Протокол по дело №31129/2021 на Софийски районен съд

Номер на акта: 19556
Дата: 1 декември 2022 г. (в сила от 1 декември 2022 г.)
Съдия: Васил Крумов Петров
Дело: 20211110131129
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 2 юни 2021 г.

Съдържание на акта

ПРОТОКОЛ
№ 19556
гр. София, 30.11.2022 г.
СОФИЙСКИ РАЙОНЕН СЪД, 139 СЪСТАВ, в публично заседание на
тридесети ноември през две хиляди двадесет и втора година в следния състав:
Председател:В. КР. П.
при участието на секретаря Л. ГР. П.
Сложи за разглеждане докладваното от В. КР. П. Гражданско дело №
20211110131129 по описа за 2021 година.
На именното повикване в 15:00 часа се явиха:
ИЩЕЦЪТ Г. В. Д., редовно уведомен, явява се лично и с адв. Б., с пълномощно по
делото.
ОТВЕТНИЦАТА Б. А. А., редовно уведомена, явява се лично и с адв. З., с
пълномощно по делото и адв. М., с пълномощно по делото.
ДСП-М., редовно уведомени, не се представляват.
ДСП-П., редовно уведомени, не се представляват.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ А. П. А., редовно уведомена, не се явява.

СЪДЪТ докладва заявление от вещото лице А. от 15.11.2022 г.

Пълномощниците на страните (поотделно): Да се даде ход на делото.

СЪДЪТ ОПРЕДЕЛИ
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО

СЪДЪТ докладва молба от ищеца от 15.11.2022 г., ведно с приложени писмени
доказателства.
СЪДЪТ докладва молба от ищеца от 07.11.2022 г., ведно с приложени писмени
доказателства. СЪДЪТ връчи препис от молбата на ответницата.
СЪДЪТ докладва молба от ответницата от 12.10.2022 г. СЪДЪТ връчи препис от
молбата на адв.Б..

Адв.Б.: Това е контра предложението на нашето предложение за споразумение. То до
1
някаква степен се доближава до това което и доверителят ми иска, което считаме, че би
могло да бъде изпълнимо. Искаме да опитаме да постигнем спогодба днес или да ми дадете
възможност в писмен вид да взема становище.

Ищецът Д.: Аз съм за съвместно упражняване на родителски права, когато няма
родителски конфликт. Между мен и Б. има родителски конфликт. Предложих споразумение,
в което три седмици петък, събота и неделя децата да са при нея. Децата, когато почиват тя
твърдейки, че няма време да се грижи за тях, това е най-доброто време да се грижи за тях и
вторник срещу сряда да взима децата да преспиват и в сряда да ги води на училище, така ще
е участник. Графика, който те са предложили сме го минавали вече и никога не сме стигали
до консенсус и разбирателство. Вторник срещу сряда, защото е средата на седмицата и така
и двамата няма да сме доста без децата. Това е, ако се откажем от издръжка и започнем и
двамата да поемаме разходите за децата. Разговарях и с Ц. и него също го устройва.
Категорично отказвам тяхното предложение, защото този график, който те предлагат сме го
минали и не се получи. Това е в рамките на някакъв срок, докато потушим родителския
конфликт, защото жалбите продължават, скандалите също.

Адв. Б.: Доверителят ми иска през учебно време, както децата са свикнали и той е
ангажиран да ги води и взима от училище, така и майката децата през почивните дни 3
уикенда и същевременно в средата на седмицата да има възможност да ги вземе и да ги
заведе в сряда на училище.

Ответницата А.: Основната причина да не ме устройва графика на децата е, защото
децата се разпокъсват през седмицата. Предложих аналог на неговия вариант, който да
слеем всички дни. Мисля, че е много по-логично за децата. Разпокъсва се графика на децата
и те няма да знаят къде са. Исках да разпределим едната седмица на половина. Бях в М.
дълги години на работа, в последствие се преместих в Овча купел, а сега се върнах на
старото си работно място и работя в М.. Това, че ми предлага само уикенди да прекарвам с
децата си е крайно недостатъчно и за мен и за децата. В периода, в който съм в София вече
имам възможност да съм по-често с тях и наблюдавам неща, които аз ако не съм участник в
ежедневието им и процеса на учене, занапред нещата ще се усложнят, защото успеха на сина
ми му е драстично променен. Дъщеря ми също има огромна нужда от мен и това се вижда в
рамките на прекараното от нас време. Искам да участвам и в учебният им процес. Искам да
взимам и водя детето на градина, а не да ги виждам само събота и неделя, защото това е
времето за баба и дядо.

Адв.З.: Моля да ни дадете възможност да представим доказателства за новата
месторабота на майката.

2
Адв.Б.: Твърдим, че идеята е да няма дълго време на един родител без децата и така
майката ще може през 3 дни да вижда децата. Децата живеят в близост до училищата и имат
този създаден ритъм. Проблемите с образованието и отсъствие винаги има при всички деца
и следва и двамата родители да са ангажирани с това.

СЪДЪТ констатира, че в днешно заседание страните не са в готовност да постигнат
споразумение и намира, че следва да им даде две дати за следващо заседание, като първата
по-близка, ако са постигнали спогодба и втора такава, ако не са постигнали спогодба за
изготвяне на експертизата на вещото лице.
СЪДЪТ ОПРЕДЕЛИ
ПРИЕМА днес докладваните писмени доказателства.

Адв. Б.: Представям и моля да приемете протокол от 30.09.2022 г. на Агенция за
социално подпомагане; протокол от 09.11.2022 г. на ДСП М.; писмо от 18.11.2022 г. на
Регионална дирекция за социално подпомагане София; постановление за отказ за образуване
на досъдебно производство от 14.09.2022 г. на СРП.

Адв.З.: Във връзка с представени протоколи от 30.09.2022 г. и 09.10.2022 г. за
проведени срещи на територията на ДСП М., моля да изискате актуален социален доклад,
които да отразят в контекста на какво са отразени тези срещи; какво са констатирали
социалните работници и доколко същите по някакъв начин биха се отразили на дадените до
момента становища от отдела, във връзка защита интереса на децата. Считам, че предмета на
делото изисква да гледаме в дълбочина на това. Моля да има укажете да представят
социален доклад, като изрично вземат становище по така направените срещи и да отговорят
на въпроса: По чия инициатива са срещите? Какво са констатирали? Има ли промяна в
дадените становища от отдела? Доклада за извършена социална услуга, оспорвам същото,
тъй като още в самото начало на производството беше представен техен доклад и ищецът се
беше самонасочил към тях и ползваше техните услуги в лично качество, а не на база на
издадено направление. Считам, че не отразяват в пълнота обстановката; не е проведена
среща с доверителката ми и няма качеството на оценка, която може да отговори в пълнота
на предмета на производството. Представям и моля да приемете документи по опис, с
препис за другата страна – 6 броя. Считам, че са относими и моля да ги приемете като
такива. Държим на допуснатата експертиза и моля да дадете възможност на вещото лице да
работи по нея.

Адв.М.: Поддържам молбата, становището и писмените доказателства.

3
Адв.Б.: Присъединявам се към искането за изготвяне на актуален социален доклад, с
отразяване по надлежния ред на разговорите на социалните с децата, заключенията им и
всичко, което са констатирали. То е важно, защото навсякъде се твърди, че доверителят ми
не съдейства, не води децата, а то точно това отразява, включително има данни за
поведението на майката към децата и към бащата, отразено като резултат от звуковите
файлове, които са изслушани там. С оглед на това, че психолог К. работи с децата, тази
услуга се ползва по направление, издадено от социалните и тези доклади пристигат по реда
на закона за социалните услуги. Ползва се услугата от децата и заключенията са такива,
каквито психолога е констатирал. Майката беше изрично поканена да се присъедини към
това и имаше изричен отказ. Липсва съдействие и кооперативност между родителите.
Според мен експертизата също е важна и моля да се даде възможност да се изготви. Моля за
становище, по отношение на днес представените писмени доказателства.

СЪДЪТ намира, че следва да приеме всички докладвани днес писмени доказателства
и представени от страните, за което
ОПРЕДЕЛИ
ПРИЕМА ги.
ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на адв. Б. да вземе становище по писмените доказателства,
които адв. З. представи, до следващо съдебно заседание.
ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на адв. М. и адв. З. да представят писмени доказателства за
местоработата на ответницата.
ЗАДЪЛЖАВА ДСП-М. да изготви актуален социален доклад, след посещение при
бащата и майката, във връзка с обстоятелствата посочени в определението за насрочване,
също така и във връзка с изготвените протоколи от срещи на 30.09.2022 г. и 09.11.2022 г. Да
се посочи по чия инициатива са проведени тези срещи, кои са били участващите лица в тях и
какви действия са извършвали с участие на самите деца.
ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на вещото лице да работи по експертизата, въз основа на
всички представени до момента писмени доказателства.

ОТЛАГА И НАСРОЧВА делото за 15.02.2023 г. от 16:15ч., за която дата и час
страните – уведомени от днес.

ДА СЕ УВЕДОМИ вещото лице.
ДА СЕ ПИШЕ на ДСП М. с дадените указания.

Съдебното заседание приключи в 15:38 часа.
Протоколът е изготвен и подписан на 01.12.2022 г.
4
Съдия при Софийски районен съд: _______________________
Секретар: _______________________
5