пловдивската военно-окръжна прокуратура полк. Георги Згуров разгледа нохд № 266/2015 г. по описа на съда, против к-н Д.М.М. от военно формирование *** - П., обвинен по чл. 212, ал. 1, алт. 1, вр. чл. 26, ал. 1 от НК

 

П Р И С Ъ Д И:

 

ПРИЗНАВА подсъдимия *** Д.М.М. от военно формирование *** - П., роден на *** г. в *** В.Т., адрес:***, ***, ЕГН **********

 

ЗА ВИНОВЕН В ТОВА, ЧЕ:

В периода от 23.08.2007 г. до 11.09.2011 г., във военно формирование *** - П., при условията на продължавано престъпление, на 42 (четиридесет и два) пъти, чрез използване на документи с невярно съдържание – молби декларации и заявления декларации, получил без правно основание чуждо движимо имущество – компенсационни пари в размер на 6055 лева, собственост на Министерство на отбраната и на военно формирование *** - П., подчинено на военно формирование *** - П., с намерение да ги присвои, като до приключване на съдебното следствие в първоинстанционния съд полученото имущество е било заместено,в маловажен случай – престъпление по чл. 212б, ал. 1, т. 4, вр. чл. 212, ал. 6, вр. ал. 1, пр. 1, вр. чл. 26, ал. 1 от НК и за което, на основание чл. 78а от НК го ОСВОБОЖДАВА от наказателна отговорност и му налага административно наказание глоба в размер на 1000 /хиляда/ лева в полза на бюджета на съдебната власт по сметка на Военен съд Пловдив.

 

Приложените по делото веществени доказателства:

- МОЛБА-ДЕКЛАРАЦИЯ до жилищната комисия на военно формирование  *** - П. от ***. Д.М.М., изготвена на 01.06.2007 г., в Раздел IV „Сделки с недвижими имоти“, т.9 е отразено: „Аз и членовете на моето семейство „НЕ“ сме прехвърляли жилищен имот….“;

- Предложение към молба-декларация за определяне степента на жилищна нужда, съгласно Наредба № 3/19.08.1998 г., прието с Протокол № 3587/24.07.2007 г.;

- МОЛБА-ДЕКЛАРАЦИЯ до жилищната комисия на военно формирование  *** - П. от ***. Д.М.М., изготвена на 04.10.2007 г., в Раздел IV „Сделки с недвижими имоти“, т.9 е отразено: „Аз и членовете на моето семейство „НЕ“ сме прехвърляли жилищен имот….“;

- Предложение към молба-декларация за определяне степента на жилищна нужда, съгласно Наредба № 3/19.08.1998 г., прието с Протокол № 5039/25.10.2007 г.;

- МОЛБА-ДЕКЛАРАЦИЯ до жилищната комисия на военно формирование  ***  - П. от ***. Д.М.М., изготвена на 07.01.2008 г., в Раздел IV „Сделки с недвижими имоти“, т.9 е отразено: „Аз и членовете на моето семейство „НЕ“ сме прехвърляли жилищен имот….“;

- Предложение към молба-декларация за определяне степента на жилищна нужда, съгласно Наредба № 3/19.08.1998 г., прието с Протокол № 3-17/18.01.2008 г.;

- МОЛБА-ДЕКЛАРАЦИЯ до жилищната комисия на военно формирование  ***  - П. от ***. Д.М.М., изготвена на 03.06.2008 г., в Раздел IV „Сделки с недвижими имоти“, т.9 е отразено: „Аз и членовете на моето семейство „НЕ“ сме прехвърляли жилищен имот….“;

- Предложение към молба-декларация за определяне степента на жилищна нужда, съгласно Наредба за отдаване под наем и разпореждане с имоти от ведомствения жилищен фонд на МО и за изплащане на компенсационни суми на кадровите военнослужещи, които ползват жилище при условията на свободно договаряне, прието с Протокол № 3-157/20.06.2008 г.;

- МОЛБА-ДЕКЛАРАЦИЯ до жилищната комисия на военно формирование  ***  - П. от ***. Д.М.М., изготвена на 03.11.2008 г., в Раздел IV „Сделки с недвижими имоти“, т.9 е отразено: „Аз и членовете на моето семейство „НЕ“ сме прехвърляли жилищен имот….“;

- Предложение към молба-декларация за определяне степента на жилищна нужда, съгласно Наредба за отдаване под наем и разпореждане с имоти от ведомствения жилищен фонд на МО и за изплащане на компенсационни суми на кадровите военнослужещи, които ползват жилище при условията на свободно договаряне, прието с Протокол № 3-409/25.11.2008 г.;

- МОЛБА-ДЕКЛАРАЦИЯ до жилищната комисия на военно формирование  ***  - П. от ***. Д.М.М., изготвена на 03.06.2009 г., в Раздел IV „Сделки с недвижими имоти“, т.9 е отразено: „Аз и членовете на моето семейство „НЕ“ сме прехвърляли жилищен имот….“;

- Предложение към молба-декларация за определяне степента на жилищна нужда, съгласно Наредба за отдаване под наем и разпореждане с имоти от ведомствения жилищен фонд на МО и за изплащане на компенсационни суми на кадровите военнослужещи, които ползват жилище при условията на свободно договаряне, прието с Протокол № 3-279/29.06.2009 г.;

- ЗАЯВЛЕНИЕ-ДЕКЛАРАЦИЯ до жилищната комисия на военно формирование  ***  - П. от ***. Д.М.М., изготвена на 03.11.2009 г., в Раздел IV „Сделки с недвижими имоти“, т.7 е отразено: „Аз и членовете на моето семейство …… сме прехвърляли жилищен имот на други лица през последните 5 години, както следва: /продаден/дарен/заменен и други/ „НЕ“ жилищен имот……“;

- Предложение към заявление-декларация за определяне степента на жилищна нужда, съгласно Наредба № Н-10/18.06.2009 г. , прието с Протокол № ………………… /не е записано/;

- ЗАЯВЛЕНИЕ-ДЕКЛАРАЦИЯ до жилищната комисия на военно формирование  ***  - П. от ***. Д.М.М., изготвена на 02.06.2010 г., в Раздел IV „Сделки с недвижими имоти“, т.7 е отразено: „Аз и членовете на моето семейство „НЕ СМЕ“ прехвърляли жилищен имот ….“;

- Предложение към заявление-декларация за определяне степента на жилищна нужда, съгласно Наредба № Н-10/18.06.2009 г., прието с Протокол № ………………… /не е записано/;

- ЗАЯВЛЕНИЕ-ДЕКЛАРАЦИЯ до жилищната комисия на военно формирование  ***  - П. от ****. Д.М.М., изготвена на 03.09.2010 г., в Раздел IV „Сделки с недвижими имоти“, т.7 е отразено: „Аз и членовете на моето семейство „НЕ СЪМ“ прехвърлял жилищен имот ….“ По средата на първия лист най-отгоре е записано с химикал „Рег. № 15/13.09.2010 г., Екз.2“;

- Предложение към заявление-декларация за определяне степента на жилищна нужда, съгласно Наредба № Н-10/18.06.2009 г., прието с Протокол № ………………… /не е записано/;

- ЗАЯВЛЕНИЕ-ДЕКЛАРАЦИЯ до жилищната комисия на военно формирование  ***  - П. от ****. Д.М.М., изготвена на 01.11.2010 г., в Раздел IV „Сделки с недвижими имоти“, т.7 е отразено: „Аз и членовете на моето семейство „НЕ СМЕ“ прехвърляли жилищен имот ….“;

- Предложение към заявление-декларация за определяне степента на жилищна нужда, съгласно Наредба № Н-22/16.07.2010 г., прието с Протокол № 3-613/18.11.2010 г.;

- ЗАЯВЛЕНИЕ-ДЕКЛАРАЦИЯ до жилищната комисия на военно формирование  ***  - П. от ****. Д.М.М., без дата, в Раздел IV „Сделки с недвижими имоти“, т.7 е отразено: „Аз и членовете на моето семейство „НЕ СМЕ“ прехвърляли жилищен имот ….“ По средата на първия лист най-отгоре  записано с химикал „Рег. № 12/13.06.2011 г.;

- Предложение към заявление-декларация за определяне степента на жилищна нужда, съгласно Наредба № Н-22/16.07.2010 г., прието с Протокол № 3-362/20.06.2011 г. след влизане на присъдата в законна сила ДА СЕ УНИЩОЖАТ като вещи без стойност.

 

Присъдата може да се обжалва и протестира в петнадесетдневен срок от днес пред Военно-апелативен съд София.

 

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ:

 

 

                   1.

ЧЛЕНОВЕ:

                                                                2.

 

 

Съдържание на мотивите

         МОТИВИ по нохд № 266/2015г. по описа на Военен съд - Пловдив

 

 

         ВОП - Пловдив е повдигнала обвинение срещу подсъдимия ***М. в това, че в периода от 23.08.2007 г. до 11.09.2011г. във в.ф. *** - П. при условията на продължавано престъпление, на 42 (четиридесет и два) пъти, чрез използване на документи с невярно съдържание – молби декларации и заявления декларации, получил без правно основание чуждо движимо имущество – компенсационни пари в размер на 6055 лева, собственост на Министерство на отбраната и на военно формирование *** - П., подчинено на военно формирование *** - П., с намерение да ги присвои– престъпление по чл. 212 ал. 1 пр. 1, вр. чл. 26, ал. 1 от НК.

         Прокурорът поддържа обвинението и счита, че следва да се преквалифицира деянието на подсъдимия,тъй като е възстановил сумата, а и не се противопоставя и смята,че може да се касае и до маловажен случай.

         Подсъдимият признава вината си.

         Съдът, след преценка на събраните по делото доказателства, намира за установено следното:

*** Д.М. ***, подчинено на  в.ф. *** - П. , постъпил на кадрова военна служба в БА от 2002г. Заема длъжност – *** във в.ф. *** - П.. Притежава добри командно-организаторски качества и умения.Отлична тактическа,методическа и лидерска подготовка.Висока лична дисциплина.Награждаван е два пъти с „***“.

До момента не е осъждан.

През инкриминирания в обвинителния акт период от време са действали следните подзаконови нормативни актове,уреждащи условията за картотекиране на нуждаещите се и за изплащане на компенсационни суми на живеещите при условията на свободно договаряне:

Съгласно Наредба № 3/98г.на министъра на отбраната, в сила до 15,02,2008г.,в поделенията се назначават жилищни комисии от командира на поделението-чл.5 ал.1 от същата.Тези жилищни комисии приемат постъпилите молби-декларации на нуждаещите се от жилище,осъществяват дейността по чл.5 от наредбата,след което документите са били изпращани на ИА“управление на частната държавна собственост на МО“.Агенцията осъществявала своите правомощия по наредбата-чл.6,след което министърът на отбраната –чл.17-утвърждавал списъците на картотекираните лица,като след това по етапния ред документите били връщани обратно в жилищните комисии,ведно със заповедта на министъра и обявените списъци по чл.17 ал.7 от наредбата.За да се картотекира едно лице по този ред,било необходимо да представи молба-декларация до жилищната комисия-чл.8 и чл.15 от наредбата-като част от условията за картотекиране били не само лицето да не притежава в същото населено място жилище или вила,годни за постоянно обитаване,но и да не са прехвърляли изобщо жилищен имот на другиго след 13,03,1990г.,освен на държавата или на община,или при прекратяване на съсобствено*Ако едно лице не е можело да бъде настанено в жилище от ведомствения жилищен фонд на МО,то за него е възниквала възможността,уредена в Наредба,приета с ПМС №41/97г.,в сила до 15,02,2008г.,да получава компенсационни суми за това,че ползва жилище при условията на свободно договаряне-чл.1 от наредбата.Съгласно чл.3 от тази наредба,право да получават такива суми имат кадровите военнослужещи,които не само живеят при условията на свободно договаряне,но и е било необходимо да бъдат картотекирани по установения ред/уреден в Наредба №3/98г.на министъра на отбраната/като нуждаещи се от жилище и освен това не притежават собствено жилище в населеното място,където служат.За изплащане на месечните компенсационни суми,отпускани централизирано от бюджета на министерството на отбраната,въз основа на заповед на министъра на отбраната,военнослужещият е следвало да представя ежемесечно молба –декларация по образец-приложение № 2 до командира на поделението-чл.4 и чл.5 от наредбата. Въз основа на така подадените документи командира на поделението издавал заповед за изплащането на сумите,които суми идвали от МО въз основа на заповед на министъра на отбраната като първостепенен разпоредител с бюджета на отбраната. При промяна на семейното и/или имотно състояние картотекираният е бил длъжен в 15-дневен срок  да подаде нова молба-декларация до жилищната комисия,в която да посочи променените обстоятелства-чл.15 ал.4 от наредбата.

Впоследствие през 2008г.,с ПМС 16/08г.,в сила от 15,02,2008г.,била приета нова наредба за отдаване под наем и за разпореждане с имоти от ведомствения жилищен фонд на Министерството на отбраната и за изплащане на компенсационни суми на кадровите военнослужещи, които ползват жилище при условията на свободно договаряне,уреждаща въпросите по отдаване под наем и разпореждането с имоти от ведомствения жилищен фонд на МО и за изплащане на компенсационни суми.Тази наредба действала до 24,07,09г.Въпросите били уредени по сходен начин.В поделенията,със заповед на командира на същите,се създавали жилищни комисии-чл.5 от наредбата.Жилищните комисии приемали постъпилите молби-декларации от нуждаещите се от жилище,извършвали и другите възложени им задължения по чл.5 от наредбата,след което изпращали всички документи на нуждаещите се в ИА“Социални дейности“.От изпълнителната агенция,в изпълнение на разпоредбите по чл.7 от наредбата,изпращали проектосписъците на картотекираните лица за обявяване от министъра на отбраната по реда на чл.11 от наредбата.След това списъците били връщани в ИА“Социални дейности“,като настаняването в жилище от ведомствения жилищен фонд на МО се извършвало въз основа на заповед на изпълнителния директор на агенцията.Право на настаняване в жилище имали кадровите военнослужещи,които са подали молба –декларация по чл.9 от наредбата по образец,съгласно приложение № 1,до жилищната комисия,които не само не притежават в същото населено място жилище или вила,годни за постоянно обитаване,но и които не са прехвърляли такъв жилищен имот или вила през последните 5 години преди подаване на молбата за настаняване пред жилищната комисия-чл.13 от наредбата.Съответно,ако лицето не може да получи жилище от ведомствения жилищен фонд на МО,то за него,съгласно чл.55 от наредбата,се изплащали компенсационни суми,ако ползва жилище при условията на свободно договаряне.Право на такива месечни компенсационни суми имали кадровите военнослужещи,които ползват жилище при условията на свободно договаряне,картотекирани са по съответния ред на наредбата в трета група на нуждаещите се от жилище,с изключение на живеещите при свои близки-чл.56 от наредбата.За изплащането на месечните компенсационни суми военнослужещият е следвало да представя молба-декларация по образец,съгласно приложение №5,а до 16,09,2008г.-и документ за платена сума,издаден от наемодателя-чл.57 от наредбата.Въз основа на така подадените документи командира на поделението издавал заповед за изплащането на сумите,които суми идвали от МО въз основа на заповед на министъра на отбраната като първостепенен разпоредител с бюджета на отбраната.При промяна на семейното и/или имотно състояние картотекираният е бил длъжен в 15-дневен срок  да подаде нова молба-декларация до жилищната комисия,в която да посочи променените обстоятелства-чл.9 ал.2 от наредбата.

След отмяната и на тази наредба на 24.07.09г.,били приети нови две наредби,които да уредят тези въпроси.Съгласно Наредба Н – 10/18.06.2009г. за настаняване в имоти от жилищния фонд на МО и в имоти, наети за отдаване под наем на министъра на отбраната/отменена/, както и Наредба Н-17/16.07.2009 г. за изплащане на компенсационни суми на военнослужещите и цивилните служители от МО, които живеят при условията на свободно договаряне,издадена от министъра на отбраната/отменена/,на военнослужещите, на които Министерство на отбраната не може да предложи жилище и които поради тази причина живеят при условията на свободно договаряне, се изплащат месечни компенсационни суми, определени в самите наредби-чл.2 от наредба Н-17/09г.За получаване на същите е необходимо военнослужещият да представи ежемесечно заявление – декларация до министъра на отбраната или упълномощено от него лице, респективно до командира на съответното военно формирование, по утвърден образец-приложение №2, както и копие от договора за наем-чл.4 от Наредба Н-17/09г. Тези документи за предходния месец следвало да бъдат представени до десето число на текущия месец. Подаването на документите се извършвало пред специално създадени за целта жилищни комисии по чл.5 ал.1 от Наредба Н-10/09г. При каквато и да е било промяна на посочените в заявление – декларацията обстоятелства, респективно договора за наем, военнослужещият бил длъжен в 15 - дневен срок, да представи ново заявление- декларация, ведно с необходимите документи. Въз основа на одобрен списък на картотекираните като нуждаещи се-чл.5 от наредба Н-17/09г., се издавала заповед на командира на формированието за изплащане на компенсационните суми-чл.6 от наредба  Н-17/09г.Условията за картотекиране и настаняване в имоти от жилищния фонд на МО били уредени,както вече се посочи,в наредба Н-10/09г.на министъра на отбраната.По силата на тази наредба се създавали жилищни комисии,за военните формирования-назначавани със заповед  на командира на формированието-чл.5 от наредбата,които приемали документите на нуждаещите се,изготвяли предложение за настаняване,което се изпращало на ИА“Социални дейности на министерството на отбраната“.Тази агенция,въз основа на представените й от жилищните комисии документи,изготвяла проектосписъци на нуждаещите се от картотекиране-чл.6 от наредбата и ги представяла на министъра на отбраната за одобряване и обявяване-чл.9 от наредбата.След заповедта на министъра списъците отново се връщали по етапния ред.След обявяването на списъците,самото настаняване в служебните жилища се извършвало въз основа на заповед на изпълнителния директор на агенцията-чл.16 от наредбата.Картотекирането се извършвало въз основа на подадено заявление-декларация от военнослужещия до жилищната комисия на формированието-чл.7 от наредбата,по образец съгласно приложение №1,в два екземпляра,както и на декларация,в която лицето следвало да удостовери обстоятелствата по чл. 7 ал.1 т.2 и т.3 от наредбата,а именно-че не притежава в населеното място,в което служи,собственост или вещно право на ползване върху жилище или вила,годни за постоянно обитаване,както и че не са прехвърляли жилищен имот или вила през последните 5 години преди подаване на заявлението за настаняване. При промяна на семейното и/или имотно състояние картотекираният е бил длъжен в 15-дневен срок  да подаде ново заявление-декларация до жилищната комисия,в което да посочи променените обстоятелства-чл.7 ал.4 от наредбата.

Тези две наредби също били отменени със сега действащата наредба Н-22/10г.на министъра на отбраната,в сила от 10,08,2010г.Съгласно последната,картотекирането на нуждаещите се лица-военнослужещи и цивилни служители в МО,се извършва въз основа на заявление –декларация по образец,съгласно приложение № 1,подадено в два екземпляра до жилищната комисия на формированието,като към него се прилагат,освен останалите документи,удостоверяващи жилищната нужда,заверено от наемателя копие от договор за наем-за онези военнослужещи,които ползват под наем жилище при условията на свободно договаряне,както и копие от адресна карта-чл.7 от наредбата.При промяна в семейното,имотното състояние,в служебното и/или наемното правоотношение,картотекираните лица са длъжни в 15-дневен срок от настъпване на съответното обстоятелство да подадат ново заявление-декларация-чл.7 ал.4 от наредбата.право на картотекиране имали онези лица,които не притежават в населеното място,в което служат,собственост или вещно право на ползване върху жилище или вила,годни за постоянно обитаване,като изискването се прилага и за населеното място,в което живеят при условията на свободно договаряне,когато е различно от това по местослужене,не са прехвърляли жилищен имот или вила,годни за постоянно обитаване,през последните 5 години преди подаването на заявлението-декларация на други лица,освен на държавата или на община и в случаите на прекратяване на съсобственост-чл.7 от наредбата. Самите жилищни комисии се назначават със заповед на командира на военното формирование и изпълняват дадените им по наредбата правомощия-чл.5 от наредбата.От жилищните комисии се изготвя предложение до Централно военно окръжие за картотекиране на нуждаещите се,ведно с необходимите документи.От централно военно окръжие подготвят проектосписъци на нуждаещите се от картотекиране и го изпращат на министъра на отбраната за одобряване и обявяване на списъка на картотекираните лица-чл.9 от наредбата.След това списъците се връщат обратно в жилищните комисии,а министъра на отбраната издава заповед за настаняване-чл.16 от наредбата.Съгласно чл.35 от наредбата,на онези военнослужещи или цивилни служители в МО,на които не може да се предложи жилище и които живеят на свободно договаряне,се изплащат месечни компенсационни суми от бюджета на МО.Право да ги получават имат лицата,които са картотекирани във втора група,ползват жилище при условията на свободно договаряне,които не са собственост на техни роднини-чл.36 наредбата,като за изплащането на сумите се подава ежемесечно заявление-декларация до командира на формированието по образец приложение №8 ,както и копие от договора за наем,като документите за предходния месец се подават до 5-то число на следващия месец-чл.37 от наредбата,като въз основа на така представените документи и обявените списъци на картотекираните като нуждаещи се лица-чл.38 от наредбата,се издавала заповед на командира на формированието за изплащането на сумите-чл.39 от наредбата.

Подсъдимият знаел този ред за картотекиране.

На 28.08.2006г. подсъдимият дарил на майка си Е.Е.В. имот в ***.

На 01.06.2007г. подсъдимият бил преместен на служба във в.ф. *** - П., което било в състава на в.ф. *** - П. и му било пряко подчинено . Подал документи до жилищната комисия на в.ф.*** - П., за да бъде картотекиран като живущ на свободно договаряне,  попълвайки образеца на молба-декларация до жилищната комисия съгласно изискванията на Наредба № 3 от 19 август 1998 г. за настаняване в жилища, ателиета и гаражи от ведомствения жилищен фонд на Министерството на отбраната. В Раздел IV „Сделки с недвижими имоти“, т.9 от молбата-декларация отразил: „Аз и членовете на моето семейство „НЕ“ сме прехвърляли жилищен имот….“. Този документ го използвал, като го представил пред жилищната комисия и така не декларирал, че на 28.08.2006г. дарил на майка си апартамент в ***. Членовете на жилищната комисия нямали задължение да проверяват истинността на данните, които желаещите да бъдат картотекирани попълвали.Това дало основание на жилищната комисия да изготви съответното предложение към молба-декларация за определяне степента на жилищна нужда, съгласно Наредба № 3/19.08.1998 г., прието с Протокол № 3587/24.07.2007 г. Бил картотекиран по съответния ред и въз основа на това картотекиране започнал да получава компенсационни суми за това,че живее при условията на свободно договаряне. В подаваните от него молби –декларации до командира на поделението по чл.4 от наредбата,приета с ПМС41/97г.,той не отразил действителното положение,че е прехвърлял недвижим имот след  13,03,1990г.на майка си чрез дарение.

По същия начин *** М. на още 10 пъти подавал молби-декларации, респективно заявления - декларации до жилищната комисия, в които по същия начин в Раздел „Сделки с недвижими имоти“ отразявал невярно обстоятелство,че той и членовете на семейството му не са прехвърляли недвижими имоти. Подаването на неверните данни в тези документи продължило в периода до юни 2011г. общо единадесет пъти.

Както вече бе посочено и по-горе,въз основа на така представяните от подсъдимия през годините документи и в нарушение на посочените подзаконови нормативни актове,ежемесечно на същия били изплащани компенсационни суми за това,че живее под наем при условията на свободно договаряне.Сумите били получени от него,както следва:

1. На 23.08.2007 г. със заповед № 855/26.09.2007 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 105.00 лева за м. август 2007 г.

2. На 26.09.2007 г. със заповед № 854/26.09.2007 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 105.00 лева за м. септември 2007 г.

3. На 29.10.2007 г. със заповед № 932/16.10.2007 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 105.00 лева за м. октомври 2007 г.

4. На 28.11.2007 г. със заповед № 1096/03.12.2007 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 105.00 лева за м. ноември 2007 г.

5. На 17.12.2007 г. със заповед № 1130/14.12.2007 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 105.00 лева за м. декември 2007 г.

6. На 29.01.2008 г. със заповед № 58/24.01.2008 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 105.00 лева за м. януари 2008 г.

7. На 26.02.2008 г. със заповед № 57/12.02.2008 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 105.00 лева за м. февруари 2008 г.

8. На 29.04.2008 г. със заповед № 92/12.03.2008 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 150.00 лева за м. март 2008 г. и със заповед № 116/21.04.2008 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 120.00 лева за м. април 2008 г.

9. На 23.05.2008 г. със заповед № 136/19.05.2008 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 120.00 лева за м. май 2008 г.

10. На 26.06.2008 г. със заповед № 189/11.06.2008 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 120.00 лева за м. юни 2008 г.

11. На 30.07.2008 г. със заповед № 218/17.07.2008 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 120.00 лева за м. юли 2008 г.

12. На 15.08.2008 г. със заповед № 243/12.08.2008 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 120.00 лева за м. август 2008 г.

13. На 23.09.2008 г. със заповед № 270/09.09.2008 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 120.00 лева за м. септември 2008 г.

14. На 21.10.2008 г. със заповед № 304/14.10.2008 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 120.00 лева за м. октомври 2008 г.

15. На 20.11.2008 г. със заповед № 340/12.11.2008 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 120.00 лева за м. ноември 2008 г.

16. На 16.12.2008 г. със заповед № 365/11.12.2008 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 120.00 лева за м. декември 2008 г.

17. На 22.01.2009 г. със заповед № 35/16.01.2009 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 120.00 лева за м. януари 2009 г.

18. На 23.02.2009 г. със заповед № 75/18.02.2009 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 120.00 лева за м. февруари 2009 г.

19. На 27.03.2009 г. със заповед № 101/14.03.2009 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 120.00 лева за м. март 2009 г.

20. На 23.04.2009 г. със заповед № 132/10.04.2009 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 120.00 лева за м. април 2009 г.

21.На 25.05.2009 г. със заповед № 164/20.05.2009 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 120.00 лева за м. май 2009 г.

22. На 22.06.2009 г. със заповед № 193/18.06.2009 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 120.00 лева за м. юни 2009 г.

23. На 11.09.2009 г. със заповед № 257/18.08.2009 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 120.00 лева за м. юли 2009 г. и със заповед № 269/24.08.2009 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. август 2009 г.

24. На 19.12.2009 г. със заповед № 297/17.09.2009 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. септември 2009 г.; със заповед № 334/23.10.2009 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. октомври 2009 г. и със заповед № 367/25.11.2009 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. ноември 2009 г.

25. На 29.01.2010 г. със заповед № 386/11.12.2009 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. декември 2009 г.

26. На 12.03.2010 г. със заповед № 38/14.01.2010 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. януари 2010 г. и със заповед № 74/17.02.2010 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. февруари 2010 г.

27. На 30.04.2010 г. със заповед № 98/19.03.2010 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. март 2010 г.

28. На 28.06.2010 г. със заповед № 124/19.04.2010 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. април 2010 г. и със заповед № 152/21.05.2010 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. май 2010 г.

29. На 29.07.2010 г. със заповед № 177/18.06.2010 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. юни 2010 г.

и със заповед № 205/18.07.2010 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. юли 2010 г.

30. На 27.09.2010 г. със заповед № 261/20.08.2010 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. август 2010 г.

31. На 29.09.2010 г. със заповед № 297/20.09.2010 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. септември 2010 г.

32. На 29.10.2010 г. със заповед № 314/08.10.2010 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. октомври 2010 г.

33. На 29.11.2010 г. със заповед № 354/09.11.2010 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. ноември 2010 г.

34. На 25.01.2011 г. със заповед № 388/08.12.2010 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. декември 2010 г.

35. На 31.01.2011 г. със заповед № 40/14.01.2011 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. януари 2011 г.

36. На 28.02.2011 г. със заповед № 73/11.02.2011 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. февруари 2011 г.

37. На 30.03.2011 г. със заповед № 111/18.03.2011 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. март 2011 г.

38. На 16.05.2011 г. със заповед № 171/13.05.2011 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. април 2011 г.

39. На 17.06.2011 г. със заповед № 199/10.06.2011 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. май 2011 г.

40. На 15.07.2011 г. със заповед № 234/11.07.2011 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. юни 2011 г.

41. На 12.08.2011 г. със заповед № 367/08.08.2011 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. юли 2011 г.

42. На 11.09.2011 г. със заповед № 307/09.09.2011 г. на командир в.ф. *** - П., получил сумата от 130.00 лева за м. август 2011 г.

Общия размер на така полученото от подсъдимия имущество било за сумата от 6055 лева.

Впоследствие, до приключване на съдебното следствие в първоинстанционния съд, подсъдимият замести изцяло полученото имущество - пари в размер на  6055лв. по банков път по сметка на В.Ф.***-П..

         Горната фактическа обстановка съдът приема за установена както от направеното от подсъдимия признание на фактите по реда на чл.371т.2 НПК, но така също и от показанията на разпитаните по делото свидетели, както и от приложените по делото писмени и веществени доказателства.

         Съдът кредитира показанията на разпитаните по делото свидетели, тъй като те не са заинтересовани от изхода на делото. Показанията им са логични и непротиворечиви, допълват се взаимно, свидетелите имат ясен спомен за станалото, показанията им са депозирани добросъвестно и се подкрепят от приложените по делото писмени и веществени доказателства.

         Съдът кредитира и направеното от страна на подсъдимия признание на фактите,отразени в обстоятелствената част на обвинителния акт,тъй като така направеното от него признание намира опора в останалия събран по делото доказателствен материал.Не се наблюдана каквото и да било противоречие в направеното от него признание и показанията на свидетелите.Неговото признание се подкрепя от представените и приети по делото веществени доказателства,намира опора и в прилбожените писмени доказателства,от които е видно цялостната му престъпна дейно*

При така установената по един несъмнен начин фактическа обстановка съдът намира, че от обективна и субективна страна подсъдимият е осъществил съставомерните признаци на следното престъпление:

В периода от 23.08.2007 г. до 11.09.2011 г., във военно формирование *** - П., при условията на продължавано престъпление, на 42 (четиридесет и два) пъти, чрез използване на документи с невярно съдържание – молби декларации и заявления декларации, получил без правно основание чуждо движимо имущество – компенсационни пари в размер на 6055 лева, собственост на Министерство на отбраната и на военно формирование *** - П., подчинено на военно формирование *** - П., с намерение да ги присвои, като до приключване на съдебното следствие в първоинстанционния съд полученото имущество е било заместено,в маловажен случай – престъпление по чл. 212б, ал. 1, т. 4, вр. чл. 212, ал. 6, вр. ал. 1, пр. 1, вр. чл. 26, ал. 1 от НК.

От субективна страна престъплението е било извършено от подсъдимия при пряк умисъл - деецът е съзнавал общественоопасния характер на деянието, предвиждал е неговите общественоопасни последици и е искал тяхното настъпване.

Съдът намери, че деянието, осъществено от подсъдимия, представлява маловажен случай, по следните съображения:

Едно деяние представлява маловажен случай по смисъла на чл.93, т.9 НК, когато степента на неговата обществена опасност е по-ниска в сравнение с обикновените случаи на престъпление от същия вид, поради липсата или пък поради незначителността на вредните последици или пък поради наличието на други смекчаващи обстоятелства. Преценката винаги е конкретна, на база на доказателствата по конкретния правен казус, касаещи начина на извършване на престъплението, данните за личността на дееца, стойността на вредните последици и въобще всички обстоятелства, имащи значение за степента на обществена опасност и морална укоримост на извършеното престъпление. В конкретния случай, с оглед добрите характеристични данни на подсъдимия, младата му възраст, чистото му съдебно минало, съжалението за извършеното, обстоятелството, че се ползва с авторитет сред колегите си, офицер в българската армия с безукорно военно досие, полага общественополезен труд, тежкото му материално и семейно положение - с две малолетни деца, съпругата му е безработна, с невисоки доходи –получава по около 1400лв.заплата на месец,плаща по 260лв.наем за квартира, изплаща кредит с месечна вноска 300 лева, изминалия почти петгодишен период от време от извършване на престъплението до момента и предвид сравнително бързото отстраняване на настъпилия вредоносен резултат, както и предвид по-ниската морална укоримост на извършеното, съдът намира, че в конкретния случай, с оглед незначителността на вредните последици и отчетените смекчаващи обстоятелства, извършеното от подсъдимия представлява по-ниска степен на обществена опасност в сравнение с обикновените случаи на престъпление от същия вид и е налице „маловажен случай” по смисъла на чл.93, т.9 от НК.

При така посочената правна квалификация, съдът намери, че са налице условията по чл.78а НК. За извършеното от подсъдимия престъпление по чл.212б ал.1 т.4 вр.с чл.212 ал.6 вр.с ал.1 вр.с чл.26 ал.1 от НК е предвидено наказание пробация или глоба от сто до триста лева. Деецът до момента не е осъждан за престъпление от общ характер и не е освобождаван от наказателна отговорност по реда на р.ІV от НК, причинените от деянието имуществени вреди са били възстановени. С оглед на това съдът намира, че подсъдимият следва да бъде освободен от наказателна отговорност и следва да му бъде наложено административно наказание ГЛОБА в размер на 1000 /хиляда/ лева в полза на бюджета на съдебната власт по сметка на Военен съд Пловдив.Определеният размер на глобата е съобразен със семейното положение и  материално състояние на подсъдимия. Предвид данните за личността на подсъдимия съдът счита , че степента на обществена опасност на дееца е ниска с оглед добрите характеристични данни и обстоятелството, че той признава и съзнава вината си. След съвкупна преценка на тези обстоятелства съдът счита, че по този начин ще бъде постигнат максимален поправително-възпитателен и предупредително – възпиращ ефект върху подсъдимия.

Гр.иск няма предявен.

Причини за извършване на престъплението-ниска правна култура, стремеж към облагодетелстване по престъпен начин, с користна цел.

Приложените по делото веществени доказателства - МОЛБА-ДЕКЛАРАЦИЯ до жилищната комисия на военно формирование  *** - П. от ***. Д.М.М., изготвена на 01.06.2007 г., в Раздел IV „Сделки с недвижими имоти“, т.9 е отразено: „Аз и членовете на моето семейство „НЕ“ сме прехвърляли жилищен имот….“;

- Предложение към молба-декларация за определяне степента на жилищна нужда, съгласно Наредба № 3/19.08.1998 г., прието с Протокол № 3587/24.07.2007 г.;

- МОЛБА-ДЕКЛАРАЦИЯ до жилищната комисия на военно формирование  *** - П. от ***. Д.М.М., изготвена на 04.10.2007 г., в Раздел IV „Сделки с недвижими имоти“, т.9 е отразено: „Аз и членовете на моето семейство „НЕ“ сме прехвърляли жилищен имот….“;

- Предложение към молба-декларация за определяне степента на жилищна нужда, съгласно Наредба № 3/19.08.1998 г., прието с Протокол № 5039/25.10.2007 г.;

- МОЛБА-ДЕКЛАРАЦИЯ до жилищната комисия на военно формирование  ***  - П. от ***. Д.М.М., изготвена на 07.01.2008 г., в Раздел IV „Сделки с недвижими имоти“, т.9 е отразено: „Аз и членовете на моето семейство „НЕ“ сме прехвърляли жилищен имот….“;

- Предложение към молба-декларация за определяне степента на жилищна нужда, съгласно Наредба № 3/19.08.1998 г., прието с Протокол № 3-17/18.01.2008 г.;

- МОЛБА-ДЕКЛАРАЦИЯ до жилищната комисия на военно формирование  ***  - П. от ***. Д.М.М., изготвена на 03.06.2008 г., в Раздел IV „Сделки с недвижими имоти“, т.9 е отразено: „Аз и членовете на моето семейство „НЕ“ сме прехвърляли жилищен имот….“;

- Предложение към молба-декларация за определяне степента на жилищна нужда, съгласно Наредба за отдаване под наем и разпореждане с имоти от ведомствения жилищен фонд на МО и за изплащане на компенсационни суми на кадровите военнослужещи, които ползват жилище при условията на свободно договаряне, прието с Протокол № 3-157/20.06.2008 г.;

- МОЛБА-ДЕКЛАРАЦИЯ до жилищната комисия на военно формирование  ***  - П. от ***. Д.М.М., изготвена на 03.11.2008 г., в Раздел IV „Сделки с недвижими имоти“, т.9 е отразено: „Аз и членовете на моето семейство „НЕ“ сме прехвърляли жилищен имот….“;

- Предложение към молба-декларация за определяне степента на жилищна нужда, съгласно Наредба за отдаване под наем и разпореждане с имоти от ведомствения жилищен фонд на МО и за изплащане на компенсационни суми на кадровите военнослужещи, които ползват жилище при условията на свободно договаряне, прието с Протокол № 3-409/25.11.2008 г.;

- МОЛБА-ДЕКЛАРАЦИЯ до жилищната комисия на военно формирование  ***  - П. от ***. Д.М.М., изготвена на 03.06.2009 г., в Раздел IV „Сделки с недвижими имоти“, т.9 е отразено: „Аз и членовете на моето семейство „НЕ“ сме прехвърляли жилищен имот….“;

- Предложение към молба-декларация за определяне степента на жилищна нужда, съгласно Наредба за отдаване под наем и разпореждане с имоти от ведомствения жилищен фонд на МО и за изплащане на компенсационни суми на кадровите военнослужещи, които ползват жилище при условията на свободно договаряне, прието с Протокол № 3-279/29.06.2009 г.;

- ЗАЯВЛЕНИЕ-ДЕКЛАРАЦИЯ до жилищната комисия на военно формирование  ***  - П. от ***. Д.М.М., изготвена на 03.11.2009 г., в Раздел IV „Сделки с недвижими имоти“, т.7 е отразено: „Аз и членовете на моето семейство …… сме прехвърляли жилищен имот на други лица през последните 5 години, както следва: /продаден/дарен/заменен и други/ „НЕ“ жилищен имот……“;

- Предложение към заявление-декларация за определяне степента на жилищна нужда, съгласно Наредба № Н-10/18.06.2009 г. , прието с Протокол № ………………… /не е записано/;

- ЗАЯВЛЕНИЕ-ДЕКЛАРАЦИЯ до жилищната комисия на военно формирование  ***  - П. от ***. Д.М.М., изготвена на 02.06.2010 г., в Раздел IV „Сделки с недвижими имоти“, т.7 е отразено: „Аз и членовете на моето семейство „НЕ СМЕ“ прехвърляли жилищен имот ….“;

- Предложение към заявление-декларация за определяне степента на жилищна нужда, съгласно Наредба № Н-10/18.06.2009 г., прието с Протокол № ………………… /не е записано/;

- ЗАЯВЛЕНИЕ-ДЕКЛАРАЦИЯ до жилищната комисия на военно формирование  ***  - П. от ****. Д.М.М., изготвена на 03.09.2010 г., в Раздел IV „Сделки с недвижими имоти“, т.7 е отразено: „Аз и членовете на моето семейство „НЕ СЪМ“ прехвърлял жилищен имот ….“ По средата на първия лист най-отгоре е записано с химикал „Рег. № 15/13.09.2010 г., Екз.2“;

- Предложение към заявление-декларация за определяне степента на жилищна нужда, съгласно Наредба № Н-10/18.06.2009 г., прието с Протокол № ………………… /не е записано/;

- ЗАЯВЛЕНИЕ-ДЕКЛАРАЦИЯ до жилищната комисия на военно формирование  ***  - П. от ****. Д.М.М., изготвена на 01.11.2010 г., в Раздел IV „Сделки с недвижими имоти“, т.7 е отразено: „Аз и членовете на моето семейство „НЕ СМЕ“ прехвърляли жилищен имот ….“;

- Предложение към заявление-декларация за определяне степента на жилищна нужда, съгласно Наредба № Н-22/16.07.2010 г., прието с Протокол № 3-613/18.11.2010 г.;

- ЗАЯВЛЕНИЕ-ДЕКЛАРАЦИЯ до жилищната комисия на военно формирование  ***  - П. от ****. Д.М.М., без дата, в Раздел IV „Сделки с недвижими имоти“, т.7 е отразено: „Аз и членовете на моето семейство „НЕ СМЕ“ прехвърляли жилищен имот ….“ По средата на първия лист най-отгоре  записано с химикал „Рег. № 12/13.06.2011 г.;

- Предложение към заявление-декларация за определяне степента на жилищна нужда, съгласно Наредба № Н-22/16.07.2010 г., прието с Протокол № 3-362/20.06.2011 г., да се унищожат като вещи без стойност след влизане на присъдата в законна сила.

По изложените съображения съдът постанови присъдата си.

 

 

 

 

 

                                                                           Военен съдия/