Р А З П О Р Е Ж Д А Н Е
№ 348
гр.Силистра, 20.05.2019 година
Административен
съд - Силистра, в закрито заседание на двадесети май, две хиляди и
деветнадесета година, в състав: съдия П. Георгиева-Железова,
разгледа административно дело № 108 по описа на съда за 2019 г. гр. Силистра и съобрази следното :
Съдебното производство е образувано по
жалба на община Тутракан, област Силистра против
Решение от 18.04.2019 г. на главен директор на ГД “ОПОС“ към Министерство на
околната среда и водите /МОСВ/ на Република България и Ръководил на Управляващия орган
(УО) на Оперативна програма "Околна среда" /ОС/, с което на
жалбоподателя е наложена финансова корекция на основание чл. 73, ал. 1 и ал. 3 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни
фондове (ЗУСЕСИФ).
Оспорената финансова
корекция е наложена въз основа на разходи по договор от 14.01.2019 г., сключен
в изпълнение на проведена обществена поръчка, в рамките на финансиране по
административен договор от 04.04.2018 г., сключен между община Тутракан и
Министерство на околната среда и водите.
Приложеният административен договор за
финансиране, сключен между МОСВ и община Тутракан,в качеството на бенифициент
по Оперативна програма “ОС“ от 04.04.2018 г. сочи, че максималният размер на
помощта по проект ИСУН „Инвестиционен проект за изграждане на ГПСОВ и
доизграждане на канализационна мрежа в гр. Тутракан е на стойност
32 347 993,90 лв., от които 4 121 350,25 лв. представляват
собствен принос на бенефициента, а 5 551 178,14 лв. съставляват
недопустими разходи.
Факт с правно значение по
делото е основата, върху
която е определена финансовата корекция. В обжалвания административен акт е
посочено, че основа на финансовата корекция са допустимите разходи по
засегнатия договор, но не е посочен размерът им.
На основание чл. 152 от АПК от
страните по делото следва да се изискат доказателства, включени в
административната преписка, както и отговор на правно-значим въпрос,свързан с
изясняване на механизма за определяне на финансовата основа, върху която са
начислени процентите корекция.
С оглед обстоятелството, че настоящото
съдебно производство следва да приключи в 3-месечен срок, следва да се скъсят и
сроковете за представяне на доказателства.
Водим от гореизложеното, съдът
Р А З П О Р Е Д И:
УКАЗВА на ответника, че следните факти
са с правно значение, че той носи доказателствената тежест за изясняването им и
че по делото липсват доказателства за изясняването им:
1/ Как е формирана основата, върху
която е наложена процесната финансова корекция?
2/ Включен ли е собствен принос на
бенефициента при съобразяване на основата за изчисляване на процесната
финансова корекция в размер на 5 % от стойността на засегнатите от нарушението
и признати за допустими за финансиране разходи на стойност от 470 400 лв.
без ДДС?
ЗАДЪЛЖАВА ответника в 3-дневен срок,
считано от получаване на съобщението, да представи доказателства за подадената
от община Тутракан информация в ИСУН 2020, модул „Договори с изпълнители и
бюджета на проекта, от която да се извлекат данни за допустимите разходи по
договора и за обстоятелството – налице ли е собствен принос спрямо стойността
на договор № ПО-07-147 от 14.01.2019 г., сключен между община Тутракан, ЕИК по
БУЛСТАТ: 00565626 и „КОНКРЕДО“ ЕООД, ЕИК по БУЛСТАТ: *********.
ЗАДЪЛЖАВА жалбоподателя община
Тутракан в 3-дневен срок, считано от получаване на съобщението, да представи
доказателства за подадената от община Тутракан информация в ИСУН 2020, модул
„Договори с изпълнители и бюджета на проекта, от която да се извлекат данни за
допустимите разходи по договора и за обстоятелството – налице ли е собствен
принос спрямо стойността на договор № ПО-07-147 от 14.01.2019 г., сключен между
община Тутракан, ЕИК по БУЛСТАТ: 00565626 и „КОНКРЕДО“ ЕООД, ЕИК по БУЛСТАТ:
*********.
При неизпълнение в срок на
задължението за представяне на документи-част от административната преписка, на
съответните виновни длъжностни лица следва да се наложи санкция по чл.304 от АПК.
Разпореждането не подлежи на
обжалване.
СЪДИЯ: